- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
elfelejtette
veterán
válasz Cathfaern #28882 üzenetére
Nekem is TourRide van, 37-622 méretben, és teljesen jó kanyarban is. Közel pedállal talaj érintésig döntve sem viselkedik kiszámíthatatlanul, és a hangja se zavaró. Pedig már pont egy éves, közel 6000km van benne, és eleve B kategóriásként vettem leértékelve.
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Solad
őstag
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #29082 üzenetére
Most egy példa jut eszembe, Tolvajkergetők videóban hány ember próbált meg imbusszal csavarozgatni? Természetesen nem azt mondtam, hogy atom biztos megoldás, csak, hogy egy fokkal biztonságosabb, mint a sima gyorszár. Ahhoz semmi se kell, ehhez meg egy imbuszkulcs, még akkor is, ha bárkinél lehet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
torzo
Ármester
válasz Cathfaern #29097 üzenetére
A komment teljesen jogos. Elég sokat bringázok, ha az évi 10 ezer kilcsi soknak mondható (kezdem azt hinni, hogy nem).
Most kölcsönbicóval járok és direkt figyelem, gyakorlatilag nem váltok Pesten, ha igen, csak valamilyen korábbi túrás megszokásból.
A racsnimon is mindig csak az egyik fokozat kopik el, egy időben megőrjítettem a srácot, aki szerelte, hogy csak azt cserélje ki!
Szóval az SS is nagyon jó ötlet, persze rendes fékekkel.
Aztán majd egyszer veszek egy rendes outit is, ha ismét túrázásokra adom a fejem.
Most viszont gyors megoldás kell, mert a szabi lejár és melóba meg járni kell.Volt itt már bőven szó arról, hogy nincs olyan bringa, ami mindenre jó.
Bennem is szerintem ilyen utópia dolgozott, de persze, ilyen nincs.
Az agyváltót néhányan dicsérték a baráti körből, ezért kérdeztem a tapasztalatokról, de ez a projekt mostantól törölve.Ja, és az is az SS mellett szól, hogy az évente 30-40 defektem miatt elég sűrűn előfordul, hogy útközben belsőt cserélek. Na, ilyenkor tényleg nem mindegy, hogy SS vagy agyváltó!
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #29097 üzenetére
Hát ezekkel az illetőnek kell tisztában lennie, én csak leírtam, hogy Pestre milyen bringa jó általában. Én egyik napról a másikra ültem át SS-re, ráadásul montiról 10 évvel ezelőtt. Azóta nincs mtb-m, és bármilyen bringám is van/volt, mindig tartok mellette egy SS-t, és csak kontrást, és azzal tekerek többet.
Mondjuk az SS-en belül a kontrás egy külön műfaj, meg kell tanulni vele közlekedni, mert nem egyszerű annak, aki nincs hozzászokva... ezért is van az, hogy sokan kipróbálják, aztán messzire elkerülik. De ha belejön az ember a kezdeti nehézségek dacára, egy idő után élvezet lesz egy ilyen gépet hajtani.torzo, az SS-nek nem feltétlenül kell kontrásnak lennie, ha esetleg ebben látsz realitást, szerintem egy racsnis, elöl-hátul abroncsfékes példánnyal kezdj, ha nem volt még egysebis bringád. A kontrás hirtelen sok lenne szerintem.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Narakh
senior tag
válasz Cathfaern #29227 üzenetére
Köszönöm, megfontolom.
Nagyjából százezres - erősen indokolt esetben talán picivel magasabb - határig szerinted újonnan milyen montiba lehetne érdemes beruházni? Ma telefonáltam, és a linkelt Avalanche-ból sajnos már nincs M-es.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #29475 üzenetére
Hát ez nem hangzik túl jól. Az biztos, hogy nem hagynám őrizetlenül, ahhoz igen drága volt, meg azt se szeretném ha összekarcolódna, mert eldől vagy nekidöntenek egy másik bringát. Már látom, hogy nem lesz egyszerű ez...
zoli03: Köszi, ez jó, akkor megpróbálok olyan vonatot választani ahol többcélú tér is van.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #29483 üzenetére
Én most Békéscsabáról Szolnokra utaztam bringával, majd vissza, és semmi se volt. A legelső vagon legelején kellett a bringa mellett ácsorognom, a bringa egy gumipókkal rögzítve egy fix ponthoz. Minden le és felszálló engem anyázott, végig álltam, alig fért el mindenki, de legalább másik bringás nem jött, akkor mit lett volna... És mindezért fizettem 500Ft-ot pluszba...
A MÁV és a kulturált kerékpárszállítás két különböző fogalom. Mikor Balaton körre mentünk a kerékpárszállító vagonban ültünk a földön a retekben, de mivel mi még Szolnokon szálltunk fel, legalább volt hova. Akik Pesten szálltak fel be se fértek a kerékpár vagonba, és a folyosón álltak a kerékpárjukkal, természetesen érvényes jeggyel...De a MÁV-ról inkább semmit, csoportos utazást szereztünk, e-mailban egy emberrel, telefonon két emberrel tartottam személyesen én a kapcsolatot, hogy adott napon adott járatra lenne 40 fős csoport, hetekkel előre jeleztünk. Természetesen se oda se vissza nem volt semmi leszervezve, amikor elküldtem a k. annyába az állomásfőnököt, hogy mégis ezt hogy képzelik, ekkora állami cég ezt se bírja leszervezni, akkor szó szerint ez volt a válasza - amit azóta sokszor idézünk - :
"Ez nem az a cég."Tehát, ha kulturált kerékpárszállításra vágysz, "Ez nem az a cég."
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #30071 üzenetére
Hali!
Én anno 65-ért vettem a Wensont, használtan, alivió váltással, de se csomagtartó, se sárvédő. Hirdesd meg 80e körül, és egy picit majd engedj belőle. Szerintem.
De ha felmész a bikemagra és megnézed a kínálatot egész jól be lehet lőni az árakat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #30240 üzenetére
Erre majd jön az, hogy de... ha jobban terhelem, akkor mennyivel csökken az élettartama? Jobban fog kopni, ha igen, mennyivel jobban? A szélesebb kevésbé kopik ezek szerint, ha igen, akkor milyen nyomáson érdemes használni? Ha én x kiló vagyok, hány kiló csomagot vihetek magammal? Ha elöl teleszkóp van, akkor jobban kopik a gumi, vagy csökken az élettartama? És ha igen, akkor a hátsó is? Vagy csak ha ott is van rugóstag? Kell-e egyáltalán rugóstag? Megéri a plusz súlyt a kényelem szempontjából, vagy hány perccel lesz hosszabb a gumi élettartama, ha nem használok telót hátul, de elöl igen? 6 vagy 30 kilométerre tekerek, oda is meg vissza is, ez milyen mértékben befolyásolja a Föld mágneses pólusainak elmozdulását, ha 4 bar nyomás van a gumikban?
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #30240 üzenetére
Értem. Ha tudtam volna ezeket, akkor nem kérdezem meg. Mondjuk én a terhelés alatt mindent értettem, amivel terhelődhet beleértve a felütődést, és defektet is. Ilyen szempontból sincs különbség?
Azt már olvastam valahol, hogy 2x akkora nyomást is elbír, bár a sima felfújás, és a nagy tömeggel lendülettel kátyú, vagy annak sarkára ütés közt talán van különbség, úgyhogy az nem lenne tuti eredmény, de azt is olvastam, hogy ezek a max. értékek egyáltalán nem méréseken alapszanak, de az is lehet, hogy csak téved az író.
Viszont az optimális nyomásra van valami számolás, vagy csak az a nagyon durva oldalanként változó javaslat, hogy outira x kg alatt ennyi, afelett annyi, MTB-n, meg amannyi? Mindegy, hogy 26" 1,5"/2", vagy 28" de magas, így 29"? Ugyanaz a nyomás megfelel?
Persze nyilván senki se ereszti, meg fújja a kerekét amint rak rá, vagy le vesz róla pár kilót, de hosszabb távon, ha nagyobb tömegről van szó, lehet jobban járnék, ha kevesebb lenne benne, mikor csak én vagyok rajta, és több, amikor plusz súly. De ha csak annyival változtatok, amennyivel én úgy hiszem, hogy biztos jó, az nem biztos, hogy jó. Persze, fel-le lehetne tenni súlyokat, hogy mikor mennyire süllyed le, de ha nem túl bonyolult kiszámolni, vagy lenne róla táblázat vagy valami, akkor egyszerűbb lenne azt használni, mint mindig próbálgatni. Nem zárom ki ennél sem, hogy ezekből a méretkülönbségekből fakadó optimális nyomás változás olyan kicsi, hogy nem lehetne látni a nyomásmérőn, de azt se, hogy akár 0,5-1bar-ral több kéne a vékonyabba. Nem tudom, de érdekel.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #30341 üzenetére
Nekem nem ilyen, hogy pánttal le lehet kapni a bármilyen belebújtatott cipővel, csak egy sima platnit csavaroztam a Look-stoplira, hogy az utcai cipő talpa egy sík felületen legyen. Ha lusta vagyok feltenni, anélkül is elmegyek a boltig (500m), csak úgy veszélyes, mert nagyon nincs hova tenni a cipőtalpat a Look-pedálon, estem is már emiatt...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #30644 üzenetére
Nyilván, hisz ahhoz nem kell leszállnom, h lássam mi van előttem (forgalmi irányban).
Amúgy meg ha nem belátható kanyarban szállok le, akkor pont nem leszek kisegítve ezzel a manőverrel, ráadásul még több időt fogok eltölteni az úttesten anélkül, h én látnék, vagy engem látnának.
Akkor már inkább a gyorsan áttekerek a túlpartra tűnik ésszerűnek.Másrészt meg belátható szakaszon nekem - nem tudom mások hogy vannak vele - forog annyit a nyakam, hogy lássam mi van mögöttem. Ha jönnek, nem vágok ki eléjük, ha üres az út, akkor gondolkodás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #30662 üzenetére
Tényleg, ki az?
Van a családban gerincsérves, még a fully-val se tudott menni pár kilométernél többet.
Aprón se egy olyan ajánlattal találkoztam már, hogy azért adja el a gépet, mert nem bírja a gerince.
A fully volt már itt is az utolsó próbálkozás, de feladta a bringázást is. -
#16729600
törölt tag
válasz Cathfaern #30664 üzenetére
Átlag biciklis sajnos nem tud egyenes vonalat tartani hátranézés közben Nagyon sokaknál a hátranézés megegyezik azzal, hogy kikacsázik a sáv közepére legalább...
Nálam is ez van,azt hittem ez csak valami alkati-egyéni egyensúlyi gond,örülök, hogy inkább átlagos jelenség, mint fogyatékosság
-
#16729600
törölt tag
válasz Cathfaern #30668 üzenetére
Kár volt reagálnom rá,ez ultra ciki,hogy milyen béna vagyok ebben is ezek szerint Illetve mégis jó volt ezt olvasni, innentől gyakorolni fogok csak azért is Komolyra fordítva én hátranézéskor inkább a biztonságérzetemet vesztem el, ha forgalomban vagyok és én eddig ennek tulajdonítottam a bizonytalan úttartást.Bringaúton ahol nincs autós forgalom sokkal jobban megy a hátrafelé nézelődés.
-
vendingo
veterán
válasz Cathfaern #30684 üzenetére
Nekem a térkép a lényeg, eléggé a sűrűjében szoktam járni a dolgoknak, jó lenne tudni, mikor mennyire tévedtem el
Mondjuk sokszor áttévedek Ausztriába is, ott meg nem fog menni a netNincs olyan program, ami gps kordináták alapján utólag kirajzolja térképen az útvonalat, ha net közelébe kerülök?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
válasz Cathfaern #30751 üzenetére
Bringát akartam venni, 2 boltban is madárnak néztek.
Egyikben lebeszéltek a tárcsafékről mert az szar, meg elromlik. Az volt igazából a gondja vele, hogy egyik modellen se volt az egész üzletbe, így lefikázta inkább csak, hogy vegyek egy v fékest mert abból volt sok.Másik üzletben nem volt az a vázméret amit szerettem volna, ezért hoztak egy kisebb méretet, hogy próbáljam ki.
Mind a 2 eladó hümmögött, meg bólogatott, hogy ez az én méretem, jó ez... Megjelent a főnök, előtolt egy nagyobb vázas gépet, hogy nekem ez való, a másik túl kicsi, a 2 eladó meg lapított.Ez Magyarország... Ott b.sznak átt ahol tudnak.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30857 üzenetére
Nagyon köszönöm a beható választ!
Esetleg tudnál konkrét modelleket is ajánlani? Csak azért, mert gondolom te tudod melyik márkát érdemes venni, nem szeretnék túl drágát, de túl gagyit sem. A kerékszett szerintem is jobb lenne. Ezt néztem például: [link]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30861 üzenetére
Ja értem, köszönöm!
Te hogy tervezed? Új vázat veszel, és úgy építesz, vagy használt bringából/vázból?
A HR vázakról tudtok valamit?
Ezt néztem ma: [link]
Az ára egész jó, elvileg Cr-Mo és Peugeot bár nem tudom, hogy ilyen színterezett váz vásárlásnál, honnan lehet biztosra menni.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #30857 üzenetére
"hátsó kerékre két lánckerék (flip-flop mindkét felére)"
A fix oldalra kell lánckerék+kontraanya, az SS oldalra meg egysebességes racsni.
freelanced: valami körülbelüli árat írhatnál, mert van ezeknek az alkatrészeknek az ára elég tág határok között mozog.
[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30890 üzenetére
Kösz az infót, így tiszta lett
zoli03
Értem. És szerinted jók ezek a vázak? Egyébként a neten találtam Royalt is 22.990-ért, bár ugyan ennyi a Torpedo is. Miben különbözik a kettő.
Szerinted vegyek egy új vázat? Vagy használt bringából építkezzek? Te mit tennél a helyemben?
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30909 üzenetére
Igen én is néztem, csak sose az a méret ami kéne, szerintem ez kicsi. Bár ki kéne próbálni, de azért kösz a linket, én is nézegetem.
Megpróbálom megkeresni a megfelelő alkatrészeket, hogy ki tudjam számolni, hogy kb. mennyi lenne megcsinálni, csak nem tudom melyik márka számít jónak az agyaknál, milyen monoblokkot vegyek stb stb.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
imyourfriend
őstag
válasz Cathfaern #30911 üzenetére
Keríts róla pár képet, a kíváncsiság kedvéért.
(#30913) deicide: Az valami ember ellenes művelet lehet 52/11-et használni 32-es tempónál. Tudom neked máshogy van a testi felépítésed, meg sokkal több dolgot elviselsz. De ma jöttem haza és 35-ös tempónál 50/17-el hajtottam, de volt hogy 50/19-el.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Építő/felújító topik
- Milyen autót vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Reklámblokkolók topikja
- Politika
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest