Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Yettel topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- MIUI / HyperOS topik
- Akciófigyelő: Korai madár szállt az EarFun UBOOM X hangszóróra
Hirdetés
-
Mozgásban a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp A kalóz jakuzák jövő év februárjában érkeznek meg hozzánk.
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Tiédetis
senior tag
tyű az sem volt semmi
kollégának az volt, az a bowdenes indítás
szellőzetés: motortér ajtó kinyit
család skodás volt, 1000MB 100L, majd120L (utóbbinak a jobb hátsó kereke megelőzött minket menet közben )Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
Ez kicsit olyan, mintha rendhez vagy szokva, és kapsz egy "rumlis" szobatársat
Sok autón előfordul, de itt konkrétan minden szögből eláll valami.
Lehet szakmai ártalom, de ha ez az én autóm lenne, igen mérges lennék ~60milláért.Ebben az árkategóriában már lehetnek elvárások a design-t érintően is nem?
Pláne, hogy a nagy része csak beállítás kérdése,(ergo csak leszarták) ez pedig sokat elmond az összeszerelés minőségéről.[ Szerkesztve ]
-
almafa42
aktív tag
Jó kérdések, köszi.
3 méter van széltében autónként, ha kell bármelyik irányba be lehet állni, ez nem lesz szerintem probléma. Sajnos (vagy hála az égnek) évekig nem szoktak maradni az autók, szóval erre nem tudok optimalizálni. Máshova nem is igazán tudom felszerelni, mint a hátsó falra, szóval limitáltak az opciók.biker: Ez jónak néz ki, valami ilyenre gondoltam. Még körülnézek a piacon, milyen egyéb opciók vannak, de akkor jól értem, hogy maga az elképzelés teljesen életszerű?
A wallbox típusának kiválasztásánál mire érdemes figyelni?
-
Vesa
veterán
Én is úgy látom, hogy az akkuk élettartama jobb lett, mint az eredetileg vártuk. Ma már szaladgálnak szép számmal 10 lves EV-k, van már némi tapasztalat. Degradálódnak természetesen, de mennek. Még az 1-es Leaf-ek is mennek tömegesen, i3-ból is van már bőven idős példány az utakon.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
wassermann
addikt
A Bluecar érdekes állatfajta: ha jól emlékszem fűtött és szilárd (nem elektrolitos) az akksija. Folyamatosan magas hőfokon (80 °C) kell tartania a cellákat, mert egyébként kinyerhetetlen, "belefagy" a tárolt energia. Emiatt csak olyanoknak jó, ahol folyamatosan használva van (pl futárok) és nem gond az állandó önfűtés. Itt egy Totalcar-os videó, Csikós Zsolttól: [link]
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
és #6126 wassermann
Igen, Li-metal polymer az akku, 70°C az üzemi hőmérséklet... ennek egy "továbbfejlesztett" változata van az eCitaro kigyuladós buszokban... viszont a BlueCar-al semmi ilyen gond nincs.... kár volt buzerálni azt ami jól működik. Itt Veszprémben én ültem egyben, olyan fapadosabb Smart élmény volt, jól megy... engem kicsit zavart hogy láthatóan bucsikolt, ahogy a közösségi autókat leválasztották a rendszerről.... azonban várhatóan az akkuk átlagon felül sokáig fognak élni, ha együtt tudsz élni a napi 15% önfogyasztással... ha nem használod, hagyod befagyni, akkor megszűnik az önfogyasztás, viszont ha menni kell, kb 2 óra, amíg bemelegszik, addig nincs menés sehova...
De azért jól gondold végig, hova viszed majd javíttatni, ha valami letérdel benne... vagy honnan lesz hozzá alkatrész... én ezért félnék belevágni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cinemazealot
addikt
Én is sokat filóztam rajta, míg nem maradtam a hármas ikreknél. Egyetlen vezető oldali légzsákja van (hacsak nem a 4-5 millás "prémium" modellt veszed), tölteni csak 230 V-ról lehet (DC/gyors töltés nincs), generátoros fékezés is csak jelzés értékű, mert nem elsősorban az akkut tölti, hanem egy szuper kondenzátort. Gyorsulni nem nagyon lehet vele, mert a szilárd test aksi ezt sem nagyon csípi. A kocsi technológiai vívmányaihoz ajánlom figyelmedbe ezt az írást. Nálam ez volt az utolsó előtti csepp.
Az utolsó a feleségem ultimátuma volt, aki kerek perec kijelentette, hogy nem hajlandó 2022-ben olyan autóba beülni, amiben nincs utas oldali légzsák.
Egyébként mekkora ingázásra számítasz a jövőben, amire az iOn már kevésnek bizonyul?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Gazdaságilag valóban nem éri meg az upgrade, de ha veszel is egy 22 kWh-ás Zoét, akkor lesz egy fél méterrel hosszabb, 20 centivel szélesebb és pár száz kilóval nehezebb, de továbbra is 7-9 éves cellákkal rendelkező autód, ami jó, ha ~150 km-es hatótávot bír egy feltöltéssel (és ki tudja, hogy az előző tulaj rendesen 3 fázisról töltötte-e vagy csak egyről). Tehát a trió beszámításával ugyan beljebb leszel ~2 millával, műszakilag nem feltétlenül jutsz vele sokkal előrébb.
A régi akku pakkod pedig biztos nem marad Nálad. Upgrade-nél viszont még kérdés, hogy hogy faragják az árakat.
-
cinemazealot
addikt
Igazad van, a márka/modell tök mindegy. Én úgy látom, hogy használtan egy bizonyos ártartományig a hatótávért fizetjük a milliókat. Ez alól talán a Bolloré Bluecar a kivétel, ami lehet, hogy kibírja 300 km-ig egy feltöltéssel 3 millió környékén, csak ugye a technológia...
A pazarlást meg szerintem kár taglalni, az egyéni értékítélettől függ. Én pl. sokkal többre tartom azt, ha egy régi eszközbe új életet lehet lehelni, mintha azt kidobva vennék helyette valami újat. De ez én vagyok.
-
cinemazealot
addikt
"egy ilyen trio meretu es varosba tervezett kisautonak minek kell 200km"
Ott a pont. Akkor viszont bennünk keresendő a hiba, mert egy ilyen autóval ingázunk.
De akkor a Twike-ot mivel magyarázod? Mondjuk, szerintem ez lenne az ideális(abb) "személygépjármű", mert itt csak ~600 kilót cipelsz magaddal, nem másfél-két tonnát, így röhögve kijön a 7,2 kWh / 100 km-es fogyasztás (18 kWh-ás akkupakkal 250 km hatótáv).
-
Bandit21
addikt
Furcsán veszem azt a gazdaságossági számítást amikor egy nyilván egyedi esetbol kiindulva (2-3 éves e autón 1.5 millas szerviz merül fel) rögtön a bukó jut az emberek eszébe.
3 év alatt feltehetően csak benzinben épp ennyit spórolt az autó.
Amúgy meg garanciálisan valószínűleg amúgy is ingyenes. Nyilván érthető, és én is kiborulnek ha az id-nak hajtómű gondja lenne mondjuk 2 év múlva, de nekünk évi 600 marad meg mióta nem kell az Anya gyűjtő járatot tankolni, így 4 évesen 2.4 el leszek majd beljebb. Ha ennek egy nagyobb szerviz az ára, hát legyen.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
őstag
strickrs, axioma:
Ingyen töltés: 1napra 170km-re van szükség. Tehát ha megválaszthatom az időpontot pl. ha látom, hogy szabad és appban lefoglalom akkor lehet Fehérváron olyan ingyenes töltő ahol ~ 1,5 óra alatt ezt bele lehet tenni? Heti egyszer hétköznap bármikor 16-22 óra között bármikor jó. Illetve hétvégén 6-22-ig bármelyik nap. Így esetleg összejöhet?
Továbbá valóban megszüntetik akkor szóba jöhet az eladás, ezért is fontos lenne egy éves értékeséssel kalkulálni.Fogyasztás: Minden kocsin el tudtam érni az abszolút minimumot ami szóba jöhetett a típusnál. Jó érzékem/érzékünk van hozzá és abszolút hidegen hagy a gyorsulgatás előzgetés stb. 11,5 láttam YT videóban átlagfogyasztást amit tesztelők újságírok hagytak benne, nem reklám volt. Gondolom nem kifejezetten kímélve és nem egy személlyel.
Spórolás:
Valójában 560e jött ki a villany javára, de levittem 500-ra a veszteségek miatt. Magánutak még növelhetik a spórolást, akár az éves 500e reális lehet.
Otthoni töltéssel 3,5 vs 12 fogyival évi 440 körül a spórolás.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Azért az túlzás, hogy tiszta ideg lennék. Valamiféle megközelítő kalkulációt muszáj csinálnom ez eshetőségekre.
Sajnos alapból ilyen drága autót nem engedhetek meg magamnak csak úgy jöhetett volna szóba ha az értékesés egy részét a munkahely fizeti.
Talàn egyszerűbb lett volna úgy kérdeznem, hogy évi 32300km-re kapok 1,3M amit úgy osztok be ahogy akarok.
Úgy vettem észre, hogy x árú kocsi 2 év múlva és 70e km többel 1M veszít az értékéből. Na most jó esély láttam hogy ennek javarészét visszakapjam a munkahelytől hisz 2 évre kapok 2.6M kocsira ebből akár meg is maradhat az az 1M értékesésre. 250-300e bármilyen 8-10 éves kocsi veszít az értékéből éves szinten. Az adott villanyos veszthet oké 1M mondjuk de ezt visszahozhattja még akkor is ha itthon töltök napelem nélkül. Vagy segítsetek fogyasztás számolásba ha az a gond!
Gondolom ti is páran számolgattatok. Kérlek aki tud vagy van negatív pozitív tapasztalata kérem ossza meg! Elég sokat számolgattam és elvileg jó is vagyok benne. Viszont lehet valamit kihagytam vagy esetleg várható nagyobb értékesés a piacon.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
... es nem hiaba nem talaltam sehogy se a canIon-t, android 13-ra nem megy fel, regebbi verzio kell hozza, azaz nekem meg visszakukazni valami regi telot... pedig most mar kivancsi vagyok, egy-ket alkalommal lattam teknost de csak extrem kaotikus (toltesi/futasu) napon fordult elo
[ Szerkesztve ]
-
cigam
félisten
Valóban nem tettem oda a kWh-t, és lehet rosszul fogalmaztam
Szóval ha az autó 3,3kW-al tud csak töltődni, akkor 1 óra alatt (kevesebb mint)3,3kWh megy az akkumulátorba.
A spar töltő árával számoltam, mert a mobiliti elég tág határokat ad meg attól függen hol tankolsz, és elég drága is, mondjuk az Aldi-s (Eon 159/99.-) töltőjéhez képest. Vagyis a jelenleg legrosszabb töltési eshetőséggel (árral) számoltam.
A vége ugyanaz 3,3*225*? Nincs egy általános megközelítő érték ami a töltés közbeni veszteséget mutatja? Vagy ebben a táblázatban már beleszámolták? Vagyis 742.-ból kapok ~20km-t. Így ~3700.-ra jön ki 100km. (Jelenleg ~5000.-/100km a tankolás költsége) Tudom van n+1 más is, de csak a tankolást számolva 100km-enként így is ~1300.- marad a zsebembe.Vagy elrontottam a matekot?
cinemazealot
Nem baj az ha időjárásfüggő. Nem is az "1 óra alatt beletöltött kilométereket" kérném számon, csak az 1 óra töltés költségeit. Gondolom 1 óra töltés végeztével is csak 1kWh-t fizettél az adott töltő tarifájának megfelelően.Erről jut eszembe: Mit szól az aksi a sok apró töltéshez? Azt már olvastam, hogy minden nap 100%-ra tölteni nem tesz jót neki. De mi a helyzet azzal, ha pl. minden nap 1 órát rátöltök, ha 80% alatt van?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
robi-k
őstag
Potenciálisan egy villany autó olcsóbb lenne egy hagyományos benzineshez vagy dízelhez képest, műszakilag mindenesetre egyszerűbb a hajtásrendszer felépítése.
Most csak a Li-ion akkumulátorok magas gyártási önköltsége és a gyártók nem is haszonkulcsa/felára hajtja egekbe az e-autók árát, de ez változni fog a tömeges alsó- és közepkategóriás autótípusok megjelenésével és a szilárdtest akkukra vagy méginkább az "Olvadt só" akkumulátorokra történő átállással.
Bár erre igazából csak 2027-2030 körüli időszakban lehet majd számítani. -
Bandit21
addikt
Ez egész jó ajánlat amúgy, elnézést félre mentem a matekkal az elméleti példában.
Olyan rendszer általános elterjedésere gondoltam ami el tud tenni mondjuk 20-30 kwh-t a napi el nem fogyasztott termelésbol amit aztan ejjel pedig az e autót 30-50% al meg tudja dobni.
Ez szerintem 2m Ft körül később lesz, minthogy annyi e autó legyen ami már tudja csökkenteni a nap közbeni napelem okozta túlzott, jelenelg néha fölösleges termelést. (Hálózati szempontból értem és nem foglalkozom azzal miért ilyen a hálózat hanem adottnak veszem, hogy jelenleg ez van és kész.)
Andras 6800:
A háztartások részére ott a H tarifa, nem sokkal de mondjuk a töltési veszteségnyi árral épp olcsóbb, és kérheti akinek e autója van.Ezt nem értem miért nem alkalmazzák a töltő üzemeltetők is.
Nyilván aki általában este tölti mert nappal használja az szívna vele, de a biznisz ilyen.
Viszont mivel az elméletem szerint hamarabb lesz annyi e autó, ami már ha egyszerre tölt az látható mennyiség, minthogy meglegyen az olcsó (2 M Ft pl) 30 kwh telep, ez nem lenne hülye lépés.
Más kérdés hogy ha meglesz a 2 M Ft ért 30 as pakk akkor a töltők mellett is napelem park fog épülni és lesz ott 50 ilyen pakk is. És akkor az is olcsó lesz.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gorbep
senior tag
nálam HF körvezérlés van.... és fixen 22-05-ig és 10-11-ig van B... egy darabig figyelgettem, óramű pontosan akkor jön-megy. Semmilyen szabályozásra vagy kiegyenlítésre nem használják....
Ideje egy korszerű piaci alapú árszabályozásnak... 15 percenként legyen piaci tőzsdei áron a villany... ha 200 Ft/kWh akkor annyi, de amikor 4 Ft/kWh, legyen akkor is annyi! Mindjárt mindenki racionalizálni fog, meg beruházni okosotthon kütyükbe meg akkuba... és elég egy smart fogyimérő mindenre IS! Mindjárt lesz elég...
Ezt a társadalmat csakis a pénztárcáján keresztül lehet motiválni... azonnal mindenki ZÖLD lesz.... (Ja!... és mindenre vessenek ki CO2-adót, az előállításhoz és a működéshez szükséges CO2 alapján... rövid idő alatt lenne nagy átrendeződés... meg forrás a megújuló erőművekre meg az elosztó/kiegyenlítő hálózatra)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
Nem ismerem az összes típust, nálam az id3 a kijelzőn beállítható hogy meddig menjen és utána csinálja maga és leáll ha kész.
Az app bol meg tudom állítani, be tudok állítani kevesebb vagy nagyobb %-ot is, vagy ha épp 70 volt és már kész rá tudok nyomni hogy menjen 80 ig.
Én úgy tudom egy a lényeg, ne a konnektorbol legyen kihúzva hanem az autó állítsa le előbb.
A korábbi éjszakai, most B tarifa viszont ki -be kapcsol és eleve csak hálózatra fixen kötött dolgot lehet azzal használni.Valamiért a H ra emlékeztem amúgy de valóban a2 amiről beszéltem.
Tökmindegy amúgy mi a neve a lényeg hogy az oszlopok ha sávosan lennének tarifaval beállítva akkor a népet lehet e terelni ott is éjjeli -nappali fogyasztás felé. Hogy melyik miért jobb megint más. Ha napelem oldalról nézem akkor a nappali felé kéne terelni őket.
Ha a klasszikus hálózat ingadozás akkor meg éjjel felé. Számolja ki aki ezzel foglalkozik/ebből el. Csak gondoltam ha már van háztartási idő tarifa eltérés akkor pár év múlva ha sok lesz az e autó az oszlopokon is jó lenne ez valamilyen formában.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gorbep
senior tag
nem nagy beruházás... ha mégsem kell, most már vissza is lehet adni teljesírményt.... ami után fizettél HFH-t vissza is kérheted... bár ezt most hirtelen nem találom... remélem nem haluztam...
Ugyanezért sokan nem kértek H-t... aki mégis, az meg jól járt anyagilag...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
"Nem lepodnek meg ha az orult minel nagyobb [suv] trend utan eljonne a motor/kisauto kozti alternativa ingazasra, berelt normal auto ritkabb hosszu utakra"
Amíg vannak nagyobb autók -és repesztő hülyék- az utakon, addig épeszű ember nem fog kismotorral járkálni mondjuk aggloból ingázásra, aminek ugye része némi autópálya vagy főút is. Kiválóan meg lehet halni egy robogón ilyen utakon, és ezt -a sajnos egyáltalán nem kis- kockázatot nem fogja bevállalni túl sok ember. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekeiket hurcibáló nők tízezreinek nem is opció egy motor. A kisautó fogalma pedig eléggé szubjektív. Egy Corsa kisautónak számított, de mondjuk egy Smart-hoz vagy egy Twizzy-hez képest már SUV szintű nagyvasként hat.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ok, de ha magadból indulsz ki, tévúton fogsz járni, mert pl. nem mindenhol van hátsó út, ahol kikerülhető egy főút. Az én feleségem pl. az M0-n megy napi szinten 3 gyerekkel, most nem fogom beengedni egy kispolszki szintű autóba és nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert egyrészt féltem őket, másrészt be se férnének. A 3 gyerek a napi suli+edzés cuccukkal nem fér be akárhova. Motorral gyereket szállítani lehetetlen, maximum egyet, de az is életveszélyes, mert nagyon sok az un. "szeretek dinamikusan vezetni" vagyis lefordítva, a száguldozó marha, és ezeknek még csak SUV-ban sem kell ülni, kiválóan halálra gázolnak 100-al egy Ford Fiestával is. Ez egyszerű fizika. Minél kisebb kocsiban ülsz, annál nagyobb esélyed van meghalni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
"a legtobb autoban 1 max. 2 ember ul."
Ez nem azt jelenti hogy mindig annyi ember ül benne. Nyilván ha van egy családi autó, akkor azt néha apuka vagy anyuka egyedül használja, mert az az ésszerű döntés.
"mintha lett volna modularis auto terv 10+ eve, hogy osszekapcsolhato 2 db 2 szemelyes."
Solo-Duo, az csak egy maffia volt a pályázati pénzek lenyúlására, amúgy teljesen irreális és megvalósíthatatlan elképzelés volt.
A robogózás lehet alternatíva, de ott elázol, büdös és koszos leszel (még jobban mint a biciklin) szóval mindenkinek az sem jó, még ha a veszélyeitől el is tekintünk.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Andras6800
senior tag
Ez egy olyan dolog, ahol nem lehet igazságot tenni.
Elvileg mindenki a felhasználási módjára választ autóméretet. Gyakorlatban meg érzelmi alapokon, de ezt most hagyjuk.
Nyílván a dolgos hétköznapokon én is egyedül ülök az autóban. De havonta 1-2x bent vagyunk 3-an + kutya. Arra már nem jó a 2 személyes, mint ami hétköznapokra jó lenne. Még ha km-ben több is a hétköznapos ingázás. Így nekem is 4 személyes autóm van. Persze a 7 személyes felesleges lenne, nem is az van.
A legjobb nekem az lenne, ha lenne egy combi diesel megyén kívbüli utakhoz és egy elektromos smart méretű a hétköznapokhoz. De valyon a hétköznapi környezet terhelés saving a smart végett vs nagy autó felér-e avval a megterheléssel amit a +1 autó legyártása és fenntartásha okoz?
És ez ugye megint a saját példa. Asszony nem vezet, nincs jogsia. Ha lenne, megint más lenne.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Ahogy előttem írták, még egy családban is sok esetben csak egyetlen ember ül az autóban, mert suliból viszafelé jövet, vagy munkába menet már egyedül van, de előtte/utána már viszi/szedi össze a gyerekeket és akkor tele van a kocsi. Ezt még csak ketté se lehet szedni két kocsira, mert egyetlen napi rutin alatt változik a létszám. Amit külön lehet szedni, az a hétköznapok és a hosszabb utak (pl. nyaralás, vidéki/külföldi utak). De még itt is nehéz, mert pl. a nyaralásnál tele van a kocsi a családdal, de pl. üzleti út miatt sokszor egyedül megy az ember, viszont éppen a nagy távolság -és a sok autópálya- miatt, ilyenkor sem célszerű kisautóval menni.
Nagyon egysíkú élet mellett lehet csak ezt optimálisan megoldani (mondjuk ha valaki hónapokig ugyanazt az utat járja be, azonos napi rutin mellett, és csak nyáron megy el mondjuk a családdal nyaralni, de ezen kívül soha semmi más nem borítja meg ezt a menetrendet). Minden egyéb esetben lehetetlen optimálisan autót választani.Ebből a szempontból még az EV sem optimális, mert ha nem kicsi, akkor az is feleslegesen foglalja a helyet az úton egyetlen embert szállítva. Bár legalább nem füstöl, az is valami.
Amúgy értem amit írsz, de azok száma, akik csak a menőzés miatt vesznek SUV-ot és tényleg mindig egyedül vezetik, szerintem nem olyan jeletős. A többségnek szüksége van rá.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen processzort vegyek?
- Xbox Series X|S
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Egy vagy két tápkonnektor lesz az új csúcs-GeForce-on?
- Milyen okostelefont vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Akciókamerák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen