- iPhone topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 11T Pro - Mi-nek nézel engem?
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Phantom Fury
gp A minap végre elérhető lett a PC-s teljes kiadás, május végén konzolokra is megkapjuk a játékot.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
ph A kilencedik generációs fejlesztősből egyelőre a TLC-s verzió érhető el.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Jaaa, így már értem.
És mi amúgy a REX indításának helyes sorrendje? Most jövök haza Libanonból és valami miatt a REX2 nem kapcsolódik össze az FSX-el. Útvonaltervet megcsináltam a REX-ben, az FSX már ment (mint ahogy elvileg tegnap is), de azért rányomtam a Fly now!-ra, ezek után átugrik az FSX-be, de nem írj a ki nekem folyamatosan (ahogy tegnap), hogy updating weather, vagy valami hasonlót. Semmi üzenetet nem kapok, sőt a REX-ből kiválasztott weather avoidance system (tehát a térkép) sem mutatja a gép helyzetét, azaz nem látja...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Cypresss
senior tag
válasz Geryson #9844 üzenetére
Ezt így elég nehéz lesz elmondani, mert simán lehet, hogy valamelyik beállításod rossz.
A normal Take-off procedure egyébként (fényeket és egyebeket most hagyjuk): FD ON, A/T és AP kapcsolók ON, tolóerőszabályzókat N1 40 %-ig fel (a két hajtómű tolóerőteljesítményét ezzel kiegyenlíted), majd push TO/GA, 80 csomónál throttle hold van, de ha úgy állítottad be, bármikor felülbírlhatod manuálisan is a tolóerőt. Erre RTO kapcsán nyilván szükség lehet.
A/T-t jellemzően akkor csapja le (valós gépeknél nem is engedi felkapcsolni), ha nincs az FMS számára semmilyen sebességérték megadva, vagy hibás valamelyik érték.
Próbáld meg, hogy nem dark cockpitből indulsz, hanem full beállításokkal, mert ilyen esetben elég az A/T felkapcsolása, a TO/GA funkciónak akkor is mennie kell.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Én nem annyira vagyok megelégedve az AS2012-vel. Szerintem nincs szinkronban benne a Nap állása és a világosság. Ha megnézitek,akkor a Nap még jócskán látszik az égbolton,de szinte már szürkület van.
Én ilyet egyszer sem tapasztaltam még.
A másik pedig,hogy szinte minden felhő textúra ugyanúgy jelenik meg repülés közben.Alig van a felhű textúrák között különbség. A REX-ben ez a különbség erőteljesen észrevehető.A REX-ben rengeteg textúra közül lehet választani,míg az AS2012-ben kb negyed annyi textúrából.
Ebben lehet valami, de nekem az a kb száz is bőven elég. Az SP1-ben egyébként lesznek új textúrák is.
Az AS2012 előnye még,hogy hamar telepíthető és nagyon hamar uninstallálható. :-)
És kb háromszor gyorsabb.
De szerintem a két program közül úgyis az egyéni preferenciák és ízlésvilág alapján dönt a felhasználó. Nekem például az volt a bajom a REX-el, hogy túl szép, túl művi a látványvilág, mintha egy minden tekintetben tökéletesen megkomponált festményt néznék repülés közben. Az AS lehet, hogy picit statikusabb, "szürkébb", de éppen ettől valóságosabb, életszerűbb is. Egyetlen dolog hiányzik a REX-ből, a mozgó hullámok.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #9852 üzenetére
Hm, ez érdekes. Majd megpróbálom hazaérkezés után megint. FMC-ben minden be volt állítva, V1, V2, VR belőve (ha valami nem stimmelne, ezeket nem is ajánlaná fel tapasztalatom szerint), mondjuk az AP gomb nem volt benyomva és a 40%-sem csináltam meg, mert azt hittem, majd ő fogja. Köszi akkor egyenlőre, kíváncsian várom a sikeremet.
Amúgy a másik témához csak annyit, hogy a REX2 szinkronizálása tényleg megfogja egy pillanatra a gépet, ilyet AS-ben még soha nem tapasztaltam. Bár, ahogy írtam, most már nem is szinkronizál a REX. Tényleg, AS-ben ilyet sem tapasztaltam még...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Đusty
addikt
válasz cintula187 #9850 üzenetére
A fotójegy szerintem is nagyon dúrva lehúzás. Mondjuk az ár sem semmi de majd a piac eldönti.
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
-
hhelikopter
tag
Szia RCH663!
A kérdésem az lenne, hogy az FSX. cfg -be mit kell átírom, hogy helikopternél a földhöz közeledve a "por" effekt ne legyen intenzív vagy egyáltalán ne legyen.
Köszönöm előre is a segítséget!
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9858 üzenetére
Az Nem az FSx, hanem a helikopter (aircraft.cfg)-ben van definiálva valahol, hogy milyen effekteket használ. Utána kell olvasnom pontosan. Melyik helikopter?
-
RCH663
aktív tag
http://www.youtube.com/watch?v=lZvSmsIE_Ls
Egy gyönyörű kényszerleszállás, igazi... lenyűgözött.
-
RCH663
aktív tag
válasz ChipKng #9861 üzenetére
SOHA nem rakjuk ilyen helyzetben kerékre a gépet. Nem ismerjük a talaj tulajdonságait. Ha laza, a futó elakad, jobb esetben csak kitörik, széttépve az üzemanyag tankot egyebeket, rosszabb esetbe azonnal átvágódik a gép, maga alá temetve a pilótát. Behúzott futóval hasra lebegtetve meg lehet csúsztatni a füvön, és a mellékelt ábrának megfelelően saját lábon lehet távozni a helyszínről.
Még egy vitorlával is, ami behúzható futós, ha laza talajra kell leszállni ( friss szántás pl, jobb ha behúzott futóval szánkózol egyet, mert a besüppedő futó miatt az is hajlamos orra vágni magát.
Nagy gépek azért nyitnak futót, mert az elakadó futó nem tudja a gép tehetetlenségét legyőzni, és leszakadó alkatrészek lassítják a gépet.
-
wd.taz
aktív tag
Tiszteletem!
Segítségeteket szeretném kérni. PMDG 737NGX-hez lenne szükségem "magyar" leírásra.
Az Angol megvan PDF-ben de sajnos nem tudok angolul, a fordítgatásra meg nincs sok időm.
Ha jól emlékszem valamikor az #5000-#6000 hozzászólás között, volt téma MD11-röl (talán Geryson írta, hogy ő fordította, vagy keresett magyar fordítást).
Sajnos, nem tudom beindítani a hajtóműveket se, pedig minden kapcsolót piszkáltam, de nem jó sorrendebe, gondolom .
Előre is köszönöm.
Tazi
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
Cypresss
senior tag
Tudomásom szerint Közép-Európa egyetlen Level-C szimulátorát (ez volt a Malév szimcsi) már elvitték Ferihegyről. Tud erről esetleg valaki, valamit?
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Geryson
addikt
Még egyszer fel kell tennem a kérdést REX usereknek, hogy mi a betöltés pontos menete? Most abszolúte elsőként a REX-et indítottam, megvan a flightplan, rányomok a Fly now!-ra, betölti az FSX-et, de nem frissít. Egyrészt nincs fent a kiírás sem, másrészt látom, hogy teljesen már a légnyomás, mint aminek kellene lennie... Mi a fészkes fenét csináljak. Az ASX-el ilyen gondom soha nem volt...
Cypresss: köszi, írok PÜ-t!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
ChipKng
aktív tag
válasz Geryson #9875 üzenetére
Akkor ott valami nem stimmel. Egy kis fekete keretes ablaknak muholdas idojarasi keppel ami mutatja a jelenlegi poziciodat. Bar azt irja, hogy frissiti az idojarasi adatokat de ra szoktam nyomni, hogy frissitse mert ha nem rugom hatson sosem csinalja meg. Miutan letoltotte sajat maganak az a kis cucc, utana ha inditom a repulest az FSX-ben akkor mar irja is a kis uzenetet, hogy a REX tolti befele az idojarasi adatokat.
2B OR NOT 2B that is FF
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #9873 üzenetére
Az időjárás beállításoknál mi van kiválasztva az FS-ben? User defined-en kell lennie. Én úgy szoktam használni a REX-et, hogy az FSX indítja, minimalizálom, megyek repülni, és folyamatosan frissíti magát közben. Ha nem frissít akkor gáz van, virágboltival ilyan előfordul, meg néha a rendessel is.
.NET frame work frissítést ajánlok, vagy ha volt akkor szedd le, mert 2.0-t használ a REX, és ha nem megy akkor legtöbbször ott nem stimmel valami
-
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy meglévő modellnek legyen az helikopter, vagy repülő, hogy lehet a repülési dinamikáján szerkeszteni, van ehhez valami segédprogram? Jelenleg repülők egy AS 350 helikopterrel, aminek a sebessége a szimulátorban nagyobb, mint a valóságban, ezt szeretném vissza venni 30 km-rel.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9879 üzenetére
Ebbe a dologba nem ajánlanám hogy csak úgy bele ugorj. Nagyon sok dolgot kell tudni hozzá. A repülési modell alapja .air-file, amit direkt erre a célra írt programmal lehet szerkeszteni. Rengetek táblát tartalmaz, ami leírja a gép viselkedését. A helikopter külön tábla sor, speciális adatokkal, és hozzá tartozó függvényekkel. Erdeti gyári dokumentáció nélkül nem sok esélyed van. A dinamika finom hangolása az aircraft.cfg-ben van, itt vannaka tömeg adatok, meg a sebesség, és hajtómű skalár adatok, de ezek csak fix változók az .air file függvényeihez. Egy másfél két hónap alatt egész jól bele lehet tanulni, lagalábbis nekem ennyi idő kellet, hogy a learjet air filejából kiindulva (hasonló méret, szárny profil azonos hajtóművek, és felszálló súly), megcsináljam a citation 650 air-file-ját, úgy hogy eredeti flight safety-s kiadású oktató anyagból és specifikációból dolgoztam.
Csak egy nagyon vázlatos példa: A sebességet meghatározza a hajtómű leadaott teljesítménye, a sárkány légellenállása, mely a sebesség növekedésével nem feltétlenül egyenes arányban nő, a kormány felületek által generált ellenállás, az egyes lapátok állásszögéhez, és forgási sebességéhez tartozó ellenállás, és a megfúvás (szél+sebesség vektor mennyiségének eredője) ami aszimmetrikusan hat egy helikopterre, és ez után jön a farok rotor nyomatéka, ellenállása. Egyszerre kevés dologot lehet csak állítani majd tesztelni, majd állítani, majd tesztelni, aztán új körülmények között tesztelni, majd állítani. ( hőmérséklet, tenger szint szerinti magasság, párna hatás változása, ha mindenütt kb jó akkor jó, mindenütt pontosan nem lesz jó az FS korlátai miatt. A citation 650-et én úgy lőttem be, hogy a legvalószínűbb konfigurációkban legyen a legpontosabb pl az átesési sebesség ( súly, fékszárny, beállításoktól függően) illetve az emelkedő képességet, és az adott magasságokon a maximális sebességet el tudja érni, viszont így a gép 69.000 lábon még tud emelkedni, holott a max valahol 55.000 láb lenne, 51.000 a max engedélyezett a törzsnek. De ez nem, zavaró, mert gyakorlatban nem mennek a géppel 47.000 láb fölé mert gazdaságtalan.
-
Geryson
addikt
Nem érdekel valakit egy 737 NGX base (tehát a 800/900) és egy 747-400x megvételre valami jutányos áron? Természetesen jogtiszta.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
BigBlackDog
veterán
Válaszd ki egy cessnát, töltsd be. Kapcsolj ki mindent rajt, majd mentsd el. A mentés ablakban pipáld be, hogy ez legyen a default flight. Így bármit betöltesz cold&dark gépet kapsz majd.
Azt, hogy ne a futóra, hanem állóhelyre rakjon, a következő helyen tudod beállítani; reptér kiválasztásánál alul van egy olyan, hogy "Choose runwy/starting position". Ezt állítsd át "active runwy"-ről a kívánt állóhelyre. -
Geryson
addikt
válasz Korcsii #9883 üzenetére
De, de az enyém. Közben rájöttem, hogy a 747x kell, mert az kell a 747-8i-hez, tehát csak az NGX-től válok meg.
Az az igazság, hogy nincs időm már a Malév VA-ban repülni, sőt van kb. 6 desztináció 800-ra, ami valljuk be, elég nudli. Akkor inkább nekifekszem a 747-nek megint és "kamu" CLX livery-vel teli dobálom a világot csomagokkal (remélhetőleg így többet repülve Veled is).
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #9887 üzenetére
CLX is kamu livery? Nehogy nekiálljak annak is. Legalább annál nem lenne olyan nehéz a részletekről is forrást gyűjteni, mert házhoz jön, nem úgy mint a BA World Cargo. Mit összeszenvedtem a hajtóművekkel...
Egyébként szomorú. Náluk nincs olyan, hogy más típusokkal is lehet repülni egy adott útvonat? BAV-nál ugye eleve classic 737 van csak, és helyettük repülhető bármelyik NG. Ugyan úgy Airbuson belül lehet váltani (A319-A321), meg végső soron a longhaul gépeknél is. Persze az ajánlott gép mindig a valódi, és a logger sem olyan összetett és szigorú, mint ott.
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #9888 üzenetére
Úgy értettem a kamu-t, hogy a CLX VA-ba nem lépek be, mint ahogy eddig sem tettem, csak úgy rontom a nevükkel a levegőt...
A Malévnál most még szigorodott a logger, ami egyébként nem gond, de gépcseréről szerintem szó sem lehet. Amúgy szinte teljesen mindegy, mert akkor meg 30 desztinációra nő a kínálat, ezek közül 28 nem is érdekelne kb...
Alig várom már, hogy longhaul-ozzak, lehet tolok is a hétvégén egy Luxemburg-Szingapúr-Sydney járatot oda-vissza úgy, hogy Szingapúrban csak tankolok.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
balage1989
tag
Hátha valakit érdekel. Avsim-en van fent 737-700 malev festés ngx-hez.
[link]
Én régóta kerestem és végre van, hátha más is így van vele.A jó munkát és a rossz kocsmát még nem találták fel...
-
Geryson
addikt
Kjjött NGX-hez az SP1c UPDATE
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Ki használ PMDG 747-8i-t? Igaz az, hogy valamivel szebb a VC, mint a "régi" 747-400-nál? Vagy VC-ben repülhetetlenül csúnya (a 747-400 szerintem eléggé az).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #9892 üzenetére
VC nagyjából ugyan az, mivel jóval az első igazi darabok megjelenése előtt jött ki az extension pack. Ha jól tudom, a valóságban is eléggé hasonlít a kettő, csak néhány kapcsoló/felirat máshol van, meg ha jól rémlik, zöld helyett kékes színnel világít az FMC meg a társai. Elvileg a V2-ben már új lesz minden, gondolom a két típus közötti különbségeket is kidolgozzák. Viszont nem lesz ingyenes update, hanem meg kell venned - de mintha olvastam volna kedvezményről régi usereknek.
ui: config managerben át kell állítani, hogy melyik gépet akarod használni, különben rossz helyen lesz a viewpoint VC-ben (így is rettentően rázoomolva kezd, de legalább a fejed nagyjából jó helyen van - nekem mániám, hogy elállítom).
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz Geryson #9891 üzenetére
Már több mint két hónapja [nyilvános], azt hittem mindenki tudja. Mindenesetre nem siették el a fiúk, hogy a hivatalos oldalra is kirakják. A 748-ban kidolgozottabbak a textúrák, talán ezért látszik szebbnek.
(#9893) Korcsii: V2-ben lesz majd on board checklist is. Ahhoz hasonló lesz, mint a 777-esen.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #9896 üzenetére
Hát akkor marad a sima 2D nézet, most nézegettem, hogy gusztustalan (nekem) a VC-je a 747-nek, de így akkor a 747-8i-t sem veszem meg, mert semmi értelme...
Írtam a REX-nek, egyszerűen ez a szemétláda nem akar nekem frissíteni időjárást...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az fsx.cfg - be lehet -e állítani a "strobe, nav" fények intenzitását?
Köszönöm
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9898 üzenetére
Még mindig nem.
Ezek effektek, aminek van saját file-ja, az effects könyvtárban. Az Aircraft.cfg tartalmazza, hogy milyen effektet használ az adott fény megjelenítésére.
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing, 6=taxi, 7=recognition, 8=wing, 9=logo, 10=cockpit
light.0=3, -0.43, -28.4, -0.0, fx_navredh ,
light.1=3, -0.43, 28.4, -0.0, fx_navgreh ,
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe ,
light.3=2, -0.65, -28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Leftwing strobe
light.4=2, -0.65, 28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Rightwing strobe
light.5=4, 16.9, 0.0, 1.9 , fx_vclighth,
//light.6=5, -0.1, -6.95, -3.0, fx_landing ,
//light.7=5, -0.1, 6.95, -3.0, fx_landing ,
light.8=9, -25.371428, -0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.9=9, -25.371428, 0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.10=8, 14.8, -20.0, 5.60, cit_II_icelight //rightwing icelight
light.11=8, 14.8, 20.0, 5.60, cit_II_icelight //leftwing icelight
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh ,Ez a fényekre vonatkozó rész az aircraft.cfg-ben (minden gépnek sajátja van)
Az első szám a definiálás hogy van, a második szám az egynlőség után a típus, hogy minek feletesse meg az effektet. //Types: magyarázó sor.
A vesszővel elválasztott három számcsoport a 3d modellen való elhelyezkedés koordinátái. Az utolsó szöveges bejegyzés pedig maga az effekt. Ha egy másik gépnek ami telepítve van, tetszik a strobe effektje, és egy másik gépen is használni akarod, akkor megkeresed a light.(valamiszám)=2 sorokat, és megnézed a sor végén mi van írva fx_strobeh itt pl. És átírod a másik gép cfg-jét erre. A Példában is látszik hogy az egyik nav fény egy strobe effektből van csinálva.
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe
Mivel nem 2, hanem 3 van írva az egyenlőség jel után, így nem villog, hanem folyamatosan ég.
Landing lights-ot ezzel a módszerrel nem tudsz hozzá adni, mert a gépen látszani fog a fénypont, de a talajt nem világítja meg. Mivel a talaj illetve más objektumok megvilágítása 3d render dolog, így az a gép 3d modeljében a (valami).mdl file-ban van, amit viszont nem lehet szerkeszteni. ( szerzői jogok miatt nem lehet a 3d modelleket importálni stb.) így landing, meg taxi ott, olyan és annyi van, amit a készítő bele rakott. Viszont logó világítást a farokra megy egyebeket simán hozzá lehet adni a géphez. Itt egy nehézség van, megtalálni a megfelelő helyett a koordináta rendszerben, hogy ott legyen ahol te akarod.
Nekem ezért van ez a sor, ami normál esetben ki van kapcsolva (// van előtte)
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh Ez egy piros lámpa, amit pluszba rak be, és ennek a koordinátáit változtatva keresem meg a helyét a dogoknak (ha gépen belölre kerül nem látszik, sokat kell tesztelni)
DE! ezzel le lehet ellnőrízni hogy a 3d modellhez képest a futók koordinátái jó helyen vannak-e, jó helyen van-e a nézőpont a fülkében, stb.
Jó keresgélést!
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
Ha jól számolom, hétfőn 00:00-kor adják ki a REX Essentialst, legalábbis már megy a visszaszámláló a REX honlapján.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz