- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Superhun #17750 üzenetére
Most lett egy kis szabadidőm, úgyhogy utánanéztem jobban ennek a "használt termékekre vonatkozó garancia" kérdéskörnek a PTK-ban.
A következőkre jutottam:
- A kellékszavatosság időtartama alapesetben 1 év. 6 hónap sehol sincs a PTK-ban. Ez valami urban legend lehet.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén viszont 2 év a kellékszavatosság, ami használt termék vásárlása esetén csökkenthető, de minimum 1 évnek lennie kell az első pont miatt.
- A kellékszavatosság első 6 hónapjában az eladón van a bizonyítási teher, ha a szerződés fogyasztó és vállalkozás között jött létre.
- A fentiektől eltérni a fogyasztó hátrányára nem lehet.Forrás: PTK
Szóval bocsi, butaságot írtam én is meg a többiek is TIT kérdésére. Mivel az adásvételiben nem lett kikötve a 2 év szavatosságnál rövidebb idő, így ennyi jár, továbbá az adásvételiben szereplő 1 hónap garanciára vonatkozó bekezdést figyelem kívül lehet hagyni, mert a kellékszavatosságra vonatkozó jogszabályoktól a fogyasztó hátrányára tér el.
A helyes válasz a kérdésre: a vállalkozás nem tesz eleget a jogszabályi kötelezettségeinek, mert sem javítani, sem cserélni nem tud, és a vételárat nem hajlandó visszafizetni. Levásárlásra nem lehet kötelezni a fogyasztót. Első körben békéltető testületet javaslok. Ha velük nem születik megoldás, akkor marad a polgári peres út.