-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Deathunter79 #10700 üzenetére
Zuzalék, murva, homok vagy zeolit. Sokkal környezet kímélőbb csak ugye drágább azért nem használják itthon.
#nincsbennetarcsi
-
Chesterfield
őstag
Nagyon nem tetszett a gumisnak a CC.
-Nem jó az semmire, a 4 évszakos sehol nem jó.
-A teszteken jól szerepelt.
-a teszt nem számít, tele vannak ferdítéssel.Valahol érthető ez a hozzáállás persze, ennél az autónál elesett évi 2 gumicserétől.
Én meg csere után kipróbáltam a jeges szervizúton, és a 10 éves téligumimnál sokkal jobb volt a tapadása.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Chesterfield #10703 üzenetére
Jo, hogy nem tetszik a gumisoknak Egyszer felrakjak aztan 5 evig az az auto kiesett a vevokorbol...
-
Halver
csendes tag
válasz Chesterfield #10703 üzenetére
Nekem nem az a kérdés, hogy a CC jelenleg, frissen jobb-e, mint egy 6+ éves téligumi.
Sokkal inkább az, hogy 3 év múlva is ezt mondhatjuk róla?Vagy nyárinak még elmegy, de majd télire kell mellé egy szett téligumi?!
-
zolikaDB
veterán
Üdv mindenki!
Jókor, így szezon végén terveznék téli gumit venni. Opel Astra G sedan 1.4 benzin.
Méret: 185/65 R15, 195/65 R15
Az én hülyeségem, figyelmetlenségem, de ez a helyzet: [link]
Tehát régi, négyévszakos van fent, jó mintával.
Nem akarok újra négyévszakost, akármilyen jó fejlesztés. Van szép, megvigyázott alufelnim (16"), karbantartott, pincében, leápolva, takarva vigyázgatott nyári gumi garnitúrám (Falken Ziex 912).
Amit rászánok 15e HUF/db.
Mit ajánlotok?Kérdésem: jégen, szakadó hóban, latyakban egy jó téligumival tudok érdemben haladni, vagy gyorsítani, kanyarodni kereszteződésben, anélkül, h kitörne a kocsi, vagy "leesne az útról"?
-
K Norbi
addikt
válasz Chesterfield #10703 üzenetére
Nekem akárki mond akármit a 4 évszakos semmirevaló, rossz télen és nyáron is.
közelébe nem érhet egy jó télinek, akárcsak egy komoly nyárinak.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chesterfield #10703 üzenetére
Ugyanezt mondta az en gumisom is. Mondom probáltad már? Jah hat őőőő nem meg soha. Köszi, nincs is tobb kerdesem.
A user visszajelzesek eddig mind pozitivak voltak, szoval ujkent jo. A tobbi meg majd kiderul.
Az oregedesre en is kivancsi vagyok am.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Eddig mondjuk volt 1 teli es egy nyari szettje valakinek pl.
Hasznalta 6 evig, nyilvan az 5. Es 6. Evben mar nem ugyanugy tapadt, mint az elejen.
Ha ehelyett vesz 3 evenkent egy cc-et, akkor mindenkepp jobban jar, mert ez 3 evesen meg szinte uj lesz. Es nem kell az atgumizasokkal pocsolni, ket szett felnit tartani, stb.Ha jon ki 195/50 r16 vagy 205/45 r17, akkor en beruhazok egyre, es tartok melle egy szett nyarit, ugyis akarok nyaron kicsit palyazni...
Utcara meg 4 evszakos, aztan hello.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Flameles lesz belole, de en is hasznaltam evekig telit nyaron es veszhelyzetben sem radiroztam le a gummat. Szvsz tul van ez kicsit lihegve, ha nem hungaroringen akarsz vele csapatni, hanem normalisan kozlekedni, akkor elheto a teli gumi nyaron. Mar nekem is kulon szettem van, de ha penz szukeben lennek, ujra bevallalnam a telit nyaron.
-
n_stolz
tag
Komplett kerék(alufelni+ rajta gumi) szállíttatását hol szoktátok intézni? Melyik futár ajánlott e célra?
n_stolz
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #10715 üzenetére
Nem a leradírozással van a baj, hanem, hogy nem tapad rendesen és sokkal-sokkal hosszabb lesz a fékút.
"A gyorsabb elhasználódás mellett veszélyesebb tünet, hogy melegben hosszabb fékúttal számolhatunk a téli gumikkal, így nem csoda, hogy sok biztosító külön figyelmet szentel ennek a szerződések apró betűs részében. Sok casco biztosításnál feltétel lehet az évszaknak megfelelő gumi használata, és kárrendezésnél még akkor is figyelembe vehetik, ha álló helyzetben "csak" a tükröket lopták le az autóról. Ez nem vicc, megtörtént eset." - [link]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
A négy évszakos gumi is megoldás lehet, de a gumis műhelyek egyöntetű véleménye, hogy csak speciális esetekben vásároljunk ilyet, mert "a négy évszakos gumi pont akkor hagy cserben, amikor a legnagyobb szükség lenne a tapadásra: hóban és 40 fok körüli hőmérsékleten". Persze ez is használattól függ, aki éves szinten például tízezer kilométer alatt autózik, és havas úton nem is használja az autóját, annak tökéletes lehet.
Inkább olcsóbbat, de újat, és lehetőleg ne négy évszakosat vegyünk.
[link][ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz K Norbi #10720 üzenetére
Es mondd mar meg, hogy honnan ez a fene nagy magabiztos velemeny a gumis.muhelyek reszerol, amikor meg nem is probaltak a cc-et.
Tesztekbol, es felhasznaloi visszajelzesekbol is latszik, hogy tenyleg nagyon innovativ fejlesztes, amit eddig olvastam rola itt, es mashol is, az alapjan barmikor bevallalnam, ha lenne a meretemben.
A gumisok ugyis ket szettet fognak javasolni akkor is, ha ezzel jarsz jobban, mert akkor mesz atgumiztatni majd hozzajuk. -
-
Chesterfield
őstag
Szerintetek mennyiért lehetne eladni 4db Pirelli Cinturato P6 195/60 R15 abroncsot+ 4db acélfelnit?
2 szezont futott, van benne vagy 10e km, tökéletes állapotban. -
veterán
válasz Chesterfield #10730 üzenetére
40 és 60 e. között.
-
Kornel
veterán
válasz Chesterfield #10730 üzenetére
dobd fel a fb csoportokba, ott mindent elvisznek (persze azért értelmes keretek között)
-
Qtya123
őstag
ZolikaDB:
Az általad megjelölt árkategóriában én a Firestone Winterhawk 3 gumit venném, vagy ha rászánsz még 2.000 Ft/db-ot az árra, akkor a TS850-et.
A kérdésed második felét nem igazán tudom értelmezni:
"Kérdésem: jégen, szakadó hóban, latyakban egy jó téligumival tudok érdemben haladni, vagy gyorsítani, kanyarodni kereszteződésben, anélkül, h kitörne a kocsi, vagy leesne az útról?"Ez nyilván sokmindentől függ, de ha nem jeges az út és nem teljesen fogalmatlan az ember a téli vezetéshez, akkor azért kevés olyan helyzet akad, ahol probléma lehetne egy jó téligumival.
OFF:
Látom debreceni vagy, kérdeznék egyet én is autós témában, mert nekem és néhány ismerősömnek évek alatt nem sikerült rájönni egy dologra, ami a környékre jellemző, hátha te helyi lakosként tudsz logikus magyarázatot adni:
Miért van az, hogy a környéken az autósok 70%-a szinte mindig a megengedett sebességhatár alatt közlekedik jó 10-20 km/h-val még nyáron a száraz úton is?
Egyszerűen nem lehet eljutni úgy a környező településekre, hogy ne 70 legyen az átlagtempó. És nem, nem a kamionok miatt, mert akkor is ennyivel mennek, mikor nincs busz/kamion.
Városban meg ha elkezd esni egy kicsit az eső tökmindegy, hogy tél vagy nyár, 35-el poroszkál mindenki. Sokszor egymás mellett a két sávban, amitől végképp megőrülök. Ja és ennek ellenére nagyon sok a baleset. Számtalanszor látok olyat, hogy a 40-50-es tempókkal összetörik egymást, de már volt szerencsém olyat is látni, hogy a 70-es haladót a másik elkezdte előzni 75-el, lesz@rva, hogy szemből jön a busz és megvolt a baj. Előz, de még akkor sem nyomja neki...Szoktam mindenfelé vezetni az országban, de az észak-alföldi megyékben tapasztalom egyedül azt, hogy alig van tolakodó/gyorshajtó, ellenben mindenki cammog és kihajtanak az ember elé, majd beállnak 70-re. Baleset meg több van mint a kanyargós és közismerten száguldozós utakon. Itt gyakorlatilag nyíl egyenes úton tetőre teszik az autót 70-el. Több ismerősöm is ugyanezt mondja, aki nem a környékről származik. Van aki 15 éve költözött Debrecenbe, de a mai napig megőrül ettől és az okát nem tudja. Az ember azt gondolná, hogy a sík és egyenes utakon pont tele van gyorshajtóval, de itt én csak azt látom, hogy a külföldiek nyomják neki, a helyiek 70%-a meg belassulva.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Qtya123 #10734 üzenetére
Megbolondulnek ott
Itt pesten is leesik egy kis onoseso, es maris 30-40 kozott kozlekednek, pedig egy jo teligumival, sozott utakkal semmi gond nem lehet (ne), de mami es papi ugy markolja a kormanyt, mintha 200 le es 400 Nm csavarna ki a kezebol
Gaz helyett meg a feket nyomja, mert az a biztos.
Mi lehet akkor arrafele ilyenkor? -
Qtya123
őstag
válasz Kornel #10735 üzenetére
Világvége.. és nem csak papi és mami csinálja ezt, mert ők mindenhol ezt csinálják, hanem itt minden korosztály csinál ilyet.
Múltkor is ment előttem egy autó 35-el, majd közeledett a lámpához, ami sárgára, majd pirosra váltott. Ugyanazzal a 35-ös tempóval szépen átment rajta. Errefelé nem kell sebesség a balesetekhez.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz Qtya123 #10734 üzenetére
A kérdésem második fele arra utal, amit tapasztalok: a 8 éves, jó mintázatú, általam nemrég nyilvánvalóvá vált, hogy négyévszakos gumival nagyon-nagyon óvatosan kell közlekedni a lefagyott, vagy nem takarított úton, mert ha a gumi bordázata megtelik hóval, korcsolyapálya az úttest, és finoman kell játszani a gázzal, ellenkormányzás, motorfék stb. Tehát lámpánál nyomok egy kövéret, és elindul a verda. Mivel melelttem járda, balomon másik sáv, ezt nem engedhetem meg magamnak. Nedves úton, vagy letakarított aszfalton nincs ilyen gond ezzel a gumival.
A másik kérdés:
a vezetés emberi sajátosság a technikai és elméleti tudáson felül - lehetséges, h a debreceniek nagyon egy tőről fakadnak, és ezért van ennyi tögymörgő a városban.
Jellemző itt is, h zöld a lámpa, és áll a sor. Jellemző, h tudom, melyik lámpán hány autó fér és FÉRNE át, ezekkel kalkulálok.
Jellemző, h 2 robogós az úttest kellős közepén megy a belvárosi forgatagban, és lesz.rja, h nem tudsz előzni.
Sok töténetet megosztottam az Opel topikban is.
Egyébként hülye itt is akad bőven, mint máshol. Szombat este belváros, Stop tábla, lassítok, mert villamos is jár arra. Erre dudál hátulról valaki, h menjek, mert ő index nélkül akar jobbra kanyarodni. Jó. De minek dudálni?
Nameg, amikor a belső sávban 30-al megy végig, és vagy jobbról előzöl, vagy nem
Amúgy volt 2 balesetem, egyik 50 km/h-nál történt, itt volt kasztnizás is, belsőből külsőbe váltásnál a mögöttem jövő vitte a kocsi jobb hátuljának egy részét, "sietett".
A másik nyáron, esőben, lekanyarodtam balra, a mögöttem lévő csaj gyorsan utánam, mert már alig fért be, én közben zebra okán elengedtem pár embert, ő pedig megérkezett a eggembe, szerencsére 25-el sikerült megtolni a nem állóra feékezett autómat, itt nem történt semmi extra.
Pesten is vezettem idén, ott jóval "vadabban" mennek az autósok, az én szememmel; volt pár dudálás is, h "mennyé má", 30-as táblánál De előzékenységre is volt példa.Az eredeti kérdés: ez a Firestone milyen szempontból tekinthető jobbnak, mint pl a Hankook W452, hisz azt is ajánljátok?
-
Qtya123
őstag
válasz zolikaDB #10737 üzenetére
Szerintem kb egyforma képességű a Firestone és a Hankook.
Egyébként az árba még pont belefér a Nokian wr-d3 és egy kicsivel fölötte van a wr-d4. Ezek a gumik is jók.Amúgy most nézem csak, hogy árban milyen nagy ugrás van a 15" és a 16" között, miközben a 13" és a 15" között alig van eltérés. Természetesen a tucatméretekben.
wr-d3:
175/70 R13 - kb 14.000 Ft
195/65 R15 - kb 15.000 Ft
205/65 R16 - kb 22.000 FtUgyanez Winterhawk 3 esetén: 13.000 Ft, 13.500 Ft és 21.000 Ft.
Durva, hogy 15"-ig ilyen 500-1.000 Ft-os összegekkel játszható az átmérők közötti átjárás, 16-nál meg egyből 7.000 Ft körüli az árkülönbözet. Ugyanezekre a gumikra meg 16 helyett 17"-ra 8-9.000 Ft az ugrás... Kissé aránytalannak érzem, bár gondolom ez azért lehet, mert a 15"-ig sokkal több a kereslet, mint felette.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz K Norbi #10741 üzenetére
Érdekes, hogy pont az ellenkezőt tapasztalod, szerintem ez valamelyik párhuzamos univerzumban történik. Én pezsgőt bontanék, ha az lenne a legnagyobb bajom a város útjain, hogy ki kell húzódni a külsőbe, mert letol a forgalom tempója. Sajnos a valóság az, hogy megy negyvennel egymás mellett a kétsávoson.
Sokat jártam a környék útjait egy 53 lóerős 1.0 Suzukival, ami sokak szemében vörös posztó a letolásra. Az ország sok részén előzték is ezerrel a Suzukit, kerüljön az bármibe, errefelé alig csinálta ezt valaki. Araszoltam 40-el a kétsávoson és azt éreztem, hogy ide még az 53 le is feleslegesen sok.Másik leggyakoribb, hogy 60-as tábla után észre sem veszik a kereszteződést, ami feloldja és küldik neki tovább, na nem hatvannal, inkább ötvennel mert az a biztos.
Erről egyébként a PH Debrecen topikban is olvashatsz sokat. Sok helyi bosszankodik ezen. Mondom én... párhuzamos univerzumban jártál.Egyébként abból is van baj nem kicsi, hogy sokan azzal a mentalitással állnak a városon belüli dupla sávhoz sokan, hogy "én megyek 50-el a belsőben, ami a megengedett, a mögöttem lévő nehogymá' gyorsabban akarjon menni, mit siet a rohadék, én ugyan nem húzódok le neki, megyek inkább a másik autó mellett, hogy még véletlenül se tudjon jobbról se elhaladni".
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz K Norbi #10741 üzenetére
Ez pont nemigaz, én itt élek, még egy ilyen töketlen-balf*sz banda mint a cívis nincs a világon, már ami a közlekedést illeti. Lassúak, alszanak, zöld lámpánál elindulás senkinek nem erőssége, 50 helyett 40, hatvanas táblánál is inkább 40.
Nekem például sokkal jobban fekszik, a pl. debreceniek által annyira utált, budapesti közlekedés. -
Bull Boss
őstag
Sziasztok! Még tavaly nyáron vettem egy szett gyönyörűen lefényezett felnit egy illetőtől, aki ezzel foglalkozik. A fényezéshez nagyon értett, mert gyönyörű a munkája, viszont a felnikhez már kevésbé. A gumisnál derült ki, hogy a 4-ből kettő nagyon durván ráz. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e úgy kigörgőztetni a felniket, hogy a fényezés ne sérüljön meg? Volt már görgőzött alufelnim, de ahol csinálták azt mondták nem vállalnak garanciát, hogy nem sérül meg a fényezés, hát be is jött a számításuk akkor, mert végig a peremről le volt verve a fényezés. Most nem szeretnék igy járni, mert a szin nagyon gyönyörű és összességében a felnit is nagyon megszerettem. Tehát létezik olyan módszer amivel kiméletesen görgőznek felnit? Szükségszerű az hogy a felni " arca " vagy pereme sérül görgőzés közben? Belülről nyilván nem zavar, ha lemegy a fényezés..
-
TaaT
nagyúr
válasz Bull Boss #10747 üzenetére
"A fényezéshez nagyon értett, mert gyönyörű a munkája, viszont a felnikhez már kevésbé. A gumisnál derült ki, hogy a 4-ből kettő nagyon durván ráz."
Ezt haver is eljátszotta, a 4-ből 1-et görgőzni kellett. És mikor derül ki? Amikor viszi a gumishoz a frissen festett felniket és a gumikat felrakatni.
Give them hell Ukraine!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest