- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Összefoglaló
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Digi VoLTE roaming képes készülékek (szükséges a VoLTE működéséhez)
2024. március 1-től
● a DIGIMobil Plusz a jelenlegi 1.830 Ft listaárról és 1.480 Ft kedvezményes árról 2990 Ft-ra nő.
● a DIGIMobil MAX a jelenlegi 1.830 Ft-os listaárról és 1.480 Ft-os kedvezményes árról 2.990 Ft/hó összegre emelkedik.
● A DIGIMobil Junior a jelenlegi 1.250 Ft-os listaárról és 910 Ft-os kedvezményes árról 1.990 Ft/hó-ra módosul.
● Az eddigi 4 forintos percdíj valamennyi belföldi irányba 10 forint lesz.
● A nemzetközi irányú hívások díja az 1. díjzónában 5 Ft/percről 76 Ft/percre módosul.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrBubo77
Topikgazda
válasz vmarci21 #27399 üzenetére
Ha megegyeztek volna az árakról előre, akkor nem látom, hogy miért jött volna Pl. a Vodafone Tuti, ami az addig legalább 30 Ft-s kártyás percdíjakat lenyomta 19 Ft-ra. Ez teljesen felesleges lépésnek tűnik, hogyha feltételezzük, hogy megállapodott egymással mindhárom szolgáltató. Ugyanerre a mintára felhúzható a Telenor Helló Data-ja is.
Ugyanakkor az egyes kartelltagok ösztönözve vannak arra, hogy míg a többi kartelltag visszafogja értékesítését, addig ők 'csaljanak', és kicsit több terméket vigyenek piacra. (Forrás: Wikipédia: Kartell)
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ide nem illő vita és kapcsolódó hozzászólások törölve. Ne folytassa senki!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Lajosnagy17
senior tag
Az NMHH most tartja a konzultációt.
"2020. szeptember 29-én 10 órakor a MOM Kulturális Központ Kupolateremében (1124 Budapest, Csörsz u. 18.) konzultációt tart, melyen a részvétel lehetőségét online formában is biztosítja.
A konzultáció a sajtó számára nem nyilvános."
-
chopin42
őstag
válasz Lajosnagy17 #27404 üzenetére
Van még olyan sajtó, ami őszintén írna erről?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
RWhite
csendes tag
válasz vmarci21 #27399 üzenetére
(Szlovéniát nem "vizsgáltuk", hogy ott van-e 4. szolgáltató és az általam hozott példák tetszőlegesek, lehet, hogy találnánk rá jobb példát is és olyat is ami az ellenkezőjére jó)
Érdekes hozzáállás, hogy ha nincs verseny, akkor "állam bácsi" a hibás ezért. A piaci versenynek egyáltalán nem feltétele, hogy 3-nál többen legyenek egy piacon (nyilván minél többen vannak, annál valószínűbb és törvényszerűbb a komoly verseny, de nem alapfeltétel a nagy létszám). Éppen hogy az az anomália, azt nevezhetjük perverznek és torznak, hogy ha két egymástól független piaci szereplő (nem beszélve háromról) között nincs meg a piacgazdaság, szabadpiac és a kapitalizmus alapját képező versengés, ráadásul ezek a szereplők egészen a közelmúltig kivétel nélkül a "fejlett", egyesek által nyálfolyással egybekötve egekig magasztalt, minket ("elmaradott, betokosodott káeurópaikat" ) elvileg évtizedes szabadpiaci versenykultúrával "felemelő" Nyugatról származnak. Nehogy már egy "káeurópai" hatóság kellene versenyre ösztönözzön (kényszerítsen) egy Deutsche Telekomot, egy Vodafone-t, egy (pár éve még norvég, korábban holland-dán-finn-norvég) Telenort. "Elkényelmesedtek" a régi hármak, persze... Ebben az esetben azért kárhoztatjuk az államot, mert nem avatkozik bele a versenybe, ha meg ilyesmit tesz/tenne, akkor meg azért. "Van rajta sapka, nincs rajta sapka"?
Egyébként ilyen alapon a 4. piaci szereplő sem garancia a megoldásra. Mi van ha a 4. (legyen az bárki, DIGI vagy más) ugyancsak beáll az "össztáncba"? Akkor kell egy 5.? És ha az is? Akkor 6 a bűvös szám?! Stb., stb.
Az is elég különös, hogy "véletlenül" milyen egyformák voltak a tarifák 2012-ben (is). Mikor írtam az egyik korábbi hozzászólást ránéztem a Blue Mobile indulásával kapcsolatban egy hwsw cikkre (A legolcsóbb feltöltőkártyás tarifa lehet a Blue Mobile) és igencsak felnevettem azon, hogy az akkori cikkben is megjelent, hogy "véletlenül" +/- 1 Ft-on belül voltak akkor (is) a hármak feltöltőkártyás díjai (Vodafone VitaMAX 43 Ft, Telenor Praktikum 43,7 Ft, Telekom Domino 43-44 Ft). Ne mondja senki, hogy három teljesen különböző szolgáltatónak (különböző nemzetközi háttér, különböző adottságok, különböző mo.-i "történet", különböző mo.-i méret, különböző mo.-i piaci részesedés) "véletlenül" Forintra egyeznek a költségei. Nem, ez a világ röheje... És emiatt hányok tőlük valamint bármelyik reklámjuktól, az egész marketingjüktől, a képviselőik megnyilatkozásaitól, az egész "bullshit"-től. Ha külföldön járok (ami igen gyakran előfordul, szerencsére), amikor csak tehetem, elkerülöm őket és más szolgáltatót választok (még barangolásban is). Ennyit legalább elértek ezzel a "kemény" magyarországi versengésükkel.[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz RWhite #27406 üzenetére
De itt a hatóság akadályozza a versenyt, szóval a teljes eszmefuttatás hibás, és érdekes, hogy más kelet-európai országokban nem volt akadálya, hogy a hatóság a valós verseny érdekében beavatkozzon a piaci folyamatokba (ahogy a nyugat-európaiakban sem). Itt abszolút Magyarország a kivétel a hatósági hozzállás szempontjából, az EU-ban egyedül magukra hagyta pl. az ártárgyalásban az mvno-kat, erre nem is találnál példát más EU-s országból.
-
#04535040
törölt tag
Pár gondolat...
- egyáltalán nem etikus kétszer kizárni tenderről egy pályázót ugyanazzal az indokkal (inviteles területek számának lejelentése)
- nem etikus kiírni egy pályázatot úgy, hogy egby korábbi elmarasztalás utolsó napjai vannak érvényben, e miatt nem indulhat a pályázó. Ha egy héttel később lenne a jelentkezés, akkor a 2018-as GVH-s büntetés elévülne
- nem etikus kizárni egy pályázót a hatóság (nmhh) megtévesztése miatt, miközben ha 10 millió polgárt tévesztenek meg -lásd milliárdos GVH-s bírságok-(tkom, tnor, voda) az belefér
- nem etikus új kizárási elemet beemelni a tenderbe úgy, hogy ez egyértelműen csak egy pályázót érint negatívan (GDPR)
- nem etikus versenyélénkítésről beszélni (nmhh) , miközben 1999-ben a vodafone-nak, majd 2012-ben az MPVI-nek is kedveztek belföldi roaming biztosításával, miközben a diginek ezt egyetlen pályázatba nem emelték be, mint kedvezményt
- ha elbukik a digi, a felhasználók is bukják (nem csak a digis ügyfelek, hanem a verseny hiánya miatt sok millió ügyfél) az élhető tarifákatA politikai szálhoz egyetlen észrevétel: régen a király megengedte, hogy a földesúr sanyargassa a népet, ha az így beszedett adókból a királyi kincstárba is jutott.
Zárszónak: ha nem veszik nyilvántartásba a digit, akkor szerintem mindenki engedje el a témát: kicsik vagyunk mi ehhez...
-
RWhite
csendes tag
válasz sifarr #27398 üzenetére
Nem hiszem, hogy a fórumot "előrevivő" megnyilvánulás bármelyik fórumtagnak meghatározni, hogy mit (ne) csináljon ("Ne nagyon számolgass ... Szóval ne számolgass,,,"). Egyébként ha már valaki - az explicit felkérés ellenére - mégis csak "számolgatott", hadd engedtessék meg (légyszi, légyszi ), hogy másvalaki pedig az abban rejlő hibákra felhívja a figyelmet (ÁFA olyan tételre amelyre valójában nem kell fizetni, levonható ÁFA téves beleszámítása, ilyesmik). Azzal, hogy valaki eltúlozza az adók mértékét (350 Ft eltérés egy 1600 Ft-os tételen belül azért már "jelentős hibának" minősül minden józan standard alapján), mit ér el? Csak becsapja magát és azokat, akik felülnek neki...
"Minden adó a fogyasztót, a végfelhasználót terheti, az fizeti!!!" - ez kb. a "nincs ingyenebéd"-nek megfelelő "bölcsesség". Persze, és hogy még jobban "triggereljelek", nem csak a termékek/szolgáltatások költségeiként azok árába beépülő adókat fizetik meg a fogyasztók, hanem - kapaszkodj! - a vállalkozások nyereségét és így azok tulajdonosainak jövedelmét is. Ilyen ez a mocskos kapitalizmus, ugyebár... Mindent a szegény elnyomott proletár fogyasztók fizetnek! Kellene már egy "ne legyen jövedelme a vállalkozások tulajdonosainak" bölcsesség/mozgalom is, a "ne fizessünk adót" mellé.
-
viktorhu
veterán
válasz RWhite #27408 üzenetére
Versenypiacról beszéltünk, ami itt a hatóságnak nem érdeke, az EU-ban egyedül, és ezért nem született meg a szabályozási környezet, és egyetlen esetben sem engedtek alternatív szolgáltatót sem piacra lépni.
Sokan próbáltak a magyar piacon megjelenni, és ahogy a hatóságok más országokban például előírták a költségalapú hálózatátengedést a virtuális szolgáltatóknak, ez Magyarországon az inkumbensek nyomására mindig elmaradt. Már 2003 körül szó volt róla, hogy meg kéne csinálni, a szolgáltatók mondták, hogy ez fékezné az infrastruktúra-fejlesztéseket, és szépen el is halt a történet. Próbálkozott a Tele2, a Tesco, Lidl, a Digi, és érdekes, hogy mindegyiknek más piacokon működött is a próbálkozás, csak Magyarországon botlatták el egyedül mindegyiket.
-
viktorhu
veterán
válasz RWhite #27411 üzenetére
Ezt a levonandó ÁFA-t teljesen félreérted szerintem. Az ÁFA-levonás csak arra szolgál, hogy ne kelljen többszörösen befizetni, vagyis mindenki azt a részt vonja le, amit a lánc előző tagja már befizetett.
Megveszed ÁFA-val együtt a terméket / szolgáltatást. Ezt az ÁFA-t ugyan levonod, de aki neked adta el a terméket, az befizeti. Te pedig a teljes árra rárakod a teljes ÁFA-t, és a különbözetet fizeted be. Vagyis a fogyasztót végül a teljes összeg ÁFA-ja terheli, szóval ÁFA-s árból nem vonhatunk nettó tételeket. Akkor már helyesebb lenne a 4 forintos percdíjat nettósítani, és úgy számolni a nettó költségekkel, de ha 4 forint bevétellel számolunk, akkor a költségek is "bruttók" arányosan.
-
RWhite
csendes tag
válasz viktorhu #27412 üzenetére
Azt, hogy a hatóságnak mi az "érdeke", azt te nem tudod, úgyhogy innentől - téged szó szerint idézve - "a teljes eszmefuttatás hibás".
Egyébként engem a hatóság kevésbé érdekel, mint a meglevő három extraprofitos versenykerülő magatartása, mivel én az "éjjeliőr állam" elképzelés felől közelítem meg ezeket a dolgokat, és nevetségesnek tartom azt a kettős mércét, hogy ha a kötelességekről van szó (adók fizetése, törvények betartása), akkor minden zavaros gondolkodású az állam ellen hőbörög, ha pedig valami nem tetszik neki a "szent szabadversenyes" piacon, akkor kiabálnak az általuk megszüntetni kívánt államért. Minden feltétel adott már most is az ennél sokkal erősebb versenyhez, a meglevő három között. Kb. 20 (de lehet, hogy 25) éve várjuk, "szívrepesve"! A DIGI csak egy (általam is kívánatosnak tartott) cseresznye lenne a hab tetején. -
viktorhu
veterán
válasz RWhite #27414 üzenetére
Ausztriában sem jószívűségből engedte át a telekom a virtuális szolgáltatóknak az infrastruktúráját, hanem mert a hatóság beavatkozott. És így jelent meg 2011 körül a 15 eurós korlátlan csomag, virtuális szolgáltatókon keresztül. Erre aztán lépniük kellett nyilván az inkumbenseknek is. Ehhez kellett az aktív hatósági szerepvállalás. Enélkül ugyanolyan langyos volt a piac, mint nálunk. Ettől az olcsó szolgáltatástól viszont itt megvéd minket a hatóság.
-
szaboi6512
őstag
Huawei E5785-22C eszközre kiadtak egy frissítést.
Tudja kezelni a Digi hálózatát.
SW: 21.191.65.00.965
WebUI: 21.100.52.02.965
Aki be tudja szerezni annak elég csak "Hagyományos módon" frissíteni, Nem kell szétszedni.
Datalock nem kell hozzá.
Nekem nem sikerült beszerezni eddig.ASUS RT-AX58U "Ez kizárt dolog,mert nem tudom!"
-
RWhite
csendes tag
válasz viktorhu #27413 üzenetére
Hogy ki mit ért félre, azt később megbeszélhetjük
Mutass már egy olyan komoly, valós költségszámítást, ahol levonható ÁFA esetén "A" cég költségeinél a tőle teljesen független, neki "csak" beszállító "B" cég által fizetett ("A"-nál levonható) ÁFÁ-t számításba kell venni. A vásárló cég költsége ebben a viszonylatban nem több, mint a nettó számlaérték, nettó beszállítói ár, és még ragozhatnánk. Szóval "A" cég (DIGI) költségszámításánál nem költség a "B" cég (pl. Telekom) által a végződtetési díj kapcsán rá kiszámlázott (és a költségvetésnek T által megfizetett) ÁFA (feltéve, hogy levonható, de ez már tisztázásra került, hogy a tárgyalt esetben az). Most költségszámításról és nem a könyvelésről beszélek, mert nyilvánvaló, hogy a könyvelésben szerepel a levonandó ÁFA is, bár egyáltalán nem mindegy, hogy hol. Nem is megyek bele, hogy a levonható ÁFÁt (előzetesen felszámított általános forgalmi adónak hívják szaknyelven) hova is kell könyvelni, de annyit megsúgok, hogy nem a költségszámlák közé. Innentől kezdve pedig az a személy, aki egy költségszámításnál mégis figyelembe veszi a költségek között... hát, az egy nagy karót kap, ha egy komoly oktatási intézmény vizsgáján ilyennel előáll, illetve lapátra kerül a vállalkozásnál, ahol ilyeneket számol, mert igencsak jelentőset tévedett (esetünkben percenként 1 Ft-os szintű tévedésről, a költség ekkora mértékű eltúlzásáról van szó, 4 Ft-os percdíj alapra vetítve)
Az a helyzet, hogy attól még nem lesz hitelesebb - és főleg nem pontosabb - a költségszámítás, hogy minden tételre rádobáljuk az ÁFÁt, ha kell, ha nem. -
RWhite
csendes tag
válasz DrBubo77 #27415 üzenetére
Ebben nincs is vita közöttünk, az ellenkezőjét nem is állítottam. "Csak" annyit, hogy már most is minden feltétel adott a versenyre, a meglevő három között, nem kell(ene) várni Messiásként a 4. belépőre.
Korábban azt is leírtam, hogy szerintem a "hatóságnak" addig kellene büntetnie a DIGIt, amíg szabályosan nem működik (most ne vigyük félre a témát azzal, hogy jogosak voltak-e az eddigi büntetések vagy nem, tegyük fel vagy fogadjuk el, hogy igen), de a frekvenciapályázaton teret kellene engedni neki. -
sifarr
senior tag
válasz RWhite #27411 üzenetére
Nekem nincs gondom azzal, hogy a vállalkozásoknak legyen profitja (minden adó "áthárítása" után.
Én erre reagáltam, ki is emeltem a tőled idézett részben. Most újra megteszem jobban kiemelve. Te írtad:
a távközlési adó fogyasztási jellegű adó-e, el lehetne vitatkozni, különösképpen azért, mert adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - az más kérdés, hogy a "szorosan együttműködő" szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra (egy áremelés vagy "ártöbblet" formájában), de hivatalosan, számlában ezt nem tehetik meg
Erre írtam, hogy átterhelik, minden adót átterhelnek. Ha van verseny, akkor is átterhelik, mert nekik az költség, mint minden adó.
Ahogy átterhelték a bankok is a tranzakciós illetéket (alanya a bank), akik között van verseny, mégis. Pedig azzal is az volt a kommunikáció, hogy a bankokat terheli és nem az ügyfeleket.Most én foglak provokálni. Én is az "éjjeliőr állam" híve vagyok, de pl. a tisztességes piaci viszonyokra ott is figyelni kell, szabályozni is. Mert a szabadpiaci verseny sem old meg jól mindent.
Fizeted te a mobilszámládban (ha publikus) a saját fogyasztásodon (benne adók) kívül más előfizetők fogyasztását is. A kiemelten jó flották ráfizetését. "Átterheli" a szolgáltató rád.
Lásd kormányzati/közbeszerzési flotta. (Csak nettót írok, hogy az ÁFA nem zavarjon be.)
Korlátlan csomag
Havi díj: 989.-
Korlátlan hívás és sms + 1 GB net.
Ha elfogy a net, akkor túlforgalmazási díj (128 kb/s-re lassítva) 0,01 Ft/GB, azaz 1 fillér.
Kisebb csomagokban az sms (50 ingyenesen túl) 0,01 Ft/db, azaz 1 fillér.
A mobilhívás percdíja 2,70.-, vezetékesé 0,01.Ragozzam, hogy ez flotta szinten csak ráfizetéses lehet a szolgáltatónak?
Már önmagában a telekom adó miatt is, ami percenként 3 Ft (céges a flotta) és a havi maximuma 5000.-? Mekkora a havi ráfizetés min. 200 ezer SIM esetében?
Ki fizeti ki a ráfizetést? A többiek, mi. Átterhelve.
Tisztességes (piaci) ez az átterhelés? Nem. Fellép ellene a GVH vagy az NMHH? Nem. Mert pl. ők is ezt a tarifát fizetik.
Hozzak idézetet, hogy hogyan indokolja határozatban jogosnak a hatóság, hogy lényegében a telekom adót az egyik előfizetésről átterhelik a másikra? -
viktorhu
veterán
válasz sifarr #27421 üzenetére
Így van, ha jótékonykodni akarnának, akkor nem is számítana, de ami a fogyasztói árba bekerül, abban onnantól ÁFA is van. A teljes árra megy az ÁFA, az összes levonás menet közben technikai kérdés, hogy melyik költség melyik szinten jelenjen meg. Nincs olyan, hogy ebből az X forintból 700-on nincs ÁFA, mert az egy másik adóra megy el.
-
RWhite
csendes tag
válasz viktorhu #27422 üzenetére
Csakhogy te azt érted félre, hogy ÁFÁt a számlaértékre (durván leegyszerűsítve az árra) fizet egy vállalkozás, nem pedig a költségeire, a 700 Ft pedig költség. Te azt állítod, hogy 700 Ft-ra (27%) 189 Ft ÁFA fizetendő.Ez egyáltalán nem igaz, mert a fizetendő ÁFÁnak nem ez a kiszámítási módja. (A 700 Ft-hoz nem is társul ÁFA-fizetési kötelezettség, még levonható ÁFA formájában sem.) A fizetendő ÁFÁnál a bevételed érdekes, és nem a költségeid mértéke, az "csak" csökkent(het)i a fizetendő ÁFA mértékét a "levonható" ÁFA révén. A levonható ÁFA pedig nyilvánvalóan nem költség.
Nyugodtan utánanézhetsz még akár a DIGI pénzügyi adatainak is, ha ránézel az ÁFÁra, messze nem fog kijönni árbevételarányosan a 27%. Innentől elég érdekes a 27% ÁFÁt mechanikusan rádobni a távközlési adóra és/vagy a végződtetési díjra. Azt mivel fogod megmagyarázni, hogy a DIGI más, speciális adókulcsok alanya? Ráadásul minden évben más? Vagy pedig hogy a "költségei" között vannak 27%-os ÁFÁval terhelt tételek (nyilván csakis a távközlési adó és a végződtetési díj lehet ilyen) és sok más pedig 0%-os?[ Szerkesztve ]
-
vmarci21
tag
válasz RWhite #27406 üzenetére
A versenynek nem feltétele, hogy 3-nál többen legyenek, az ilyen kevés szereplős piacokra mégis egyedi dolgok jellemzőek, ennek megfelelően még saját neve is van a dolognak: oligopólium:
"Az oligopólium a közgazdaságtanban olyan piacok megnevezése, ahol az eladók viszonylag kis számban vannak jelen, és ennek köszönhetően meglehetősen nagy piaci erővel rendelkeznek."
De pl. angol Wikipedia-ba kapsz róla részletesebb leírást is.
És nyilván nem véletlenül hasonlítanak az árak, hanem azért, mert általában senki sem akar a másik alá ígérni, ezzel túl jelentős árversenyt előidézve, viszont hogyha valaki mégis valamilyen mértékben módosítja az árait, és a piacvesztés elkerüléséhez kell, akkor egymás ár-szintjére lemennek.
Lehet emiatt hányni, meg bullshit-nek nevezni, meg utálni őket, de ettől még ez így egy teljesen legális piaci gyakorlat, (hiszen nem állapodtak meg előre a piac felosztásába, árakban, stb, tehát van verseny, még akkor is, ha az elsősorban nem is az árakban mutatkozik meg (bár néha ott is megmutatkoznak a jelei, már írtam rá 2 példát a közelmúltból)) amivel ha lehet, akkor szeretnek élni a cégek. Ha te lennél egy ilyen piacon valamelyik cégnek a vezetője, akkor valószínűleg te is szeretnél egy ilyen helyzetben bennmaradni, és nem árversenyt generálni.
Viszont ezzel általában nem lehet éni, mivel ez a lehetőség nyilván csak akkor működik, ha kicsi a verseny, így nincs olyan versenyző, akinek (még) jelentős piacszerzési céljai lennének. Ennek a fenntartásához előnyös a kevés szereplős piac, aminek meg a feltétele a magas belépés küszöb (hiszen ha más is látná, hogy a jelenlegi cégek árainak mondjuk feléért is tudna elegendő profitot termelni, akkor bejönne az új versenytárs, ha be tudna.) Jelen helyzetben a frekvenciák árai már alapból egy jelentős belépési korlát, az hogy a hatóságok a pályázati feltételeket úgy írják meg, hogy még olyannak is nehéz legyen bejutni, aki ezt ki tudná fizetni, az meg még tovább emeli a belépési küszöböt.És igen, pontosan az a legvalószínűbb kimenete a dolognak, hogy 4 versenyző esetén is egy idő után beáll a piac egy olyan helyzetre, amit mind a 4 szereplő elfogad, és nem akar majd nagyon kimozdulni belőle. Viszont eddig eljutni kell egy évtized, vagy akár évtizedek is, úgy hogy most egész sokáig megoldaná a verseny felélénkítését egy 4. szolgáltató megjelenése.
És nem, nem "azért kárhoztatjuk az államot, mert nem avatkozik bele a versenybe", hiszen az az opció, hogy nincs állami beavatkozás, az azt jelentené, hogy mindenki úgy használja a frekvenciákat, ahogy akarja. Korlátozott erőforrás miatt ez nyilván nem opció. Úgy hogy marad az a lehetőség, hogy bár az állam bele szól a dolgokba, de a lehető legkevésbé - például az már egy jó kezdés lenne, ha nem úgy írja meg a pályázati szabályokat, hogy új szolgáltatónak esélye se legyen az indulásra.
Úgy hogy valamit félreértettél, most sem extra állami beavatkozásról volt szó, hanem pont az ellenkezőkéről, hogy ne szóljon bele az állam a szükségesnél jobban a dologba.>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
-
Mc Elek
csendes tag
Sziasztok,
az új csomagoknál nekem nem világos:
- A Juniorból csak 1 lehet per fő- előfizetés, vagy lehet pl 1fő + 2J?
- A Junior az vajon korhatáros is lesz, vagy lehet felnőttnek is, ha elég a net?
Nálunk pl 4 tagú családban 2 iskolás gyerekkel bőven elég lenne 1fő+3Junior előfizetés.
Ezekről tud valaki bármit? -
DrBubo77
Topikgazda
válasz RWhite #27420 üzenetére
A hatóságnak a meglévőket is addig kellene büntetnie, amíg le nem szoknak a fogyasztók megtévesztéséről.
Azt már megfigyelték más országokban, hogy 2-3 szereplő esetén be tud állni az oligopol helyzet. Negyedik szereplő esetén ez már nem megy.
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
-
DevKiller
senior tag
Én nem tudom...
Az a baj, hogy ilyenkor éri fel ésszel az ember(már akinek sikerül), hogy a szép és valóban működő köztársaságból mi lett mostanra. Lehet törölni nyugodtan megértem, de egyszerűen nem hiszem el, hogy itt tartunk.
Lehet, hogy gazdaságilag úgy ahogy megvagyunk, de minden másban **** a rendszer.
Vagy is nem, mert csodálatos, ilyen nyíltan eltitkolt köztársaság kevés van a világban.UI: Sorry ezekért a sorokért, de szar kedvem van és amiket itt olvasok attól meg még szarabb, szóval ez van. Ha nem maradhat, nyugodtan mehet a kukába.
Kb úgy mint a DIGI jövőbeni hálózata if nem tudnak indulni az árverésen.[ Szerkesztve ]
HONOR 50 5G 128/6 GB (Telekom HU/ Telekom HU)
-
#25741824
törölt tag
Szerintetek marad a Teszt tarifacsomag?
Mert én annak kivezetéséről sehol nem tálaltam infót, csak az értékesítését zárják le 1-jétől. Ez értelmezhető úgy is, hogy akinek most van, az használhatja továbbra is, csak új szerződés nem köthető rá. -
nyitom
aktív tag
Ha a DIGI mobil megszünne, remélem ez soha nem fog bekövetkezni, akkor nekem tuti hogy nem lesz másik mobil előfizum. Legalább is nem hazai !!!
ELVTÁRSAK KONYEC !!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrBubo77
Topikgazda
(rögzített hozzászólás)
2024. március 1-től
● a DIGIMobil Plusz a jelenlegi 1.830 Ft listaárról és 1.480 Ft kedvezményes árról 2990 Ft-ra nő.
● a DIGIMobil MAX a jelenlegi 1.830 Ft-os listaárról és 1.480 Ft-os kedvezményes árról 2.990 Ft/hó összegre emelkedik.
● A DIGIMobil Junior a jelenlegi 1.250 Ft-os listaárról és 910 Ft-os kedvezményes árról 1.990 Ft/hó-ra módosul.
● Az eddigi 4 forintos percdíj valamennyi belföldi irányba 10 forint lesz.
● A nemzetközi irányú hívások díja az 1. díjzónában 5 Ft/percről 76 Ft/percre módosul.ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
● A politikai jellegű hozzászólások figyelmeztetés nélkül törlésre kerülnek!
● Az Összefoglalóban megtalálható, hogy mit ír a Digi ÁSZF a szolgáltatás és a SIM kártya használatáról. Az ezzel kapcsolatos hozzászólások törlésre kerülnek.
● A személyeskedő, sértő vagy flame jellegű hozzászólások törlésre kerülnek.
● Az iPhone-os SMS küldést boncolgató hozzászólások törlésre kerülnek.
Társtopikok:
● DIGI internet
● DIGI kábel TV
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!