- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Xiaomi 12T - egytucat
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
Hirdetés
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #145753 üzenetére
Szerintem meg nincs semmi gond velük, ők legalább mernek egyedit gyártani. Eddig aki próbálta, mindenki írta, hogy masszív a Lefty és azzal hogy egy "lába" van a tömegen is tudnak spórolni. De tetszik nekem a dupla vallás telójuk is ahol a villanyaknál van a rugó.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #145808 üzenetére
Nem ezekre gondoltam. Én a '90-es és 2000-es évek alsó kategóriás MTB-jeire gondoltam, amiből itt sok van. Például Neuzer Heureka, Condor MTB, Montana, Hauser bicikli stb. Sokban műanyag hajtókar, canti fék, 3x6-os SIS vagy Falcon kínai váltó van. (Meg a kedvencem az összepöttyözött vagy tarka-barka festés a '90-es évekből.)
Amiket írtál azok nem nagyon vannak, de ha találni is akkor becsben vannak tartva és rendesen felújítva, rendes árat is kérnek érte.
Chiftain: Dehogynem. Nekem is acél vázam van, de nem nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Tothgera30 #145824 üzenetére
Volt egy két szebb próbálkozás, de sok meg csúnya volt. De így könnyen újra tudták legalább hasznosítani a megmaradt festékeket.
Nekem a 90-es évekbeli Klein Attitude tetszik azzal a jó kis retro színekkel. Egyet ma is simán elfogadnék. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #145834 üzenetére
Igen, nem véletlenül lett nagy kultusza. Itthon sem sok van sajnos, de kint USA-ban biztos előbb lehetne találni. A kedvencem a kék - pink átmenetes és a kék - zöld. :)
Tothegera30: Ha lehetne kapni itthon értelmes áron, én is vennék egy vázat legalább.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #145858 üzenetére
Én a világ első digitális Cateye komputerére lennék kíváncsi 1981-ből (vagy '80-ból, több helyen máshogy írják).
Szerk.: Cateye 1981-et ír.
Somatom: Az enyém meg állandóan a kedvenc bringás boltomba vitt el mostanában. Mondjuk nem nehéz, mert a munkahelyemmel szemben van. De nem kell már új alkatrész mostanában, a vázon kívül minden ki lett cserélve. Na jó nem a lánctányérok és a hajtókar maradt. Egyedül egy kerékpár gyerekülés kell még az asszony bringájára, mert a picúr mostmár tud ülni. Meg persze egy sisak is hozzá.[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Szakbarbár #145908 üzenetére
Én is így vagyok. 10 hónapos lesz nemsokára a fiam és az ember a munkán kívüli időt szívesebben tölti vele, mint mással. Persze szoktunk vele sétálni, de az nem ugyanaz. Azért is veszek jövő hónapban egy biciklis gyerekülést. Akkor legalább már el tudunk tekerni vele is valahová, ha hosszú távra nem is.
Because: Voltunk így egy páran férfiak akik így gondolták. Sőt én is úgy voltam, hogy nem akarok gyereket. De mióta a párom állapotos volt és utána megszületett a fiam átértékelődött minden. Addig az ember amíg nem vág bele, nem is tudja miről marad le. Most meg már ő a legfontosabb és ez így természetes.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #145921 üzenetére
Szerintem gyorszár elég biztos sima mezei vázon is. Campagnolo első gyorszára sem speciális kialakítású vázban volt, amikor kitalálták. Meg ha rendesen meg van szorítva, akkor az tart erősen. A váltó az más tészta, van füles váltó meg a csavaros. Ha nincs váltótartó konzol, akkor én sem használnék a füles váltóhoz gyorszárat.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #145926 üzenetére
Én sem használnám, mert azért az ehhez kiképzett vázban csak van egy plusz biztonság, hogy "be tud ülni" a gyorszár a kiképzett mélyedésbe.
G@ben: Elég érdekes, hogy nincs lehetőség alapból csavarosan rögzíteni a váltót. Még aze ezer éves montiknak van is váltótartó konzola. Enyémen is van, pedig a váz legalább 15-20 éves lehet valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #145944 üzenetére
Azért egy ilyen Pinion váltó és egy Gates szíjhajtás mellé jóval hatékonyabb és jobb, mint bármelyik láncváltó. Az sem elhanyagolható, hogy a Pinion középcsapágy-váltója a bicikli közepét terheli és nem a kereket, mint a fogaskoszorú vagy egy agyváltó. Magyarul semlegesen hat a hajtásra a plusz súly, így nem hátrány. Csak hát sajnos ezek arany áron mennek. Elég megnézni a massivebikes honlapját, hogy mennyibe kerül egy ilyen bringa.
Pedig ez lehet a jövő egyszer. Csak ahhoz az is kellene, hogy a Shimano és az SRAM is csináljon valami hasonlót, legyen szabvány a kialakítására és legyen árverseny. Addig marad unikumnak sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
Jól néz ki a gép! Használd sokat. Viszont a megújult Magellánról is dobja egy képet. Szeretem a régi felújított cuccokat is a moderneken kívül.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #145992 üzenetére
Az elektromos vezeték nélküli váltója jobb a SRAMnak a Di2-nál, viszont a hagyományos váltókkal egál a helyzet, viszont a Shimano kullog most a SRAM után. Meg amúgy első váltókban jobb a Shimano, nem véletlenül erőltette a SRAM az 1x rendszert. Csak az áraik nagyon nem egyformák.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #146035 üzenetére
Sajnos nagyon irreálisan drágák a Csepel vázak. Egy fixi/SS acél Royal váz 60k, ami horror mert nem sokat ér (lehet acél vintage vázat kapni bagóért), MTB-t nem is említem. Malinál egész jó vázakat kapni max 40ezer Ft-ért.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #146075 üzenetére
Meg legyen aki szervizeli az agyváltót. Láttam már kókányul összehányt darabot, amit ismerős szervizes mutatott és pofozott helyre.
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #146077 üzenetére
Igen az agyváltó nem rossz dolog. Egy baja van az hogy irreálisan drága. A másik hátránya a hátsó keréken a nagy tömeg, ami a bringa hátsó szélét terheli, így nem ideális terepre. Merev farú gépnél még kevésbé gáz, mint egy össztelós gépnél. Városba tökéletes, főleg ahol nincsenek nagy szintkülönbségek oda elég a 3s.
Árra visszatérve egy 3 sebességes Shimano Nexus 3 kb. 25ezet Ft körül jön ki és ez csak 3 sebesség. Az 5 az már 45k, a 7, 8 és a 11 már túl drága. A Sturmey-Archer és az SRAM egy hulladék, így azokat nem is említem. A Rochloff 18 sebességes meg 190k körül mozog, na ez már vicc kategória. A Pinion lenne jó erről írtunk is tegnap, de az még 390k + a speckó váz + összes többi köcölék. Akkor inkább marad az ember a láncváltónál és gyakrabban karbantartja. Városban használva meg nem is annyira nehéz, mint saras terepezés után.
Agyváltón gondolkodtam én is, mivel csak városban megyek, de elvettem az ötletet. Használtan meg lutri, mivel sokan nem viszik el a bringát karbantartásra csak ha már széthullott a bringa. Egy szétcseszett agyváltó meg nagyon nem hiányzik az embernek. Karbantartás is a Nexus sorozatnál zsírzásos - macera, amúgy a Rochloff és az Alfineban olajat kell cserélni szétszerelés nélkül. Így az Alfine lenne az ideális, de 90ezret nem adnék ki érte.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #146094 üzenetére
Igen van egy nyúlós érzés benne sajnos, állítólag a Pinionban nincs, igaz az nem bolygóműves szerkezet. Szerintem is jobb ár/érték arányban egy láncváltó. Nem véletlenül nem terjedt el túlzottan. Most is a legtöbb Cruiserre van szerelve. Oda elég, az egysebességes hajtásnál jobb, amúgy sem jó a dögnehéz Cruisert hajtani.
bringasisti: A Rochloff a 18 sebességével elég jó áttételezésű. Akinek van az általában dicséri, de nekem nem kéne. Katalógusban még nem véletlenül nincs nagyon a 3 sebességesnél több, mert rohadt drága.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nekem ez az egész prizma dolog gáz. Ezért is jó hogy a külsőm oldalán van reflexcsík, legalább nem kell prizma. Mondjuk akkor sem tennék mert városban minek? Van közvilágítás. Ha rosszul kivilágított helyen mennék vagy városon kívül, akkor úgyis ott a láthatósági mellény. Régen is azt használtam amikor az erdészetnek dolgoztam.
De a túl szigorú KRESZ miatt nem csinálok karácsonyfát a bicikliből. Én a minél letisztultabb minimalista dolgokat szeretem. Ezért majd a jövőben matrica nélküli lesz a váz és kap egy matt fekete szinterezést. Éppen ezért tetszik az új Cubeok új festése is, mert nagyon minimalista, de azért ott a szolid márkajelzés. Persze vannak nagyon szépen és esztétikusan festett biciklik, amik bejönnek. Például majd az összes CTM külseje nagyon bejön.
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #146130 üzenetére
Nem volt a témával semmi baj. Azért írtam és hoztam fel a 190ezres agyváltót, mert az volt a fő téma szála, hogy az agyváltó jobb-e (terepre), mert zárt védett helyen van, mint egy láncváltó. Nyilván nem az alap olcsó rendszerekről van szó, mert azzal nem tud az agyváltó versenyezni, mert jóval drágább. A jelenlegi etalon pedig a Rochloff, ami biza jó drága. De az Alfine 11 is jó a 90ezres árával. Terepre nem elég a 3/5 sebesség ezért hoztuk fel a több sebességes agyváltókat.
A Nexus 3 elég és bőven jó városon belül kerekezni, mert nem kell ennyi áttétel egy sík terepre, amilyen egy város. Baján is van sok, sőt Hollandiában is rengeteg van, több mint amennyi láncváltós. Koca bringásnak is egyszerűbb használni egy agyváltót, mint megtanulni az első és a hátsó váltó kombinálását, meg hogy ne váltson keresztbe.
Szevam: Fent van maximilian4 ugyanilyen néven a testbike-on is, így meggyőződhetsz róla. Neki van a kék Focus bringája.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #146152 üzenetére
A Bryton 300-as es 400-as széria tud csiganyálat a tesztek szerint. Legalábbis a Mozgásvilág YT-s tesztjénben a Bryton 330-nál azt mondta a tesztelő. Az viszont elég gáz, hogy ilyen drágák a Garmin cuccok és ennyire szarok. Esetleg ott van a Bryton, IGPSPORT és a drágább kategóriában a Sigma ROX sorozat.
Én majd később akarok venni egy Bryton 3x0-t és hozzá egy pedálfordulat mérőt. A többi része annyira nem izgat. Esetleg ha nagyon pontatlan akkor egy sebességmerő szenzort. A legjobban a CAD szenzor ami kellene.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #146207 üzenetére
Sajnos ezen a téren kell még fejlődniük, bár elvileg készül a Rider 830, ami javít a navigációs dolgokon. De ha segített az FR az csak jó.
Sajnos előbb írtam, mint hogy elolvastam volna az összes hsz.-t így olvastam, hogy megoldódott a gond.
Felnifúrásról még annyit, hogy én sem gyengíteném meg a felnit a lyuk bővítésével. Igaz, hogy "csak" 1 mm körben, de azért az sem mindegy, hogy mekkora a vastagsága a lyuk és a felni széléig az anyagnak. Nem véletlenül nem ajánlják. Persze lehet nem okoz minden típusnál gondot, de könnyen lehet hogy egyszer tényleg ott fog eltörni a felni.
Hasonló megfontolásból sem szokta senki kifúrni a vázat és a kormányt sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146212 üzenetére
Persze csak például páran fúrtak már a kormányt is ki, mert milyen menő lenne egy - két LED oda világításnak. A váznál meg a gyári lyukaknál vagy vastagabb falú a cső vagy tesznek oda plusz anyagot. Még karbonnál is van plusz szövet réteg. Jó példa a kulcstartó szemeknél van plusz erősítés, pedig itt nem kell nagy tömeget elviselni (mármint a teli kulacsé nem sok). Utólag fúrni azért nem ajánlott. Blogon és fórumon viszont láttam utólag kulacstartóhoz lyukat fúrni a vázba.
Biztos, hogy a minőségi anyagból csinált felni nem fog eltörni, de az olcsó bili alumínium felni már lehet nem bírná, ezért írtam, hogy nem biztos hogy meg merném tenni.
-
Fall-N
veterán
válasz Wombath #146234 üzenetére
Igen arra gondoltam ahogyan írtad. Remélhetőleg azért fejlődik még a navigációs része a dolgaiknak.
A Garmin nekem is szimpatikus cég csak azért vicces, hogy egy piacvezető cégnek nincs arra lehetősége, hogy normális programozókat vegyen fel? (Ugyanígy szánalmas a Facebook is, hogy nem tud értelmes alkalmazást fejleszteni, pedig pénz lenne rá.) Ha így jönnek fel a távol-keleti cégek akkor rá lesznek kényszerülve. Az ára miatt nekem is a Bryton és a IGPSPORT szimpatikus.
-
Fall-N
veterán
válasz Véreshurka #146239 üzenetére
Terhelés alatt a láncváltónál sem árt addig tehermentesíteni, azaz nem tekersz addig a pillanatig. Persze a drágább váltók "bírják" de akkor sem ajánlott, meg idő előtti kopáshoz vezet. Te azzal keverheted, hogy álló helyzetben is lehet váltani.
A nyúlós érzés az a felépítés miatt van. Egy hagyományos váltó sokkal közvetlenebb, nincsen rugalmasság a hajtásban, mint az agyváltónál. Ahhoz tudnám hasonlítani, hogy a négyszögletes hajtás, meg az integrált hajtásnál is van különbség a merevségben az utóbbi javára.
A Rochloff meg relatíve kis cég, kevés dolgozóval ezt tudjuk. De a mecrás szervíz miatt és hogy sokszor Németországba kell küldeni a cuccot az egy plusz macera. Egy láncváltót pár szerszámmal akár otthon is karban lehet tartani. Vagy ha valami baj van túra közben akkor a legkisebb bicikliboltban is helyre tudják pofozni. Agyváltónál nem sok embert találsz, aki ért hozzá. De az biztos, hogy tartós, olcsóbb utána fenntartani ha már megvetted.
-
Fall-N
veterán
válasz benfolds #146242 üzenetére
Én inkább úgy látom, hogy mint a legtöbb sportban csak a funkcionális izmokat edzik, mert a plusz súly ami fölösleges az csak hátráltatná őket. Magyarul minek hordjanak felül nagy tömeget ha nem szükséges? Persze itt is a genetika dominál, mert van aki alapból izmosabb felül és nem is kell külön ahhoz edzeni hozzá.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #146263 üzenetére
De lehet kapni giroszkópos sebességmerőt is, azt a kerékagyra kell rögzíteni. A mágneses ahogy írtatok kicsit azért pontatlanabb, kezdve a kerék kerület megadásával.
Nekem is később az a terv, hogy Bryton 10/15 vagy 330 + CAD, + giroszkópos speed sensor. Tetszik a 330 csak nem biztos, hogy kell ennyi adat. Addig marad a Cateye Velo Wireless+.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #146347 üzenetére
Erről az jut eszembe, amikor Somatom írta a napokban, hogy nincs a Google Térképben Magyarországon bringás navigáció. Sajnos pont ezért, mert itthon nincsenek normális, összefüggő biciklis utak. Így sokra sajnos nem mennénk vele. Sajnos a biciklisek forgalma sem megoldott, mint más nyugati országban. Az etalon viszont Amszterdam lenne, ahol külön biciklis utak vannak, rendesen lámpával. Mondjuk ott rengeteg biciklis van és nem státusz szimbólum az autó, mint nálunk és ezzel együtt nem lenézett dolog a biciklizés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz X Factor #146353 üzenetére
Sajnos itthon ez egy elfeledett dolog, mert az utak is sok helyen siralmas állapotban vannak, így sosem lesz prioritás egy normális biciklis úthálózat. Mutatóban szoktak vidéken is pár km-t építeni uniós pénzből, hogy lehessen miből mutyizni. Persze Pesten meg lehet remény egyszer a fejlesztésre, mert ez is lehet motiváció a szavazásra.
Itt Baján most két darab szökőkút épül, de a legtöbb út katasztrófa amilyen állapotban van. Bicikli utacskák vannak a forgalmasabb részeken, de nem összefüggőek. Szóval itt sem az utak a prioritások sajnos. Máshol sem jobb gondolom a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz pippo76 #146389 üzenetére
Ultra Derm amúgy is ajánlott bicikli karbantartás után lemosni az olajat és a gepzsírt az ember kezéről.
Ma munkahelyen is hasznát vettem, amikor a raklapszallitón (alias béka) cseréltem a gumis támasztókereket tömör műanyagra. A tengely csupa fekete gepzsíros volt így a kezemről le kellett valamivel szedni. Mivel élelmiszer boltban dolgozok így van nekünk meg árulunk is. De ha találsz a jóval olcsóbb CFA márkájú is ugyanolyan jó. Árulunk olyat is így tudtam tesztelni.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #146393 üzenetére
Igazat adok neked, ilyen helyzetben és az autósok és a gyalogosok anyázasának az elkerülése ellen és a szabályos megoldás az (lenne), ha leszáll az ember és tolja a biciklit.
- Autók között nem szerencsés mert feltartja az ember őket, az autósok meg mindig türelmetlenek.
- Sínen kerülni balesetveszélyes és lehet, hogy a rendőr sem díjazná ha befut egybe az ember.
- Gyalogosok között járdán sem szerencsés, mert kisgyerek vagy idős ember a bicikli elé mehet és te leszel a hibás ha elütöd őket. Meg egyébként sem díjazzák a gyalogosok ha közöttük teker az ember.
Ha még megvan a baj lehet mutogatni, de jobb inkább elkerülni a bajt. -
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #146518 üzenetére
Szerintem is badarság. Én amikor fogaskoszorút cseréltem akkor örültem neki, hogy a Shimano silent clutchos így szinte hangtalan. Előtte jó hangos régi fajta szintén Shimano volt. Bár engem nem zavar a reteszelés hangja, azért jobb ha halk.
-
Fall-N
veterán
válasz Szakbarbár #146553 üzenetére
A cikk nem valami összeszedett. Összemossa a nagyirobogót, ami tisztán elektromos hajtású az e-bikekal, amin "nincs gázkar" és kell hozzá emberi hajtás is.
Az elektromos robogókat esetleg szigoríthatják, hogy kell majd rá segédmotor jogsi vagy a B, de a pedelecre biztos, hogy nem fog kelleni.
Az S-Pedelec (több mint 300 W-os teljesítményű, és a rásegítés nem kapcsol le 25 km/h alatt), ami itthon aggályos. Elvileg erre a kategóriára kellene biztosítás és jogsi is, de nálunk még nincs rá szabályozás és hivatalosan ezért nem forgalmazzák. Itt is látszik, hogy baromság a cikk, mert S-Pedelecen sincs "gázkar".
Azt halkan megjegyzem, hogy a rend őrei ránézésre meg sem tudnák állapítani, hogy ez egy pedelec vagy az S-Pedelec. Hasonló a helyzet, mint az 50 köbcentis robogó papíron, ami 125 köbcentis vagy 75 felfúrva a valóságban.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz R.Ildi #146717 üzenetére
Én mindenképpen a Cubeot venném a második linkről. Az első bicikli Altus váltós, a Cube már egész jó Deore felszereltségű, a Decathlon sem rossz a SRAM X4-gyel, de a Deore csak jobb.
Bár látatlanban is sejtettem a link szövegéből, hogy a Cube lesz a befutó.
Ez egy iránymutató csak mert vegyesen linkeltél 27.5"-os és 29"-ost is. Itt számítana a geometria is, meg a testmagasság, hogy nem lesz-e túl nagy a 29"? Ha nem akkor a Cube, ha túl nagy lenne akkor meg inkább a Decathlonból a RockRider 560.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #146747 üzenetére
Nyugodtan írd le a Tourneyt. Racionálisan néztem és városba elég bőven a 3x7 így egy Tourney TY lett előre és hátra is rakatva. Mellé jó minőségű teflonos bowdenek és új bowdenház + RevoShift karok. Szépen működik már használom egy ideje és váltottam vele sokat. A váltó meg robosztus, nem olyan mint a régi Tourneyk voltak.
Meg ahogy írtam korábban az Altus felépítését kapta meg a TX és a TY. A TZ egyedül a gyengébb ránézésre is, az a régi 3x6-os régi váltók cseréjére lett kitalálva. Bár mostanában használják a városi bringákra elhagyva az első váltót 1x6-os kiosztásban is. A TY az 3x6/7 és a TX pedig 3x8. Az új Altus meg 3x9 lett. Egyébként nincs semmi rendkívüli abban hogy már a mostani Tourneyk is jók, mert a 8 sebességes valtókig nem igényel annyira drága gyártástechnikát, mint a 9-10-11-12, így olcsón tudják gyártani megbízható minőségben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #146798 üzenetére
Rugós nyerget meg nyeregvázcsövet nem érdemes venni. Egy idő után nyikorognak, meg ki is kopnak. A hajtási hatékonyságot sem növeli, hogy mozog a nyereg.
Rugós nyeregcsövem volt nekem is, azonnal ki is cseréltem merev csőre, mert nem jó. Rugós nyergem meg a Cruiseren volt gyárilag, az is cserélve lett nemsokára.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #146866 üzenetére
Csak nem dopping? Egyébként tényleg durva.
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146885 üzenetére
Nem úgy értette, hanem úgy hogy egy régi középkategóriás gépnél drágább egy mostani közepes gép és igaza van. A Deore most is közép kategóriás, az alap az az Altus és a két Tourney. Az SLX meg az XT az megint más kategória, de mutatja az ára is. Persze azért fejlődtek a váltók és nyilván egy régi Deore vagy XT teljesen más, mint a modern megfelelője. Manapság már a Tourney (TY és a TX, TZ maradt Tescos) is egész használható nem durva terepen és semmi extrém felhasználás mellett.
Nézd meg az árakat 200 alatt nem nagyon kapni egy legalább minden szinten Deore felszereltségű szettű bringát. Ahogy írod lehet hogy lesz a hátsó váltónak Deore felszerelve, de akkor előre Altus vagy Alivio kerülhet. A hajtásról meg nem is beszélve. Gyakori az SR Suntour vagy más olcsóbb hajtás. A kerekek is lehetnek bármik amit olcsón megvesz a gyártó nagy tételben.
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146951 üzenetére
Főnököd beláthatná, hogy az autókban már egyeduralkodó a tárcsafék, ami persze hidraulikus. Dobfék maradhatott volna akkor ezzel az erővel. Persze régebben hátra még szereltek dobféket spórolás céljából az autógyártók. Bár lehet most is előfordul, nem nagyon követem mostanában annyira.
Abban igazad van a főnöködnek, hogy nem volt ennyi olcsó, hitvány gyártó meg áruházas biciklinek látszó szemét Pl. OBI-s bicikli. Meg az sem mindegy mire használja az ember az eszközt. A régi retro technikák elegek bőven a városba, de erősebb terepezés közben persze, hogy gyorsan tönkremennének.
Somatom: A bringás erőnléte fontosabb, bárki alá be lehetne rakni egy karbonos csodát, ha nincs meg az erőnlét és edzettség akkor hiába a technika. Ettől függetlenül szeretem a retro bringákat is. Elég csak megnézni a Redditen az r/bikeporn topikot.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #146978 üzenetére
Sejtettem, azért is írtam hogy valószínűleg ma is előfordul.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146983 üzenetére
Azért nem az ennyire régiekre gondoltam. Az ékes hajtókar meg hasonlók már múzeális dolgok. Én az elmúlt 20 maximum 30 évre gondoltam. A régi szocialista Csepel és társai annyira nem mozgatnak meg. De a régebbi MTB-k és outik bejönnek, főleg ahogy látni a lépcsőket, hogyan fejlődtek a mostani modern cuccok ki.
Somatom: Én most nem a rásegítéses pedelec bringákra gondoltam, hanem a pusztán emberi erővel hajtottakra. Bár van olyan erőnlét, amit a rásegítés sem tud kompenzálni. Persze ahogy fejlődik a technika úgy könnyebb is, például a váltókat elég megnézni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #147068 üzenetére
+1
Kár szívni újra ha nem lesz 100 %-os a váltó és csak pénzt dobsz ki az alkatrészre amit inkább új váltóba rakhatnál. Mondjuk én ilyen durva váltó baleset után biztos, hogy nem lennék nyugodt, ha nem cserélném egy az egyben újra. Annyit tudsz még csinálni elővigyázatosságként, hogy ne forduljon elő megint, hogy lehetőség szerint rövid kanalasat veszel nem hosszút. Úgy kisebb az esély, hogy elakad valamiben és leszakad utána.
Elő tud még ez fordulni ha elgörbül a váltókanál a kerék felé és a legnagyobb lánckerékre váltva bele is akad a küllőbe, ami bedarálja a váltót vagy ha a küllő gyengébb akkor az (is) szakad (v)el(e).
Sajnos bármi is okozta rohadt idegesítő, meg persze kiadást is generál. Főleg hogy új volt.
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #147072 üzenetére
Itt Baján elég ritka látvány ennyire régi bringa. Persze nem mindenki rohangál tíz évnél fiatalabb bringával csak már a hajléktalanok is legalább egy 2000-es évekbeli bringát tolnak kukázni, mert azt pár ezer Ft-ért kapni vagy lomtalanításkor odaadják ingyen.
Itt a legtöbb bicikli Cruiser (csak vízparti város), Csepel Budapest vázas női biciklik, MTB-k retro (20 év körüli) és vadiúj is. Fiatalok meg CTM, Kelly's, Focust stb használnak. Van pár Decathlonos RockRider is, de nem sok. De a legtöbb női bicikli az Cruiser, mintha más nem is lenne. Asszonynak is az tetszett így neki is az van, hiába akartam rávenni valami trekkingre vagy MTB-re. Nekem is sokáig volt egy egyedi single Cruiserem, de utáltam, mert nehéz volt mint a sár és a gyors haladást el lehett felejteni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz benfolds #147077 üzenetére
Ha komolyan szeretnél edzeni és izmosodni akkor sajnos az otthoni edzegetés nem lesz jó. Konditerembe kellene menned, amiben az alap gépek vannak, nem kell semmi csillivilli csigás gép, a szabad súlyok a legjobbak.
Lábra én a helyedben ameddig nem megy stabilan a guggolás addig két dolgot ajánlok ezeket próbáld meg:
- guggolás erőkeretben: Itt stabilan tudsz guggolni, mert a súly "sínen megy" és biztonságosabbnak is fogod érezni.
- lángoló: Ebben a gépben csak a lábad mozog így a derekadat ki tudod iktatni. Hátránya hogy jóval több súllyal kell megpakolni mert a látszat ellenére könnyebb, mint a guggolás.RunnerFX: Pár ember azt vallja, hogy a teljes testes edzés való naturál szintén, mert a szétbontott edzés inkább a szteroid mellé való, ahol jobban tud regenerálódni az ember. Ezeknek az embereknek a Steeve Reeves az etalon. Mondjuk szép szintet ért el annó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #147159 üzenetére
Vagy visszagörbítés után fotózd le és kérdezd meg a BikePro, ebike.hu vagy a KerékpárGuru boltokat, biztos valamelyik tud szerezni. Főleg az első kettő ami minden vackot be tud szerezni. Vagy ha nem akkor lehet CNC-vel és egy jó szakival újat vágattatni.
Sok bolt van és mindegyik más nagykertől szerzi be az árut. Van aki BikeFun, Koliken, Mali stb. cuccokat árul vagy vegyesen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Politika
- Asztalos klub
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Diablo IV
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- LG LCD és LED TV-k
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...
- Braun Series 5 EasyClean 50-W1000s nedves/száraz villanyborotva
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- SZÁMOZOTT LIMITÁLT KIADÁS: Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen