Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz pinnacle #11668 üzenetére

    az eladó butaságot mondott, de ezen nem lepődöm meg, sokszor járnak el szabálytalanul...
    mutassa meg a vonatkozó jogszabályban, hogy amit ő állít, az hol van úgy leírva, de ez nem fog menni neki.
    kijavítás, ha az nem megy, akkor kicserélés - és vonatkozó jogszabály leírja, miszerint nem vagy köteles olyat elfogadni, ami a korábbitól adottságai/tulajdonságai tekintetében eltér - és nincs az a szolgáltatós illetékes, aki bármilyen más típust mutat, aminél nem található néhány mérvadó eltérés a korábbi másik típussal szemben -, tehát nem vagy köteles másmilyen típust elfogadni csere gyanánt!
    a gyártói szerviz csak egy igazolást/cserepapírt ad, hiszen nem közvetlenül velük állsz szerződésben, hanem a szolgáltatóval, te azt beviszed a telenorékhoz, ott közlik, hogy ilyen típusú készüléket már nem forgalmaznak, mutatnak egy listát, hogy arról lehet választani - árban a korábbi telefonodhoz viszonyított sávban -, te pedig mosolyogva közlöd, hogy számodra egyik sem fele meg, és nem tudnak mit csinálni, nem tukmálhatják rád egyiket sem, mert nem vagy köteles másmilyet elfogadni, levásárolni meg nem kell a vételárat, hiszen a jogszabály nem ismeri a levásárlás fogalmát.
    az egy dolog, hogy sokan belemennek másmilyen típusú cserébe, és szolgáltató a megfelelő módon lepapírozza azt, de az akkor sem levásárlás lesz.
    a kijavítás és kicserélés ellehetetlenülése esetén adott még az árleszállítás, ha termék csak kompromisszumosan használható részedről, de az úgy megoldható, ilyenkor a vásárláskori vételárból kell kiindulni, és annak függvényében megegyezni egy összegben, de az összeget nem rögzíti jogszabály, ezért a felekre van bízva.
    amennyiben nem lehetséges a kijavítás és a kicserélés, illetve az árleszállítás sem okés, úgy elállás lesz, tehát a vásárlás előtti állapot visszaállítása, ami kapcsolódó előfizetés esetén nem olyan egyszerű a szolgáltató számára - pláne ha van még hűség a kapcsolódó előfizetésen -, ezért szoktak "köztes" megoldást erőltetni, egy másmilyen típusú készülék rápasszolásával.
    a hálózati korlátozás feloldására befizetett összeg vélhetően bukó lesz részedről.
    amennyiben a gyártói szerviz átadja számodra olyan állapotban a készüléket, hogy az megfelelően működik, és az újraindulgatás csak azt követően jelentkezik, amikor te már telepítettél fel külsős alkalmazásokat, vagy más szoftveres változtatásokat eszközöltél, úgy nem fognak kicserélést igazolni, de nem is kötelességük, ilyenkor neked kell megtalálni a hiba forrását, és megtenni a szükséges lépéseket, mert nem közvetlenül a gyártói jótállás/szavatosság alá tartozó problémáról van szó.

Új hozzászólás Aktív témák