- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Telekom mobilszolgáltatások
- Instagram közösségi fényképezés
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Tovább kavar a nevekkel a Realme
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
Ma átvettem a gumikat. Végül a Hankook W442-re esett a választásom gyári (185/55R14) méretben. A Gumitransport webshopjából rendeltem meg, mert ott volt a legolcsóbb, de (a békéscsabai fórumtársak kedvéért: a cég bejelentett címe a Pekárik gumiszerviz) Pesten ingyenes átvehető az AKH választott telephelyén. DOT 1522, a minta kb. 9mm.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Morris
veterán
válasz !Overdose! #9752 üzenetére
Majd jöhet infó ha van vele tapasztalat.
Én a W452-t vettem. Már fenn vannak a felniken, de a kerékcsere még várat magára. -
nagyúr
válasz !Overdose! #9754 üzenetére
Érdekes, a 95/60r15 yoko több mint egy kg-al könnyebb.
-
nagyúr
válasz !Overdose! #9754 üzenetére
Durván nehéz a cucc. TS850-es ebben a méretben 7 kiló körül van. Nem mintha egy autónál számítana persze, de mégiscsak rugózatlan tömeg.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
TaaT
nagyúr
A téli gumim a 2012-es ADAC teszteben 16-os méretben a legjobb volt a nedves tapadásban, erre az EU-s címkén nedves tapadás: C [link]
!Overdose!: Az elírás lesz szerintem, 205/55r16 téli gumim XL verziója 8.7kg, az enyém tuti 8.5 kg alatt van. 9.8kg-nál szerintem a 18-as gumim is könnyebb.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
-
nagyúr
Ott szentem inkább a nagyobb szélesség miatt megnövekedett tapadás/súrlódás okozta a megnövekedett fogyasztást, és csak kevésbé a szélesebb gumi nagyobb tömege.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #9761 üzenetére
nem rinyálok bocs!
tudtam, hogy lesz ennek az R17-es széles téli guminak hátulütője
csak megjegyeztem, hogy a rugózatlan tömeg esztelen növelése ilyenekkel járhat.
nyilván a motor, meg a futómű volt tervezve egy gyári súlyú kerékre, amit a tudatlan júzer, mint én megnövel, mert nem gondolkozik.
ennyit akartam mondani
egyébként nem vág földhöz az a plusz fogyasztás, mert havi munkába járásnál kb. +4 litert jelent, szvsz. leszrm kategória. -
g4bb3r
tag
válasz #81556480 #9747 üzenetére
Ugyanebben a méretben vettem Nokian WR D4-et tegnap rakta fel a gumis. Webshopban 15,5eFT körül van gumisnál 16.5 volt - de engedett a szerelési díjból mikor mondtam neki a webes árat
Tesztekben nagyon dícsérik, főleg nedves úton. Nekem még sok tapasztalat nincs vele csak az a 20km amit hazajöttem vele a gumistól de igy 0km-esen is jól fogott esőben tegnap. Átvágtam a délutáni csúcson Csepel-7.ker kellett nyomni pár satu féket nem csúszott, semmi. Hétvégén megyek vele hosszabbat .
Tudok egy jó gumist Csepelen ha kell valakinek, haver oda jár ő ajánlotta - jó arcok és gyorsan szépen dolgoznak. Tele is vannak melóval mondjuk , volt pörgés.
-
!Overdose!
őstag
válasz !Overdose! #9763 üzenetére
7.4kg/db papíron (tegnap benéztem) és 8.1kg a mérleg szerint.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
TaaT
nagyúr
-
DonLaca@
senior tag
Én is most nézegettek téli gumit. Itt többen ajánlották a Winterhawk 3 abroncsot. Van ennek a guminak valami rejtett jó tulajdonsága? Csak azért kérdezem mert az ADAC 2015 teszt szerint még a Barum Polaris 3 is jobb nála.
Nálam ár/értékben eddig a Falken Eurowinter a befutó. Valaki használ ilyet? Ha igen mi a véleménye róla? A nyári gumim is Falken és elégedett vagyok vele.[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
válasz !Overdose! #9773 üzenetére
Így már értem. Azok voltak azok az évek amikor még csaltak a teszteken. Következő évben már drasztikus rosszabb értékeléseket kapott a gumi.
-
[CS]Blade2
addikt
Én a Firestone és a Bridgestone között gondolkodtam, de a Firestone 14-es és 15 teszt közötti eltérése kicsit zsákbamacskává változtatta a számomra, a Bridge pedig nem volt valami jó vízen és a jégen, ami a lényeg lett volna, igaz, hogy árban is légüres térben volt, mert a középkat az én méretemben 14-15K, a bridge 17,7 lett volna, és utána jöttek a felső kat. 18,9K-s gumik, a Goodyear, a Conti és a Pirelli (a pirelli szárazon gyenge, vízen, hóban, jégen nem rossz, így én a saját listámban feljebb hoztam.)
A Firestone és a Conti ellen szólt nálam, hogy 2014 előtt is gyártották, és én rendeltem, ezért 70-300km-re is lehetett a bolt hozzám képest, és a olcsóbb helyek között nézelődtem, ezért volt egy kis esély, hogy 2014-es vagy akár régebbit is dobhatott volna a gép a raktárból.
A Bridge LM001 és a Goodyear UG9 2014-es fejlesztés. A goodyear jobb volt kisebb méretben, a Bridge nagyobban, nekem meg a kettő között van a 185/65R14-es méretem, és végül a Goodyear lett 19200 körül szállítással.
Hétfőn vagy kedden jön. (vicces, hogy a Firestone-tól és a négyévszakosoktól indultunk, hogy melyik legyen) -
h1ght3chzor
őstag
Milyen gumit ajanlanatok? 225/45R17 kellene, 4 évszak gumi mennyire ajánlott? Illetve érdemes venni felnit is, nagyon megviseli a gumit ha mindig cserenel leszedik?
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
-
tomcsi23
veterán
válasz h1ght3chzor #9776 üzenetére
Ebben a méretben van már CC, de nem írtad milyen járgányra és felhasználásra szeretnéd. Van-e pl másik szett. Anno nekem több gumis is mondta, hogy a gumik a cserére vannak tervezve, nem okozhat nekik kárt a szakszerű leszedés, felrakás. Ám részemről is inkább külön felni, ha nem CC lesz.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz h1ght3chzor #9778 üzenetére
Arra mehet a CC gumi bőven. És akkor megspórolod az átszerelést és ez már nem olyan mint a klasszik 4 évszakos ami sehol sem volt jó. Ez nyáron is jól tapad és ha nem méteres hóban veretsz akkor is tökéletes.
#nincsbennetarcsi
-
tomcsi23
veterán
válasz h1ght3chzor #9778 üzenetére
Akkor nyári kéne? Ez most nagyon akciós és elég sportos gumi.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
h1ght3chzor
őstag
Bocsáss meg nem nagyon ismerem ezeket. igazából a lényeg hogy sokáig bírja! Es most inkább nyárit vegyek, es cserelgessem vagy tényleg van mar olyan jó ami bírja a magyar havazasban is illetve a nyári forróságban is, megközelíti a teli/nyári gumi minőségét. Használt is jöhet épp a kevés km miatt amit mennek vele gondolom jó lenne az is.
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
-
tomcsi23
veterán
válasz h1ght3chzor #9782 üzenetére
Milyen verzió ez a TT?
CC (CrossClimate) simán jó lehet, de friss gumi okán igazán téli viszonylatban, kopás, illetve az öregedésből fakadó tulajdonság beli változásról még nincs tapasztalat.
Ha a télid jó és még pár szezont vígan elmegy, akkor az akciós nyári megfontolandó....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
belaazallat
addikt
válasz h1ght3chzor #9784 üzenetére
Hali! Nem a legolcsóbb helyen: Michelin CC
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
h1ght3chzor
őstag
válasz belaazallat #9785 üzenetére
Ebből már akkor kapok téli/nyárit külön-külön, vagy jobban megéri ez? Igaz akkor nem kell tárolnom sehol, illetve cseréltetnem se kell pénzért... Am 10k körül cserélik ezeket igaz? Illetve még arra válaszolj kérlek, hogy a felnit/gumit sérti ha mindig le/fel rakják a gumit róla, ha nem vennék felnit?
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
-
belaazallat
addikt
válasz h1ght3chzor #9786 üzenetére
Én most vettem ilyet, mert kb annyit közlekedek éves szinten, mint Te. Nekem télit mindenképp venni kellett volna, meg majd nyárra is egy új szettet. Nincs helyem se tárolni a gumit. Nekem 12500Ft-ért cseréltek a 4db gumit+állíttattam futóművet. Szerencsés esetben nem is kell egy darabig hozzányúlni! (Kop-kop)
Ha szakszerűen cserélgetik a gumit, akkor nem sérülhetne elvileg. Szerintem.
Viszont alufelninél figyelni kell, hogy sóra érzékeny. Tudomásom szerint létezik téli körülményekre tervezett alufelni is, de az miben, mennyiben jobb, azt nem tudom.
Szerk:
A CC-t idén májustól forgalmazzák, tehát még nincs vele hosszútávú/tartós téli teszt.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Kornel
veterán
válasz DonLaca@ #9772 üzenetére
Falken eurowinter szerintem erősen kompromisszumos.
most már mentem vele majdnem egy ezrest, így már kicsit jobb, de messze nem egy conti...
kb. barum vagy hankook szint lehet.
2000 km-el vettem, lehet szezon végén bekenték szilikonnal, mert az első 500 km-en annyira csúszott, hogy majdnem leszedtem, és eladtam.
most már sokkal jobb, de messze többet vártam tőle. -
Qtya123
őstag
válasz h1ght3chzor #9784 üzenetére
Nem észt osztani akarok, pusztán a saját nézetemet írom le. Feltételezem nem azért vettél 225 lóerős autót, mert nem küldöd meg néha, vagy szinte mindig. Én sem használtam eddig egyik autón sem prémium gumit, de mikor megvettem a jelenlegit, ami a tiédnél jóval gyengébb (155 le) a középkategóriás gumival kis noszogatásra már csúszáshatáron volt. El is döntöttem, hogy nem ér annyit az a 20-30ezer ft, amennyivel olcsóbb a közepes gumi, hogy összetörjem magam, meg ne használjam ki néha amit a futómű tud, mert a gumi nem engedi. A jelenlegi gumikkal ég és föld a különbség.
Én ilyen autóra nem vennék 4 évszakos gumit, akármennyivel is jobb a CC, mint a korábbi 4 évszakosak. Ha kihasználod az autód adta lehetőségeket, a CC lehet kevés lesz.
Költségkímélésnek az is jó alternatíva, hogy nyárra hagyod a 17-es alukat, télre meg veszel használtan 4 db lemezfelni 16" méretben. Olcsóbb is rá a gumi, jobb is télre a keskeny gumi, illetve nem a sós lében maratod az alukat. Évi 10ezres futásnál mindkét kerékgarnitúra sokáig kitart.
[ Szerkesztve ]
-
-
DonLaca@
senior tag
Kösz a választ
Hát igen a Continental gumik más ligában játszanak. Nem véletlen a dupla ár.
A nyári gumim Falken SN832 újonnan vettem és én is ugyan ezt tapasztaltam vele. Az első kanyarban a gumistól jövet majdnem megpördültem. Kellet vagy 500 Km mire lekopott róla amit gyárilag rákentek. Azóta viszont nagyon jó lett. Alaposan leteszteltem a tesztpályán a haverommal egy házi versenyen .[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz h1ght3chzor #9790 üzenetére
Biztosan vannak jó áron használt prémium gumik, de én amikor néztem őket két változattal találkoztam. Az egyik az volt, hogy a minta még jó (5-6 mm) de vén dög a gumi (2008-2009). A másik kategória az volt, hogy fiatal gumi, de 3-4 mm minta. Egyiknek sem sok értelme van.
Aztán találtam fiatalt, jó mintával, de az meg alig volt olcsóbb mint az új.
-
-
[-HERO-]
senior tag
Sziasztok!
Elkeseredésemben megpróbálkozom itt is hátha valaki tud megoldást a problémámra.
Van egy autóm amit szeretek imádok, kivéve egy részét, a kerekeit, vagyis inkább a gumijait
A hátsó gumik 275/35 R20 az elsők 245/40 R20 Good Year Excellence XL Rof defektűrő gumik, gyárilag ezekkel a gumikkal adták ki az autót.
Az előző garnitúrának a jobb elsője szálszakadt lett, a két hátsónak a belső részén meg kijött a drót.
A gumis javaslatára elvittem futómű állításra a kocsit, rendesen márkaszervízbe, mivel akkor még garanciális volt.
Kapott 4 új gumit az autó.
Na és itt lesz érdekes a dolog.
15.000 km után széthasadt a jobb első gumi, a jobb hátsónak még kb 50 km kellett volna és az is így jár, a bal oldala egy csipetnyivel jobban bírta. (Mellékelek képet is)
Egyszerűen nem akarom elhinni hogy egy ilyen kategóriájú és árfekvésű gumi ennyit bírjon és egyszerűen szétdurranjon.
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha pályán durran így el 140 nél akár egyszerre mind a kettő.
A téli kerekeim Continentalok 245/?? r18, 2 szezon után semmilyen kopásnak nyoma nincs se oldalt se a futó felületen, ugyan azzal a futómű beállítással.
Ezért gondolok arra hogy egyszerűen a good year silány minőség.
Sajnos defektűrőben ebben a méretben csak ez a gumi van, viszont nem defekt tűrőben több gyártó is képbe jön.
Szerintetek milyen márkájú gumit lenne érdemes rakni rá?
A téli kerekeim nem defektűrők, direkt mert hányinger ez a defektűrő gumi, ezért van javító szett, kompresszorral meg löttyel.
Vagy egyáltalán lehet e ilyen peres kerékre nem defektűrő gumit rakni?
Jelen pillanatban visszaküldte a gumisom garanciára a 4 gumit, de nem kell sok mindenre számítani azt mondja.### HΘЯsΞ PΘwΞЯ ###
-
kenguru99
senior tag
válasz [-HERO-] #9794 üzenetére
Az index gumis topikjában elég sok szakember van, én bedobnám a kérdést a helyedben oda is.
-
szőröscica
addikt
Reggel egy pár éves A6 3.0tdi mellé álltam. Szép állapotú, szép felniken, linglong gumikkal -.-
Én nem vennék olyan autót, amit nem tudok fenntartani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest