Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz gordonfreemN #248234 üzenetére

    Keresztbe váltva nem állítunk semmit, mert amúgy sincs értelme, mert nem szabad úgy használni a hajtást. Én régen még a láncot sem úgy szabtam méretre (második legnagyobb fogaskerék és a nagy lánctányérra), mert fölöslegesen hosszú lesz a végeredmény. Ahogy írtam középső lánctányérral érdemes beállítani, a szervizesnek is úgy szokták amúgy. Ha a közepsőn szépen végigvált a váltó, akkor ha megfelelően vannak használva a lánctányérok a hátsó fokozatokkal, akkor nem lehet gond, mert elvileg akkor fut mindig jól a lánc, (azaz nem fut keresztben). Az nyilván belefér a középső lánctányérral, ha a két szélső fogaskerékkel kicsit nehezebben vált, mert ott már nem optimális a lánc állása és szintén nem annyira ajánlott úgy használni (általában a legnagyobbal fordul elő, legkisebbre könnyebb ledobni a láncot, csak hangosabban fut a lánc).

    1x hajtásnál is ott a legrosszabb a hatékonyság, de ezeket a szélső fogaskerekeket ritkán használja az ember (optimális helyzetben). Sőt akármilyen jó a váltó van az úgynevezett backpedaling issue, amikor hátrafelé tekerve a láncot a legnagyobb fogaskeréken leugrik az eggyel kisebbre a lánc. Na ez menet közben nem a legjobb nyilván. Persze nem kell hátrafelé tekerni, de ez egy ismert hátránya az 1x hajtásnak. Nem minden hajtás kombinációnál jön elő, de simán előfordulhat felsőkategóriás váltó és kazetta esetén is.

    Ami a legfontosabb milyen váltó ez pontosan és milyen váltókar? Nekem a Tourneyt sikerült pontosra beállítani, de egy kategóriával jobb Acera váltókarral és teflonos, köszörült, rozsdamentes bowdennel.

    Ha rám hallgatsz váltsd le később legalább egy Aktusra. Sokkal jobb, mint a Tourney.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák