Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adamthetux

    csendes tag

    válasz Attila 1984 #42030 üzenetére

    Hali! Egyszerű: Starport services -> Advanced Maintenance -> Restock. Sima limpit-eket kell venni, majd a controller felprogramozza. Én általában 70-80%-ig töltöm a rakteret (a limpitek rakteret foglalnak), de ha kezdő core miner-vagy, akkor tele is rakhatod. Ha jól sejtem, akkor ez lesz az első core mining menet, szóval pár jó tanács (lehet hogy ezerszer volt, nem tudom, új még vagyok a fórumon):

    Hol és mit? Érdemes Eddb.io-n (vagy Edsm-en, vagy Inara-n, mindegy) olyan rendszereket keresni, amik "pristine" tartalékokkal bírnak, ezeken belül pedig azokat a bolygókat, amiknek van gyűrűje. Icy és Metallic gyűrűk a legjobbak. (Én emellett lakatlan rendszereket keresek, és 40-50'000 LS távolságnál messzebb levő bolygkat. Az az elmélet, hogy így kevésbé találnak rám a kalóz player-ek, vagy kevésbé éri meg nekik repülni 10-15 percet, hogy abajgassanak) Legyen nálad Surface Scanner: megközelítéskor a gyűrűket le kell vele szkennelni, és a megjelenő hotspotokra rárepülni. Mindegyiknek van egy típusa, azt tudod csekkolni a fenti szájtokon. A gyűrű megközelítése nem nagy trükk, kb, mintha leszállnál egy bolygó felszínére. Azért ahhoz, hogy finom legyen a belépés, le kell lassítani a gyűrű elérése előtt, és akkor nem fogja a Covas aggódva jelenteni hogy "Hull integrity compromised", mikor kiesel supercruise-ból. Amikor beléptél, általában fél percen belül megjelenik 1-2 kalóz. Hagyd, hogy leszkenneljenek. Mivel ekkor a rakteredben csak limpit-ek vannak, ezért csalódottan távoznak, és többet nem jönnek vissza. Legyen a hajón Pulse Wave Scanner. Ennek van egy kis recharge ideje, de folyton lehet nyomkodni. Megnyomod, hallasz egy ping hangot, majd 1-2 másodperc után sárgán világítanak a bányászható aszteroidák. Neked azok az érdekesek, amik kicsit nagyobbak, és messziről világítanak, olyan sárgák. Ha látsz egy ígéretes aszteroidát, ráfordulsz, meglövöd egy prospector limpit-tel. Kiválasztod target-nek a limpit-et, és vársz, amíg becsapódik. Ha az utolsó sor kék, akkor jackpot. Ha nem, akkor keresgetni kell tovább. Legyél türelmes, amíg rááll a szemed, hogy mit kell keresni, sok prospector-t ellősz majd (Ezért kell telerakni a rakteret limpit-ekkel) A mag anyagát is írja a kék sor, ezt tudod ellenőrizni a fent említett oldalakon. Az ár ellenőrzésnél azért nézd meg, hogy hol ennyi, mert jártam már úgy, hogy a szép árat Colonia adta volna (bár épp emiatt érik az elhatározás, hogy elmászok, és kicsit bányászgatok arrafelé is) Általában tonnánként 4-500'000-ről indulnak az árak, szóval elég jól lehet keresni. Még valami: azért, hogy ne körbe-körbe repülj a gyűrűben, javaslom, hogy mindig a bolygó felé repülj.
    Hogyan? Ha megvan az aszteroida, akkor az aszteroidán levő fissure-kra kell lőni a seismic charge-t. (ezt lehet felismerni az aszteroida textúráján, anélkül, hogy pingelnéd a Pulse Wave Scanner-rel) Három féle van: High, Average és Low strength fissure. Amikor a seismic charge-t lövöd, az elsütőbillentyűt nyomva kell tartani, és így tudod "tölteni" a seismic charge-t. Akkor tüzel, amikor felengeded. Egy vonal: low, két vonal: average: három vonal: high. Ha rossz helyre lősz, akkor lepattan. (Elfogyni nem fog, legalábbis nekem még sose fogyott ki) Ha jó helyen találod el, akkor pirosan világít az aszteroida felszínén, és jobbra fent megjelenik egy grafika és egy számláló: 120 másodperced van innen, amíg robban a töltet, viszont többet is el kell helyezni, egész addig, amíg a grafika pulzáló része a kék sávban nem pulzál. Ha a sárga sávban marad, akkor nem fog széttörni az aszteroida, ha a piros sávban, akkor a mag egy jó része elvész. Ha megvan a megfelelő számű töltet, akkor legalább 1000m-re el kell távolodni, mert az alatt a robbanás kárt okozhat a hajóban. Így is pár pillanatra elmegy majd a HUD az "interferencia" miatt. (ha 2000m-nél messzebb mégy, akkor semmi hatása nincs) A töltetek mindig egyszerre robbannak. Ha gyors voltál, és nem akarod kivárni a maradék időt, akkor a Contatcts lapon azonnal tudsz robbantani. Ha az aszteroida széttört, akkor válts abrasion blaster-re, és a szikladarabokban maradt mag-darabokat is ki tudod piszkálni, illetve ilyenkor jöhetnek a collector limpit-ek is. (És a Cargo Scoop, én rendszeresen elfelejtem nyitni) Sajnos a collector limpit fogyóeszköz, sokszor belecsapódnak a sziklákba, illetve ahogy manőverezel, a hajóval is eltalálja az ember. Icy gyűrűben érdekes jelenség, hogy az aszteroidához közel 0%-ra is lehűlhet a hajó :D Ha begyűjtöttél mindent, akkor mehetsz keresni a következő aszteroidát.
    Hol passzold el? Fenti oldalakon megtalálod a legjobb árakat. Én általában 150-200 fényévnél messzebb nem megyek eladni. Azzal is lehet játszani, hogy megnézed, hogy az állomáson van-e esetleg olyan küldetés, ami pont azt igényli, ami épp a rakteredben van. Én nem szoktam, eladom, azt' csá - így is megvan az 50-60M/óra. Ha menet közben egy player elkap, akkor értelemszerűen submit, és engedelmesség: le fog scannelni, és meg fog kérni, hogy ugyan adj mán' neki is egy kis értékes rakományt. Én ráhagyással szoktam, jut is marad is, have fun!
    Mivel? Na igen, itt ezerféle kombináció lehetséges. Keelback-el és Python-nal csináltam eddig ilyesmit, a Python jobban bejött. Szerintem egy legalább közepesen mozgékony hajó kell (Class A thrusters), viszonylag jó jump range-val, hogy nagyobb hatótávod legyen és ezt időben gyorsabban letudd, (Class A FSD) és sok-sok-sok raktér. Szükséged lesz ezen kívül egy Pulse Wave Scanner-re, egy Seismic Charge-ra, egy Abrasion Blaster-re egy Surface Scanner-re, egy Prospector Limpit Controller-re Collector Limpit Controller-re, egy Refinery-re (kisebb elég) és annyi Cargo Rack-ra, amennyit csak fel tudsz rakni. Én személy szerint fel szoktam áldozni egy nagyobb Cargo Rack helyet egy nagyobb Class A Fuel Scoop kedvéért, így nem kell tankolgatni (explorer beidegződés), illetve tartok egy Standard Docking Computer-t, viszont a Supercruise Assist nekem nem kell. Emellett tartalékba' lenni szokott nálam Heat Sink is (Egy vagy kettő. Különösen akkor hasznos, ha közvetlen a csillag mellől kell ugrani, vagy elbambulsz fuel scooping közben) Shield generator-ral mindig bajban vagyok, de nem árt egy Class A, mert könnyű benézni, és nekimenni egy-egy aszteroidának. Minden másból a legkisebb tömegűt veszem, ami még jó a hajónak (Ez többnyire egy kisebb Class A Power Plant-ot jelent) Én általában explorer role-t játszom, ezért ki van rakva az FSD jump range modification blueprint, és minden hajómra rakok is amekkorát éppen tudok.

    Szerintem nagyjából ennyi, remélem, hogy ez alapján milliárdokat keresel majd :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák