- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz stargazer #2435 üzenetére
Lehetne tudni melyik bolt ez ? amugy ilyen esetben a boltba a legjobb egyezkedni, mert a napi ár igen is élő dolog állásfoglalás apehtől pont ezért késik , mert ellen mond a fogyasztóvédelemmel !!! A fogyvéd nem ismer napi árat a apeh meg elismeri hogy ami után adozól (áfa) az idővel amortizálodik , veszit az értékéből !!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
shtml
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2440 üzenetére
Egy kis segítség: link
Ott szerepel e-mail cím és telefonszám, próbáld meg azt hívni, korábbi években legalábbis működött. És igen, ha nem tudsz megegyezni velük és visszakapod az eredeti vételárat, akkor vissza kell fizetned, ami adókedvezményt kaptál, ennek ez a sora."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
shtml
őstag
válasz stargazer #2440 üzenetére
Az adójóváírás visszafizetése egy dolog, ott az állammal kötöttél egy szerződést. A fogyasztóvédelmi törvény egy másik dolog, az az eladó céggel kötött vásárlási szerződésre vonatkozik.
Az adókedvezmény visszafizetésén lehet háborogni, valahol szerintem sem fair, de végül is az eredeti állapot visszaállításáról van szó, abba pedig az is beletartozik. De szerintem a sulinetes szerződésben vagy annak feltételei között valahol szerepel, mennyi ideig nem szabad eladnod a cuccost ahhoz, hogy ne kelljen visszafizetned a kedvezményt
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
net84
őstag
válasz stargazer #2435 üzenetére
tudomásom szerint (és ha minden igaz ez azóta sem változott), ha visszakapod az eredeti vételárat, akkor elviekben be kell vallanod az apeh felé - illetve az üzletnek is be kell vallania a k51-es (ha még jól emléxem rá) nyomtatványba, hogy visszafizetés történt. Tehát elviekben még azt sem tudod megcsinálni, hogy nem vallod be, mert az apeh ugyis fog róla tudni, sőt! ha összemorrantok az üzlettel, biztosan meg fogja csinálni, ha meg megpróbáljátok értelmesen rendezni, akkor meg leszarja. Igaz ezzel nem azt mondom, hogy fogadd el amit felajánlanak, próbálj velük megegyezni, beszélj a fogyasztó védelemmel, ők mit tanácsolnak...
Egyébként a sulinetnek volt egy központi száma, anno én náluk érdeklődtem, a fogy.védelmi törvényekkel nem voltak tisztában, de azt tudták, hogy részükről mi a helyzet.
Csere esetén azért nem kell visszafizetni az adókedvezményt, mert akkor egy jegyzőkönyv készül (elvileg) a nagyker és a kisker között, hogy egy sulinetes eszközt cseréltek, akár azonos, akár más típusra.Kicsit reagálnék a többi részre is.
A nagyker nem kapja vissza az eredeti vételárat, ő alapesetben egy cserelapot kap, ha kötsög a nagyker, akkor még az is lehet, hogy egy teljesen más típusú és akár más proc. foglalatú lapot kap vissza.
Azt szerintem azért ne hangoztasd, hogy munkaeszközöd a sulinetes géped, mivel az adókedvezményt csak magánszemélyek vehették igénybe. Munkába/munkára jogosulatlanul használod. (majd egy jogokban és apeh-os dolgokban jártas szakember megmondja pontosan).Szerződés: a számla mellé kellett, hogy kapj egy A4-es lapot, amin a vásárolt eszközök voltak rajt tételesen. Szerintem az lesz az, illetve az kellett anno ahhoz, hogy igénybe tudd venni az adókedvezményt. Azon van valami sablonszöveg (gyorsan inkább megnéztem), de azon csak az eladásra és az a gazdasági társaságba való apportálásra térnek ki.
Egyébként pedig teljesen jogos az igényed, ha ugyanazt nem tudják biztosítani, akkor az akkori vételárat figyelembe véve kell másik lapot javasolniuk (ha ez sem megy, akkor elviekben pénz visszafizetés a helyes megoldás, csak esetedben a sulinet bekavar egy kicsit). Ebben az esetben neked illetve a kereskedőnek sem kell az apeh felé a cserét jelenti, mivel nem történik pénzfisszafizetés.
Read only...
-
shtml
őstag
válasz stargazer #2448 üzenetére
Az OK, hogy nem tehetsz róla, de attól még megszűnik az a vásárlási szerződés (a bolt és teközted), amelyre kaptad az adókedvezményt. A bolt általi visszavétel is eladás, mert megszűnik a tulajdonjogod az adott eszközre.
A levét meg nem iszod meg, hiszen ingyen használtál egy eszközt 2.5 évig, plusz az államtól kaptál 40 rugó (hogy az előbbi számpéldámnál maradjunk) kamatmentes hitelt 2.5 évre.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
net84
őstag
válasz stargazer #2449 üzenetére
Magánszemélyként "használod", ha dolgozol rajt, akkor magánszemélyként felmerül a fekete munka lehetősége...de ezt ne boncolgassuk, hiszen nem ez a lényeg.
Ha a bolttal sehogyan sem tudsz zöldágra vergődni, akkor jöhet a fogyasztó védelem és a békéltető testület. De elötte mindenképpen szerezz be minden iformációt, hogy milyen teendőd van abban az esetben, ha visszakapod a teljes vételárat.
Ariadne - próbáltam összeszedni, hogy pontosan miről van szó (vagyis az utolsó információim szerint hogyan is volt/van)
Read only...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2457 üzenetére
pontosan milyen a meghibásodott alaplap, milyet ajánlottak fel helyette és te milyet szeretnél (ha nem a pénzvisszafizetésről szó)?
Egyéként pedig:
- a felelősséget nem háríthatja át a nagykerre
- többletköltségre ebben az esetben nem hivatkozhat (kicsit jobban el kellene olvasni a törvényeket)
- nem az a lényeg, hogy úgy csinálják, hogy neked jó legyen, hanem, hogy törvényes legyen (ami kb. azt jelentené, hogy neked jó lenne)Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2459 üzenetére
Elvileg csak ugyanolyan típust vagy köteles elfogadni. A gyakorlatban meg érdemes elfogadni, ha olyat adnak, ami legalább olyan tudású (vagy jobb) és árban is közel van az eredeti lap eredeti árához.
Te egyedül az üzlettel kötöttél szerződést, amikor megvetted, ők tartoznak feléd jótállással. Az, hogy honnan szerzik be a cserecuccot, vagy ki végez el egy javítást, az egyéni szociális problémájuk...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz stargazer #2459 üzenetére
így pl nagy valószínüséggel én sem cserélném ki (an8-at P35-re) kapásból, de ha normális cégről van szó, akinek normális kapcsolata van normális nagykerrel, akkor ők még azt is le tudnák beszél, hogy a leadott helyett inkább adjanak egy másikat...
nagy a valószínüsége, hogy ezek után érdemlegesen nem fogsz tudni velük egyeztetni, marad a fogyasztó védelmi felügyelőséges oldal - aztán majd elválik
"és kérni fogom az esetlegesen az állam felé visszafizetendő pénzem megtérítését is, hiszen ha ők adnának egy cserelapot ami árban és tudásban megfele, akkor nekem nem kéne visszafizetnem semmit." - ezt is a fogyvédesek javasolták? Ennek Apeh oldalról szerintem először mindenképpen nézz utánna - mail náluk nem játszik, azt egy épületben max 1 vagy 2 emberke nézi (főleg az általános címeket), telefonon lenne értelme őket fehívni...a visszafizetendő összeget valószínüleg egyébként is max. polgári peres úton tudnád behajtani rajtuk...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2463 üzenetére
első körben én a nagykerrel egyeztetnék, mert ha valami másikat adok a polcról, akkor már jogilag a sulinetes irány sántít, egyébként meg teljesen más kategóriáról van szó...én nem tartok attól, hogy egyébként egy ilyen helyzetben ne tudnánk megoldani úgy, hogy az ügyfél is megelégedetten távozhasson
ehhez nem kell más, mint normális üzlet, normális nagyker és a jó kapcsolat a kettő között...Read only...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2470 üzenetére
a nagyker majdhogynem bármit megtehet a kiskerrel, ugyanis nem kötelező náluk vásárolni, illetve a nagyker és kisker között nem érvényesek a fogyasztóvédelmi, garanciális törvények, itt max. perelni lehet
Szerencsére mostanában a nagykerek is próbálják ápolni a kiskerekkel a kapcsolatot, mert ők is megsínylik a kiskerek forgalomvisszaesését...aki most akar bármilyen számítástechnikai vállalkozásba kezdeni, az jobban járna, ha felmászna a hídra, beleszórná a Dunába a pénzét, majd utánnaugrana.
Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2469 üzenetére
A másik oldalt is érdemes nézni azért: leírtam, mi az, ami kötelező, de semmilyen más megoldásba nem köteles belemenni egyik fél sem. Tehát ha nem javítható és nem tudnak ugyanolyan másikat adni (vagy típushiba miatt mondjuk értelemetlen lenne), attól ők még nem lesznek kötelesek egy általad választott másmilyen lapot adni. Ha nincs megegyezés, akkor ilyen esetben viszont vissza kell adniuk a teljes vételárat. Azonban egyrészt az üzletben nem szokták szeretni (persze nem is kell, ez van), másrészt viszont neked is adógondokkal jár. Ha pedig a neked okozott kárt (adóilag) meg akarod téríttetni velük, egészen biztos, hogy bírósági pert kell indítanod, ami hosszú és drága játék.
Hiú reményeid azért ne legyenek, hogy egy békéltető testületi eljárással bármit is elérsz. Nem kötelesek alávetni magukat, és vélhetően nem is fogják, vagyis ajánlás jellegű a döntés, egyetlen szankció a nyilvánosságra hozatal. Ezt követően aztán mehetsz a bíróságra, ha meg akarsz egyezni, ami néhány tízezres nagyságrendnél nem igazán éri meg. Szóval gondold végig még egyszer, és próbálj valamilyen kompromisszumos megoldásra jutni szerintem, biztosan létezik olyan, ami mindkét félnek jó.
mod: És az, hogy egy törvény "fair" vagy sem, közömbös dolog, mindegyik törvény nem fair valakivel szemben...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz stargazer #2469 üzenetére
nem gondolom, hogy jobb, csak gyorsan rákerestem a két lapra, és nem tűnt rosszabbnak
az uli chipset nem ér a nyomába annak az nForce 4 ultrának ami nekem volt
pont, hogy panaszkodtál rá, hogy nem stabil a régi lap és ugyanolyan nem kell, hát ez nem ugyanolyan, másik chip van rajta, és lehet, hogy jobb driver is van hozzá
p35-be meg igaz hogy nem megy bele a többi cucc
kíváncsi vagyok hogy fogod belenyomni a ddr1-et és az amd procit
lényeg csak annyi hogy az eredeti vételárnak megfelelő termék legyen a cseretermék. akkor meg már miért ne lehetne egy p35?a törvény szerint ugyanolyan lapot kaphatsz, ami elromlott (vagy javítják) ha ez nem megy akkor a vételár vissza
a többi megoldás csak egyezkedés a bolttal -
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2483 üzenetére
Ezért hívom én abszurdisztánnak a helyet, ahol élünk. Nagy küszködések árán sikerült annyit elérned, hogy bár ők teljesítették hibásan a szerződést, mégis neked kellett a törvény betűjéből engedned. Minderre azért kényszerültél, mert a jogi útra terelés költséges és időigényes lenne. Korábban az lett írva, hogy a kisker nem tehet semmit a nagykerrel szemben, erre meg idézném a PTK-t:
311. §
(1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.(2) A fogyasztói szerződés kötelezettje az (1) bekezdés szerinti igényét a fogyasztó igényének kielégítésétől számított hatvannapos elévülési határidő alatt érvényesítheti. Az igény az előző kötelezett teljesítése időpontjától számított legfeljebb öt évig érvényesíthető; e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(3) Az (1) bekezdés szerinti igényt az előző kötelezett is érvényesítheti a vele szerződő előző kötelezettel szemben, a (2) bekezdésben meghatározott határidők megfelelő alkalmazásával.
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2488 üzenetére
stargazer írta:hogy érted hogy nekem kellett a törvény betűjéből engednem? végül megegyeztünk, maradéktalanul kompenzálják (cserélik).
Igen, te ajánlottad fel, hogy a pénzt, amit visszaadnak náluk vásárolod le. Erre a törvény nem kötelez téged, őket viszont a pénz visszaadására igen, ha se javítani, se ugyanolyanra nem tudták cserélni az alaplapot. Márpedig ez utóbbi stimmelt. Tudom, lehet jönni azzal, hogy kompromisszumra kell törekedni, mert a jogi út hosszadalmas és drága is, meg bla bla bla...csakhogy jelenleg az a gyakorlat, hogy a legtöbb kereskedő kihasználja ezt a tényt és mindig a fogyasztó kényszerül végül engedni. Engedni abból, amiben a jogszabály sem enged a hátrányára eltérni még akkor sem, ha a fogyasztó maga akarja. A valóságban pedig meg van dugva a jogszabály...
-
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2491 üzenetére
Nézd, én semmi szükségét nem látom az olyan kereskedőnek(B), aki csak annyira képes, hogy megveszi A-tól, majd továbbadja C-nek 1.1-szeres áron+ÁFA. Amikor pedig C szembesíti őt azzal, hogy hibásan teljesítésett, akkor mutogat A-ra, akivel C-nek az égvilágon semmilyen szerződése nincsen. Mindent attól tesz függővé, hogy neki A mit hajlandó megtenni, annál többet ő sem tesz meg C-nek. Ezzel áthárítja az üzleti kockázatát a C-re, neki pedig csak annyi a dolga, hogy a 10%-os haszonból Navara-t vegyen. A piacnak mi szüksége van az ilyen élősködőre? Szerintem semmi...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2488 üzenetére
"nekem az a szerény véleményem hogy ezzel is nagyon jól tisztában vannak amit belinkeltél" - én például nem voltam vele tisztában...pedig nem most kezdtem a szakmában dolgozni (igaz nem is a fő feladatom a nagykerrel a gar ügyintézése)
"persze bosszantja őket elhiszem hiszen 99%-ban rendkívül jó buli nekik egy ilyen garanciális csere, az idézett szöveget és a gyakorlatot nézve." - ezt most hogyan is érted? ha szó szerint, akkor el kell, hogy keserítselek. Ha valaki ezt megcsinálja egy nagyobb nagykerrel (és ő nem elég nagy ahhoz, hogy ezt megtehesse - értem ezalatt, hogy nem vásárol heti szinten sok-sok száz ezer forintért náluk), akkor egyrészt nem biztos, hogy pereskedés nélkül megússza (a perköltségekről ne is beszéljünk), másrészt biztosan nem kell többet annál a nagykernél vásárolnia, sőt lehet, hogy egy-két másiknál sem...
"megpróbálják kicsit félrevezetni az embert, aztán ha nem jön be és látják hogy az ember képben van akkor már tényleg nincs tovább értelme kötni az ebet a karóhoz" - és szerinted a végfelhasználók hány százaléka van képben tökéletesen a törvény adta jogaival (a kötelességeiről pedig ne beszéljünk, mert nem ide tartozik) ?
Ennek ellenére nem mondom azt és nem is bíztatom azokat, akik szabálytalanul és törvénytelenül járnak el, hogy jó amit csinálnak, sőt (mint az talán látható is), próbálok segíteni illetve amennyire a lehetőségeim engedig, betartom a garanciális törvényeket.
Read only...
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz stargazer #2461 üzenetére
Olyan nincs hogy "ugyan ilyet ne adjon nekem senki" amit megvettél és elromlik gar időn belül cserélhetik !! De szerintem ez egyértelmü, amit választottam azt okkal választottam , és ha az Abit pl csak szart csinál belőle az miért a kereskedő hibája ? evvel csak a gyártó járatja le magát.... és legközelbb nem ilyen tipust fog venni a tulaj ,ha ilyennel csak rossz tapasztalata volt!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
net84
őstag
válasz stargazer #2516 üzenetére
úgy értem, hogy még mindig elbeszélünk egymás mellett...
a kiskerek 99%-a (általánosságban - ugyanis egyes márkatípusoknál működik - de ott általában a vevő felé is eljut a dolog) nem tudja érvényesíteni a nagykernél azt a jogát, hogy az eredeti vételárnak megfelelő terméket kapjon...amit nem értesz:
egyszerűen: ha kikezdesz egy nagykerrel, de te egy vagy a sok közül, akkor fel is út és le is út, mehetsz, többet nem kell ott vásárolnod (nem is fognak többet kiszolgálni), sőt, ha jól megy, akkor máshol sem...[ Szerkesztve ]
Read only...
-
ML320
aktív tag
válasz stargazer #2516 üzenetére
mert a tudatlan vevőt lerendezheti egy a termék eredeti eredeti vételárával köszönőviszonyban sem levő alkatrészzel, ő viszont lekér egy a termék eredeti vételárának megfelelőt a nagykertől.
Erre én megjegyeznék valamit.
Bejön a gép, hogy garis. Hibalokalizálás, ellenpróba, stb. Van hogy több nap, mire pontosan ki tudod zárni a hiba forrását. Utánna felmegy nagykerhez az adott alkatrész. A vevő persze már egy hét után egyre aktívabban kérdezgeti, hogy mi vagyon a gépével. A 15. napon már a törvényt idézi. Ilyenkor pl felajánlunk neki egy megoldást, azaz hasonló tudásúra cseréljük a eszközt. Valamilyen formában meg számolunk egy különbözetet (ez legyen egy későbbi vita tárgya)
Ezek után a 30. nap környékén (jó esetben) visszakapjuk a cserélt eszközt! Natúr zacsiban, se driver, se egyéb. Bukta. 10%-ért!!!
És ha mellette még azt nézem, hogy pl a Gigabyte VGA kártyák mostanság milyen állapotban jönnek vissza. Cserélik őket, de laikus számára is láthatóan használtra! S754, StA, S478 alaplapok esetén nem emelnek le mindent kapásból a polcról!Ember tervez, Isten perverz...
-
-
net84
őstag
válasz stargazer #2569 üzenetére
és azt sem irták, hogy be kellene vallanod az év végi adóbevallásnál, hogy pénzt kaptál? Ha már egyszer minden szart (ajándék pl.) be kellene vallani, azon csodálkoznék, ha az ilyeneket nem kellene...habár ebben az országban?
Utánna járok ennek én is, ugyis egyre több kérdésem van az apeh felé...hamár egyszer lahúztak évközben, lehúztak év végén, és még jövőre is le fognak venni mint a sapkát, akkor dolgozzanak egy kicsit...Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2653 üzenetére
Az a helyzet, hogy jelenleg jogszabály alapján 1 év jótállás meg még két évig szavatosság a minimum, amit egy gyártónak vállalnia kell. Ha ez idő alatt hibás a termék, aminek az oka az fogyasztónak való átadás előtt keletkezett (tehát gyártási hibás), akkor bizony helyt kell állnia. Nomármost ha nekem az a pixelhiba zavaró, és én azt hibaként értékelem, akkor kutya kötelessége kicserélni. A szabvány engem nem kötelez, csak a gyártót, a selejtet meg dobja ki, nem érdekel. Vagy adja olcsóbban, de ami pixelhibás, az hibás. Semmilyen jogszabályi alapja nincs arra a kereskedőnek/gyártónak, hogy elutasítson.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2866 üzenetére
Meglátásom szerint a törvény általad kifogásolt része úgy jó, ahogy van. A jótállás és a szavatosság nem arról szól, hogy a fogyasztó által kifizetett összeg értékállóságát biztosítsa. A forgalmazó és a fogyasztó között adott termékre kötött szerződés mindkét felet köti. A jogszabályok a fogyasztónak bizonyos feltételek teljesülése esetén elállási jogot biztosítanak. Első körben azonban csak kicserélésre, illetve kijavításra jogosult. Ha ezek egyikét sem teljesíti a forgalmazó, akkor van mód árleszállításra, vagy amennyiben jelentős hibáról van szó, akkor elállásra. A jogszabályok első sorban a szerződések megtartását szorgalmazzák és csak bizonyos esetekben adnak lehetőséget azoktól való elállásra. Az elálláskor egyértelműen a vételárat kell visszafizetni és ezzel semmi probléma nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest