Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz Csokicsibesz #165855 üzenetére

    Láttam. :) (Hasaggymeg, Bikefun katalógus pdf, 125 Mb) Fura, mert a képen meg a Gunn-Ritás tekerés van, amin nem voltam. Kiemelték, hogy idén már legyenek normális eredményeim. :DD

    Én amatőrnek tartom magam, mert nagyon sok mindenről nem mondok le, amiről a profik igen, illetve tényleg csak addig csinálom, amíg fontosabb dolgokban nem okoz gondot (vagy ezt nem tudom kezelni).

    Az úgy volt, hogy 2014-15 környékén elkezdtem nézegetni az ő videóit a magyar maraton versenyekről, és megtetszett. Nem is a versenyzés, hanem az, hogy van egy kijelölt pálya, amin végig lehet menni anélkül, hogy a térképet bújnám, vannak frissítők, tök jó buli az egész. 2015 júliusban vettem meg a Focust (fél év fórumolvasgatás után...), hogy ez jó lesz, menjünk versenyekre. Fél évig csak ismerkedtem a tereppel, karácsonytól volt spd-m, 2016 februárban a váci cx versenyre (akkor még nem volt felkapott, szinte csak montisok voltak) még kölcsön bukóval mentem, majd áprilisban már sajáttal a pilisszántói XCO-ra. Az volt az első maraton verseny, a pályabejárásról véres kézzel jöttem le (spd), meg úgy, hogy elfáradtam, hogy megyek én itt 4 kört (visszagondolva baromi jó pálya volt, kár, hogy megszűnt. Benkó László, Barbi apukája szervezte még, ha jól tudom). Végig mentem, toltam is (XCO versenyen...), talán utolsó is lettem, de akkora élmény volt a tömegben menni az elején (összeérnek a kormányok, a vádlidon érzed a másiknak a kerekét), majd nézni, hogy a többiek hogy mennek, hogy mondtam, hogy ez kell nekem. 2016-ban havi 1 verseny volt a terv, egyedül mentem (+ asszony), kb 20e Ft volt egy verseny mindennel együtt. De nem érdekelt, korcsoport 35-40. helyeken úgy jöttem be, hogy vigyorogtam. 2016-ban ismertem meg a szerelőmet, onnantól ő csinálta a bringát, azt is tudtam, hogy edz bringásokat. 2017-ben már pedzegettem neki, hogy mi ez, hogy megy, mondta, hogy egyelőre nem tud mást vállalni, de amúgy is vegyek egy pulzusmérős órát, az az alap. 2017 májusban kitaláltam, hogy én most marhára rágyúrok a hó végén lévő Szilvás maratonra, mászkáltam 2-3 naponta a Naszályban, felfelé, mindenféle nyújtás meg regenerálás nélkül. Már a verseny előtt is fájt a lábam, a versenyen is, majd azt követő pénteken reggel nem tudtam felállni az ágyból a sérvem miatt. Akkor kezdtem el utána olvasni, hogy ez így annyira nem fain, van egy folyamat, amit csinálni kell, különben csak hátráltatom magam. 2 hét fekvés, majd 2 hónap gyógytorna után ismét tekertem, rendszertelenül. Aztán 2018 január elején megvettem az M400-at, majd rá két napra összefutottam az edzővel, és mondtam neki, hogy pulzusozok, jönnék edzeni, volt hely, mentem. Megbeszéltük, hogy mi a versenycél, mennyit tudok edzeni (4 munkanap, 1 szombat, ebből lett az 5+2...). Jó, középtávozol, 4 óra a cél, akkor szombaton menj 4 órát 140 alatt. OK, de hogy, csak menjek? Csak menj 2 órát, majd fordulj meg. Fölé ne menj, ha nem tudod tartani, gurulj bele, válts vissza. 4,5 óra lett, úgy eléheztem, mint még soha (annyi csokit vittem, mint a 4 órás kirándulásaimra), 140-es pulzusnál az eléhezéskor 12-vel tekertem és homályosan láttam. Boltban vettem fél liter kakaót, egy kakaóscsigát, meg 2 kiflit, kb 3 perc alatt ettem meg, amikor megint láttam, akkor elindultam, és láss csodát, ismét 22-vel szaladt a bringa 140-nél. Innentől kezdve együtt dolgozunk, lecsesz, dicsér, támogat, ötletet mond, szerel, ha kell, akkor azonnal. Ahogy már írtam, szerintem minden tuningnál jobb egy edző, aki külső szemmel hoz döntést.
    Aztán ahogy csináltam az edzéseket, úgy gyorsultam, jöttek az eredmények, ez ugye motivál, ha nem ment valami, annak is megvolt az oka, lett rá B terv és ennyi. Kellett hozzá az is, hogy a feleségem támogasson benne, még akkor is, ha heti szinten viták vannak a bringázás miatt. Marha sok előre gondolkodást igényel, gyakorlatilag egy hétre előre tudom, hogy mit akarok csinálni, és úgy igazítom a többi dolgot, vagy ha nem megy, akkor megnézem, hogy hogy lehetne.
    Ennyi, sorry, ha hosszú volt, szerintem így kerek a történet. :)

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák