Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • robi-k

    őstag

    válasz Kaci84 #6413 üzenetére

    A számításból ne fejeltsd ki a karbantartások/javítások becsült költségét is. Pl. egy korszerű dízelmotor befecskendező rendszerének javítása igen költséges mulatság (milliós nagységrend is lehet).

    Villany autó költségnél az egyik legfontosobb kérdés, hol fogod tölteni? Ha otthon pl. napelemről, akkor nem is gondolkodnék, azt venném meg, megfontolva a külföldi beszerzést is.

    [ Szerkesztve ]

  • stickrs

    senior tag

    válasz Kaci84 #6415 üzenetére

    22kw-t AC-rol nem vesz fel az Ioniq, max 7,2-t. Ingyenes töltésekre nem alapoznék, mert már lassan minden országban fizetős a Lidl stb., szóval Mo-n se marad sokáig ingyenes. Szerintem inkább 14 körül számolj éves átlagban, igaz én pályán (130) is mentem kb 50%ot Ioniqkal, igy télen nem volt 17 alatti átlagom.

    Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

  • axioma

    veterán

    válasz Kaci84 #6415 üzenetére

    Nem jol.
    1. 12kWh reklam, es auto akku->mozgas, nem pedig toltobol->mozgas+futes/hutes ha kell - a sajatom regebbi es sose lattam a leirasat, de 16-17kWh/100km eves atlagban alig futve-hutve, de a fogyasztast konnektorban merve.
    2. lidl ingyen toltes csak app-pal (gombbal 10 perc sincs mar), csak max. fel ora, de Ausztriaban mar fizetosse tettek -> szerintem minden ingyen toltesi lehetoseg mar csak ajandek, ne szamolj vele megterulesben (mashol meg joval tobb mint a 70Ft) - es akkor me'g kerdes hogy hany kW jut rad ha nem egyedul toltesz, mennyire vagy az akku gyorsan toltheto allapotaban (20->80%), gondolom autot ellenorizted hogy tudja a 22-t, de akkor se lesz igy 200km 2 ora alatt
    aldi nem is tudom van-e ingyen, talan inkabb penny (aldibol fizetos tuti van)

  • axioma

    veterán

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    Bocs, de direkt leszek nagyon: ha 1 evre venned fixen, utana tutira eladva, csak az arkulonbsegre hajtva, akkor vedd azt amit 1 ev mulva vennel helyette. Egy km-(dij)-para'val, es piaci arakra spekulalassal tiszta ideg lennel arra az egy evre. Es a benzinbol ha nem csopog a tank akkor 1 liter az 1 liter, kWh-bol meg betoltve tobb, mint kesobb amit tenylegesen kiveszel belole, ott mindenkepp van veszteseg, egy csomo dologtol fugg az hogy mennyi %-ban, a Zoe mindig az allatorvosi lo, mert nem szereti az 1f toltest (30% veszteseg is lehet), nyilvan atlagautoknal ez boven nem ennyi, de 5-10% kozott.

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    Nem tud AC 7.2 fölött tölteni.
    Emiatt két óra alatt maximum 14.4 megy bele (ingyenes vagy fizetős oszlopon mindegy - veszteséget nem nézve) azzal pedig 100 km amit tudsz menni.
    A hosszú idő intervallumok amiket írsz 16-22 és 6-22 hétvége az az otthon töltés?
    Otthon a konnektorbol 2 kwh fog bele menni ha nem veszel hozzá egy 3f töltőt (és lesz hozzá legalább 3*25A-ed)

    De 2 kwh al minden éjjel szépen bele megy majd otthont - ha így értetted annyi amivel másnap meglesz a 170 km oda vissza.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6423 üzenetére

    Töltési veszteség 10-15% is lehet.
    Esőben hóban fűtés nélkül is tud 20% al többet enni.
    Ha hideg is van mellé és fűtést is kapcsolsz simán lehet ugyanaz az útvonal ami áprilisba 13 kwh ből megvan akár 20 is.

    Amit írsz az alapján a fogyasztast alul a töltés veszteséget pedig nem számolod.

    Plusz tipp, nekünk most megy fel újra a nyári gumi és másfél szezon után azt mondta a gumis hogy csere lesz jövőre.

    Az e autó nehezebb és a nagy azonnali nyomaték miatt jobban is eszi a gumit.
    Másik dolog hogy az e autós Eco gumik eleve a gumis szerint rosszabbak kopast tekintve.

    Számolj 70ft al az áramra és 18 al a teljes évi átlagos fogyasztásra.
    A végén adj hozzá +10% ot veszteségre.

    De a dízel skodat se 3.5 el nézd szerintem mert nagy átlagban nem gondolom hogy annyit eszik.
    Lehet néha kijön pár út így is de meglepne ha ennyi lenne az éves átlag.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Semin

    senior tag

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    ..."Fogyasztás: Minden kocsin el tudtam érni az abszolút minimumot ami szóba jöhetett a típusnál. Jó érzékem/érzékünk van hozzá és abszolút hidegen hagy a gyorsulgatás előzgetés stb. 11,5 láttam YT videóban átlagfogyasztást amit tesztelők újságírok hagytak benne, nem reklám volt. Gondolom nem kifejezetten kímélve és nem egy személlyel."...

    Nekem Ioniq-om van, de amit írsz az nem valós.
    Nálam 14kW ~10k km átlaga, és én takarékosan vezetek. Ebben csak minimális pálya, nagyrészt agglo és város van. Nyáron oké a 12kW, de ha nem szeretsz fázni, télen nem tudsz 17kW/100 km alá menni . Így számolj.

    [ Szerkesztve ]

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6427 üzenetére

    Nem akarok bele pfazni de ha azt írja Semin hogy télen nem tud 17 alá menni akkor ne 17 el számolj és ne 14 es átlaggal.
    A 14 et tudni fogja az évben 4 hónapig. Március közepétől május közepéig és ugyanígy szept október.

    Május kozepe után augusztus végéig menni fog a klíma.

    November és március közt meg a fűtés. Plusz eső/hó és tapadosabb téli gumi.

    Engem nem zavar ha 3.5 dizellel szamolsz de pl a fenntartási költsége biztos sokkal nagyobb 10 évre vetítve egy most 5-8 éves 1.6 crtdi nek így hiába zárul esetedben az áram / üzemanyag olló azzal hogy 12 helyett 15-16 os éves átlaggal számolsz, kb biztos vagyok benne hogy jobban jársz egy e autóval (mert sokat mész de nem pályán mert a leírás alapján nyugodtan defenzíven- lassan, és ha igen az se baj - közlekedsz).
    Ha jól emlékszem évi 34k km et mondtál.
    Ez 3.5 el és 610 Ft gázolajjal 725.900 Ft
    368.900 Ft pedig a 15.5 os átlag e autó fogyi 70 es árammal.
    357 ezer a difi veszteség mellett is 330 ami szerintem még mindig bőven a megéri kategória meg akkor is ha másfélszer annyi gumi megy fel az e autóra, mert évi 34k km mellett ha 10 évre akarod használni a tdi-t akkor 2 évente 3 olajcsere biztos lesz neki, de váltó olaj csere is 2-3 évente plusz a fékek is sűrűbben.
    Ezek az e autónál nem lesznek meg. Lehet bele futsz 5 év múlva egy hajtómű/ akku gazba, de addig évi 330e gázolaj és 100-200e szerviz spórolás már megvolt.

    Ha a munkahely fizeti is egy részet (40ft/ km) akkor meg végképp buli hiszen az e autó esetben az a bele töltött áram kicsit több mint fele 57% míg dízel esetében mennyi? 6-7%? (40/610)
    Arányaiban, ha változnak az árak 10 év alatt az árammal sokkal nagyobb a mozgástér.

    Vagy tovább mesz és fel dobsz egy napelemet. A 34k km hez 15.5 fogyi mellett kelleni fog 5270 + veszteség kw. Nem tudom most mennyi áram fogy otthon de tegyük fel hogy 2000kw/ év.
    Egy 6 os inverter kicsit tul panelezve ezt megoldja. 4-5 M Ft körül lehet most egy ilyen. 10 év alatt leszel kb nullán vele, az évi 330 spórolt dízelbol.
    Pluszban ingyen volt onnantól az addigi áram számla is. * Ez addig működik amíg éves szaldo van.
    De 10 év múlva ziher hogy e autód lesz újra, és a napelem nem áll le 10 év után.

    Ezt azért írtam le mert egyrészt mindent ki lehet számolni másrészt meg mégse mert mindig van következő 10 év és kiderül hogy a megtérülés máshogy mással figyelembe véve más.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • mézespálinka

    senior tag

    válasz Kaci84 #6425 üzenetére

    Nagyon sokáig nézegettem az ioniq-ot, de nem azt vettünk így elfogultság nélkül egy két dolgot leírnék neked (, igen, óriási tapasztalatok hiányában), ami szembejött velem fórumokat, csoportokat, videókat bújva.
    -fogyasztás: tök jók ezek az adatok, de ha a töltődnél méred a fogyasztást, lehet meglepetés. Arról nem beszélve, hogy takarékosság ide vagy oda, a fogyasztást nagyban befolyásolja az út, a környezeti tényezők, a forgalom és a sofőr is (bár ez nálatok +, ahogy írtad). Én, a te helyedben a számolásodban 17kwh/100km alatt nem számolnék (az országút + otthoni töltés miatt)
    -én azt gondolom, bár ez szubjektív, hogy az ioniq-ban ülve (2018 prémium) a kényelem meg sem közelíti egy octaviáét (17-18as évjárat) ami a 2x70km esetén akár számíthat is
    -a 17-es ioniqnak pont lejárt a garanciája. Igen, a dízelnek is és lehet ott is szép szervizszámla, de ha belépsz pl fb csoportokba tájékozódni nem garis javítások (motor,/hajtóműcsapágy/fejegység/stb) esetén a szemöldökét az ember felhúzza
    -nincs olajcsere: cserébe - szintén utánaolvashatsz - több helyen , éves szervizen (mivel nem nagyon tudnak mit cserélni, ha nincs baj) alapból drágább(2x) óradíjjal számolva, majdnem behozzák egy olajcsere árát. Igen, az igaz, ez nem minden szervizre igaz, nem is feltétlenül viszed éves átvizsgálásra, ha nincs gari, ezek is tények.
    -ha mégis garanciás példányt fogsz ki, kb 90% hogy külföldről behozott az autó és jó eséllyel nem garanciális. (kint máshogy voltak a feltételek, mint amit itthon elfogadnak)
    -utcai töltés télen, ha pl. ott kell kezdened, szintén okozhat meglepetést

    Nem akartam nagyon belevau, ezek merültek fel, amikor mi keresgéltünk. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés