- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Mobil flották
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergobaby
aktív tag
Sziasztok,
MK3 Focus esetén úgy vettem észre, hogy nincs jack csatlakozó a rádión, kizárólag egy USB hely középen. Van valami kevés rombolással járó megoldás, hogy össze tudjam lőni a telefonnal?
Esetleg még Bluetooth kihangosító is játszana, ami média átvitelre is képes, ha valahol beszerelik50k-nál kevesebbet szeretnék költeni a mutatványra
Köszi előre is a tippeket
-
gergobaby
aktív tag
Sziasztok,
Köszi a sok választ a 3.5 jack csatlakozóval kapcsolatosan, nekem egy darab USB csatlakozó van középen az üdítő tartók mögött, kesztyűtartóba bekukkantva sem találtam sajna 3.5 csatlakozót. Trend Plus felszereltség, bluetooth nincs sajna. Úgy néz ki marad a megbontós megoldás Tegnap vettem át a kocsit, ezért a késői válasz
-
gergobaby
aktív tag
Sziasztok,
Tudja valaki, mitől lehet az, hogy motor leállítása után úgy látszik mintha alacsony lenne a hűtővízszint, majd mikor letekerem óvatosan a kupakot, szépen visszajön a Min és Max közé középre ahogy kell?
Aggódni kell emiatt?
szerk. mk3 focus 1.6 tdci 95LE 2012
[ Szerkesztve ]
-
gergobaby
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #20034 üzenetére
Ugyan C-max de ugyanez a típus, motorikus tapasztalatai:
Minimális olajfogyasztás jellemző (tudtommal másnál is), jelenleg nálunk ez olyan 0.5-1L/10 000km (365 000 km a futás)
lambda-szonda csere 1x, AC pumpa csere 2x volt
Állítólag a változó szelepvezérlés? javítása tud még nagyobb összeg lenni, eddig erre nem került sor -
gergobaby
aktív tag
válasz ktr_lala #21339 üzenetére
Szia,
2007 ti-VCT 115LE motor (c-max facelift), 371k km, eddig semmi olyan hiba nem volt ami ehhez lenne köthető. (kopp-kopp ) Tudtommal olajfogyasztásban is hasonlóak. (1-1.5l/10000 km)
Kollégámnak volt ugyanez a kocsi nem VCT motorral, annyit még észrevettünk, hogy a váltó áttétele más volt (az 5. biztos), autópályán többet forgott a 100LE verzió.
Ha kell még bármi infó a kocsiról, szólj
-
gergobaby
aktív tag
válasz gabor9991 #21342 üzenetére
Egyébként az az érdekes, hogy én is úgy tudtam/gondoltam, hogy egyformának kellene lennie, viszont waze szerinti 130-nál picivel több mint 200 rpm különbség volt a két fordulatszám között.
"nem jó de nem is tragikus" ahogy a mondás tartja
Nyári időszakban 1 liter alatt maradt, télen hidegben járással, autópályázással kb. 1.5 liter#21343 ktr_lala: Ebben szerintem a többiek jártasabbak, nem vagyok gyakorlott használtautó vásárló
-
gergobaby
aktív tag
válasz AMD Power #22439 üzenetére
Focus 2 témához...
Rengeteg szaladgál az utakon, fordfocus fórumon (szabad ilyet írni?) ki van vesézve szinte minden esetleges típushiba, szerintem semmivel több, mint bármelyik konkurenciánál.
Olajat valszeg enni fogja kicsit, sokan említik a ti-VCT esetén az "okoskerék" meghibásodást, nálunk a C-maxban ez nem jött elő még (azonos motor), pedig már jövőre meglesz benne a 400k km... Ennyi idő alatt ami szopás volt "motorikusan" az 2 benzinpumpa csere, lambda szonda, generatorcsere. A tobbi mondhatni kopó-fogyó alkatrész. -
gergobaby
aktív tag
Sziasztok :) fura jelenségre lettem tegnap este figyelmes, kb 200km országúti tempó után parkoltam be hátra és alapjáraton akadozott kicsit a szervó. 1 óra pihit követően el kellett mennem még 5km-t, mire megálltam orral beállva, semmi gáz csak kuplung, szinte 0 szervóhatásom volt. Amint nyomok egy kis gázt már forog is szépen. Mi lehet ez? :(
Most kb 80km-re vagyok otthonról, ennyit azért megtehetek vele este nem? Aztán legfeljebb holnap irány a szervíz...
Focus MK3 1.6 TDCI 95LE 2012
-
gergobaby
aktív tag
válasz molnarpeter #24597 üzenetére
Köszönöm, este megnézem, hogy viselkedik. A hely, amit tudsz, ők a többi komponenst is megvizsgálják, vagy csak akkor érdemes hozzájuk fordulni, ha már tudom, hogy halott a szervó?
Érdekesség, hogy hibát nem dob a műszerfalra.kcsa Neked is köszönöm, kipróbálom ezt a sebességtől függő dolgot, az biztos, hogy 50-70-es tempónál semmi baj nem volt, tökéletesen vette az S kanyart.
-
gergobaby
aktív tag
válasz gergobaby #24598 üzenetére
Tegnapi szervó történet folytatása. Amíg az udvarban próbálgattuk egyszer csak felvillant a töltéslámpa aztán több másik visszajelző is, leállítás, újraindulni már nagyon nehezen akart mintha le lenne merülve az akksi. Most éjszakára töltőn van, viszont rossz előjel, hogy előtte 200km-t megtett az autó ideális körülmények közt, nem tudom hogy merülhetett le. :( akksi gond is lehet?
-
gergobaby
aktív tag
válasz molnarpeter #24619 üzenetére
Varta akku van bent, azt nem tudom gyari-e de valoszinuleg igen, 2.5 evesen vettuk az autot, most 7 eves, 383k km egy Exide lesz az utod delutan
Koszi a segitseget mindenkinek -
gergobaby
aktív tag
válasz gergobaby #24649 üzenetére
TL,DR: Attól, hogy nem világít a töltésjelző, lehet, hogy nincs töltés. A szervó nem dob hibát, ha gyenge akku miatt szarakodik. Kell vennem egy feszültségmérő műszert
Na egy utolsó státusz a kálváriámról...
Valószínűleg okosabb lettem volna az elején, ha van rendes feszültségmérő, ami legalább 1 tizedes pontossággal tudott volna mérni, ez már mindegy.
A lényeg, hogy generátor probléma volt, nem töltött rendesen, sőt péntek reggelre már egyeltalán nem. Végül egy közel lemerült akksival és világító töltéslámpával sikerült kievickélnem Gödre (ESS), ahol megszakértették az autót, generátorcsere instant. Viszont ha már ott volt az autó, szóltak, hogy a vízpumpa is bajos, végül kértem egy teljes vezérlés cserét is, ha már úgyis megbontják. Ja meg kiderült, hogy egy motortartó bak sem ártanaEgy szó mint száz, köszi mindenkinek a tippeket
-
gergobaby
aktív tag
válasz oliwire #25396 üzenetére
Minden hirdetésbe lassan beleírják, hogy leinformálható km, de azért érdemes tényleg tüzetesen átvizsgáltatni, mennyire tükrözi az állapot. Nem tudom, mi a felhasználási terület, de azt szerintem a többiek is meg tudják erősíteni, hogy ez a motor+váltó kombináció autópályán 120 felett nem ideális. (nem túl hosszú váltó, nincs 6.)
+1: érdemes az elején már kideríteni, eszik-e olajat (van rá esély, hogy fog), és ha igen, mennyitÉn jártam pár évet Ti-VCT C-Max -szal, nem volt rossz, még mindig családban van, lassan 400k km benne van, de azt nem állítanám, hogy "sosemkellszervízelni"
Egyébként a gumi DOT számát meg tudod nézni, abból kalkulálhatsz, hogy mennyire új
-
gergobaby
aktív tag
válasz oliwire #25405 üzenetére
TLDR: Nem az a gond, ha olyan autót veszel amire költeni kell, hanem az, ha nem számítasz rá
A teljesség igénye nélkül:
lambda szonda (még 200k km környékén okozott némi kiadást, ha jól emlékszem kétszer is), üzemanyag pumpa (már a 3.-at járja), olajpumpa, generátor csere (2x eddig), volt már váltó csere, 2x elrepedt már a kiegyenlítőtartály, "kutyacsont" szereti megadni magát...
Ezen kívül ha jól tudom előfordulhatnak meghibásodások az okoskerékkel (kopp-kopp mi még megúsztuk)
De egyébként elég ha csak a "kopó-fogyó" alkatrészek cseréje rövid időn belül következik be, itt egy szimering 2 ezer forintért meg 2 óra munkadíjért, ott egy féktárcsa+betét csere, aztán generátor, vezérlés bármi. Oké, hogy nincs kettőstömegű, de egyszer majd csere érett lesz a kuplung is, nem tudhatod az eddigi tulajok hogy bántak vele. Lehet 2 hónap múlva, lehet 100k km múlva, lutriHa a 10+ év alatt ráköltött összeget, futásteljesítményt nézzük akkor azt mondom nem drága autó. De volt olyan év amikor 30k km futás mellett 700-at rá kellett borítani, és ebben voltak utángyártott alkatrészek is.
Ritkán írok a topikba, inkább olvasni szoktam napi szinten, de azt nem titkolom, hogy nem vagyok gépész zseni De azt szokták mondani a nagyok, hogy attól, hogy az autó öreg és beárazta a piac az eredeti értékének 20-25%-ra, az alkatrész árak nem esnek 75%-ot, ezt érdemes fejben tartani
-
gergobaby
aktív tag
Százezres javítások minden autón előfordulnak szerintem, de maga a motor nálunk bírja még. Nemrég valakinek összeírtam a tapasztalatokat vele. Összességében 390k km után kb. 1 liter/ 10 000 km olajfogyasztás, benzinpumpa már a 3. van benne, lambda szonda csere volt még az elején, okoskerékprobléma eddig nem jelentkezett.
(C-max, 2007, 115 Ti-VCT, faceliftes)
-
gergobaby
aktív tag
válasz darvinya #26932 üzenetére
Azért a felhasználás sem mindegy... nekem dízelhez köthető javítás az autón a kettőstömegűn kívül nem volt 300k km alatt mióta megvan. Idén átlépi a 400at, amennyivel kevesebbet evett mint a ti-vct (gyors fejszámolás, minimum 2 millo huf) abból nagyon sok mindent kene cserelni, hogy minuszos legyen. Az sem mellekes, mennyivel elhetobb ez az auto mint a tivct volt, pedig kevesebb loero, de van normal nyomatek. Es legalabb az olajat sem eszi eddig koppkopp mondjuk hozzátenném nincs agyon pörgetve, az átlagom sok km óta 4.3-4.4
-
gergobaby
aktív tag
válasz darvinya #26934 üzenetére
Nyilvan mindenkinek meg van a maga igazsaga. Ha raszoeulnek, hogy napi szinten autoznom kene a budapesti dugokban, biztos valtanek, de amig hetvegente megyek felvaltva 150 vagy 500km-t a csaladokhoz, erre nem talaltam sokkal jobb benzines alternativat. Regota szemezek a par eves Swiftekkel, de rengetek rafizetessel kapnek egy alacsonyabb komfortu autot, ugyhogy egyelore nekem csuszik ez a projekt
-
gergobaby
aktív tag
Budapesten tudtok esetleg olyan helyet, ahol vallalnak fenyszoro allitast ertelmes aron? Focus MK3 bal izzoja ugy is kb. 20 meterre elem vilagit csak le, ha legmagasabbra van allitva a kapcsoloval. Mostanaban egyre tobbet jarok ejjel, es ha nem tudok refizni szembejovo/elottem levo miatt, konkretan semmit sem latok. Meg a 2007-es C-maxban is fenyevekkel jobb a vetitesi kep, pedig ugyanazokat a H7-es izzokat rakom bele.
-
gergobaby
aktív tag
válasz Real_Necro #30839 üzenetére
Ha nem ragaszkodsz az ESS-hez, BP-n belül is rengeteg helyen odamész és azonnal megcsinálják.
-
gergobaby
aktív tag
válasz milkabrams #31183 üzenetére
Biztos hogy liter/100km értéket mutat, és nem miles/gallon? Ott lennének értelmezhetőek ezek az értékek.
Új hozzászólás Aktív témák
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!