- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Mérd le magad és nézd meg a mérettáblázatot, én azt csináltam. Arra számítottam, hogy lehet az S-es is picit nagy lesz, mert a kínaiak a PRO FIT-et csak odahazudják a leírásba, de úgy voltam vele, hogy ha nagy lesz, rendelek egyel kisebbet is és a két mezzel sem vagyok a Decathlonos mez árában sem, szal win-win, bukni nem igazán lehet. De végül jó lett a méret, így még fogok rendelni belőle
#247099 Because: Köszi! Egy 40T-t lehet majd még vennem kell, bár szerintem hanyagolom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
gabor128
aktív tag
Országutinál /gravel a széles szarvkormánynak mi az előnye? Miért jó az?
-
Ringman
nagyúr
válasz gabor128 #247104 üzenetére
gravelnél elvileg a jobb irányíthatóság lejtőn, én nem erőltetném, amellett vagyok, hogy olyan széles kormány kell, mint a vállcsontod, egyébként kompenzálni fogsz - pl fvk-t fogva befordítod a csuklódat, ami nem ideális.
ha mégis irányíthatóságot/stabilitást keresnél (pl technikai terepen), akkor válassz olyat, ami ugyan keskenyebb, de lefelé szélesedik, 6-12-18 fokos a "flare" (felülnézetben outsweep lesz belőle)
én a gravelen 42-esről cseréltem 38-asra (c-c mm-ben), sokkal kényelmesebb.
lásd még: [link]
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Új MaxxSpeed gumikeverék és új Severe gumi! Végre a régi Forekaster igazi xc utódot kapott.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #247008 üzenetére
és#247106MPowerPH
Adtam még egy esélyt a DT zsírnak. Felvágtam a tubus hasát, a közepe még elég jó állagúnak tűnt. A racsniból kitakarítottam a sűrű zsírt, ecsettel vékonyan újrakentem, érezhetően sokkal jobb lett, a hangja is visszajött. Tekerve még nem tudtam kipróbálni ( nincs rajta lánc, még szárad ), de kézzel megpörgetve is szép hangja van, szépen jár. -
padzso
tag
Szerelős kérdés.
A bicaj most fejjel lefelé van. A bowdenjeim első villától középagyig, belül futnak. Alsó vázcső alul nyitott. Amit láttam, a 2 'váltódrót' 2x keresztezve van a fékcső alatt. Ez valami szerelési trükk, hogy csillapítsa a bowden csapkodását?
Kicsit hülyén írtam le, de nem rejtettnél szép egyenesen fut a bowden a vázzal párhuzamosan, itt meg keresztezve van. -
Fall-N
veterán
Attól függ milyen gyártótól van a hajtómű. Nekem például Funn van, amin nem a Hollowtech II féle csillag alakú kulcsnyílás van, hanem a sokkal jobb 5-ös hex (imbusz) és a csavar is sokkal nagyobb és erősebb. Nincs a bal hajtókaron sem az a béna műanyag sem, amit be kell pattintani a tengely végén lévő apró furatba. A hajtómű tengelyének végén sokkal nagyobbok a recék, mint a HT II végén (hasonló a régi ISIS bordástengelyre):
Viszont a monoblokk csészélye ugyanolyan, mint a Shimano HT II-ese, így teljesen kompatibilis a Shimano rendszerével és jó hozzá a behajtó kulcs is.Más márkák is mást használnak, például a RaceFace, SRAM/Truvativ stb.
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #247044 üzenetére
A gyári Shimano egy hitvány minőségű, acél lemezből préselt valami. Meg is tudja a monoblokk csészéjén lévő bevonatot/festést sérteni. A legjobb ár/érték arányú a BikeFun HT II leszedője, azon van filcszerű gumi bevonat, így nem sérti meg a festést. Hasonló a Tacx szerszámja 3x annyi pénzért. A markolat is kényelmes, a Shimanónak nincs. [link]
Lidl szerszámos kofferje nem éri meg sajnos az árát, mert mindegyik szerszám a legolcsóbb vacak és sok nem is kell mindenkinek. Ha összeadja az árát az ember akkor nem sokkal több összeg jönne ki, mint a Lidl-ös ár.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #247111 üzenetére
Ja el is felejtettem írni. Jó volt a Lidls szettben lévő szerszám, le tudtam venni vele azt a csavart (és az egész hajtókart).
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ISThun
csendes tag
A Decathlon szintet lépett a Van Rysel országúti bringáknál.
És úgy tűnik az AG2R csapat jövőre Van Ryseleket fog használni.
-
Maximum1
őstag
válasz ISThun #247114 üzenetére
Én az AXS-t vinném, kinek kell már villany ultegra.
-
MPowerPH
félisten
válasz chubby2o6 #247109 üzenetére
A hangja az enyemnek is megjott, vegre. A lanc nekem is is most lett Smoove -olva... Erdekes anyag, szerintem sem a surubb fajta, a Soudal -nal higabbnak tunik, a Squirt egyertelmuen surubb. Es sokkal nehezebben tapad meg a lancon, hiaba van zsirtalanitva. Filozok, hogy egyszer meg atfutok rajta.
Don't Tread On Me
-
Kiskopika
senior tag
Ma felmerült bennem egy kérdés. Tekerés végére hajlamos a nyakam kicsit elgémberedni fájdogálni, ahogy leszállok szinte azonnal el is múlik. Arra gondoltam esetleg kissebb stucni kéne?! Most 110 es van fent gyárilag. Van valami ilyen szabály ha lenézek a kormánynak kikéne takarni az első tengelyt vagy valami ilyesmi nem? Nah nekem pont 1-2cm kellene hogy ne lássam. Endurance outi amúgy
-
zsocy
őstag
válasz Fall-N #247112 üzenetére
Az én Shimano HT2 leszedőm nem fém, hanem műanyag, ez tuti nem sért meg semmit. Mondjuk lehet félreérthető voltam mert nem a középcsapágy kiszedőre gondolok (amit linkeltél) hanem arra a kis burkolat/csavar/központosító izére a hajtókar tengelyénél. Lidl koffer meg bőven jó egy kocaszerelőnek, még semmit sem rontottam el vele, pedig csináltam ezt azt. Persze hogy vannak sokkal jobb szerszámok, de ez olcsó és elérhető.
-
Tour of the Alps mai szakasza alatt, Lengyel Tamás, iszonyat érdekes dolgolat mesélt! Ha tehetitek nézzétek meg a szakaszt.
Benfentes infók alapján a WT csapatok bringái közül abszolút top a Cervelo. Az jelenleg a legjobb bringa a mezőnyben. Legmerevebb, leggyorsabb..
Cube abszolút jó kategoria. Semmi kiemelkedő, se pozitív sem negatív értelemben, simán jó. Viszont! Colnago sprint bringája (Pogi nem azzal megy), használhatatlan..
Nagyon jó dolgokat mesélt.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
mauimagic
aktív tag
bikeinn visszaárut intézett már valaki? most kaptam egy csomagcímkét, GLS csomagpontra kell vinni a szajrét, csak nem tudom mennyibe fog kerülni...
-
addikt
válasz rwin5 #247082 üzenetére
Ne hervasszon le, én is így kezdtem el a bringázást. Szvsz ez független a betegségtől, ha csak ül az ember otthon, és nem mozog, majd "hirtelen" megmozdul. Meg ugye a túlsúly, bár neked jobb, én 168 cm magassággal voltam 80 kiló, amit ledolgoztam 62-re. De az elején én is meg akartam halni a legkisebb megmozdulástól. Szóval akaraterő, kitartás, és csak szépen fokozatosan!
mauimagic: amikor én intéztem, előre ki kellett fizetni a 10€-t. Ezek szerint már máshogy megy.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mauimagic
aktív tag
Idegenajkú hegyikerékpáros fórumokon felmerült többször, hogy a rövidebb hajtókarhossz jobb az ízületeknek, sokan váltanak 165-ösre, akiknek inseam hossz szerint pl abszolút nem lenne indokolt.
Van itt, akinek bevált? Mostanában érzem a térdem, főleg alacsony pulzusos hosszú edzéseknél, mikor kénytelen vagyok alacsony csapásszámmal vánszorogni felfelé... -
Sped
aktív tag
Vettem új sebességmérőt (Garmin) és gondolom az alapvetés, hogy a szenzor alapú mérés pontosabb a GPS-nél. A sebességszenzort felraktam az első kerékre és ki lehet választani, hogy Automatikus vagy Kézi legyen a kerékméret felismerés. Az automata opcióban meg lehet bízni, vagy érdemes inkább kézzel megadni az adatokat? (nem vagyok benne biztos hogy a próbakörök alapján pontos a mérés... vagy eddig nem volt az a Bryton? ott GPS alapon ment, nem volt hozzá sebességszenzorom).
A külső gumimra 25-622 van írva méretnek, ami ez alapján 2111,15 mm-t jelent.
A bicaj Merida Scultura Disc 4000, egyelőre még a gyári Continental Ultra Sport II; 700x25C-ös külső gumival.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
vlevi
nagyúr
válasz rwin5 #247082 üzenetére
Én megúsztam a covidot, szerencsére, de én is elkezdtem bicajozni, pont amiatt, amit te is említettel. 8-9 óra ülő munka, semmi mozgás, és 3 számjegynel áll meg a mérleg mutatója
Nem szabad kihajtani magad, ha nem bírod. Nem kell panikolni attól, hogy lassú vagy. Majd hozzá szoknak az izmaid a teheléshez.
Nekem sokat segített, hogy van egy csapat, akik egyáltalán nem sport tempóban, de szoktak szervezni egész napos kirándulásokat. Van, amikor csak 20-25km, de azért inkább tobb. És egyáltalán nem sportolokrol van szó, többségében 50-60 körüli emberekről, de csoportban, el dumalgatva, senki sem pusztul ki attól, ha 100-120km van betervezve egy napra.
Persze, nem ennyivel kell azonnal kezdeni, de nem is azonnal sprintben kell lenyomni a kiszemelt távot.
Én használom a Strava -t. Menet közben nem nézem, de 1-1 menet után ránézek, hogy azon a körön, ahol gyakran járok, ott most éppen milyen volt az időm az előzőekhez képest. Nem veszem túl komolyan, de jó látni, ha kicsit jobban sikerült, mint a múltkor, vagy pl feljebb kerülök a korosztályos rangsorban. -
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #247135 üzenetére
Hát ezt is ki kell tapasztalni. Nekem előzőleg 170 mm volt, most integrált hajtóműnél már 175 mm-est vettem tudatosan, ha nem tudnám, hogy van különbség észre sem vettem volna. Annyi hátránya lehet, hogy hamarabb le tudna érni, ahogy írták előttem, de ez engem nem fenyeget. A középcsapágy magassága a biciklimnek nem olyan alacsony (pedig 26"-os).
A 165 mm meg nem mindig opció, sok hajtóműnél nincs is ekkora méretű, hanem csak a 170/175 mm van, nagy ritkán 172.5 mm.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247112 üzenetére
Ha el kell majd forgatni az alsó cső vagy a féktárcsa mellett rá is jössz miért nincs akkora bumszli nyele a Shimi szerszámnak és olyan mint egy darab lapos vas.
#247135mauimagic...furcsállom, hogy minden másból különböző, de hajtókarhosszból ugyanakkora kellene egy 165 cm-es zsokénak mint egy 190 centisnek...és erősen kétlem is, térdfájás ide, vagy oda.
#247137MPowerPH...ha belegondolsz minél hosszabb a hajtókar annál nagyobb az erőkar is és kisebb erő kell a meghajtásához, vagyis fájós ízülettel aligha jó a kisebb és nehezebben hajt6ó erőkar.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247142 üzenetére
Nem volt vele gondom. Pedig az én vázamnál sincs sok hely, a láncvillánál sincs sok hely. A Funn Ridge-nek meg szerencsére kicsi a Q-faktora.
Elvileg ha még szűkösebb a váz kialakítása miatt a hely akkor van olyan, ami nem oldalt csatlakozik a csészére, hanem szemből teljesen felfekszik például: Shimano TL-FC33 [link] , Icetoolz M091 [link] .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247143 üzenetére
Ezeket művészet rajta tartani amíg meglazítod, illetve meghúzod (van nekem is), sőt, a külső recéjű tárcsarögzítő csavarral nem is boldogulnak, ha sekély rá sem megy a tengelyvég miatt, ha meg mélyebb is akkor sem tudod rajta tartani a 40Nm szorításhoz/lazításhoz mert lefordul. ...amennyire béna kinézetű a Shimi, pont annyira célszerű.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247144 üzenetére
Igen ez a hátránya sajnos. Ezért vettem a BikeFunt. Igaz én kézzel beszorítottam először, majd kis lépésekben szorítottam meg a szerszámmal. Persze ár kellett helyezni a csészén a szerszámot, mert nem is próbáltam rajta tartva körbeforgatni.
Igazából ez volt a hátránya a régebbi négyszögletes hajtásnál a 24 ricnis csészének, hogy nem volt elég hely megkapaszkodni. Ha be van rohadva nagyon kell vigyázni, hogy ne ugorjon le, mert akkor a karmokat le is darálja a monoblokkon. Ilyenkor heggesztenek rudakat a csészére a szervizesek. Persze lehet csavarral és alátéttel fixálni a szerszámot (ha van otthon). Nekem persze nem volt, de sikerült kiszednem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247145 üzenetére
...ja meg a másik előnye, hogy bár ritkán kellhet, de adott esetben felszerelt hajtókarral/kerékkel is rápróbálhatsz a középcsapágy, vagy tárcsarögzítő meghúzottságára, mely még a teljes kör alakú hasonlóval sem lehetséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #247142 üzenetére
5-10mm-es különbségekről beszélunk, több kísérlet volt különböző hajtókar hosszokkal és power meterrel, nem annyira egyszerű a képlet.
Pont azért kérdeztem valós tapasztalatokat, mert nem tudom, hogy észre venni e 5-10 mm-t komfortban pl.
Ahhoz drága egy hajtókar, hogy kipróbálásra megvegyem. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247146 üzenetére
Egyet nem szeretek csak - hogy nálam legalábbis - nem tudok bal hajtókar és hajtómű leszedés nélkül szorítani a csészén, mert csak oldalról lehet a csészére ráhúzni a szerszámot és nincs annyi hely.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen