- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Drágább lett a Pixel 8a
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Elvörösödik az Xperia 1 VI
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- Yettel topik
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
A kard és az űr az új Arc meghajtó két fő motívuma
ph A 31.0.101.5518-as csomag három hibával is leszámolt.
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
concret_hp
addikt
nah kipróbáltam, nem ponta jelölt úton mentem, nekem 2300 méter lett (szabadság hídi lámpától a szobor tövéig)
viszont hogy milyen fos aszfalt van, a fele úton lefele alig lehet gyorsabban jönni mint felfele
10:45 alatt értem fel, de lesz ez még jobb is[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
HollyBoni
veterán
Az elől egysebességes bringákon hogy van megoldva a váltás? Ha csak hátul van váltó, az nem árt a láncnak?
-
zack
nagyúr
válasz Cathfaern #6550 üzenetére
Én azt szeretem, ha látom a telefont hogy megvan még. A hátamon pedig ehhez hatalmas bravúr kellene, hogy meg tudjam oldani.
(#6552) ludsimon
Olyanom nincs. Nem fogunk így harmonizálni...leginkább tempóban.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
D.Orion
veterán
-
ledgeri
nagyúr
Üdv!
3 bicikli van a birtokomban: egy régi nem használt, egy régebbi ismeretlen előmenetelű, de tartaléknak jó, és egy újabb, mindennapokban használt.
A mindennapi hátsó gumija defektes lett. Az ismeretlen előmenetelű mindkettő-, és a régen használt (2009 szeptembere óta áll, kint a kerekén)hátsó gumija eddig jól tarja a nyomását, pár hónapja lett fújva.Kérdem, hogy merjem-e átrakni a legrégebbiről a belsőt (ha passzol a mindennapiba), vagy inkább a tartalék kerót bontsam meg, esetleg vegyek egy új belsőt, vagy foltozzam meg a meglévőt?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #6553 üzenetére
A szélső koszorúkon nyilvánvalóan kissé már keresztbe van a lánc,így a kopás is fokozottabb mint középen,a láncvonal körül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DjKoxi
senior tag
Sziasztok!
Nem is tudom hol kezdjem!
Megvettem a nemrég linkelt Merida 96-ot, 3 órája hozta a futár.
Nem gondoltam, hogy ilyen is lehet a biciklizés! Tegnap jött meg az SPD cipő, amit nagyon hamar meg lehet szokni.
A Merida pont olyan mint a képeken, mindene tökéletesen működik, 1-2 karctól eltekintve kifogástalan! A váltó, a fékek, a rugózás, pedálozás teljesen más dimenzió mint amit eddig tapasztaltam. Szerintem 10 Km-t simán letekertem.Köszönöm annak aki először belinkelte, mert kár lett volna erről lemaradni.
-
zack
nagyúr
válasz ludsimon #6552 üzenetére
Lehet kihagyom. Úgyis mindenki Outival megy. Nem fogok bohóckodni egy montival, hogy "hahóóó várjatok meg..."
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
ludsimon
veterán
én mtb-al megyek, azért mondtam outit, hogy ha van akkor azzal gyere inkább.
Tempó úgy se lesz 26-28-nál több, este van és igazodni fog a sor a lassabbakhoz.
undefined
-
HollyBoni
veterán
Például Sram 1X11 rendszerénél nem tudom elképzelni hogy nem áll nagyon keresztbe a lánc a szélső fokozatokon.
-
nagyúr
válasz HollyBoni #6565 üzenetére
Az eleve 1x11-es rendszerek spéci lánctányérral és fogsorral készülnek, hogy a láncvonal változását nagyjából semlegesíteni tudják. A lánctányér fogai sokkal nagyobbak, szélesebbek, más típusú lánc kell hozzá, és a váltó görgői kompenzálják a láncvonal változását. Itt magyarázzák Sramék.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
zack
nagyúr
válasz ludsimon #6564 üzenetére
Ok. Akkor talizzunk a Hősök Terén... Többit pü-ben.
ui: 26-28 átlag? Akkor sokan ki fognak hullani.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
fpeter07
veterán
[link] 102 km, 17.6 átlag, 34 fok, mi kell még? Nagyon tudnám élvezni, hogy ha nem eresztene le állandóan a hátsó gumim 1 barra. Mire Zeg.-re beértem a nyomásmérő 0.5-t mutatott. Tudom, hogy így jobban lehet combosodni, de nem ilyen melegbe kellene.
Másfél óra múltán a testhőmérsékletem lecsökkent kb. 39 fokra. -
Manitou
addikt
Big kvescsön:
Én pl azt se értem a 2x 10-es rendszrnek mi értelme van, amit megspórolnak tányért elöl, azt súlyban hozzáteszik hátul a kazettán. pl van alapból egy 9 vagy 10-es 11-32-es kazi hátul + van elöl egy 3 tányéros hajtómű (pl XT ) Ezzel szemben ott van egy 28/42-es XT-h.mű pl. + hátra teszünk egy 11-36-os kazettát, de csak tegyünk egy 11-34-et, akkor is kb azonos súly jön ki a két rendszernél.
Elsőváltó + elsőváltóhoz kar mindkét esetben kell, az 1x 11-nél mondjuk legalább ezek lejönnek, de cserébe a hátsó kazi elég nehéz, mondomn ezt úgy hogy jobban nem néztem rá a 11-es rendszerre.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Valaki ért itt a Formula tárcsafékekhez? Formula Oro K18-as fékem már elég régóta csilingel, megnéztem és nem nagyon találtam a tárcsában 8-ast, ha van is benne nagyon, de nagyon apró amit én nem tudok kiszedni belőle, egy fékezés után meg úgy is belekerül. Ezt a csilingelést csak fékrendszercserével lehetne megszüntetni? Főleg kanyarokban hallatszódik jobban, de egyenes úton is hallani, de ott halkabban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Manitou #6572 üzenetére
A tömeget nem mondanám előnyének, jellemzően több differencia van egy 2 tányéros és egy 3 tányéros rendszer között, mint egy 9-es és egy 10-es fogsor között. Különösen, ha az így lecsökkent áttételtartományt egy nagyobb fogszám-differenciával rendelkező hátsó sorral kompenzáljuk, ugye. De mondjuk, hogy egy súlyban vannak kb. az azonos kategóriájú motyók, ha a komplett rendszert vizsgáljuk.
Ami előnye lehet (bár ezek miatt nem érzek leküzdhetetlen késztetést a cserére ):
- nem tudsz vele keresztbe váltani, minden fokozat elérhető mind a 2 tányérról.
- áttétel tekintetében is több a lehetőség arányaiban, bár ez elsőre furán hangzik. Egy 3x9-es rendszerben nagyjából 21 fokozat érhető el, és ebből 14-15 fokozatnak van értelme, ha az áttételt vizsgáljuk, míg egy 2*10-es rendszer esetében mind a 20 elérhető, és szintén 14-15 fokozatnak van értelme - ez természetesen attól függ, mekkora fogszámú tányérok vannak elöl és milyen fogsor hátul.
- kevesebbet kell váltani.
- a kisebb első tányért nehezebben vered oda, a kisebb fogszám-differencia elöl lehetővé teszi, hogy hátul kisebb kanalas váltód legyen, amit megint csak nehezebben versz oda, stb.Hátránya, hogy a végáttételek kisebbek lesznek általános esetben, így alacsonyabb lesz az elérhető max sebi, és nehezebb lesz mászni is vele.
Mindezen előnyöknek és hátrányoknak persze így általánosságban ellőve semmi értelme, mindig azt kell vizsgálni, hogy az adott rider által megcélzott felhasználáshoz passzol-e egy 2x10-es rendszer, vagy sem. Ha kistányéron szeret mászni, akkor nyilván nem, ha 44-es tányéron küldi síkon kónuszon, akkor megint nem, ha hegyről völgybe, durva mászások és ereszkedések tarkította etapokat nyom, oda kell a 3*9 simán, vagyis akinek szükgéges a nagy áttételtartomány, annak biztosan nem lesz megfelelő a 2x10-es rendszer.
A 2x10-es rendszereket leginkább Freeride, Enduro, All-mountain, Back Country felhasználásra tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
vendingo
veterán
Ma én is nyomtam 40km-t. 40 fok volt meg szembeszél. Kicsit megizzadtam, be is küldtem pár mineral tablettát. Ez volt az első komoly utam az evado 3.0-al. Egész jól teljesített, de a gumi elvérzett a murván. Konkrétan alig bírtam megállni, szitált a hátsókerék. Vennék rá terepes gumit, csak az meg városba lenne szar. Az első fogaskerekekkel is kéne valamit kezdenem, nincs szükségem a legkönnyebb fokozatra,viszont egy nagyobb fokozat jó lenne helyette. Erre van megoldás?
Sürgőssen be kell szereznem szarvakat, kesztyűt meg egy sisakot is. A kesztyűre nagy szükségem lett volna ma, nagyon izzadt a tenyerem.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
fi:zi'k
nagyúr
Maratonon és XC is előkerül a 2x10-es rendszer.
(#6579) vendingo
A kis tányért leszednéd és tennél fel nagyobbat? Nincs nagytányérod? Mert ha van akkor max fogszámot tudod növelni még kicsit, pl 42->46, ha az átdobó "megeszi".96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Frenky89
őstag
Hi!
Cross bicajomra keresek gumit 5k-ig. 30-50-20% rossz földút -- jó minőségű földút -- aszfalt felhasználásra kellene.
Most 37-es Schwalbe Tyrago-k vannak fent és a túlnyomórészt földutas használat miatt szeretnék kicsit alacsonyabb nyomással menni, ezért úgy gondoltam, hogy ha már új gumi, akkor legyen szélesebb (42-47). A vázban a legszűkösebb hely 50mm úgyhogy szerintem a 47-es is elférne, de nem tudom van-e esetleg más buktató.
Továbbá szeretnék valami olyan gumit, aminek a közepén egy összefüggő minta van, nem pedig bütykök, ezért egyelőre a kiszemeltem a Schwalbe Silento. Amerre a szemem ellát csak alföld van a környéken, szóval nem kell, hogy jó legyen mászáshoz, illetve a legnagyobb ellenség errefelé a púder szerű por, szóval sárban, vagy hasonló "extrém" körülményekben sem kell, hogy jól muzsikáljon a leendő abroncs.
Vélemények?
ui.: Nézegettem testbike-on a véleményeket, de ahol a 4 bar-ig ajánlott gumit lefikázzák, mert 5 bar-on nem jó, vagy egy semi-slick gumit ócsárolnak, mert vízen, füvön esetleg sárban béna, onnan nem feltétlen tájékozódnék.
-
Cathfaern
nagyúr
Azért az kemény, hogy az egész hátsó sort egy darabból alakítják ki
Egyébként nekem nagyon szimpatikus az első váltó nélküli megoldás. Ráadásul számolgattam, pont annyi áttétel különbség van egy 1x11-el, mint az én 2x10-emmel... ha lenne 42-es hajtómű, akkor ugyanolyan áttételek lennének elérhetőek, mint a mostani rendszeremen (csak nyilván nagyobb ugrásokkal). Remélem mire odaérek(2-3-5 év), hogy teljes váltás+hajtás csere, addigra már alsóbb kategóriába (jobb ár/érték arány sávba) is lekúszik ez a megoldás
Szerk:
Számolgatáshoz kerestem egy használható képletet, ha más is akar számolni, akkor ne kelljen keresni:
sebesség [km/h] = (hajtómű fokszám)/(lánckerék fokszám)*(pedál fordulatszám)/60*(kerékkerület[1])*3,6[1] méterben, 26" esetén 2.075, 28" 2.234, persze egyedi méréssel lehet finomítani
Manitou:
Szerintem nem feltétlen (csak) a súly a lényeg itt. Nekem pl. sokszor úgy jön ki, hogy a két első tányér "határán" változik a megfelelő áttétel. Szóval vagy váltogatom folyamatosan az első váltót (ami messze kényelmetlenebb, mint a hátsó), vagy keresztbeváltással használom. Utóbbi nem biztos jó ötlet ha ~1 órán keresztül megy így. Persze tudom ez totál hely, erőnlét, stb. függő, illetve átvariált hátsó sorral meg is lehet oldani. De lényeg a lényeg: kényelmesebbé teheti a váltást.[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz fpeter07 #6571 üzenetére
Gratula, ebben a melegben. Ilyen finom kis gumival... Nem kéne azt megcsinálni, hogy ne szívjál vele?
Én reggel 6:30-11 -ig zavartam le a 115 km-et. Szigorúan 110 -es átlagpulzussal amihez 26-27 -es átlag tartozik nálam. Viszont 9:30 után már engem is igen zavart a hőség pedig akkor még nem is volt olyan vészes.
Délután 4 óra bringa tisztogatás szerelgetés gumizás, lánc mosás olajozás, kormány bandázsolás készülve a holnap 15 órától kezdődő vasárnap 15 -is tartó 24 órás tekerésre. Napközben leszünk min. 20-25 -en. De éjszaka biztos meg fog csappanni a létszám.
Nagyon jó kis strandidő lesz hozzá, fürdeni fogunk a saját levünkben rendesen.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz vendingo #6586 üzenetére
Ugye erről a bicikliről beszélünk (gondolom gyári felszereltséggel)? Mert akkor alig több, mint 70-es pedálfordulatod volt, ami lejtőn lefelé, maximális értéknek nagyon kevés. Nekem single speed van, ennek a dupláját bármikor kipörgetem sík úton is (persze nem tartósan).
Szerintem valahogy meg kéne tanulnod jobban pörgetni, mert azzal a biciklivel 70 km/h-val is simán lehetne menni lejtőn.
Amúgy ha kicserélnéd a 48 fogast nagyobbra, akkor se mennél vele sokra, 52 vagy 53 fogasnál nagyobbat nemigen kapsz. -
vendingo
veterán
Igen, ilyen bringám van.
Lehet az órám mér falsot?
Lehet combosodnom kéne egy keveset, sok sok éve nem bringáztam már.
Érzetre nagyon hasítottam, alig bírtam megállni a domb alján.
Legközelebb GPS-el is mérek.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #6571 üzenetére
nálam valami nagyon nem jó, se operában, se explorerbben nem mutatja az útvonaladat, több böngésző meg nincs a laptopon.....
pár települést írhatnál, merre jártál.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli03
őstag
válasz vendingo #6590 üzenetére
Ha alig bírtál megállni a végén, akkor könnyen lehet, hogy rosszul mér az órád. Keress egy hosszabb fajta egyenes utcát, mérd le Google Földdel vagy Maps-szel vagy valamilyen térképpel, aztán össze tudod hasonlítani az óráddal. Ha jól van beállítva, nem szabad félremérnie (hacsak nem vezeték nélküli, és nem kódolt).
-
rétisün
veterán
na, megnéztem merre jártál (szerencsére a másik gépen van még böngésző )
szép kis kör, ahhoz képest hogy a múltkor nekem írtad, hogy ne menjek ilyen melegben
(#6589) zoli03: van akár 56-os is, csak nem könnyű beszerezni....meg azért sztem hobbi szinten nem is sok értelme van
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
GhostLead
tag
Northwave Tour napszemüveghez szerintetek lehet külön lencsét venni? Alapból adnak hozzá egy sötét és egy átlátszó lencsét. De az enyémben megtört középen a sötét színű. vagy esetleg szemüveg boltban megtudják csinálni?
-
Toomy
senior tag
válasz Bati0501 #6593 üzenetére
Ez bizony nem az odapörkölésről fog szólni. Annál inkább a túlélésről
Szerelés remélhetőleg nem lesz mert nagyon átnyálaztam az egész gépet.
Igaz a hajtás ami rajta van: a hajtóműbe - több mint 40ezer, a láncba - 7ezer, a hátsó sorba 16ezer kili van.
De ezt még ki kell bírnia, ha azt nézzük, hogy amikor még tudatlan voltam pl. egy lánccal 14ezret is elmentem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs