- Google Pixel 6/7/8 topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #71750 üzenetére
Nem találtam benne semmi extrát. Ez ennyi.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Parson
addikt
Sziasztok, G30/G31 LCI 530i sedan/touring mennyire problémás a tapasztalatok alapján?
Egy ~15e km-t futott példányt vennék a közeljövöben, bár sokat dillemázok még rajta mert lenne versenytársa. Szerencsére van idöm eldönteni, nem hajt a tatár.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #71751 üzenetére
Érdekes, nem fogy a németeknél a villanyautó? Még egy 330e is drágább mint az i4-es, papíron egy árban vannak de arra nem láttam ilyen kedvezményes készlet autókat.
-
nagyúr
válasz Parson #71752 üzenetére
Nem kimondottan tudtommal. Nekem G30 530e van, a motor majdnem ugyanaz. Kötelezőkre figyelni, évenkénti olaj és szűrőcsere, váltóolaj 100k körül és akkor az autó gond nélkül el lesz veled szvsz. De majd Ezredes megirja ha van valami nyűgje.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #71753 üzenetére
Szeptembertől nincs állami támogatás céges EV-re.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #71755 üzenetére
Azt mondod, hogy valószínűleg bevásároltak/berendeltek előre és most rajtuk ragadt a készlet és próbálnak megszabadulni tőle.
-
Shadowbull
addikt
-
nagyúr
válasz Parson #71758 üzenetére
Rozsda? Egy 7 éves német autón? Ne vicceljünk kérem.
Lánc ennél a motornál tudtommal se nem nyúlik se nem szakad. Figyelni és ellenőrizni kell minden évben a kötelező szerviznél.
Max apró elektronikai hibák, de az sem általános.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Rossi
addikt
válasz Tsebacsi #71754 üzenetére
Én, ha nyugodtan akarnék aludni, 60.000 km-enként cserélném az osztómű és differenciálmű olajokat.
(Osztómű felújító szaki 40-50.000-et javasol.)
Ismerős G30-ában 85.000 km körül szart be az osztómű (előtte a kormánymű), nekem ugyan G01 LCI van, abban 75.000 km-nél a hátsó diffi lett cserés, a kormánymű már 35.000-nél cserés volt.Meg a váltóolajjal sem várnék 100.000 km-ig, videók alapján 80-90.000-nél már fekete, égett olaj jön ki a váltókból.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Parson
addikt
válasz Tsebacsi #71759 üzenetére
'Rozsda? Egy 7 éves német autón? Ne vicceljünk kérem.'
Sajnos elég sok ellenpéldával találkoztam már, úgyhogy a kérdés nem vicc, hanem elövigyázatosság / érdeklödés a tapasztalatokról ezzel a konkrét G30 / G31 karosszériával kapcsolatban.
A többi megnyugató egyelöre.
Csak érdekességképpen: pont, hogy egy keveset futott, de alapvetöen az adott széria utolsó példányaiból szándékozok venni - eképpen a vásárló visszajelzések, idöközbeni javitások a gyártásban / fejlesztésen mind hozzájárulnak, hogy egy letisztultabb, megbizhatóbb terméket vegyen az ember. Mivel bizony a német autók sem tökéletesek, de erre is láttunk már számos példát.
Természetesen (számomra) a kötelezö szervíz + olajcsere + egyebek nem kérdésesek, hiszen egy gépet nem csak megvenni és használni, de karbantartani is kell. Ez nagyon-nagyon fontos. De azért jó elöre sejteni, mivel áll szemben az ember, csupán ezért az érdeklödés.
Amúgy ez a G30/G31 az utolsó széria, ami még tetszetös a szememnek. Ha ezt nem veszem megem, akkor csak a Mercedes W213 / S213 / W214 / S214 marad mint opció. Mint korábban írtam, nem hajt a tatár, úgyhogy ebböl a szempontból szerencsés vagyok.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
kardkovacsi
senior tag
[link]
Egy újabb nagyszerű reklám a BMW-nek. -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #71764 üzenetére
Hmm, Zách Dani megint szakért?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dellfanboy
őstag
válasz Shadowbull #71765 üzenetére
még mindig
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #71765 üzenetére
ebben a cikkben nem kellett
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #71751 üzenetére
I5 vitte le, nem?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #71764 üzenetére
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Rossi
addikt
válasz kardkovacsi #71763 üzenetére
Ez érdekes, nem tudtam.
Az egy adott sebességfokozatban megtett hosszú haladás miatt talán?
Motorkopás kapcsán meg pont a sok autópálya a jó, nem gondoltam, hogy a váltó kevésbé szereti.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Parson
addikt
Pedig logikus.
1. huzamosabb ideig magasabb üzemi höfok
2. adott sebességfokozatban magasabb fordulatszámon megy a hajtómü
A 2 fenti pont egyidejü okán az olaj vmivel hamarabb öregszik (degradálódik az anyag, elhasználódik).[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #71768 üzenetére
Szerintem nem, azt arban szepen fole pozicionaltak, es az akksi, teljesitmenyadatok, vegsebesseg alapjan nem ugy tunik, hogy jelentosen valtozott volna az i4-hez kepest a hajtaslanc. Bar felulrol szoritja az iX (az 50-es szerintem jobb vetel a kozel 1.5x akkora akksival ugyanolyan listaarral), lehet helyet csinaltak alatta.
-
chess001
aktív tag
Ennyiért már kezd egész jó lenni, az 5 ajtós kaszni nagyon jó, másnak nincs ilyen. A szedánt lehetne hanyagolni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
kardkovacsi
senior tag
Nézegetve a kinti készletet meglepő, hogy kb az autók 60-70%-ba rendelnek vonóhorgot a dílerek. Ezek szerint az kint ilyen kvázi kötelező tartozék
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #71776 üzenetére
Helyes amúgy, utólag elég macerás és van haszna.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #71765 üzenetére
a te "szakértésed" nagy segítség volt. Mikor mondtam,hogy a BMW nem megfelelően jár el azzal,hogy behívja ellenőrzésre az EGR hűtő miatt az autókat mert hiába jó épp adott pillanatban később problémás lehet és problémás is lesz. Minden esetben cserélni kellene az EGR hűtőket. Te erre azt mondtad,hogy megfelelően járnak el és amit ők mondanak / csinálnak az úgy jó/megfelelő. Mára kiderült,hogy ez nem igaz és nem megfelelő volt a BMW eljárása. Ugye alapvetően az volt,hogy ellenőrzés ha hibás csere. [OFF]Végig mondtam ez nem jó és amúgy is hiába raknak fel másikat az is fos lesz hisz a szart cseréled fosra. . Ezek után a BMW kitalálta igen ez így nem jó mindenkit visszahívnak akinek jó volt az ellenőrzéskor azt is cserélik. Majd a legújabb ami most él mindenkit megint visszahívnak akiknek cseréltek újból cserélik új gyártású Korens ( fos ) helyett Borgwarnerre ( bár ezt se tudjuk meddig lesz jó főleg ,hogy a BMW nem ír elő meghatározott futásteljesítmény után szívórendszer / EGR takarítást ) Tehát nem volt igazad amikor védted,hogy a BMW jól jár el,hogy csak ellenőriz és nagyon jó amit csinálnak. Szokás szerint védted őket de mára beigazolódott,hogy nem volt igazad és amit végig mondtam az volt a jó nem az amit a BMW elkezdett művelni... Lehet magyarázni ,hogy tömeggyártás dilettáns faszok ülnek bent akik nem tudnak megfelelő döntést hozni egy igen komoly hibánál ahol számtalan senki nem komoly gyári mérnök átlátja,hogy mi a baj... BMW-nek ehhez kellett 2017-2023-ig egy 5-6 év mire eljutottunk oda amit ALAPBÓL kellett volna tenni.... De a minimum az lett volna,hogy élből CSERE mindenkinek az EGR hűtő és előírnak minden autóra X km után szívórendszer takarítást / EGR hűtő takarítást / hűtőkazetta takarítást. Ezzel minimálisra csökkentehették volna azonnal a kigyulladás kockázatát. De a dilettáns hozzáállás a csak ellenőrizgetünk úgy hagyunk mindent ami látványosan fos jó az kicseréljük majd megint visszahívjuk az embereket jó akkor cseréljük ki mindenkinek majd gyártatunk mással EGR hűtőt jó akkor cseréljük le arra közben meg égnek le az autók és ehhez kell 5-6 év.... Igen is ez egy olyan probléma amit lehetett volna kezelni sokkal sokkal hamarabb... Ez abszolút gyári hiba de a hibakezelés Dacia színvonal. Úgy,hogy a hibát inkább ott keresd. Én magam számtalan autót mentettem meg a kigyulladástól de ezeknek meg se kellett volna történnie ha a BMW megfelelően kommunikálja a problémát és megfelelően javítják a hibát....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chrys_
addikt
válasz kardkovacsi #71781 üzenetére
Én éppen 1 éve várok a cserére Néhány hónapja hívott a helyi szerviz, ha fogy a hűtőfolyadék, akkor leellenőrzik soron kívül a rendszert, de cseredarab nélkül elég vicces. Addig is hatóság/biztosító felé rendben vagyok, mert időben jelentkeztem a visszahívásra.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #71781 üzenetére
Mondjuk Ezredes nem flame-el hanem a tapasztalatokat adja tovább.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #71780 üzenetére
Onnan,hogy már 2017-ben találkoztam folyamatosan ezzel a problémával. Onnan,hogy folyamatosan ilyeneket javítunk. Onnan,hogy már akkor is takarítottuk a szívósort hűtőkazettát és egyebeket ahogyan a RÉGI autókon is. Onnan,hogy láttam,hogy fizikailag mekkora egy rakás szar az az EGR hűtő onnan,hogy előtte is folyamatosan BMW-ket javítottam és ismerem a típusbetegségeit. Onnan,hogy M57-nél is találkoztam EGR problámval csak nem ilyen hitvány az EGR hűtő mint a N57-be. Onnan,hogy láttam mennyire retkelődik az egész és leszűkülnek a járatok. Onnan,hogy visszahívás se volt már cserélgettük az EGR hűtőket és írkáltuk ki a picsába,hogy ne legyen gond. Onnan,hogy még temérdek kifejezetten BMW szervizzel állok kapcsolatba. Onnan,hogy kapcsolatban állok alkatrész beszerzéssel kapcsolatban állunk a Wallis-al. Tudod ha elég sok ilyen autót szerelsz és van ismeretségi köröd ebben a szakmában akkor elég gyorsan össze lehet rakni dolgokat Másik meg 2017-18-ban már sok autó nem is volt garanciális be se vitték alapvetően márkaszervizekbe. Ja és onnan,hogy nem a tervezésen ülök egy íróasztal mögött számítógépet bámulva hanem a való életben a valós problémákat látom minden nap. És nem kell mérnöknek lenned ahhoz,hogy már szemre is lásd a különbséget,hogy mekkora egy hitvány szar a korens EGR hűtő. Első alkalommal ahogy a kezembe került egyértelmű volt,hogy az egész egy gatyi lemez vékony szar főleg a megkerülő rész. Neked nincs rálátásod mert életbe nem láttál még ilyet... nemhogy javítottál volna.... Foggalmad nincs mik a típushibák mik a gyenge pontok mit mikor kell cserélni / takarítani honnan is tudnád mikor az életbe ilyet nem láttál közelről... Meg a tervezés és a valós élet mikor már 4-5-6-7 évesek az autók végképp mást mutat... De hála az égnek az idő engem igazol minden ügyfélnek elmondtam mit kell csinálni egyik autóval sincs probéma NYilván a gyár nem tudja,hogy egy szar mikor terveztik legyártáják. Ha tudnák csak nem adnák azért ki... Vagy kiadják úgy,hogy tudják eldurran minden autón az EGR hűtő ? Tudják,hogy elszakad a lánc temérdek autóban még 200E Km-t elérve sem tudják,hogy 250E Km-nél is simán lecsapágyasodik ? Mert ha mindezeket tudják és így adják ki akkor igen is ők a hibásak. De nyilván nem feltételezek ilyet csak később jönnek rá évek múltán,hogy ez /az szar és itt jön képbe,hogy a való életben én ezekkel találkozok folyamatosan míg te / ti a tervezésnél NEM. A tervezésnél nem látjátok,hogy 120-150E Km alatt irdatlan koromlerakódás keletkezhet ami önmagában problámát okoz ? nyilván nem emrt akkor lenne utasítás,hogy 100E Km-nél kötelező takarítás de nincs ilyen előírva mai napig. 3 max 5 évente vegyél új autót ez a lényeg igazán a gyárnak nem az,hogy egy autó 300E Km-nél is tökéletes legyen. A garancia időt húzza ki és utána ha széthullik se baj. Pont az a baj,hogy garancia időn belül nem írnak SEMMIT elő.Se egy osztómű olaj cserét ami konkrét tény ha folyamatosan cseréled akkor élettartamot növelsz ahogy a váltónál is de minden lifetime. Ha nem ilyen hanyag karbantartás lenne gyárilag előírt ( kitolt olajcsere 2 olajcserénként cserélj levegőszűrőt / ne is cserélj olajat a hajtóművekben / nincs előírás takarítás szívórendszerre / hűtőkazettára ) az nagyban növelné az autók élettartamát... Élettartam rovására megy minden...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Shadowbull
addikt
válasz H.Ezredes #71787 üzenetére
"a való életben a valós problémákat látom minden nap"
Hja, csak nem érted amit látsz, pláne nem érted/tudod még a töredékét sem annak, ami egy ilyen alkatrész megtervezése, letesztelése, tömeggyártása mögött van. Még csak a felszínt sem kapargatod, buta közhelyek és konteók ismételgetéséig jutottál.
Arról nem is beszélek hogy az értelmező olvasás is meghaladja a képességeidet.
Szóval maradj az autószerelésnél, de ne akarj olyasmiben szakérteni amihez lövésed sincs.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #71781 üzenetére
Érdekes engem lebaszott jó formán a szervizes,hogy akkor szóljak ha már gyullad. Nincsen semmilyen egr csere. Olvassam el az üzenetet amit kiírt a kocsi
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz H.Ezredes #71787 üzenetére
Szerintem kár ezen vitázni. Valószínűleg mindkettőtöknek igaza van. Neked abban, hogy nem valami jó egyes alkatrészek minősége (mondjuk nézd a jó oldalát legalább van munkád ), viszont én értem azt is amit Shadowbull mond, hogy nem látod a vezérlőelvet, miért ilyen. Csak egyet emelnék ki, hogy a BMW tipikusan flotta autó, a flottásoktól meg folyamatos a törekvés a minél kisebb szerviz igényre. Ebből kifolyólag született meg a 30e kilométeres olajcsere és ezért nem lesz szívósor tisztítás sem a listán. Majd jönnek a villanyautók és ezzel se kell problémázni többet
-
Shamat
aktív tag
E60-nak mennie kellett sajnos, de nem bírtam Bömös nélkül...
Lett helyette jó kis 30d manual...
DEAD LIKE ME
-
nagyúr
-
ArthurShelby
addikt
válasz brumi1024 #71777 üzenetére
Nálunk az egyik kocsin van horog, de sosem használtuk a 11év alatt. Inkább olyan volt, hogy elfelejtettük elővenni a műszaki vizsgához (vagy én elfelejtettem szólni, mert a képeken kell, hogy horoggal legyen)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Shadowbull #71788 üzenetére
Remélem nem sértés, vagy indiszkrét kérdés, de marketinges vagy?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #71796 üzenetére
En rendszeresen, bicikliszallitas egyik legjobb modja, de utanfutot is "fillerekert" lehet berelni, azt is szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest