- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- iPhone topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sand Land
gp Befutottak az első tesztek is a hamarosan megjelenő játékhoz.
-
A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
ma Több másik kínai telefon követheti ugyanezzel a chippel az év végéig.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acor
aktív tag
válasz ChipKng #9045 üzenetére
hm, pedig azt irja hogy a software beta verzio vagyis fejleszteni fognak rajta! Vagy lehet nem tudok olvasni, , de mindegy nem is ez a lenyeg!
Kulonben meg az FSX-hez is meg kell venni mindent ha akarod...igy nem valtozik semmit a lenyeg uzlet....Mi meg majd meglatjuk mit kapunk a penzunkert....
Kisertetiesen kezd hasonlitani az XBOX live-hoz nekem...
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
haky
senior tag
Ja tényleg a társasággal még nem is osztottam meg azt, hogy január 27-én államvizsgáztam tehát diplomás repülőmérnök lennék repülő sárkány és hajtómű szakcsoportos. Gondoltam megosztom veletek az örömöm.
Munkalehetőség=0. Pedig nem volt egy egyszerű a suli (Szolnok-volt Kilián Repülőtiszti Főiskola).Aki másnak retyvetyutyu...
-
Geryson
addikt
Gratula! Én sok-sok éve a Miskolci Egyetemen koptattam a padokat, mint német nyelvtanár majd szintén pár éve már mint közgazdász végeztem itt Budapesten.
A sulik ellenére világ életemben mint kereskedő dolgoztam és a saját vállalkozásunkban is az volnék, ha éppen nem Prohardverezem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Đusty
addikt
Ez a Wilco airbus nekem nagyon nem jött be, katasztrófa egy pmdg vagy ifly után, a wilco 737-eséről nem is beszélve az egy időutazás vissza a c64 korszakba :-).
Viszont ez az Aerosoftos airbus nem rossz, bár repülni még nem tudok vele, eléggé más mint a pmdg737, remélem ebben is tudtok majd segíteni. Hétvégén kipróbálom. -
Korcsii
őstag
Én mondtam: [link]
Aerosoft karajul megcsinálta, csak az FMC terén inkább az részesítette előnyben, hogy az FSX-es útvonal tervező/rendszer működjön vele, nem pedig azt, hogy a valóságot modellezje.
Wilco a legjobb, azt kell mondanom... százvalahány órát lehúztam benne, de inkább flightgyűjtő volt, mint élményszerző... bár, élveztem az utakat, csak a wilco részét nem annyira... ja, ráadásul vasfmc-t is felerőszakoltam mellé, hogy tovább rontsam az élményt...
haky: grat
-
Đusty
addikt
válasz Korcsii #9058 üzenetére
Igen, az a V1 nem tudom mit jelent talán az a wilcoé, gondolom.
Hát ha nekem együttműködik az fsx-el az nem hátrány, igazit úgysem fogok a kezembe venni soha
Nem tudod a Highfly-ba melyiket használják az airbus-hoz?
Akkor jövök majd kérdésekkel mert ahogy elnéztem az fmc logikája eléggé más, meg a kapcsolóké is.[ Szerkesztve ]
-
Acor
aktív tag
Gratulalok!!
Nekem ez sajna nem adatott meg 1988-ban felvettek volna a Szolnoki Repulotiszti Foiskolara a tanulmanyaim alapjan, ha nem derult volna ki hogy szinteveszto vagyok....
Ezert kulon orulok hogy neked sikerult!!!
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Cypresss
senior tag
Szívből gratula, ez az igazi teljesítmény. Irigyellek.
Ha jól megy a szakmai angol is, akkor talán tudok segíteni, Shannonról jött haza egy barátom tavaly ősszel (Ő is repmérnök, Airbus sárkány vagy szárny, ha jól emlékszem), ha érdekel, keress meg magánban és megadom a számát.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Urak! Idén fejleszteni szeretném a játékra használt gépem. Nagyon sok ember véleményét kérdeztem már meg, de továbbra is középen áll a mérleg nyelve.
A legfontosabb tudnivalók:
- semmi mással nem játszom csak az FS-széria két tagjával (FS9 és FSX)
- Többet szeretnék FSX-szel foglalkozni, mind eddig, ez a jövőbeni fejlesztések miatt is fontos lesz számomra
- ahol lehet (időjárás, scenery, gépek, egyéb kiegészítők) add-on cuccokat használok
- vízhűtés van már most is, ez az új VGA-nál is így lesz
- single VGA helyett SLI vagy CF-ben gondolkodom
- minimum kétszeres élsimítást használok a FS-nél, és erről nem szeretnék lemondani
- szeretem azt látni, amit a fejlesztő láttatni akar (bár tudom, ehhez az FSX-nél minimum egy Deep Blue kell)
- világéletemben ATI-s voltam, de az nVidia SLI-ről nagyon-nagyon jókat olvastam, tehát nem zárkózom el egy ilyen rendszertőlA fentiek fényében ezen a két kártyán gondolkodom:
Érdekelne a véleményetek, ki mit választana, és a többség melyik gyártót preferálja jobban. Tudom, hogy nVidia-FS párost többen használnak az FS-közösségben, de inkább a személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi, mert a külföldi fórumvélemények erősen szóródnak ezzel kapcsolatban.
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#9067) Korcsii: megkérdeztem, renderelt.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #9069 üzenetére
SLI-t nem javaslok, se CF-et, az FS nem kezeli őket. Ráadásul a VGA elég keveset számít, prociéhes a drága, így abból legyen minél erősebb, lehetőleg Intel, azt jobban kedveli a játék.
FS-hez az nVidiat ajánlják így VGAból az az ajánlottabb, úgyhogy szerintem, ha tényleg csak Flight Simulatorozol akkor GTX580.
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #9069 üzenetére
Jaja, SLI-t/CF és FSX combóról én sem hallottam csodákat, én személy szerint single VGA-t ajánlanék. Amúgy ugyanúgy GTX580 GV-N580UD-m van csak nem a "3GI", az enyémen "csak" valami 1.7 giga RAM van, ezen meg 3 Gb - mást különbséget nem látok.
Bevallom őszintén az FSX álomtól az én kártyám még messze van, ahogy írtam is anno. Van mindenhol egy stabil FPS-em, de ez nem azt jelenti, hogy nem megyek be 20 alá, esőben/ködben/este egy brutálabb add-on repülőteren. Szerintem az FSX egyszerűen képtelen ennél jobb eredményre (anno - azt hiszem - GTX280-am volt és FS9, na az már csoda volt. Aerosoft LHBP volt kb. 50-60 FPS, egyébként 100 FPS körül mozgott az érték - ezt már eredménynek hívják)
Brutál kártya bármilyen más játékban is, nálam bármikor megnézheted élőben a telejsítményét.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #9069 üzenetére
Kedves Cypress!
Az első, és legfontosabb kérdés: Egy, vagy több kijelzős üzemmódra készülsz a jövőben?
Tény: az nVidia alapú kártyák sokkal jobban teljesítenek azonos környezetben, mint az Ati kártyák, egészen az Ati 6950-ig, innen viszont nem egyértelmű a helyzet. A legtöbb gond az Ati AA kezelésével van FSX alatt.
Ha egy kijelzőn akarsz csak repkedni, akkor nVidia. Ha több kijelző a cél, akkor nagyon árnyalt a kép.
A jelenlegi configod egybe vág azzal ami neved alatt látható? Mi a gond vele, mert azon akadás mentesen kellene mennie még budapest2.0-nak is kb 50-60 fps sebességgel. (egy kijelzőt alapul véve, full hd felbontásban)
-
Cypresss
senior tag
Köszönöm a gyors reakciókat.
Néhány dolgot akkor még összefoglalnék:
(#9070) hunfatal: A CPU i7-960, jelenleg 4gigán megy és ezen is vízhűtés van. Nagyon gyors és nagyon stabil, ennek ellenére egy LHBP-PMDG párossal - közepes beállítások mellett - 13-15 fps-sel dolgozom, ami vicc. Max 4,2-ig stabil a proci, de nem akarom nagyon feszegetni a határait ezért gondolkodom egy erősebb VGA-ban.
(#9071) Geryson : Mindenképpen érdekelne élőben is, márcsak azért is, hogy lássam, más mennyit szív az FSX-szel. Természetesen a meghívás részemről is él. Egyébként kizártnak tartom, hogy ne lehetne ennél jobb eredményt elérni, Cessna154 videói a YouTube-on pl egész szépen hasítanak.
(#9072) RCH663 : a kérdés jó, ez valóban kimaradt a hozzászólásomból. Négy éve váltottam multi monitoros környezetre. Jelenleg öt monitoron dolgozom és TH2GO használok. Mellékeltem egy képet, hogy lásd hogy néz ki az elrendezés. Ha fejlesztek, akkor úgy kell elképzelni, hogy az alsó három monitoron dolgozom, a felső kettőn pedig futnak a szükséges programok. Erre azért van szükség, mert utálok az ablakok között váltogatni és jó ha real-timeban látom, hogy egy-egy ténykedésem milyen hatással van a programra.
Az alsó három monitor megy a TH2GO-ról (3840x1024), a felső kettő egy másik, jóval kisebb teljesítményű VGA-ról, de oda csak statikus képek vagy panelek kerülnek.Tény: az nVidia alapú kártyák sokkal jobban teljesítenek azonos környezetben, mint az Ati kártyák, egészen az Ati 6950-ig, innen viszont nem egyértelmű a helyzet.
Éppen ez a problémám, hogy a külföldi fórumokon is nagyon megosztott a közösség ezzel kapcsolatban. Én viszont a fontolva haladás híve vagyok, és igyekszem meghozni a legoptimálisabb döntést, mivel pár évig biztosan együtt kell élnem a választott VGA-val. Ezért is vagyok bizonytalan.
A jelenlegi configod egybe vág azzal ami neved alatt látható? Mi a gond vele, mert azon akadás mentesen kellene mennie még budapest2.0-nak is kb 50-60 fps sebességgel. (egy kijelzőt alapul véve, full hd felbontásban)
Igen, ez a konfigom. 50-60 fps FS9 alatt van full beállítások mellett....
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #9076 üzenetére
Agyhugykövet fogsz kapni, de szerintem nézzük meg az fsx.cfg-det. Komolyan! Egy próbát megérhet, veszteni valód szerintem nincs. És megígérem hogy nem rakunk shader3.0-t Privibe másold be a cfg-t (az a rész nem kell ahol a regisztrált modulok vannak felsorolva)
Ha multi monitor, és 3HTgo akkor még komplexebb a kérdés. Itten csak a teszt segíthet. A Karik árát figyelembe véve ez viszont gondot jelenthet.
A józanabbik eszem azt mondja, hogyha van 3H akkor nVidia. Ha nem lenne, akkor érdemes lehetne másban gondolkozni. És mivel csak FS a lényeg, így megint nVidia.
Kérdés: ATi 5870-ed van és 3H-ba hajtod meg a monitorkat? Meg az is ott van hogy x2, tehát xfire? Mert ha igen, itt lesz az üveg nyaka.
Referenciaként: I5-750, 4.0Ghz, 8GB Kingstone 1600 Hyper, Asus P7P55d, Saphire Vapor-x HD5770 3840x1024 2AA 8AF, és LHBP 2.0, GEX, REX, UTX, 24 fps normál napos enyhén felhős időjárásban, 16-19 fps este gray and rain. Scenery, és autogen Extreme Dense. LHSM, LOWW, 37-47 fps, Manhattenbe meg juszt se megyek .
Ebből kiindulva a te video karid a tesztek alapján 2-2.5x gyorsabb, a procid meg 35-40%-val. 36-40 Fps kéne legyen az alja... szerintem.
Mivel nagy felbontásban vagyunk, így nem is a proci szokott (pláne nálad) szűk lenni, hanem a videó kártya képességei, főleg a sávszélesség. (és az FSX csoda motorjának itt kavar be az xfire, mert csak egy gpu-val beszélget) itt vannak trükkök, amivel munkára lehet fogni az FS-t hogy kezdjen el végre dogozni, de ez nem egzakt tudomány.
Összefoglalva: nVidia, ha így akarod használni. Ha viszont esetleg mind az 5 monitort egyszerre akarod használni, akkor vannak 6 fejes ATI kártyák, 7900-ből is lesz, csak akkor meg vehetsz display port átalakítókat.... Viszont teljesen körbe rakhatod magad monitorral repülni, vagy 3 monitoron a táj, kettőn meg a műszerfal... meg egy csomó változat... eyefinty 2.0 a varázs szó, keress rá, és nézd meg mit ígértek a marketingesek az nVidia ezt csak két karival tudja. Két jó nVidia kari meg többe kerül mint a csúcs ATI..., Bár a display portokkal ez sem egyértelmű...
Remélem sikerült teljesen kuszává tennem a képet
-
Acor
aktív tag
válasz Cypresss #9069 üzenetére
En annyit tennek hozza bar lehet masok mast mondanak... sajat tapasztalat:
Ha mar ennyi penzt akarsz es hajlando vagy videokartyara adni, ami szerintem teljesen felesleges!!! ennyi penzt mashova is lehet kolteni... Akkor mar inkabb Asus-t vennek!
Nekem volt mind a ket verzio Saphire es Gigabyte videokartya de nem megbizhatoak es teljesitmenyben is elmaradnak az Asus-tol, igen hamar megvaltam toluk! Nem bantam meg azota is Asus GTX280-al jatszom az akkori szinte osszes tipust siman lekorozi teljesitmenyben. Tehat en csak NVIDIA ASUS-t vennek a helyedben!De meg mindig azt latom hogy engine fuggo az FSX hiaba barmifele hardware fejlesztes!
Es ott a CFG beallitas ami nekem is megdobta az fps-t[ Szerkesztve ]
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Cypresss
senior tag
Hát igen, de ennyi erővel a konyhaasztal felett is repülhetnék.
(#9077) RCH663 Privát üzenet ment.
(#9078) Acor : ezzel annyira mélységesen egyet értek, hogy a jelenlegi VGA-m is ASUS. A belinkelt kártya - nevezzük így - szemléltető eszköz.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Stauffenberg
nagyúr
Helló minden virtuális pilótának!
Update: Na ez jó hosszú lett, de igyekeztem mindent leírni... Ha valaki nagyon unatkozik akkor el is olvashatja.
Én is úgy gondoltam, hogy fejlesztenék kicsit a konfigomon, hogy jobban meghajtsam az FSX-et. Bár a játék által felajánlott High beállításokkal is megbirkózik, de ugye lehet még innen Ultra High fokozatra is váltani ami még mindig kispista ahhoz képest amit még az Ultra High fölé húzva el lehet érni látványban.
Na a gondjaim főleg itt vannak. Ezen már teljesen elhasal. 5-10 fps egy LHBP landolásnál nagyon kevés, pedig a látvány... na az nem semmi.
A játék mennyire éhes a RAM-ra? Mert a 4GB-ot amúgy is akartam duplázni és ha ez jelentősen növelné a teljesítményt az király lenne. A józan eszem azt mondja, hogy a VGA memóriája is nagyban befolyásolja a teljesítményt... nekem egy 768MB-os GTX460-am van. Ez csereérett? Láttam Youtube-on nem egy olyan videót (teljesen maxolt grafikával) ahol a GTX460 szépen meghajtotta a játékot, igaz a proci rendre valami drága Core i7 volt, meg persze a VGA sem a 768mb-os verzió.
Most AMD rendszerem van, szóval egy i7 CPU bevásárlása nem játszana sajnos. Szóval főleg a RAM és/vagy VGA csere jöhetne szóba. Melyiket lenne érdemes bővíteni/cserélni a nagyobb teljesítmény érdekében?
Igazából minden más játékom (pl: Battlefield 3) röccenés nélkül fut High beállításokkal így a fejlesztés csak az FSX miatt lenne.
Egy monitor, 1920x1080 felbontás.
Olyanokat is hallottam pár helyen, hogy az FS2004 is közel FSX szintre felhozható (persze nyilván DX10 meg hasonlók nélkül). Ahogy nézem az összes általam használt addon működik FS2004-el is, szóval ha csak ezen múlik, hogy megússzam fejlesztés nélkül akkor visszatérek rá szívesen. De emlékeim szerint nincs benne 3D cockpit nézet ami pedig kifejezetten hiányozna nekem.
-
Korcsii
őstag
válasz Stauffenberg #9082 üzenetére
4 Giga ram az nem olyan kevés ám... fejlesztésénél lehet inkább már a sebességével (órajel és időzítések) foglalkoznék jobban, nem a méretével... bár lehet az is hoz valamennyit (64 bites rendszeren, az fsx.exe-ben a 2 gigás limitet kiütve - régebben volt itt egy remek program erre, bár én nem igazán tapasztaltam változást).
VGA szerintem nem olyan rossz... jobb mint az enyém, ráadásul ez ATI, amit kevésbé szeret az FSX, mégsem panaszkodok...
AMD... lehet mégis a procit kéne fejleszteni
Nem tudom, én lehet próbálkoznék még a cfg-vel, mert sokszor az is sok fps-t hozhat még.
DX10 meg szerintem jó, vagyis jó lenne, ha minden kieg támogatná, de pl LHBP is olyan, hogy élvezhetetlen szintre lassul tőle. Egyszóval ferihegyet próbáld meg inkább nélküle.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Korcsii #9083 üzenetére
Ezekhez van valami bővebb leírás, hogy miként tweakeljek rajta, hogy további fps-t csikarjak ki belőle?
A procit nem tudom lecserélni, mert akkor azzal az alaplap is menne a levesbe ez így meg már aránytalanul sokba kerülne ahhoz képest, hogy csak az FSX-hez fejlesztek egyedül.
Miként tudom DX9 only módba tenni a játékot? Nekem annyira nem fontos a DX10... az többet ér, hogy nem egy "Google Maps" lapocska felett repkedek amin oda van hányva néhány épület, hanem tényleg van élet a földön.
Amúgy erre az FS2004 feltuningolósdira tudsz mondani valamit? Elnézve egy-két "FS2004 maxed out" videót eléggé meggyőző. Ennek így a gépigénye is alacsonyabb az FSX-hez képest, vagy így ebben a formában már ahhoz is kell a vas?
-
ChipKng
aktív tag
válasz Stauffenberg #9084 üzenetére
Mar pedig hiaba csereled le a VGA-dat, nem lesz jobb. Ergo igazi penzkidobas lenne a nagy semmire. Tobbszor elhangzott mar itt, hogy az FSX az bezony kokemenyen proci fuggo, ugyhogy proci+alaplap csere ha tenyleg akarsz valamit.
Nekem hiaba van intel (E8400) procim, nekem is alaplapot kellene cserelnem ha fejleszteni akarok, ugyhogy meg kivarok egy kicsit, mert mos nem ez a legfobb problemam.2B OR NOT 2B that is FF
-
RCH663
aktív tag
Mostmár megérett bennem az elhatározás, és csinálok egy összeszedett FSX tweak leírást magyarul. Megpróbálom össze dobni a héten, aztán majd szerkesztgetjük. Így meglesz egy helyen.
A legfontosabb tweak: ha nem nagyon megy, vagy akad akkor traficot kell elsőként kiherélni. TELJESEN! Minden nulla. Aztán a többi, és ha többivel jó az eredmény, akkor lehet vissza tolni a traficot.
Na neki állok, hétvégére remélem kész lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez azt jelenti, hogy a reptéri forgalomnak is lőttek? Vagy csak az autók/hajók, stb? Amúgy nagyon örülnék egy ilyen leírásnak!
(#9085) ChipKng: Igen, a VGA cseréről letettem már, ahogy annak feleslegességére Korcsii is rávilágított már. Sajnos a CPU fejlesztés most olyan aránytalanul sok pénzt emésztene fel, hogy egyetlen játék miatt nem érné meg. Akkor inkább visszatérek FS2004-re ha az jobban futna hasonlóan feltuningolt grafikával.
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9087 üzenetére
Igen, és nem
sweet spot a varázs szó. Le kell venni mindent nullára, tesztelni, állítgatni a szükséges dolgkat, és ha úgy megy akkor fps/forgalom arányban megtalálni a megfelelőt. A két legnagyobb zabáló az autók és GA, mert ezekből sok van, és baromi nagy körzetben számolja. A gond az autókkal az, hogy minden autót külön számol. Ha sűrű az úthálózat, akkor minden útvonal, minden egyes szakaszán számol egy, a beállításnak megfelelő számú autót. Városi környezetben ahol rengeteg az út, ez azt jelenti, hogy van 7-8000 számítani való pontunk. Ki sem kell őket renderelni, csak ki kell számolni, minden frame-re, minden alkalommal.... nincs az a rendszer amit nem lehet lefektetni vele.
Próbáljátok ki. Minden nullára, és utána fokozatosan apránként szabad csak tolni felfele a csúszkát. Nulla álláson kb 20-30% proci időd marad a többi dologra, mint scanery, időjárás, renderelés stb.
-
Cypresss
senior tag
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
nagyúr
válasz Cypresss #9090 üzenetére
Borzasztónak nem nevezném, akkor is ez lett volna a sorsuk, ha történetesen nem állunk meg. Idén cseréltük volna a 600-asokat 700-asokra, az ILFC kérésére, mivel ők mindenképpen alkatrészként akarták értékesíteni a gépeket még idén.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Cypresss
senior tag
Értem, hogy nehez talpon maradni és minden dollárt meg kell fogni, de tíz éves gépeket miért kell szétszedni? Ezekben a 737-esekben még legalább 10-15 év van.
Nem lenne több értelme valamelyik ázsiai országnak lepasszolni őket? Nagyobb multiknak esetleg, mint céges gép?
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Nem, mert hosszú távon (főleg 10-15 éves távlatban) ezekkel a gépekkel többet lehet bukni, mint profitálni. A légiközlekedés (meg úgy alapvetően bármilyen közlekedési forma) legnagyobb baja az utóbbi évtizedekben, hogy elképesztően megnőtt az üzemeltetési költség. Ez a légi közlekedésben már azt jelenti, hogy sokszor egy tömött gép is jelenthet veszteséges utat így a járat üzemeltetése gazdaságtalanná válik, hát még az, ha a gépet nem sikerül megtömni utasokkal (és a diszkont légitársaságok kivételével ez keveseknek sikerül).
Valószínűleg senki sem venné meg annyi pénzért ezeket a gépeket amennyiért alkatrészként el lehet adni. Ha a teljes körforgást szemléljük akkor ez is a gazdaságosság része, hiszen az alkatrészek átkerülhetnek modernebb típusokra (kompatibilitás esetén).
Nem csoda, hogy a repülésnek olyan gépekre van szüksége, mint a Boeing 787 Dreamliner, melyet az utolsó csavarig a gazdaságos üzemeltetés jegyében terveznek/terveztek.
-
nagyúr
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Stauffenberg kolléga sorait kiegészítve. Az ILFC-hez hasonló lízingcégek jellemzően minimum 10 éves szerződési periódusokban gondolkodnak, és a piac ismeretében innentől kezdve egyszerű matek alapján hozzák meg a döntéseket.
A 600-as típusok nagyon nem keresettek manapság, mert a magas kerozinárak és a fajlagosan alacsony kapacitás miatt nem gazdaságos őket üzemeltetni, ugyanakkor az értékes alkatrészeik nagy része kompatibilis a nagyobb altípusok (7-800-asok) alkatrészeivel.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a gazdaságossági számításaikat, akkor mondjuk alapul veszik azt az összeget, amit ma kapnának a gépekért, ha alkatrészként értékesítik, ez legyen X0; megnézik az összeg jövőértékét (legyen X1), mondjuk a banki alapkamattal kalkulálva (ez legyen r), így tehát megvan az egyenlet egyik oldala, miszerint X1=X0*(1+r) 10 évre, kamatos kamattal, amivel megkapják, hogy ha most alkatrészként eladják a gépeket, 10 év múlva mennyi pénzük lesz belőle.
Az egyenlet másik oldalán ott lesz a 10 éves lízingdíj (ami legyen Y), és a 10 évvel későbbi, alkatrészként való értékesítésből származó bevétel (ekkor már 20 évesek a gépek), ami legyen Z.
Aztán beütik a számológépbe, hogy X1-(Y+Z)= és ha ez az összeg nagyobb, mint 0, akkor bontanak.
Ettől függetlenül, igen, szomorú a dolog, főleg, hogy alig 2 hete még vígan repkedtek mindenfelé.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
ChipKng
aktív tag
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Valszeg azert kell szetszedni mert baromira gazdasagtalan volt oket mukodtetni ezert sem gyartottak beloluk sokat. Ugyebar a Malev nem a gazdasagossagarol volt hires (valaki meg sunyisagot is velt a 600-asok vasarlasa mogott felfedezni). Lassuk be, rossz konstrukciok voltak abbol a tekintetbol, hogy viszonylag keves utast szallitottak magas koltsegen. Na, ezert nem kellett senkinek sem, nemhogy az azsiai orszagoknak.
Egyebkent tenyleg nem konnyu felfogni, hogy egy hibatlan, jol mukodo gepet miert kell szetbarmolni, de hat ilyen ez a kapitalizmus... Ha valami gazdasagtalan akkor azon a csoda sem segit.
2B OR NOT 2B that is FF
-
Korcsii
őstag
Hehe, kb 3 év után ma ismét kaptam holdingot, ezúttal EGKK appon.
Ritkán repülök mostanában, de akkor mindig van valami érdekesség (mondjuk ez kb mindig igaz volt, minden út valamiért különleges).
FSUIPC meg... szeret megkergülni... felszállásnál futópályára érve arra gondolt, hogy jó móka lesz, ha a joystick két tengelyt jobb és bal féknek is beteszi (ezt korábban is csinálta már egyszer, akkor beállítottam jól), aztán útközben állítgattam, majd leszállásnál se throttle, se fék... ehh, ehh, de szeretek szívni... avagy inkább repülni
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz Korcsii #9096 üzenetére
FSUIPC: Kitörölted az összes tengelyt az FS sima beállításaiból? Azt tapasztaltam, ha nincsenek kitörölve az FS-ből akkor valamiért elkezd okoskodni az FS, és megcímez néhány tengelyt a settingsben. ez akkor különösen igaz, ha az FSUIPC-ben nem "send FSUIPC to calibration" hanem "send FS as normal axes" van kiválasztva. Ha minden FSUPC calibration-re van beállítva, akkor ezek a gondok megszűnnek. Nekem is elég idegesítő volt, amikor online reülve, 3 óra repülés után landolok, olyan időben amikor a kutyát is behívod, tankönyvi lebegtetés után simulok rá a betonra, és bazi nagy csattanással elkenődök. Nézem... nézzem.... magasságira rárakta a féket is saját navigációval, így befékezett pacskerral sikerült földet érni.... énekeltem egy magyar népdalt, míg cstben magyaráztam az irányításnak hogy ezmiez volt.
-
haky
senior tag
Ha valaki nem ismerné ezt a trükköt:
LHBP FSX 2.0 FPS növelés:
Scenery Complexity-t húzzátok vissza Dense-re. Nem vettem észre, hogy 1db épülettel is kevesebb lenne, az FPS viszont nem keveset ugrott. Ha még lejjebb húzom még jobb, viszont ott textúra hibát vettem észre a pályán.Aki másnak retyvetyutyu...
-
Korcsii
őstag
Ha érdekel valakit: Aerosoft -20% Február 20-ig a nagy hidegre való tekintettel.
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen videókártyát?
- SUSE Linux
- Nők, nőügyek (18+)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Projektor topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- További aktív témák...