Hirdetés
- HMD Skyline - jó szerelés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
Hirdetés
-
Két hét múlva startol a Dimensity 9400
ma A 3 nm-en várt MediaTek csúcslapka odapakolna a Snapdragon 8 Gen 4-nek és az Apple A18 Prónak is.
-
PlayStationre is megjelent a Palworld
gp A szóbeszédek igaznak bizonyultak, mostantól a Sony konzolján is elérhető a teljes kiadás.
-
Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
ph Külön szoftveres részlegek helyett mostantól mindenki együtt dolgozhat minden hardveren.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz gabor9991 #21084 üzenetére
Ha a közlekedési szokásaid huzamosabb ideig nagyjából azonosak, akkor tud pontos lenni. De két évnyi ingázás után pl. elmész nyaralni egyszer, nem nagyon fog a fedkompos fogyasztásod lejjebb menni, pedig a valós alacsonyabb lesz - saját tapasztalat
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21084 üzenetére
nekem 9000 km óta +6dl a tényleges a comp-hoz képest.
most nulláztam a trip2-t, amibe belement ez a 9000 km és a Fuelio app szerint is 6dl-el több a tényleges, mint a trip2 szerinti.
tankolásonként is mérek és ott is 6dl.
ha bele tudnék lépni az agyába és a bele tudnám programozni, hogy "x+0,6=kijelzett fogyasztás", akkor baromi pontos lenne -
sparta2
tag
-
sparta2
tag
válasz gabor9991 #21100 üzenetére
384e volt a vége, az ajtó 163e. Én is (biztos ami biztos) elvittem egy horpadásjavítóhoz, aki az előző autómon több, komoly rányitásokat, nyom nélkül tüntetett el. Ránézett és közölte, hogy ez nem horpadás, hanem törés.
A hab a tortán, hogy újra fújattam, mert komoly színeltérése volt a mellette lévő elemekhez képest. Amikor leadtam javításra, mondtam nekik, hogy nyugodtan fújjanak bele bármibe, csak ne térjen el a szín. Nem így tettek.[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #21206 üzenetére
Pontosabban?
Nem szeretném felújíttatni/cserélni. Az idén nem nagyon akarok költeni már a kocsira.
Veszek még egy bontott szervo szivattyút és egy pár gyári fekete hátteres lámpát. Meg egy benzin pumpát. Ennyi.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
dssport
tag
válasz gabor9991 #21293 üzenetére
,,Egy kopott motorral akárki a sofőr enni fogja a kocsi az olajat."
> Igaz,,Egy új kocsit meg a leghülyébbnek is évekbe telik annyira kinyírni, hogy egye az olajat."
> Igaz, ha nem megy vele, évekbe is telhet.,,Akiket meg látsz, hogy hogy nyelezik hidegen a kocsijukat meg ezres fordulaton erőltetik azokról még nem tudni hogy a kocsijuk eszi-e az olajat ilyen üzem mellett."
> Ez is igaz. De a hangjuk kivétel nélkül botrányos. Ez az álmoskönyvek szerint sem jelent jót. Plusz a kúton még soha nem láttam patika autót látszólag gondos hozzáértő tulajjal olajat utántölteni. Viszont nőt és cégautós júzert rengeteget!!! Bocs nőt sem ők ált a kutasnak kuncsorognak és megalapozott érvek alapján, mi is ez? benzines vagy dieseles? valamit csorgatnak bele, hogy az a piros kis kanna ne világítson.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz gabor9991 #21342 üzenetére
Az hogy ugyanaz a váltó (ib5) nem jelent semmit... Végáttétel, de egyes fokozatok áttételei is eltérhetnek.
Kiragadott példa, amit hirtelen találtam, ez speciel MTX75, de a lényeg látható - azonos típus, más karosszériához más végáttétel. Ugyanez előfordulhat két eltérő motornál is (sima vs. ti-vct), de focushoz most nem találtam valódi adatot.
Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06Párszor már próbáltam ezt megemlíteni itt a topikban is (csak úgy látom nehezen hihető ) amikor előkerül, hogy mennyivel jobb lenne egy hatfokozatú váltó: a fokozatok száma továbbra sem befolyásolja az adott sebességhez tartozó fordulatszámot, az csak és kizárólag az áttételeken múlik.
szerk.: úgy látom elcsúszott a szépen, space-el formázott táblázatom, sebaj, a lényeg látható.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
gergobaby
aktív tag
válasz gabor9991 #21342 üzenetére
Egyébként az az érdekes, hogy én is úgy tudtam/gondoltam, hogy egyformának kellene lennie, viszont waze szerinti 130-nál picivel több mint 200 rpm különbség volt a két fordulatszám között.
"nem jó de nem is tragikus" ahogy a mondás tartja
Nyári időszakban 1 liter alatt maradt, télen hidegben járással, autópályázással kb. 1.5 liter#21343 ktr_lala: Ebben szerintem a többiek jártasabbak, nem vagyok gyakorlott használtautó vásárló
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #21382 üzenetére
Értem, tehát a kulissza van kikopva. Azt esetleg érdemes lehet cserélni? Nem egy nagy tétel ahogy elnézem.
Elméletileg fél évvel az autó vásárlását megelőzően lettek kicserélve (2018.04.) az alábbi alkatrészek, ha lehet hinni az előző gazdától örökölt papíroknak:
Mondjuk én nem ezeket a márkákat tettem volna bele hanem minimum Meyle/Mapco/Swag-Febi cuccokat.Mikor a váltókar megtalálja a helyét adott sebességi fokozatban annak is van hangja, de az igazi tompa kattanást akkor hallom, mikor felengedem a kuplungot.
Igazából már megszoktam ezeket a zörejeket, de mindenképp ki akartam próbálni másik kocsit is, h legyen összehasonlítási alapom.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #21385 üzenetére
azon volt a nagyobb haszon.
a gödiekkel kapcsolatban is az a tapasztalatom, hogy elkezdtek "kicsit" éhesek lenni. másfélszer annyiért számlázták ismerősnek az alkatrészt (többet is) mint a cromaxos 0-3 napra elhozós kisker bruttó ár.
régen legalább nem volt több mint a kisker bruttó, nyilván olcsóbban kapják de ok, keressenek rajta, de ez már szerintem túlzás.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #21385 üzenetére
Biztos ez volt a legolcsóbb vagy éppen ákcijós.
Sosem értettem ha már cserélni kell alkatrészt és a - fogalmazzunk úgy - gyengébb minőségű csak pár ezressel olcsóbb a gyáritól, akkor mégis miért veszik meg mégis azt!? Költői kérdés volt, nem kell rá válaszolni...Csak a váltókar + kulisszaház cseréje megoldás lenne a feszesebb sebváltóhoz? Többihez akkor nem nyúlnék, hisz (papíron) másfél éve cserélve lettek.
Szereztem gyári fekete hátteres lámpatesteket.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
mtade
aktív tag
válasz gabor9991 #21388 üzenetére
"Régen azért a márkaszervizes áraknál olcsóbban dolgoztak, de ezek szerint sokaknál ma már nem számít mi mennyibe kerül csak csinálja meg valaki."
Illetve a márkaszervizek színvonala is eléggé mélyrepülésben van az utóbbi években, ami várhatóan még lejjebb megy majd a szakemberhiány miatt. Az ügyesebbek saját vállalkozást indítanak a szürke/fekete dimenzióban, a maradékot meg felszippantják a márkafüggetlen, vagy márka szervizek.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #21499 üzenetére
Ment pü.
patomi + Gixxer88 : Én végtelenül türelmes ember vagyok, de ha egy szaki által felújított tovább kitart és nem horror az ár, akkor szvsz megéri a belefeccölt pénz a ráfordított idő ellenében.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
nagyúr
válasz gabor9991 #21626 üzenetére
Ez a cikk rávilágít arra, hogy a Ford is geci... Már bocsánat. Engem a folyamatosan középállásban lévő hőrmérséklet mutató akaszt ki, ha kvázi nincs funkciója, mi a lónak a f***ért van egyáltalán a műszerfalon? Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz gabor9991 #21636 üzenetére
A válaszukra ki se tértem, bicskanyitogató, de valahol magukat is kell védeniük, ha kiderülne az összes 1.6-os, 1.0 és neadjég későbbi 1.5 motorokról, hogy hulladékok, és 7 év után összefossák magukat, a kutya se venne utána turbóbenzines fordot, beesne az ára az összes autónak (használtnak is)... Viszont az ilyet nem nagyon illik elhallgatni sem.
Külföld sajnos más, ott rájöttek, hogy páran simán elmennek a perig ilyen esetekben, és meg is nyerik, itthon az átlag Ford vásárlónak se ideje se pénze ilyenekre.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
mcfing
csendes tag
válasz gabor9991 #21654 üzenetére
A klíma kondenvíz csöve is ott jön be az utasérbe ahol a fűtés, nem??
Ha igen akkor nem hiszem hogy azzal lenne baj (Vagy hogy tudom megnézni hogy elvan e dugulva) mert, ott porszáraz minden, arra felé a kevésbé vizes. Illtve nem hiszem hogy régi lenne a vizesedés mert büdös nincs és nem is volt.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21626 üzenetére
Bocsánat, kicsit eltűntem, nem akartam sok flamet kelteni ezzel kapcsolatban.
Az e-mail-re továbbra sincs válasz, sem a helyi szervíztől, sem a központi ford szerviz e-mail címéről.
Nem sokat használtam most az autót, de holnap megnézem, mert pont ma eszembe jutott nekem is.
Múltkor (1 év után újra) azért elég jól felstresszeltem magam az ügyön, picit nem is akartam vele foglalkozni, mert én szeretek autót vezetni, és nem csak eljutni A-ból B-be. De így nehéz jól érezni magam a kocsiban. -
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21727 üzenetére
Mindig reggel nézem, mikor már egy éjszakát állt az autó.
Ha meleg, akkor persze, hogy feljebb megy.Azt azért tegyük hozzá, hogy 500km-ről beszélünk. Ismerősöm ennél többet megy 1 héten.
Pár hetente ki a tököm töltögetne erre mindig? Új kocsiról beszélünk, nem egy 300.000-es kotladékról, amiknél sok esetben ennyi fogyás sincs.
Még 500km és a minimum csíkon fog virítani a folyadék.
Meg ahogy korábban is írtam, még nem voltak olyan hidegek, amiknél tavaly sokkal jobban elindult lefele a szint...tehát ennél csak rosszabb lesz, ha tél is lesz.
Persze ha vkinek így is kell az autó, jelezze nyugodtan, van az a pénz amiért vihető.Ja meg mégegy, mert a képről nem látszik.
Nem 0-10.000 km között ment el ennyi.
Egyszer már lement a minimum alá, amit feltöltöttem és AZ ment le megint eddig.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #21870 üzenetére
Most már nem tudom..
Lehet hogy kiment volna a divatból? Van a rokonságban egy Megane Classic, 1,4benzin, 2000-es évjárat, arra is kapásból azt mondták ősszel egy szervízben hogy nincs benzinszűrője, csak az ami a szivattyúban van. Aztán alánéztünk, és pont ott volt ahol lenni szokott, a tank mellett, kívül a benzinvezetékbe építve, létezik hozzá legalább huszonötféle.
De lehet hogy a megane2ben már szintén nincs.. -
Goose-T
veterán
válasz gabor9991 #21895 üzenetére
Nem folyik semmilyen üzemanyag a nyakadba, ha tetőre teszed a kocsit. Csak a motorolaj folyik ki. Különben is, a Ford Pinto óta az autók egyik legjobban védett része a tank.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
nagyúr
válasz gabor9991 #21898 üzenetére
Nem a tankból szokott folyni üzemanyag egy fejreállásnál, max ha sérül a tank vagy a vezeték. Ha csak simán fejre fordulsz, nem fog benzin ömleni a nyakadba, de még olaj se nagyon...
(#21893) camelferr Ez az Auchan benzines "meglátás" ez ered valahonnan, vagy csak mendemonda a "gyerekek" riogatására?
Segítek picit: [link]
Mielőtt hülyeségekkel tömöd az itt olvasók fejét, talán utána kéne nézni, igaz-e
A hiba onnan eredeztethető, hogy a tank aljáról felszívhatja a pumpa a dzsuvát, és eltömít(het)i a szűrőt.(#21897) nfsu17 Basszus sajnálom Mindjárt lemegyek, megnézem az enyémet, ma mentem vele egy bő 60-as kört egész nap, több megállással, több órás pihenőkkel.
Én nem hagynám annyiban, adjanak róla valami papírt, hogy szerintük az autó rendben van, és hogy ha valami gebasz lesz, akkor garisan javítják. Vagy nemtudom, én ezzel próbálkoznék. És krva dühös lennék.
Mondjuk esélyes, hogy több Fordot én se veszek, pedig a családban előtte jó sok volt (8db 30 év alatt kb.)[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Goose-T
veterán
válasz gabor9991 #21898 üzenetére
Nem nézel te túl sok Cobra 11-et? Nem hogy komolyan írtam, hanem egyenesen tapasztalatból. Egyébként ha akkorát csattan az autó, hogy kiömlik az üzemanyag, akkor ott már szinte mindegy szokott lenni. Az utascella hamarabb összeroppan, mint a tank, hidd el.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #22036 üzenetére
Na ja. Csak legalább szépen csinálták volna meg...
Újabban szeret a kocsi maga alá piszkítani. Vagy az ablakmosó tartály lett lukas/repedt vagy a cső.
Majd meg kell nézzem, mert nem győzöm utántölteni.A váltó bovdent külön lehet cserélni? Próbálnám a lötyögős sebváltót kijavíttatni, de nem akarok feleslegesen összevásárolni hozzá mindent. (Kaphatnék bontott kulisszaházat és/vagy komplett váltót is, de ha egy bovdencserével is feszessé lehet tenni akkor nem költenék rá többet.)
Tavasszal első lámpák + kasztni polír tuti esedékes lesz és szeretném egy alváz és üregvédelemre is befizetni. Nincs átrohadva az alja, csak felületi rozsda van de ahogy írtam is korábban szeretném ha 8-10 év múlva is egyben lenne.
Szintén tervben van, h amint jó idő lesz (május környéke) kiszedem az üléseket és eltüntetem a rozsdát a sínekről vagy addig szerzek bontóból másikat. Elvileg ez vízkárra utal + alapos teljeskörű belső takarítást is eszközlök, a kárpit alatt is.
(Vagy talán sokáig állt lehúzott ablakkal, mert az ajtópanelben is rozsda van, viszont maga az ülés fém szerkezete nem rozsdás és az ülésekkel nincs gond. A szőnyegen sem látszik semmi ami vízkárra utalna, csak a sín rozsdásodása és az ajtóban lévő rozsda gyanús.)/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #22061 üzenetére
Na, most már azt is tudom h híjják ezt az alkatrészt. Szupi.
molnarpeter: Beültem próbaképp egy keveset futott (telephelyen álló törött) mk2-be, abban egy álom volt a sebváltás. Feszes volt, semmi lötyögés vagy váltókar kóválygás. Ezt akarom elérni az enyémben is.
Zoli-bácsi: Na ja, de mondjuk vehettem volna sokkal rosszabbat is. Más meg hobbiból kalapál össze roncs bömösöket.
Engem még mindig csak az zavar, h kiváló állapotúnak volt hirdetve.
Tudtam, h bármilyen használtat is veszek költeni kell rá, csak ugye az a nem mindegy mennyit. De még így is egy új és olcsó kombi árának felénél sem járok, minden kiadást összevetve. Nem cserélném el semmilyen új fapad dácsiára sem.
Azért esett a kettes fókára a válsztás, mert:
1. Már a megjelenésekor ilyet akartam, bejön a forma még kombiban is.
2. Jókat olvastam róla az évek alatt, kevés konstrukciós hibája van, az alkatrészek elérhetőek és nem is veszettül drágák.
Nem bántam meg, h megvettem. Az elején voltak kétségeim, de most már szinte családtag.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Jenne
senior tag
válasz gabor9991 #22140 üzenetére
Ford FX szerviz, amikor az a bizonyos olajcsere is volt. Mondom a szervizben, ha már itt az autó, lenne még egy kis probléma. Picit olajos a szelepfedél ház körül egy részen vagy inkább talán alatta (?). (1.4 TDCi Fiesta)
Ford szakdiagnózis: nagy a baj, lehetőleg ne menjek vele egy métert sem, mert szinte biztos, hogy kezdődő hengerfej tömítéses átégés! Úgy cirka 200-240 ezerre számítsak egyébként, 10 óra munkadíjjal számolva, mert a teljes vezérlést is (vízpumpa, görgők, szíjak...stb) ki kell ilyenkor cserélni újra. Azért, mert a motor meglesz bontva, hiába volt előtte 5000 Km-el cserélve. Ja és még, hogy két hét múlva lenne majd időpontjuk.
Valós hiba a következő volt: a 3.-ik hengernél a porlasztó tömítés (tűzgyűrű) kezdett átégni. Független szervizben, hiba felmérés után (ez 2 perc volt) másnapra vállalták is, így másnap reggelre kezdésre, reggel nyolcra vittem. Kicserélték, ha már meg van bontva mind a négy tömítést, nem csak azt az egyet, új szelepfedél tömítés is felkerült és az 5 órás munkadíjjal volt ez összesen 30 ezer forint. Azóta is semmi baj az autóval.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen