Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Akár három Z Fold6 is érkezhet idén
ma A Samsung elvileg készül egy kedvezőbb árú Fold modellel is, de felmerült még egy, harmadik verzió lehetősége is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz theballa32 #71496 üzenetére
Én vagyok az az amber, akinél 10000/1 hiba biztosan előjön, ezért nem vettem meg a Civicet. Jazzel is volt/van gondom, nem egetrengető, de van. Egy angol szerelésű autónál még az sem mindegy, hogy hétfői, vagy csütörtöki példány. Nekem olyan autó kell, amibe beülök és gondolkodás nélkül elindulok egy 5000 km-es túrára. A Jazz (is) pont ilyen. Ha el kéne indulnom vele Indiába, gondolkodás nélkül mennék. De ez csak én vagyok. Tudom, az átlag nem úgy gondolkodik, mint én...
"csak a zene van"
-
BigBlackDog
veterán
válasz theballa32 #71496 üzenetére
Szakított Tóth Gabi???444
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy Hondát, hogy valid topik-tag legyek.
Igazából csak segítséget/tanácsokat várnék, hogy ki mit gondol a helyzetről.
Nos, a lényeg annyi, hogy szeretnék a közeljövőben (tél-tavasz) autót venni, felhasználása évi 16-18k km lenne, ennek nagy része autópályán és főúton, kb. 50-50 arányban. (Szülőkhöz hazajárós, kirándulós, nyaralós autó lenne). A Civicet nem szívesen tenném ki a városi harcnak, arra megtartanám a mostani 2003-as 1.0 Swiftet, arra pont elég és optimális, de azokat az igényeket, amikre a Civic lenne, már nem igazán tudja, sem biztonságilag, sem kényelmileg.Amit elsősorban kérdeznék, hogy jól gondolom, hogy ilyen felhasználásra érdemesebb lenne dízelt venni? Ahogy olvasgattam (de javítsatok ki, ha tévedek), a 2.2 dízel valahol 5L környékén el van nyugodtabb használat mellett (értsd a seb. határok betartásával), az 1.8 ennél kb. 1.5-2L-rel többet kérne, valahol 7L körül.
A másik, hogy nem tudom, 8gen facelift vagy 9gen lenne-e jobb választás.
Itt nem elsősorban a műszaki-technikai tartalomra gondolok, hanem hogy árban kb. 5-800k a különbség a kettő között, de korban meg ~4-5 év. Szerintetek ez a korkülönbség megér ennyit?
Én személy szerint arra hajlok, hogy igen, azért a 9genből a legidősebb is 10 éves, még egy jó ideig szerintem autó marad és nem kell gondolkodni a cseréjén. Autó vásárlás után tervben van egy költözés, utána valamikor esküvő, gyerek, stb., szerintem könnyebb most "nyugodtabb körülmények közt" 2-3 hónappal tovább félrerakni az autóra a pénzt és venni egy újabbat, az előbb felsorolt projektek alatt szerintem nem nagyon lesz lehetőség (idő-energia-pénz) másika autóra spórolni, és belegondolva, ha 8gent vennék, akkor azok 5-6 év múlva már 20 évesek lennének.Köszönöm, ha szántok egy kis időt az elolvasásra és leírjátok a véleményeteket
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Rp526
aktív tag
válasz BigBlackDog #71502 üzenetére
Volt barátjaaa???
-
Kurfürst
csendes tag
válasz Avicularia #71490 üzenetére
Olajhigulás - ez nem specifikusan Civic X probléma, hanem általánosan (jobban) jellemző a közvetlen befecskendezéses motorokra, ahogyan a szelepek kokszosodása is a használt technológia miatt (egyébként a németeknél valamelyik lap szétszedte a motort 100k km után és szinte semmi kokszosodás nem volt).
Az olajhigulást az USA-ban hypolták mint problémát, annyiban igaz, hogy a 1,5T-vel szerelt CR-V-ket sújtotta, rövid távú használatnál hidegebb államokban (USA, Kína északi része, Kanada ahol problémás volt). Ott valóban volt a CRV-hez (nem a Civichez!) egy szotverfrissítés hogy gyorsabban melegedjen a motor. Mivel ez nagyon nagy hatékonyságú motor (39+%), nem hőt csinál a benzinből hanem erőt, és ezért lassan is melegszik be, és rövid távon, hideg időben nem tud eléggé az olaj sem eléggé felmelegedni ahhoz, hogy a bekerülő üzemanyag egyszerűen elpárologjon belőle, így a kenés nem lesz megfelelő. Egy régi, alacsony hatékonyságú szívóbenzin erre nem lesz ennyire érzékeny de persze nem is fogyaszt majd ilyen jól..
Azért ezek alapvetően a user errorok, ha vesz rövid távú használatra egy turbós, közvetlen befecskendezéses motor, aztán a sarki boltig jár vele és ehhez a használati módhoz előírt sűrűbb olajcserét meg elmulasztja...
Az A/C probléma úgy tudom valid, de inkább a korai szériákra volt igaz és beszállítói probléma, egyrészt kiterjesztett garancia van az A/C-re. Nekem a faceliftes Civic X-ben nincs vele gond 4 éve, teszi a dolgát.
-
Rp526
aktív tag
válasz tboldi #71497 üzenetére
Egy-két éve voltam kb. babát látogatni egy ismerősnél. 2017 civic, 1.0 liter. 60 000-kmnél kitört a hengerfejből egy darab és beállt a motor. Most, hogy ez a téma rákérdeztem mit mondtak. Válasz: "biztos anyagfáradás". Gariban motorcsere term. Most írta, hogy minden visszajelzőlámpája is világít. Folyamatosan hordják vissza. :/ Jelenleg ABS jeladóra várnak. Csak gondoltam megosztom mert nekem is fennakadt a szemem, hogy Hondánál nem ehhez van szokva az ember.
-
pubili
csendes tag
válasz hentes555 #71506 üzenetére
Szeretem, az én igényeimnek megfelelő. Előtte az előző típusból 1,4-es benzines (kevesebb lóerős) volt. Azzal voltak gondjaim. Ezt használtan vettem Németországban (két feltételem volt: ne 1,4-es benzines legyen és ne legyen fehér). Az első héten egy szíjfeszítő csapágyat kellett cserélnem. Azóta csak akksit, olajat, szűrőket, váltóolajat kellett cserélni. Na meg a szélvédőt tetőről lehullott cserép miatt. Az macerás volt, nem volt az országan hozzá való, egy hetet kellett várni és csak gyári volt hozzá. A klímában a gázt kellett most feltölteni.
A középkonzolon nem a tekerőgombos rádiós rendszerem van, hanem az érintőgombos. A kihangosító iphone-nal nem működik tökéletesen, androiddal nincs probléma. -
theballa32
tag
válasz BigBlackDog #71502 üzenetére
Sajnos igen
-
dgyuri0123
nagyúr
-
félisten
válasz tboldi #71497 üzenetére
Érdekes, erről nem hallottam. És ha egy tulaj a saját zsebére cserélteti szakszervizben egy minőségibb szíjra... vagy olyan nem létezik?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
tboldi
nagyúr
válasz dgyuri0123 #71516 üzenetére
Csak ha abból is az ársáv tetejét nézzük, ahol várhatóan jobb állapottal találkozhatunk, akkor az nem ennyivel lesz csak drágább, hanem milliókkal.
-
hentes555
senior tag
válasz dgyuri0123 #71516 üzenetére
A határ valahol 3, max. 3.5 körül van (magára az autóra). De nyilván lenne más helye is a fennmaradó összegnek, ha mondjuk a 8as FL-t venném.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
tboldi
nagyúr
válasz theballa32 #71518 üzenetére
Szerintem szíjat is gyakrabban kellene cserélni. Attól még, hogy az olajat hamarabb ledobjuk, ugyanúgy degradálódik a szíj.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz tboldi #71519 üzenetére
Nem nem... kb. max 1 millió a különbség, de inkább 800k. Annyit meg bőven megér maga a korkülönbség, az állapotról nem is beszélve, ami 4-5 év korkülönbséget figyelembe véve, elég komoly lehet. Nem mindegy, hogy 6 vagy 10 éves egy autó. (szélsőségek kizárva)
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Rp526
aktív tag
válasz theballa32 #71511 üzenetére
Rákérdeztem, vezérlés nem igen volt javítva. 8 év van főbb alkatrészekre.
-
theballa32
tag
válasz tboldi #71521 üzenetére
Az is baj, ha a tulaj azt hiszi, hogy 7000 Km van az olajban , közben meg 21000-28000. Ameddig a gyár által előírt periodust nem éri el a garis motor, addig szorgalmiból nem bütykölgetjük. 35000Forint a 4 liter olaj, azt bizony előttem kell beleönteni olajcserénél, és csak a flakonost.
-
félisten
válasz tboldi #71517 üzenetére
Oké, köszi!
Csak az előbb a silány szíjra mutogattatok, de akkor az egész konstrukció gázos..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Rp526
aktív tag
válasz dgyuri0123 #71525 üzenetére
és @theballa32
Vszínűleg akkor megvolt a vezérlés is. Csak márkaszervizbe hordják, ők hozták ki szalonból. Az illető nem az a mániákus, nem követi nyomon mikor mi történik én pedig nem folytam bele jobban.[ Szerkesztve ]
-
theballa32
tag
válasz AxBattler #71527 üzenetére
Magyarországon a karbantartás a gázos, nem a konstrukció. Mindenkinek csak autószerelő barátja van, meg egy ismerőse, aki pont ilyennel, és pont így járt. Ja meg nem jó a gyári olaj bele, mert a szomszéd azt mondta, hogy a xxxxx jobb bele. 1. körben pont az olaj a legfontosabb dolgok egyike, és már ott elindul az agyalás, hogy mi lehet a kiváltója a gyárinak. Sajnálják rá a 35000 Forintot. Én is sajnálom, de akkor is csak a gyári mehet bele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz theballa32 #71524 üzenetére
Nagyon szerethetnek téged a műhelyben.
Én wannabe autószerelőként magam csinálok szinte mindent, csak akkor adom ki az autókat a kezeim közül, ha nekem nincs hozzá eszközöm.
-
tboldi
nagyúr
válasz dgyuri0123 #71522 üzenetére
Nemtom, nem néztem utána, mekkora a különbség, csak a Jazzekből indultam ki, hogy kb. 2M-nál van a GD teteje, de már becsúszik néhány GE is, de azok rendszerint jóval leharcoltabbak.
MiTóból meg az a jó, ha minél régebbi.
2008-2018 között gyártották őket, de a paletta legeslegjobb motorja, a 155 pacis T-Jet csak az első 2-3 évben volt kapható, utána váltották a MultiAiresek. Plusz nincs start-stop, se TPMS. -
theballa32
tag
válasz dgyuri0123 #71533 üzenetére
Így van, teljesen igazad van.
-
hentes555
senior tag
Egyébként érdekes kérdés ez a kínálat alja-teteje, mert (szerintem) nagyon kicsi a kínálat eleve. Csak dízelekre keresve konkrétan (hahu-n):
Civic 9 2012-2015 leszűrve árhatár nélkül: 38 db van 2,7M-5,6M, de az átlag valahol 3.3-3.5M
Civic 8 Facelift 2009-2012: Konrétan 3db van, abból 1 Type-S, ami nem érdekes. A masik 2 db 2.1 és 2.25M Ft.
A kérdésem, hogy ezekből (főleg a 8as-ból hogy lehet, hogy ennyire kevés van?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
tboldi
nagyúr
válasz dgyuri0123 #71533 üzenetére
Nem hagynám ki, ahogy a Suzukinál sem tettük 2004-től nemtom meddig. De nem kizárt, hogy iktatnék be sutyiba’ köztes karbantartásokat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dgyuri0123 #71538 üzenetére
A mosonmagyaróvári viszonyok elég mostohák.
-
tboldi
nagyúr
válasz theballa32 #71531 üzenetére
Engem azért szokott zavarni, ha belelihegnek a nyakamba. Egyrészt az extrovertált-introvertált skálán inkább az utóbbihoz állok közelebb, másrészt így kérdéses a bizalom a két fél között. Ha ez nincs meg, vigye a kedves ügyfél az autóját máshova, vagy csinálja meg maga.
[ Szerkesztve ]
-
theballa32
tag
válasz tboldi #71540 üzenetére
Hidd el, hogy nem az a típus vagyok akire te gondolsz. Csak azt szeretném, hogy minden belekerüljön, amit kifizettem. És ne más, hanem amit kifizettem. Csak saját magamban szoktam megbízni. Nem vagyok ott a nyakában, csak látom a folyamatot, és én ettől megnyugszom .
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz theballa32 #71541 üzenetére
Akinek nem inge...
Nem rád értettem az előző hsz-emet, csak úgy általánosságban.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz theballa32 #71541 üzenetére
"Nem vagyok ott a nyakában, csak látom a folyamatot, és én ettől megnyugszom"
Na, akkor erről mesélek egy történetet. Anno (Toyota) márkaszervizben fékbetétcsere történt a Corollán. Gyári betétről volt szó, azt is fizettem ki (nem volt olcsó, sőt baromi drága volt).
Ahogy kell, hatamas ügyfélablak amin keresztül minden mozzanatát látom a szervizelés folyamatának. Jött a szerellllő, Toyotás (piros-fehér) gyári dobozból vette ki a gyári fékbetéteket, amit szépen be is épített a helyére. Ez eddig rendben is lett volna, no de kb. 10 hónap és kb. 7-8e km múlva jelzett a betét, hogy elkopott. Akkor kezdtem gyanakodni, hogy egy gyári betét csak ennyit bír és kiderült, nem volt alaptalan a gyanúm, ugyanis Bendix betétet raktak az autóba, ami akkor feleannyiba sem került, mint a gyári, de feleannyit sem bírt, mint a gyári. Pontosan emiatt kértem a gyári Toyota betétet, hogy ne kelljen félévente cserélni azt a sz@rt. Szóval, mindent láttam, mégis átbaxtak, pedig figyeltem, mint a sólyom. Hát, ennyit arról, hogyha nem állok a szerelő nyakában és nem látom a saját szememmel, mit rak az autóba gyári gyanánt amocskospiszkosalávaló szerelője. És mondhatnám még a Renault szervizt is, ahol szintén gyárit fizettél és kaptad a Bárdis utángyártottat és még tovább a végtelenségig.[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
hentes555
senior tag
válasz BigBlackDog #71536 üzenetére
Mondjuk ezt így nézve, hogy a FL ennyire ritka, azon is elgondolkodtam, hogyha 8as Civic, akkor 1.8 is játszhat, ott már van kínálat. Nem egyszerű ez
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
theballa32
tag
válasz dgyuri0123 #71543 üzenetére
Na ezért vagyok bent az autó mellett. Még nagyobb dolog nem volt csinálva rajta, de akkor is ott leszek majd.
-
Avicularia
veterán
válasz theballa32 #71545 üzenetére
Itt svédben próbálj meg bent lenni az autó mellett, nem lehet. Szerintem otthon se nagyon komálják, ha bemész, kivéve ha behívnak valamiért.
Májusban voltam otthon még a régi X-es Civiccel és cseréltettem fékbetétet egy Honda gyári szervizben és ott is azért mentem csak be mert behívtak. -
Avicularia
veterán
válasz Kurfürst #71507 üzenetére
Nálam svédben előjöhetett volna az olajhígulás mivel itt elég hideg van, de szerencsére nem volt ilyen gond. Csak a klimával volt számtalan szervizlátogatás, meg a kattogó váltóval amit a végén 2.5 év után meg tudtam mutatni a szerelőnek és tudták orvosolni a hibát. Meg a logó kárpit az új 0 km-es autón, amit végén kicseréltek, de szégyen, hogy kijöhet a gyárból egy autó így. Gondolom milyen minőségellenörzés lehetett Angliában, ha ezt így kiengedték a gyárból.
-
theballa32
tag
válasz Avicularia #71546 üzenetére
Én megkérdeztem ,ők meg azt mondták rendben van. Oda fogom hordani mindig az autót. Korrektek, és ez nekem teljes elégedettség
-
Avicularia
veterán
válasz theballa32 #71548 üzenetére
Akkor rendben van. Gondolom nem az a gond, hogy bent van az ember, hanem bizonyos emberek szeretnek beleokoskodni mindenbe és ezt el szeretnék kerülni ha van rá mód.
-
szabonagyur
félisten
válasz Avicularia #71549 üzenetére
Aa dehogy okoskodnak bele Meg sokan szeretnek ott klubbolni, fater meg segiteni is probal.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- Milyen autót vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Sony Xperia Z2 Tablet - a légtornász
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Google Pixel topik
- Asztrofotózás
- További aktív témák...