- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
gp Jövő hónapban jön egy nagyon rövid zárt béta, amelyből a konzol tulajok most kimaradnak sajnos.
-
Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
ph Az Elite és Plus sorozat az év második felében debütál az egyes notebookokban.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11
-
addikt
válasz BigBlackDog #9302 üzenetére
Lehet nem ismerem csak beraktam hátha érdekel valakit.
Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11
-
RCH663
aktív tag
válasz Korcsii #9300 üzenetére
lehet olcsóbban mindent, de akkor legyen időd, mert mindent neked kell kireszelni.
Ha full 737ng a terv az sajnos nagyon drága, még akkor is ha szinte mindent maga csinál az ember. Az anyag költség is magas, persze ha nem törekszünk maximális élethűségre, hanem "a célnak megfeleljen" és kb úgy nézzen ki akkor nagyokat lehet vágni a költségeken.
-
RCH663
aktív tag
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Általában az Orbx - FTX: NA Blue USA/Canada Pacific Northwest készített területe felett repülők, természetesen több reptér megvan, amit részletesen elkészítettek hozzá (1s2, 2wa1 stb.)
Az elmúlt hetekben kidobtak egy olyan kiegészítőt ezekre a területekre aminek a neve PREPAR 3D. Ez most mire jó, mit tud? - nekem ez egyértelműen nem derült ki-
-
BigBlackDog
veterán
válasz hhelikopter #9307 üzenetére
Az nem kiegészítő és már lassan egy éve kint van. Egy külön szimulációs program a Prepar3D, mely majdnem egyenlő az FSX-szel (FSX-re épül erősen) és a Lockheed Martin fejlesztette. Ahogy olvastam, elég nagy hangsúlyt fektettek a realisztikus szimulációra, talán ennek is tudható be az "otthoni" verzió 500 dodós ára.
FSX-nél nem nyújt szvsz sokkal többet repülés terén, bár még nem próbáltam ki.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Kis segítséget kérnék, tapasztaltabb fotelpilótáktól . FSX alá milyen 737NG, illetve 767 repülőt ajánlotok?
737-esek terén tudomásom szerint a választék: PMDG NGX, Ariane, iFly
míg a 767-es választék: Level-D, CaptainSim
Melyiknek milyen előnye és hátránya van?
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz BigBlackDog #9311 üzenetére
737-ből a PMDG vagy ifly, a többi felejtős Wilco pl. különösen kerülendő :-).
Szerintem a PMDG pilótafülkéje sokkal élethűbb és szebb mint az ifly-é kívülről lehet, hogy az utóbbi a szebb de nincs jelentős különbség. Előny hátrány szerintem mind szubjektív nincs jelentős különbség, kissé más.
Nézz egy-két videot a neten róluk, melyik a szimpatikusabb.
767-et nem tudom de ha találsz jót szólj![ Szerkesztve ]
-
skynet666
tag
Bocsi, hogy ekkora lag-al. de csak most volt csak időm kipróbálni. Kísértetiesen hasonló a helyzet a procinál is...
Ablak üzemmód: Mind a négy mag 40-50% körül megy (30-45fps)
Full screen: 1-es mag 40-50%, viszont a 2-3-4 100%-on teker (15 fps)A gépem speckója: q9400 4giga RAM ATI 3850 (256MB) Win7 64bit
Próbáltam törölni a cfg-t, és újat generáltatni vele, de szétesik a grafika, eltűnnek a gépek, szóval nem járható út
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz skynet666 #9313 üzenetére
Ez a videó kártya édes kevés, a 256 MB Vram, meg pláne.... Egyszerűen nem férnek bele a dolgok.
Neked a befferpool-t kell esetleg beállítani (CIKK FRISSÜLT NÉZD MEG), de az sem fog segíteni igazán. VGA csere, és abból is ha csak egy monitoron játszol, akkor nVidia egy GTS450 - GTX460 jó választás lehet, 30K-50K kategóriánál nem érdemes nagyobbat venned, mert a CPU sem tud sokkal többet.
-
cintula187
addikt
Végre van alkalmam kipróbálni a PMDG 737 NGX-et is. Az Ifly hoz képest ez egy kezesbárány eddig. Igaz még csak iskolakört csináltam vele LHBP körűl, mert az első hosszabb úton máris kifagyott A szokásos FSX hiba miatt.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
RCH663
aktív tag
válasz cintula187 #9316 üzenetére
Mi a hiba üzenet?
-
BigBlackDog
veterán
PMDG 737-900NGX gépnek mekkora a max. hatótáva, 100% üzemanyaggal és teljes terheléssel? (A részleteknél 3060 nm körüli érték van írva, de kétlem a valóságtartalmát. Ugyanis az utasok számára is 189 van írva, hasonlóan a 737-800NGX géphez)
-
cintula187
addikt
Semmi konkrét csak elgondolkodik és kifagy. A "régi" out of memory jelenség, pedig átírtam a cfg-t a highmem fix el.
Valamit beállítottam hogy cold and darkból induljon, de sehogysem tudom visszaállítani, hogy before taxi panel state -ből induljon. Az fmc PMDG setup ba se tudom beállítani
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
RCH663
aktív tag
válasz cintula187 #9319 üzenetére
Tegyél egy próbát a game boosterrel, valószínűleg valami más össze szemeteli a memóriát. Ha az sem segít, akkor meg kéne nézni a hogy a memóriád időzítése megfelelőek-e, illetve lehet kéne nézni egy melegedést is core temp-el.
-
BigBlackDog
veterán
válasz cintula187 #9321 üzenetére
CPU-Z nevű progival, esetleg Aida-val.
-
cintula187
addikt
válasz BigBlackDog #9322 üzenetére
Aidát leszedtem, de látom hasonló, mint az everest. Feltöltsem valahova a memoria riportot? mert nekem sok nem derül ki belőle.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
BigBlackDog
veterán
válasz cintula187 #9323 üzenetére
Az aida az everest utódja. Elvileg Aida-n belül az "Alaplap"->"Lapkészlet" résznél a "Memória időzítések" bekezdés a lényeges. Erről kéne a screenshot.
-
cintula187
addikt
-
cintula187
addikt
PMDG 737 kérdésem lenne. Approach közben EFIS disagree hibát jelez nekem a gépezet. Mit rontottam el?
Forumon ezt találtam: "This happens if you tune in a VOR but the EFIS selector is on APP or the other way around if you tune an ILS and the EFIS selector is on VOR."
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #9319 üzenetére
OOM problémára használd [ezt] a patch-t.
Panel state: ha valamelyik SP-t felraktad az automatikusan törli a korábban mentett Panel State állásokat.
Before Taxi state állás nincs alapértelmezve, ezt gondolom már te mentetted el.
Itt találod az alapértelmezett panel state állásokat: FMC/PMDG setup/panel state load.
(#9326) cintula187: a megoldást leírtad. Egyébként az ilyen kis szarságokra is érdemes figyelni az NGX kapcsán. Pl: érzékeli, ha nincs a pitot cső fűtés bekapcsolva, ilyenkor hideg időben abnormális sebességi értékeket fogsz kapni, vagy ha egy hónapnál örögebb az AIRAC, akkor nem tudsz ARCUS-t repülni, és az SP1b-ig nem írta ki a pálya ILS frekijét ha régi AIRAC-ot használtál. Szóval pont úgy működik, mint egy igazi gép.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
válasz BigBlackDog #9318 üzenetére
NGX FCOM 979.-ik oldal
A családból egyébként a 700-as rendelkezik a legnagyobb hatótávval.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9327 üzenetére
Köszi kipróbálom majd a patchet.
Airac friss, 1203-as. Amúgy VOR -re tekerve nem ír ki hibát és a baloldali kijelzőn mutatja az ILS "adatokat", tehát hogy mennyire térek el tőle, de a szomszédoson már nem. APP -ra tekerve meg ugyebár ott van az EFIS hiba.
Mérföldekkel jobban tetszik mit az Ifly 737 -je pedig annyira az se volt rossz.
Megérte rá várni.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #9329 üzenetére
A PFD-re gondoltál ugye, ahol a műhorizont is van? Tehát a jobb oldali ND-n nem mutatja a localizert és a G/S-t valamint az ILS frekit, ha az EFIS-en VOR állásba kapcsolsz?
FMC-ben bekapcsoltad ezt a funkciót? Set FSX LOC CRS? Simulation alatt találod.
Ja igen, az Autoflightban pedig engedélyezni kell ezt: GS capture before LOC. Különben addig nem süllyed a gép, amíg nem talál Localizert.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9330 üzenetére
Most épp melóban vagyok nem a fsx -es otthoni gépemnél a beállítást majd megnézem.
Tehát ha VOR -ba kapcsolok akkor nincs ILS glideslope adat. Ha áttekerem APP módba akkor meg EFIS hibát ír ki. Nem annyira gáz, mert a műhorizontoson ettől függetlenül mutatja az ILS-t csak fura.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
Nálam extra gebasz lehet, mert cfg baszkurálással és 4gb patch el kifagy az fsx.
BTW ezt a game boostert hogy kéne használni mert amikor ment tizszer lassabban töltötte be a repteret az FSX.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
RCH663
aktív tag
válasz cintula187 #9332 üzenetére
nálad más gond lesz...
-
RCH663
aktív tag
válasz cintula187 #9334 üzenetére
szerintem először rendszer szinten áskálódj.,.. nagy hibakeresési hadművelet fekete csirke áldozása mellett. Registry clean, és társai. Sajnos ilyenre soha nem lehet jó tanácsot adni.
-
Colos1
őstag
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy a régebbi propelleres gépeknél mi a különbség a "Throttle" és a "Propeller RPM" között? Technikailag érdekelne, hogy mit csinálnak ezek, mi a funkciójuk.
A Mixture -t azt már tudomMindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
RCH663
aktív tag
A Throttle a teljesítmény szabályzás, hogy mekkora erőt adjon le a főtengelyen a hajtómű. Mivel egy dugattyús motor ideális teljesítmény tartománya valahol 3800-4500-as fordulat körül van (legnagyobb nyomaték, legnagyobb leadott teljesítmény) ezt le kell korlátozni, mert a légcsavar külső része a szög gyorsulásból adódóan átlépné a hangsebességet. Ha átlépi a légcsavar a hangsebességet, akkor az áramlás megváltozik, a légcsavar hatékonysága csökken, turbolencia jön létre ami szétrázza az egész szerkezetet.
Az áttétel ház úgy van méretezve hogy a hozzá illesztett légcsavar ideális tartományára lassítsa a hajtómű ideális fordulatát (lehet gázturbina is, de az 13k-20k között forog általában, tehát nagyobb áttétel kell)
Így a hajtómű főtengely fordulata, és a légcsavar tengelyének fordulata különböző. Ez a rendszer még meg van bonyolítva általában azzal, hogy a légcsavar tollainak állásszöge változtatható (olyan mintha egy kenuval eveznél, és próbálgatod hogy ha haladási irányodra teljesen merőleges az evező feje akkor nagyobb erővel, lassabban tudsz evezni, ha kicsit elfordítod az evezőt, akkor gyorsabban, könnyebben tudsz evezni, de több evező csapás is kell ugyan ahhoz a víz mennyiség magad mögé tolásához)
A légcsavar egy ideális fordulatra van méretezve, kb 1600-2100 fordulat, itt a legjobb a hatásfoka, és a lapátok vége még nem lépi át a hangsebességet. Viszont hogy szabályozni lehessen a teljesítményt, ilyenkor egy automatika van beépítve. (mechanikus, vagy hydraulikus) ha gázt adsz pörögne fel a motor, akkor add még állászöget a légcsavarnak. Így egy állandó fordulatszámban de különböző erővel lehet hajtóerőt biztostani.
http://www.youtube.com/watch?v=U15Z7k9a_nE&feature=related
teljes videó magyarázat
http://www.youtube.com/watch?v=GNsnXjxopJM
-
RCH663
aktív tag
Mármint? Kezdjünk szívótér nyomást is magyarázni, meg egyebeket? Próbáltam egyszerűsíteni. Manual pitch, kis szög, nagy szög felszálló teljesítmény egybek szerintem nem első randis témák ebben a kategóriában....
Colos: Azt kifelejtettem, hogy a régebbi gépeknél, főleg vadászgépeknél nem automatán szabályozták a légcsavar szöget, hanem kézzel, az üzemeltetési utasításba volt leírva, hogy milyen "rezsimeken" kellett működtetni. Pl: Felszállásnál kis szög, nagy fordulat, de ez túl melegíti a motort, így felszállás után vissza kell szabályozni, tehát visszább veszed a gázkart, és növeled a légcsavar állásszögét. És ezen ponton hogy ezt hogyan csináljuk, elkezdődik az amit nem írtam le szívótér nyomás, hengerfej hőmérséklet, porlasztó fűtés, és társai..., ideális utazó beállítás... pillanatok alatt FAA PPL-A vizsga szintre lehet hizlalni a magyarázatot...
[ Szerkesztve ]
-
Colos1
őstag
"Kezdjünk szívótér nyomást is magyarázni, meg egyebeket?"
Igen, engem ez érdekelne a legjobban, csak hogy egyáltalán tudjam, hogy pontosan mi ez. Ezt amúgy nem tudtam, de most repülés közben figyelgettem, és úgy következtettem ki, hogy a throttle kar a szívótér nyomást változtatja, a prop RPM meg a motor fordulatát. Most néztem, vízszintes repülésnél a sebesség szempontjáéból tökmindegy, hogy a throttle 70 vagy 100% -on van. Emelkedéskor már nem Gondolom a szívótér nyomása egyenes arányban áll a hengerbe kerülő üzemanyag mennyiséggel, így a motor nyomatékával, és hőterhelésével. A prop RPM meg egy klasszikus gázkar, amivel a fordulatszámot lehet változtatni, illetve ha olyan a gép, akkor változik az állásszög is
Amúgy jó a leírás, 2 év után az FSX -ben lévő P51 -el tudtam repülni 20km -t anélkül, hogy elkezdett volna döglődni a motor Viszont még mindig nem értem azt a gépet, mert amit letöltöttem hozzá, azzal nincs ilyen gond Ahhoz amúgy van egy 71 oldalas PDF dokumentáció, de mindig legyintettem, hogy minek túlbonyolítani...most már tudom. Megyek, repülök is egy kört
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
cintula187
addikt
Sziasztok!
Ismét 737ng kérdésem lenne. Felszállás után nem sokkal riasztás hangot kapok. Folyamatos szünni nem akaró hang. MAster caution világít,de nem találom, hogy mi a gond. Config rendben, üzemanyag van elég. A felső panel emígyen néz ki.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
nagyúr
válasz cintula187 #9343 üzenetére
Légkondit rakd AUTO-ba, azért szirénázik, mert megfulladsz.
Egyébként emerg. lights is mehet ON-ba, némi villogás sem ártana, DC és a StandBy Power is kalimpál kicsit.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #9345 üzenetére
AUTO mellé megadtad a repülési magasságot, és a célreptér magasságát?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
vzsolo2225
tag
válasz cintula187 #9343 üzenetére
Engine Bleed?
-
cintula187
addikt
válasz vzsolo2225 #9347 üzenetére
Jorus: Azt eddig sose állítgattam és most mondjuk auto failt irt ki és manualra állitva nem tudtam már állítani.
Engine bleed? mit mire kellett volna állítani? A kép már cruisingon készült
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9343 üzenetére
Hú hallod, itt azért van egy pár gond.
Yaw damper: felszállás után még nem kell a csillapítás, így "off"
APU: be kellene kapcsolni, hogy az lássa el elektromossággal a gépet és ne a hajtók
Engine start: mind a kettő "cont" módban, hogy birdstrike esetén azonnal újraindítson
Anti collision: on, hiszen mennek a hajtóműveid
FLT ALT és LAND ALT: ahogy leírták, beállítva megfelelően (repülési magasság + leszállási magasság)
BLEED AIR: mind a kettő + APU on
Engine ice és Wing anti ice: felesleges, terheled a gépet (ha mai időjárással repülsz, azaz nincs fagy)Szerk: Ja, bocsánat, ha crusing-on készült, akkor az első három nem kell, plusz APU bleed sem, de a többi igen.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
vzsolo2225
tag
válasz cintula187 #9348 üzenetére
Hát On-ra az 1-es meg a 2-es Engine Bleed kapcsolót. Ezekkel kapcsolod be, hogy a hajtóművek biztosítsanak bleed levegőt a légkondinak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Főzőcskés topic
- Robogó, kismotor
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gyúrósok ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nők, nőügyek (18+)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- OLED TV topic
- További aktív témák...