- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen okostelefont vegyek?
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dany27
őstag
válasz BigBlackDog #57043 üzenetére
Igen, csehországból hoztuk be, magánszemélytől vásároltuk, aki 4 évesen hozta be magának Németországból.
Csehországban és Németországban is végig Hondánál volt szervizelve, kaptuk mellé az összes cseh szervizszámlát valamint a német elektronikus szervizkönyv utolsó példányát amin végig követhető szerviztörténete. Számlák szerint Castrol 5W40-et raktak bele. Németek nem tudom mit raktak bele, az az elektronikus szervizkönybe nincs feltüntetve. Minimális olajfogyasztása van a kocsinak egyébként, 1-1.5dl/1000km, de szerintem ezzel együtt lehet élni. Az előző 2.0 Accordunk is ette egy kicsit, 7000km után annak is 5dl be kellett tölteni.Teljesítmény különbséget kicsit nehezen tudom meghatározni mert utoljára Májusban vezettem a régi Accordunkat. De annyi biztos hogy nagyobb sebesség tartományban érezhetően jobban megindul mint a 2L-es motorral szerelt. Eddig az a 400km-nyi tapasztalatom van amit beletettem Csehországból hazáig, főuton ha előztem a 2L-essel, pörgetni kellett hogy értelmesen meginduljon, ezt azért annyira nem kell hajtani hogy tudja a dolgát
Továbbá szerintem csendesebb is mint a 2L-es motor vagy lehet hogy facelift során a hangszigetelést is fejlesztették.Egyébként elég gondos gazdája volt a kocsinak, egy autókkal foglalkozó ismerősömmel mentünk ki érte trélerrel, mivel úgy volt hogy nem tudjuk lábon hozni. Nem akartunk vacakolni az ideiglenes rendszámmal. De mire kiértünk a kocsiért már rajta virított az ideiglenes tábla s hozzá a cseh forgalmi faterom nevére kiállítva
Ismerősöm többször megjegyezte hogy igen sok autót vett már életében, de ilyen korrekt és rendes eladóval nem találkozott még.
Fogyasztása egyébként 7-7.2 volt mire hazaértem, most hogy mentünk vele egy kicsit vegyesben, felment 8L-re.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dany27 #57051 üzenetére
Huhh, az 5W40 kicsit azért meglepett. Ha jól tudom, akkor ezekbe 0W20 a javasolt. Ha ilyen vastag olajjal használták egy ideje, akkor viszont simán lehet szerintem, hogy már jelentős az olajfogyasztása, csak elfedi a vastag olaj (cserébe ugye nem keni megfelelően a megfelelő alkatrészeket). Számomra különösen nyugtalanító, hogy az első négy évben használt olaj nem ismert, viszont utána meg iszonyat vastag 5W40 ment bele (mintha az olajfogyi elleni harcként választották volna).
Szóval a 1-1.5 dl olaj 1000 kilométerenként tényleg nem annyira sok szerintem sem, csak kérdés, hogy 0W30-ból, vagy 0W20-ból (ami való bele tudomásom szerint) mennyit enne? Méterből mennyi van benne?
De hajlamos vagyok vészmadárkodni, ne legyen igazam! Lényeg, hogy élvezettel használjátok és sok hiba- és balesetmentes kilométert tegyetek bele!A fogyi viszont különösen jó egy ekkora kasztni-motor párosítástól.
-
dany27
őstag
válasz BigBlackDog #57052 üzenetére
Srácnál folyamatosan ezt kapta, megvan a legelső szerviz számlája. Így nem hiszem hogy leplezni akarta volna, mivel kérdés nélkül mondta hogy van egy 1-1.5dl/1000km-es olajfogyás, ő vissza vitte vele a Hondához s mondták neki hogy ez még annyira kevés hogy nem tudnak vele mit kezdeni. Továbbá kipufja is szép tiszta, motor nem füstöl, szépen jár. 145.000km van a kocsiban egyébként. Ha már megtettünk vele egy kicsit több kilómétert akkor majd írok hogy mi a helyzet az olajfogyival kapcsolatban
Olajfogyasztáshoz még: Előző 2.0-as Accordunkat amikor behoztuk Németországból, elvittük Honda Zalaegerszegi szervizébe, hogy mégis olyanok szervizeljék akik értenek a márkához biztosan. Ennek eredményeként 3000km alatt olyan alacsonyra csökkent az olajszint a kocsiba, hogy menet közben kigyulladt az alacsony olajnyomás jelző. Továbbá felszámoltak 5L olajat, ami bele sem fér a motorba, és állítólag kicserélték a pollen és a levegőszűrőt is. De érdekes módon 3000km után kivettük amikor már egy magán de nagyon jól felszerelt szervizbe vittük, akik kifejezetten értika Japán kocsikat. És azt mondtá hogy ezt biztosan nem cserélték 3000km-el ezelőtt, egyrész annyira dzsuvás volt másrészt 3 évvel azelőtti gyártás volt és szerintük nem szokott addig állni a raktárban egy ilyen szűrő egy márkaszervizben. Ekkor átnézték A-Z-ig az egész kocsit, s azonnal eszközöltek egy olajcserét rajta, érdekes módon utána több mint dupla annyi kilóméter alatt "csak" fél liter fogyott belőle. Amúgy az egerszegi hondások 5w30at raktak a hondánkba ami után 3000km múlva kigyulladt az alacsony olajszint jelzője. Utána Eneost kapott ami drasztikus javulást hozzott. Szóval nem minden arany ami fénylik.
[ Szerkesztve ]
-
Hondacco
csendes újonc
válasz dany27 #57053 üzenetére
Szia! Eneos milyet tettek bele?Nekem 2.0 benzines van 7.generációs és a márka szerviz 5w30, a TC olajdokija sustina 5w30-at tanácsolta. Sustina 5w30 van benne,most már a második 10 ezres szervizen vagyok túl és szerintem minden rendben van.Itt sokan a 0w20-at tanácsolják,gondolkodtam rajta,de nem tudom jó lenne-e.
[ Szerkesztve ]
-
martillo
tag
Fagyallora van vmi ajnlasotok ha gyarit nem tudok per pillanat beszerezni?
Vagy kerulendo marka?A szin mennyire szamit utntoltesnel, mehet mas szinu is bele?
-
BlacKSouL
addikt
válasz martillo #57062 üzenetére
Mennyit kellene utántölteni? Ha max kb. 1 decit, mondjuk a kiegyenlítőtartály aljától a max jelig, akkor szerintem nem érdemes nagyon variálni. 1-2 deci desztilláltvizet biztos hogy elbír a benne lévő kb. 4,8 liter töltet. Korábban én is vettem valami aluvédős rózsaszín löttyöt, amiről gondoltam, hogy jó lesz, és még azt is kevergettem arányra desztvízzel. De aztán mikor céges autónál lecsökkent a szint, mindenki mondta, hogy azt az 1-2 decit simán lehet vízzel, a nagy mennyiségű tölteten nem sokat fog hígítani. Hideg motornál töltsd be. Aztán menj vele. A melegedő motor kinyom valamennyit a benne lévőből, a tartályba, így máris keveredik, nem fog megfagyni a kiegyenlítő tartályban. Ha mégis inkább vennél valamit, szerintem bármi megteszi ami normálisabbnak tűnik, márkát nem mondanék, ne a legolcsóbb legyen. Az ilyen ismertebb autóstermékekkel foglalkozó márkától egy literes flakon simán jó. Szerintem a szín már nem számít. Aztán ha úgy döntesz hogy lecseréled az egészet benne, akkor a gyári ötliterest megveszed, és marad az alján 2-3 deci, az elég lesz utántöltésre vagy 5-6 évig.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
martillo
tag
válasz BlacKSouL #57065 üzenetére
Az az igazsag, hogy kb egy ujjnyi van a kiegyenlito tartaly aljan (hidegen)... Szoval szerintem 3-5dl kellene bele.
Az az oszinteseg, hogy ezt eddig nem nezegettem rendszeresen, tegnap vettem eszre a hianyt es kicsit megijesztett, viszont videken vagyunk igy kb tescoba tudok korulnezni. Ha csak ideiglenesen is, de vmivel fel akarom tolteni a hazautra.
Amugy mennyu termeszetes fogyasa van a fagyallonak, ha van egyaltalan termeszetes fogyasa?Koszi az eddigi valaszokat is mindenkinek.
-
honda23
aktív tag
-
honda23
aktív tag
válasz Hondacco #57055 üzenetére
7 gen 2.0 2.4be mehet 0w20, 5w30.
A legjobb bele a sustina 5w30. 7 éve csak sustina 5w30at rakok k20ba.
Csere évente vagy 8-10e km max. Ott mondja fel a szolgálatot a kopásállósági adalékanyag.
Nekem 7e kmig halk a motor, utána lesz hangosabb.
Én 8 9e kmenként cserélem.
0w20ból csak a gyárit raknám hondába, a typer civicemben jó volt. Majd ott váltottam sustinára.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
sugarforce
őstag
Fd7-hez milyen tarcsat es betetet ajanlotok?
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #57073 üzenetére
Részemről Ate vagy Zimmermann mindenből (adott tárcsához ugyanolyan márkájú betét), ezekkel van jó tapasztalatom, bátran tudom ajánlani őket.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sugarforce #57073 üzenetére
Zimmermann tárcsa + ebc green betét nagyon ütős páros, jól fog, nem porol túlzottan.
-
Hondacco
csendes újonc
-
-
BlacKSouL
addikt
Hűtővíz hol mehet még el, ha csöveknél, hűtőnél, kiegyenlítőnél nem látszik szivárgás, autó alatt nincs nyoma, olajkör tiszta, utastérben nem érezni szivárgás nyomait/hűtővíz szagát? Ja, és kipufogón nem jön gyanúsan sok pára.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
dany27
őstag
válasz yodamester10 #57061 üzenetére
Nem faló egyábként, max 8L hozható vele 140-160as pálya tempónál, amikor hoztuk csak 120at jöttem vele akkor 7L-re tudtam levinni.
-
martillo
tag
válasz BlacKSouL #57081 üzenetére
Szivargas nyonatenem talaltam, auto alatt sem lattam foltot, de majd rakok ala papirt is. Kipufogo szerintem nem fustol, de nincs tapasztalatom amihez viszonyithatnek. A befuvast elinditva mintha ereznek valamit, de nem tudom placebo-e mert pl az ablakmosot erosebben erzem mikor hasznalom.
Biztos ami biztos alapon azert mielobb megnezetem, olyannal aki ert is hozza. -
King Charles
tag
Sziasztok
Defektjavító szett helyett be lehet utólag pótkereket tetetni? Van rá mód 2009 es 5D honda civicnél?
Ilyenkor van hely ahol kerékkulcsot meg mindent meg lehet venni egyben vagy használtan próbálja meg mindent beszerezni?
Köszi
Karesz -
Hondacco
csendes újonc
válasz martillo #57085 üzenetére
Nézd meg a hűtővíz csöveket,hogy nincsenek-e nagyon felkeményedve,esetleg a kipufogónál nem jön-e ki fagyálló.Érezni az ízén.A táguló tartály fedelét levéve érezni kipufogó gáz szagát?Esetleg nem olajos a benne lévő fagyálló?Buborékol?Az olaj betöltő sapka belső része egy nagyobb út után is habos?Ha habos egyáltalán.Talán ezek egy henger fejes motor tüneti,most ennyi jut eszembe.Reméljük a Tiéd nem az.Ja,még a nívó pálcának is tisztának kell lenni.
[ Szerkesztve ]
-
sugarforce
őstag
Koszi a fekes tanacsokat
-
martillo
tag
válasz Hondacco #57087 üzenetére
Koszi a tippeket, ezekre tudok valaszolni a mai nap utan:
- ami hutoviz csovet megfogtam, azt kb egy ujjpercnyit ossze tudtam nyomni
- szerintem nem jon ki fagyallo a kipufogon, igazabol semmi. Folyna, csopogne
- Mivel nagyon el van dugva a kiegyenlito, amennyire lattam, nem bugyborekol.
- olajbetolto nem habos, nivo tiszta, szombaton volt olaj utantoltes, szoval ez biztos info.Telefonon elertem Toth Imit aki azt mondta, hogy a hutonel lenyeges, hogy van-e, illetve mennyi fagyallo van hideg motornal, mondjuk reggel, a kiegyenlitot pedig toltsem vissza nyugodtan. Ezuton is koszonom neki a tavsegitseget! Viszont megneztem a hutonel, de nincs viszonyitasi alapom... Vki esetleg reggel megnezne es lone rola egy fotot, hogy tudjak mihez viszonyitani!?
Koszonom mindenkinek a sok tippet, otletet, tanacsot!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Imilenni
addikt
Sziasztok!
Első autót készülök venni, nézegettem a Civiceket.
Ami leginkább érdekelne: 6.gen 1.5i LS.
450 körül szeretnék venni autót, ez ebbe belefér?
Ha nem akkor mennyit kéne rászánnom?Még egyet szeretnék kérdezni, ez az 1.5i LS ez VTEC-E?
KösziPress "F" to pay respects.
-
Czimby
addikt
válasz Imilenni #57094 üzenetére
Szerintem keress belőle faclift utánni modellt! Az szebb sokkal
550-650 körül már vannak tényleg jók.
Az átíráson fölül legyen még 100e Ft a zsebben a szervizelésre.
(Minden folyadék és szűrők kötelező, vezérlés + szíjak és gyertyák ajánlott)Igen az a híresen keveset fogyasztó motor, nagyon tartós típus, kimegy a világból ha gondos gazdája volt.
Hozzáértővel menjetek csak karbantartott nem széthajtott minnél gyáriabb állapotút vegyetek meg.
Nézzetek meg legalább 4-5 autót legyen viszonyítási alap, nem szabad szerelmbe esni az elsővel!Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Imilenni #57094 üzenetére
Igen Vtec-E (mint economy), de itt a Vtec nem a menést szolgálja, hanem az alacsony fogyasztást, amit azzal ér el, hogy alacsony illetve részterhelésen a 2 szívószelepből csak az egyiket nyitja ki (mivel SOHC ezért a kipufogó oldali szelepvezérlés fix, azt nem tudja változtatni, ez csak a DOHC motoroknál lehetséges).
Ezáltal kevesebb levegő áramlik a hengerbe adott idő alatt amihez az ecu - a légtömegmérő adatai alapján - automatikusan kevesebb benzint fecskendez be.#nincsbennetarcsi
-
Imilenni
addikt
válasz Imilenni #57099 üzenetére
Qru
Lejárt a szerk idő.
Szóval ha jól értem bizonyos fordulatig ECo-ban megy?
Valahol 2500-3000-ről írtak, azon felül pedig "kikapcsol" az eco mód?
Viszont nem értem, pár helyen írták hogy 5000 felett így-úgy iramodik meg a gépEsetleg ha innen valaki rendelkezik 1.5i LS-el szívesen beszélnék vele
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik