Hirdetés

Aktív témák

  • prmcsk

    addikt

    Hambi vs.Wéreb vitában részemről a záró...Mondom ezt úgy, hogy alfonz drukker vagyok.

    Olvasom itt a különböző "fotelversenyzős" hsz.-eket néhány kivétellel, mint példáulb-type. Benne látom, hogy nem csak látott, de már érzett is rázókövet a feneke alatt valamiben, van a versenyzésben gyakorlata és szagolt már verseny lázat, ami nem agyatlan vezetést jelent, ezért a hsz.-ei hozzám a legközelebb állóak. :B

    Pár éve gokartozom. Nem versenyszerűen az igaz, de elég gyors vasam van (vizes, 125ccm-es, hat sebességes Rotax, Mach1 váz) ahhoz, hogy objektívebben lássak dolgokat. Párszáz kört lementem már a kakucsringen és kecskeméten, nem beszélve arról, hogy 26 éve vezetek...Sokan itt hány évesek is ?

    Néhány "gyöngyszem"...

    "és a kanyart mindig az ív külsején kell elkezdeni venni"...

    Nem igaz. Hogy honnan kezded meg azt mindig a következő kanyar íve, milyensége dönti el. Az esetek kb.90%-ában pont az ellenkezője igaz. Általában az a jó kanyarvétel, ha belső rázószélről a következő kanyar belső rázószélére érkezel és egyáltalán nem biztos, hogy kívülrők kell elkezdeni egy kanyart, oda inkább érkezel...

    "Ha MW lecsuszik, mert tul sok a tempo, akkor LH is"

    Ez sem oké. Nagyobb íven gyorsabb tudsz lenni, ez alap fizika. Ha tudod, hogy nem egy lúzer van előtted (hambi), aki határon autózik a külső íven, akkor bármelyik átlagos sofőrnek is be kéne látnia, hogy ugyanaz a sebesség a belső íven nem fog menni.

    "Akkor mi is a baj Webberrel? Ott volt a lehetoseg, beprobalkozott..."

    Ja, igen, de nem mindenáron. Ilyen előzési manővereket a túraautóknál lehet látni, ahol a belső íven próbálkozva betámasztják az autójuk elejét az előzendő járműre, mert e nélkül tudják, hogy kisodródnának. Két legyet egy csapásra: Én maradok a kanyaríven, akire meg rátámaszkodtam az szinte tuti, hogy lecsúszik.

    "LH megint elkapkodta. Ha kicsit nagyobb ívben fordul, akkor is lazán megvan Webber, és akkor még a kereke se törik ki".

    Ja persze...Ha nagyobb íven kanyarodik akkor könnyen előfordul, hogy balos külső rázót nem érinti, hanem átgázol rajta, amitől sérülhet a kocsi, lassul, vagy kiáll...
    Ne akarjuk már mi érezni azt az autót, amit ő vezetett...

    Ez esetben wéreb mentalitásával van a bajom, mert ez F1 ahol a kaszni miatt nem lehet ugyanezt megcsinálni, mármint morálisan. Megelőzték és így ő látja és érzi mindkettőjüket, tehát neki kellene vigyáznia a fentebb leírtak miatt, de szerintem nem akart.
    Tudta, hogy a manőverrel nem veszít semmit, max nyer, ami be is jött. Miért is ?

    1.) Ha nem tud elmenni neki hambi + pontokat szerez hozzá képest.
    2.) Ha mindketten kiesnek a ponttáblázat nem változik.
    3.) Hambi kiesik és nulláz, ő meg becsorog...
    4.) Ő maga esik ki, nulláz, hambi + pontokat kap.

    Na ez az, ami szerintem eszébe sem jutott, mert csak kellő sebességgel kell végrehajtania az oldal ütközést ahhoz, hogy ez ne forduljon elő.

    Végül egy megjegyzés: Ha ugyanilyen mentalitással és manőverekkel csapatnánk a haverokkal a gokartban, jó esetben is betonkeverővel kellett volna már a ránk tapasztott gipsz mennyiségét keverni.
    Nálunk "alapszabály", hogy ha egyenesben megelőztek, vagy bőven melléd értek (hátsó-első tengely) akkor a kanyarban nem szúrok a rázón vissza, mert ÉN látom őt és a szitut és ebben a sportban a baromkodásnak curva nagy bukás lehet a vége.
    Lehet, hogy szelíd vagyok ? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

Aktív témák