Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Colos1 #9336 üzenetére

    A Throttle a teljesítmény szabályzás, hogy mekkora erőt adjon le a főtengelyen a hajtómű. Mivel egy dugattyús motor ideális teljesítmény tartománya valahol 3800-4500-as fordulat körül van (legnagyobb nyomaték, legnagyobb leadott teljesítmény) ezt le kell korlátozni, mert a légcsavar külső része a szög gyorsulásból adódóan átlépné a hangsebességet. Ha átlépi a légcsavar a hangsebességet, akkor az áramlás megváltozik, a légcsavar hatékonysága csökken, turbolencia jön létre ami szétrázza az egész szerkezetet.

    Az áttétel ház úgy van méretezve hogy a hozzá illesztett légcsavar ideális tartományára lassítsa a hajtómű ideális fordulatát (lehet gázturbina is, de az 13k-20k között forog általában, tehát nagyobb áttétel kell)

    Így a hajtómű főtengely fordulata, és a légcsavar tengelyének fordulata különböző. Ez a rendszer még meg van bonyolítva általában azzal, hogy a légcsavar tollainak állásszöge változtatható (olyan mintha egy kenuval eveznél, és próbálgatod hogy ha haladási irányodra teljesen merőleges az evező feje akkor nagyobb erővel, lassabban tudsz evezni, ha kicsit elfordítod az evezőt, akkor gyorsabban, könnyebben tudsz evezni, de több evező csapás is kell ugyan ahhoz a víz mennyiség magad mögé tolásához)

    A légcsavar egy ideális fordulatra van méretezve, kb 1600-2100 fordulat, itt a legjobb a hatásfoka, és a lapátok vége még nem lépi át a hangsebességet. Viszont hogy szabályozni lehessen a teljesítményt, ilyenkor egy automatika van beépítve. (mechanikus, vagy hydraulikus) ha gázt adsz pörögne fel a motor, akkor add még állászöget a légcsavarnak. Így egy állandó fordulatszámban de különböző erővel lehet hajtóerőt biztostani.

    http://www.youtube.com/watch?v=U15Z7k9a_nE&feature=related

    teljes videó magyarázat

    http://www.youtube.com/watch?v=GNsnXjxopJM

Új hozzászólás Aktív témák