- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
Aktív témák
-
Xirtam
veterán
Abban igaza van a HRT-nek és a Marussia-nak, hogy tényleg úgy bánnak velük mint egy rakás sz@rral. Oké nem a megfelelő a tempójuk. De legalább próbálkoznak. És a puding próbája az evés.
Azért Vettel-ke sem szent lélek. Egy agyon fizetett pilótától. Akit több millió ember figyel. Ne mutogasson már. Mi ez valami kocsma? Egyre jobban odavan a srác. Már Ausztráliában is nyújtották neki a Telemetri adatokat ő meg ellökte a mérnökét. . . , van baj . . .
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
[link] Massa official twitter, majd első hsz-be.
-
Xirtam
veterán
válasz mokus1 #45366 üzenetére
A Pitot-cső nyomásérzékelő műszer, amely áramlások sebességének mérésére alkalmazható.
Az egyszerű Pitot-cső egy áramlásba szemből behelyezett áramvonalas homlokfalú csőidom, amelynek belső furatában keletkezik az áramlás hatására a torlónyomás, miközben a furat másik végén (többnyire az áramlás helyétől távolabbra elvezetve) egy nyomásváltozás mérésére alkalmas eszköz található.
Mehet szerintem első hsz-be, képpel kiegészítve, mert hogy minden efajta kép után benyögi valaki. Katasztrofális.
Alonso twiit: Power 2011: 1281 watt. Today 1364 watt...
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
"A Red Bull a tavalyi bajnokságért 102 millió dollárt tehetett zsebre alapdíjként." Ehhez még hozzájön, hogy VB-t nyertek, stb. stb.
Ezzel csak annyi a probléma, hogy kell itt sírni folyamatosan? Arról nem is beszélve, hogy év végén minden csapat kap pénzt, a legjobb csapatok 0-ra is kitudnak jönni SŐT! Van, hogy pluszba jönnek ki év végén.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz HaZsolt #45415 üzenetére
Volt már Turbó korszak. Én sem várom inkább V10/V12 éra. De ez ilyen.
#45417 Azért ennek az előfordulása elég valószínűtlen. Az utcai autókon is megtapasztalható ez a folyamat. Új BMW M5 V10-ről V8 + Turbó, és még sem lett lomhább, hanem pont ellenkezőleg. . . Szóval ilyen baromságokon kár is gondolkozni. Mai napig a Formula 1 a leggyorsabb, megeszi az IndyCar-tól elkezdve mindent. Ezen csámcsogni is felesleges. Már csak presztizs kérdés miatt sem lehet az F1 lassabb mint bármi más.
Az új Turbó korszaknak is kell majd 2-3 év, hogy kiforrjon. utána lehet következtetést levonni.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Xirtam #45418 üzenetére
Bár azt is aláírom, hogy nem ez a legmegfelelőbb módja annak, hogy védjük a környezetünket. Meg nem az utolsó pillanatban kellene kapcsolni.
Eleve, az új motor formulával az összes motorszállítónak külön ágazat kell létrehoznia MEGINT. Ez oké. De ha abból indulunk ki, hogy a Ferrari FF-ben található V12-es motor és az új Ferrari F12 Berlinetta-ban ugyan az dobog. Még is az F12 Berlinetta motorja erősebb és kevesebbet eszik plusz a káros anyag kibocsájtása is kevesebb. Gondolatba ejti az embert, hogy az FIA tényleg ekkora gyökér? Segítek mindenkinek eldönteni a kérdést. IGEN!
Mire akartam célozni? Nem kellene a motor fejlesztést berekeszteni. Mondjuk! Inkább kötelezni kellene a csapatokat, hogy gyerekek X liter / km. És csókolom. A rajongok örülnének, mert megmarad a csodás F1 HANG. Ami még is csak 130 dB és csak 10 dB-el marad el egy Boeing 747-es hangjától. Plusz az autók gyorsulhatnának is, mivel kevesebb fogyasztás ~ kisebb tömeg.
#45419 Jól mondod. 2004-ben volt a mezőny a leggyorsabb. És igen volt a BMW-nek 1400 lóerős autója. Csak akkor más volt a szabálykönyv és a felfogás. A mai Turbó technológia már lehetővé teszi, hogy egy V8 erejét hozzák. Csak más kérdés, hogy ezt mi nézők akarjuk-e. És emlékeim nem csalnak, 2008~2009-ben az FIA & FOTA kiadott egy kérdőívet a nézőknek. Ki mit szeretne látni stb. Az más kérdés, hogy ez megint le lett sz@rva.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #45425 üzenetére
Brabham-BMW BT52/BT55
Brabham used petrol that was 84 per cent Toluene – a highly powerful and dangerous chemical. In qualifying the car was reputedly capable of an eye-watering 1,400hp.
4,9-5,5 bar nyomású turbóval érték el. Bár ezt futamon sose jegyezték.
De igazság szerint a Honda ezt a Williams-el is eljátszotta:
1400 hp at 12000 rpm-540 kg (Williams-Honda FW11 Turbo)
-
Xirtam
veterán
Nemigazán, de turbó + kers megközelítőleg 600-700 lóerő. De iszonyat sz@r lesz már most mondom. V8 2,4 után egy V6 1,6 hangja. Pedig de imádom, hogy bent megy a munka, közben mennek a GP2 és társai. És a csapatok beállításokat végeznek, és alapjáraton hangosabbak mint a többi széria! Nem baj 2014-től hallgathatjuk a Suzuki Swift Cup hangját kb. I <3 FIA
-
Xirtam
veterán
Azért ez mindent elárul szerintem, hogy miért nem szeressük a motor formula váltást. [link]
A hang szerelmeseinek csak annyit, hogy idén ellátogat a Ferrari Challange a RING-re. Ahol az összes eddigi F1-es Ferrari is kigurul!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Hogy mi a csapatok véleménye erről? Nem örülnek. Eleve ott a Ferrari nincs is V6-os autójuk. Főleg nem Turbós. Szóval Luca csőrét ez még inkább piszkálja.
Közben finoman megsúgom, semmi gond nincs Bahrein-ben. Megint a Média fújja az egészet.
#45501 Tisztelek becsüllek mint a többi fórumozó társamat. De ekkora baromságot te sem írhattál volna. Ferrari követelte? A Ferrari mai napig részben azért van az F1-ben, hogy az utcai autóit javíthassa fejleszthesse. Az új Ferrari F12 Berlinetta is az új V12-es erőforrást használja. Az újonnan érkező ENZO utód is V12-est fog használni. 458 Italia 4,5 literes V8. FF megint csak V12. Folyamatosan nyomatékosítja Luca, hogy idővel persze muszáj lesznek hibrid hajtásokat létrehozni (ENZO utód-ban KERS is lesz). De, hogy a Ferrari szakítson a hagyománnyal. Anno oké, a Dyno-ban V6 volt. De hol van már az?
[ Szerkesztve ]
-
-
Xirtam
veterán
válasz dokee78 #45525 üzenetére
A verseny jól indult számára egészen a 13. helyig jött fel a rajt után és több körön keresztül állta David Purley támadásait. A nyolcadik körben egy egyenesben az autó felfüggesztése eltört, a kocsi fejreállt és a kifolyó üzemanyag lángra kapott. A csúszó autó végül egy korlát mellett állt meg felborulva első kerekeivel a pálya felé fordulva. A balesetet hátulról aránylag közelről látó David Purley a pálya másik oldalán mintegy száz méterre megállt, megvárta míg a többiek elhaladak és átrohant a pályán Williamson égő autójához. Williamson még életben volt és nem voltak komoly sérülései, folyamatosan segítségért kiáltozott, és látva a pályabírók tehetetlenségét folyamatosan kérlelte Purleyt, hogy segítsen rajta. Azonban Purleynak egyedül nem sikeürlt talpra állítani az autót, és a tűz eloltása (lévén, csak egy poroltójuk volt) sem sikerült. folyt. . . .Roger Williamson Wikipedia
-
Xirtam
veterán
válasz -Mike- #45575 üzenetére
Baromságokat beszélsz. Szerinted nekik számít a pénz? Fingod nincs hogy élnek ezek a pilóták. De megsúgom. 2 Maseratti, 1 Ferrari, 1 Alfa Romeo Guetta mellett szerinted gondolkoznak a pénzen? (Alonso autói)
Segítek nem. Monaco-tól elkezdve minimum fejenként +3-4 házuk van a srácoknak. Minden kajájukat a csapat állja és a szponzorok. Még a HRT-nél versenyző pilóták is Magyarország ELITE-jébe tartóznának. Itt nem a pénzről van szó.
Ezek az emberek nem a pénz miatt versenyeznek.
"Pénz beszél kutya ugat." Ez esetben véleményem szerint te vagy a kutya. Rubens-nek voltak furcsa megmozdulásai, még is ikonja volt az F1-nek. Ez ilyen egyszerű. Nem kell egyből köpködni a másikat.
Nem megbántani akartalak, vagy személyeskedni. Pusztán ez a véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Csak, hogy legyen mára egy kis ON:
Hogy mi látható a képen? A Ferrari F2012 váltója, hűtője és lényegében az autó motorborítása alatt lévő alkatrészek. Miért lényeges ez? Azon kivűl, hogy a Ferrari idén teljesen átszabta a motort, a váltó is rengeteg módosításon esett át. Itt cáfolnám meg az F1vilag / formula.hu oldalakat. Miszerint még a téli tesztek alatt volt egy megnyilvánulásuk, hogy a Ferrari nem hallgat a pilótákra. Ez vicces, mert pont Fernando Alonso ötlete volt, ez az új fajta módosítás.
Amúgy májusi tesztre. F2012 visszakapja az eddigi jól bevált első felfüggesztést. Sauber féle motorborítás és kipufogó csonk. Így a 3 kivezetéses kipufogó a kukában landolt. Ezen felül, több mint valószínű, hogy az oldalszekrény formája is változni fog.
De utána sem valószínű, hogy maradni fog. Hiszen teljesen megváltozik az autó súlypontja. Súlyelosztása és a karakterisztikája is. Lehet , hogy pont pozitív hatással lesz, de az is lehet ,hogy negatív. Ezért rizikósak az efajta frissítések. Hiszen az autó egy megadott irányt képviselt a fejlesztés alatt. Így tesztek nélkül. . . .
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #45612 üzenetére
Sose fogom megérteni az ilyet. Meg eleve ezt az egész Arab féle felfogást. Csodás lesz 1 hónapot várni.
Ecleston-t néha nagyon meg tudnám cipőzni. Már csak azért is mert a WTCC és a MotoGP képes arra, hogy fogja elmarad egyik futam, bármiféle politikai vagy pálya okokból és megrendezik máshol. De ez, ez az ember képtelen erre.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Thrawn #45618 üzenetére
Optimalizálásra gondolok. Mivel az egész üzemanyag cella kisebb lett, egyrészről a fújt diffuzor betiltása miatt nincs szükség többlet üzemanyagra. Meg az új Ferrari motor is kevesebbet eszik mint a tavalyi konstrukció. Többet én sem tudok Luca Mamorini többet tudna erről mesélni. De nem fognak. Ennyi elhangzott , hogy a motoron módosítások lettek végezve. Csak úgy ahogy a KERS akkumulátorai is kisebbek lettek.
A teljes átszabás költői túlzás volt.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Kis húsvéti csemege nektek. Sutton féle képek
-
Xirtam
veterán
Időmérőre kit tippeltek?
* Button
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #45642 üzenetére
Na látom sokaknak megártott ez a lócsólósdi ivászat!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Az autosport csinált egy viszonylagos erősorrendet.
-
Xirtam
veterán
Végsebesség még mindig nem erőssége az F2012-nek közel 13 km/h a hátrány a Mercedes-hez képest.
-
Xirtam
veterán
Ezt holnap Koba behozza, ha nem csinál örültségét.
-
Xirtam
veterán
Bár visszatérhetne az a több száz aero ellem ami 2008-ig ékesítették az autókat!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz shteer #45868 üzenetére
Gondolom te a nyilakra gondolsz. Az alsó fejlesztés a levegő útját próbálja meg jobban terelni a kipufogó felé. A cockpit melletti szintúgy az autó hátsó traktusa felé próbálja meg az áramlatokat javítani. De spanyolba több újítás lesz. ide 5 érkezett. Ebből 2 látható 3 pedig nem. Erről nem tudok többet. Igazából ennek a két aero elemnek se tudom még maximálisan a mivoltját.
Igazából az egyik legnagyobb problémája az F2012-nek a súlyelosztás. Teli tankkal szinte tökéletes az autó egyensúlya, így a gumikkal is jól képes bánni. De ahogy könnyül. (persze ez minden autóról elmondható, hogy könnyülve idegesebb lesz, de mégse), egyre rakoncátlanabban bánik a gumikkal és nem képes megtartani az üzemi hőfokot. Ezért a gyenge teljesítmény időmérőn. Hosszú etapon javult az autó gumikezelése, de csak az első 1/3-ban. A többiben fennáll megint a probléma. Ezért lesz felfüggesztés váltás.
#45869 Design? A Formula 1-ben sose volt olyan aero csomag ami a Design-re hajazott. Itt mindenek oka van és minden befolyásolja az autó karakterisztikáját. Ez nem utcai hülye gyerekek gyülekezete! Suzuki Swift-re minél nagyobb hátsó spoiler. Hadd örüljenek a fiatal csajok. Csak azt nem veszi észre a marhája, hogy több kg, szarabb légellenállás = több fogyasztás
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz mokus1 #45877 üzenetére
Hol írtam olyat, hogy számomra mind1? Annyit írtam , hogy engem nem érdekel az egyéni VB cím kihez kerül. Nekem a Konstruktőri VB cím a fontos.
#45882 Ennyire ne legyünk már szőrszálhasogatók. Véletlen és a szerencse két különböző dolog. Véletlen egybeesések vannak, és van a jó szerencse.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz MPowerPH #45903 üzenetére
Perez még fiatal, jól döntött, hogy nem próbálkozott tovább. Előtte van még az élet, és a pályafutásának is a kezdetén jár. Alonso mindenféleképpen úgy védekezett volna, hogy Perez-nek le kelljen mennie az ideális ívről a vizesre. És akár, hogy is nézzem Perez egyenlőre nem egy Hamilton (Alonso vs. Hamilton Silverstone). Más részről a Sauber nem engedte volna, hogy Perez eldobja a biztos 2. helyet érő pontokat. Hiszen év végén az elszámolásnál milliókat jelenthet ez a 2. hely. Arról nem is beszélve, hogy a Sauber-nek jól jön a pénz, de szerencsére szponzor is jött a házhoz a Maláj 2. hellyel.
Azt is megér pár mondatot, hogy a Sauber megérdemelten hagyta maga mögött a Force India-t és a Toro Rosso-t évek óta egyre összeszedettebb a csapat, és a fiatal pilóták is kezdenek fejben és az autóban is megérni. A Sauber legalább képes megmutatni azt amit pár gyár, BMW, Toyota, Honda nem volt képes. BMW-t is nagyon sajnálom. És ez zajlik most a Mercedes háza táján is. Nincs eredmény akkor feladjuk , nincs értelme pénzt ölni a dolgokba. BMW anno adott magának 3 évet, hogy VB-t nyerjenek. Elég hülye ötlet volt. Az már csak a sors iróniája , hogy amikor abbahagyták egyre versenyképesebbek voltak, csak úgy ahogy a Toyota, és a Honda.
Arról nem beszélve, hogy a Formula 1-ben idő kell ahhoz, hogy egy csapat maximálisan összekovácsolódjon. És folyamatos fejlődések kellenek. Ez rengeteg jelenlegi csapatnál nincs meg. Egy egy kimagasló eredmény akkora lökést képes adni a csapatnak, hogy az hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Xirtam #45905 üzenetére
A Saubernek a Ferrari-val való partnerkapcsolat csak hozott. Ellenben a Toro Rosso-nak ahol akkora a Red Bull dominancia, hogy a szó legszorosabb értelmében szarnak a Ferrari-ra. Egyedül a motor szerződés köti őket össze. És nem is próbálnak a motor felé nyitni. Inkább elfogadják a Red Bull nyomását. Persze, Red Bull tőkéből vannak jelenleg és ez így is van rendjén. De az autók karakterisztikáját nagyban befolyásolja a motor is.
Felvételről megnéztem az MTV-n leadott közvetítést. Sokszor elhangzott, Massa dicsérete. Ennek is megvan az oka. Egyrészről mert nem 0,6 tizedet kapott a csapattársától. Ez azért is nagy szó, mert évről évre csak nőt a hátránya Alonso-hoz képest. Persze ez nem jelenti, hogy isteníteni kellene. Sőt. És azt sem, hogy Massa javul. De még sem szabad elfelejteni senkinek, hogy Massa mért ül Ferrari-ban. Mióta a Sauber-től átkerült és MSC mellett nődögélt. És elkezdte hozni az eredményeket. Elég sok pontot és győzelmet volt képes vörös színekben hozni. Azért akár mennyire hitvány amit jelenleg letesz az asztalra ezeket ne felejtsük már el. Ezért bízik benne Luca is, ezért kap folyamatosan lehetőséget, esélyt arra, hogy újra önmaga legyen. De jelenleg csak önmaga halványa. Természetesen én sem örülök, hogy így alakultak a dolgai. Mert nem hozza a pontokat. De igazság szerint Massa visszaesését tudjuk fogni a balesetére is, Alonso jövetelére, de a Pirelli gumikra is. Nem mindenkinek fekszenek ezek a gumik. MSC is küszködött a visszatérésekor ezzel a problémával. Vannak akik képesek ezzel megbirkózni és a vezetési stílusukat ennek függvényében alakítani vannak akik nem.
A folyamatos szabályváltozások mutatják a legjobban, hogy már pedig nem csak az autón múlik egy pilóta eredménye. És nem csak arról szól jelenleg a sport, hogy beülnek az autóba és kisujjukkal képesek azt rajt cél győzelemig vezetni. (Tekintsünk el a 2011-es évtől)
Azt se felejtsük el, hogy akár mennyire ellenszenves egy pilóta számunkra vagy sem. Azért mert lopja a pontot a kedvenc pilótánk elől vagy sem. Hogy akik itt vannak a Formula 1-ben mindegyikőjük a világ egyik legjobb pilótája. Ha fizetett pilóta, ha nem még is itt van. A csapatokról nem is beszélve. Lehet, hogy a HRT küszködik és nem úgy alakulnak a dolgok számukra ahogy kellene. De itt vannak? Feladták amikor az FIA teszteken megbuktak? Nem! Ezeket is számításba kellene venni és a helyén kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
-
-
Aktív témák
- Mercedes topic
- Konzol Screenshot
- Vicces képek
- Asztalos klub
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Chromecast topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon Profi Érintős Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- 3D bérnyomtatás és egyedi megrendelések teljesítése PLA, PETG anyagokból 70+ színárnyalattal!
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- Új LENOVO THINKBOOK 13s G3 "Kis Gamer" Ultrabook 13,3" -40% Ryzen 5 5600U 8/512 WUXGA IPS RADEON 2GB
- -100e Ft Dell Latitude 5440:i5 1345U,16GB,512GB,Iris Xe,vil.MAGYAR bill,Win11, 3 év Dell NBD gari
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest