- MIUI / HyperOS topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
topi66
aktív tag
A fent említett "márkát" engedd el, nem minősíteném a termékeiket.
Van egy dines androidos és window-os fejegység ami nagy monitorral rendelkezik 6.5-7 coll Kicsit csiki-csuki,de bevált megoldás. Android flexibilis,sok esetben előtelepített offline navigációval. A hangminőség nagyon erősen szór, a szolgáltatások még jobban.A windowsosat inkább kerülni,mert alig járt el felette az idő
A 2 dines megoldható,sok és igényes munkával jár de ezt a vonalat ajánlanám. Az eredeti középkonzolt félretenni, és bontóból aprópénzért lehet venni donort a hekkeléshez. A gyári kijelzőt bukod,de mit is vesztesz? Óra,dátum van az androidos fejegységben is. Amennyiben gyári hangszóróid vannak,akkor azok életkorát tekintve a cseréjük ajánlott. Egy 2 utas szett nem őrült összeg, és sokat számít.Pl [link]
A belépőszint a fejegységeknél ami már elviselhető az [link] 1 dinesből,de RDS nélküli.
Kb mekkora keretben gondolkozol a fejegységet tekintve? -
zseko
veterán
Jó órányi EQ játszadozással, és miután kezdtem nagyjából rájönni mit és hogyan kellene állítani rajta, viszonylag jól szól már, bár a magas még mindig kicsit grízes, és a középhangok is furák még. De többet nem szánok rá, holnap úgyis kicserélem a hangszórókat ha kapok itt az autóhifis boltban, addig meg ez már hallgatható így.
Bár azt nem értem, hogy az appban vannak olyan beállítások, amik csak akkor jelennek meg ha nincs csatlakozva az autórádióhoz
HR24.hu
-
Barnahalo
tag
Tavaly én is majd 1 évet filóztam, mire megszültem milyen autósrádiót vegyek (a gyári működött, de QOL miatt váltottam). Végül JVC lett, egy régebbi darab, amit használtan találtam itt aprón. Már csak a Bluetooth miatt megérte, és én nem érzem azt, hogy rosszul választottam volna. Ebben még van anyag (talán ), meg mindent el lehet intézni rajta kényelmesen, támogat olyan dolgokat amit nem is használok, de jó hogy vannak, ja és megbízható (nem melegszik túl stb.). Most lesz kész az első mélyládám autóban, de már gondolkodom a kárpitok rezgésének megoldásán. A lista meg egyre csak bővül.
Ha úgy érzed, hogy nem tetszik annyira a rádió, szerintem küldd vissza ha lehet...
Meg így ahogy leírtad, mennyi apró ámde zavaró problémája van, örülök, hogy nem vettem új Nakamitchit... -
-
Lusu
aktív tag
Igen, ezzel már lehet időkorrekciózni amivel sokat lehet segíteni a zene megjelenítésén és a maga buta módján tud keresztváltásokat csinálni. Ha van csatornánkénti EQ akkor már egész izgalmas dolgokat ki lehet belőle csikarni. Függően a beépítéstől és részben a hangszóróktól, erősítőktől szerintem azt a boombox-ot meg lehet közelíteni vele
Tulajdonképpen amikor mozgatod a hangszórót, változik a frekvenciaátvitel, mert a reflexiók, a másik oldalhoz viszonyított fázismenet, mind változik. Emiatt lesz jobb/rosszabb amit hallasz.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Pontosan le van írva ez a jelenség az összefoglalóban Aftermarket hangszórók szigetelés nélkül biztosan rosszabbul fognak szólni. A gyári úgy van tervezve, hogy az jó legyen és lenyűgözzön a szalonba. A hangszóróid nagyon alsó kategória, fölösleges is volt rákölteni. Fejegység milyen? EQ-t fülre sohasem fogsz jól beállítani, időkorrekció is nagyon fontos. Értem én, hogy ennyi a pénz rá, de mint láthatod kidobott pénz az ilyen. Szerintem nagyon minimum 300.000Ft, ha ugymond sokkal jobbat szeretnél, és akkor még használt árakról beszélgetünk. Plusz szokás mondani, hogy a rendszer 40% a beállítás 60%-ot hoz Jól beállítani pedig nem sokan tudják és nem is olcsó az sem sajnos. Ilyen ez a hobbi, de szinte már minden hobbi rengetegbe kerül
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
troll81
addikt
minden rendszer annyira erős mint a leggyengébb eleme
erősítő nélkül csodák nem igen vannak.az mk1 focusba siman benne volt 2000 eu.
ha jot akarsz tervezni kell es rá tenni a pénzmagot
neked kell eldönteni emennyi az annyi,illetve az autó nyugodtan epits bele zenet ha neked megfelel. -
senior tag
-
senior tag
Hát jelenleg még én is csak azt mondhatom, hogy a gyári sokkal jobb volt, legalábbis mély szempontból, de ugye még csak a hangszorók vannak bent rádió ugyan úgy gyári. Biztos hogy nagy erőlelépés lesz egy másik rádió (ami végül egy multimédia lesz) és erősítő kombó beépítése, kérdés majd hogy mennyire. Nekem például ez az egész kb 300-350k-ba jön majd ki, ami az autó árának a negyede és mivel nem mostanában tervezem eladni (őszintén szólva soha nem is szeretném) így nem annyira vág földhöz a dolog.
-
senior tag
" Nyilván ilyen egyszerűen nem lehet összehasonlítani, már csak azért sem, mert abban eleve 20 vagy 22cm-es hangszórók vannak és rendes zárt doboz"
Az egyik célja a hangszigetelésnek, hogy "zárt" dobozt hozz létre ugymond. Nem véletlenül írják, hogy nagyon fontos. De a legfontosabb a beállítás, azt pedig te fülre soha nem fogod úgy beállítani, ahogy kell!! Ülj be egy olyan autóba, ahol meg van ez csinálva, másképpen addig ezt úgy sem fogod tudni megérteni. Nem rossz szándékkal írjuk amit írunk.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
mikor még ezt se bírja el amit a fejegységtől kap
Egy hangszóró ami nagyobb másabb mint a gyári csodák.....az soha nem hozza mint amit terveztek gyárilag.
A fejegység meg ha van otthon osszzoposzkop merd ki hol megy át torzításba.
Próbálj egy rendszert azonos tudású elemekből össze építeni úgy nagyobb siker lesz reszben
-
Lite
őstag
A végére pedig egy fontos info: ne felejtsd el a polaritásokat és a kioltást. Mert szét EQ-zva, fejegységgel kínozva egy mélyközepet, ami fordított fázisban működik és a két sugárzó kioltja egymást, nos, azt a kigyulladásig hajthatod, egy deka mélyet sem fog adni.(Azt már többször tárgyaltuk, hogy hangszórót nem a teljesítmény, hanem a torzítás égeti le). A fejegység egyébként sem meggyőző, a Nakamichi valaha nagy név volt a magnódeckek világában, aztán eltűnt. Most kb. pont semmi köze a régi céghez. Ha megnézed a kínálatot, mindegyik készülék egy normális gyártó 1:1 másolata kívülről. A tiéd egy Kenwood KM-304BT másolata. Ha azt egy az egyben ellopták, akkor annak harmatos f0s a gyári erősítője és pont erősítő kiszolgálására tervezték.
De vissza a fázisokhoz: a rossz fázis egyik tipikus jellemzője a "nincs mély, kiemel a közép, sz*r a magas".
Először csak a két mélyközepet kösd be és ha alakul a hang, a magasakat csak utána. Ha elsőre nincs mély, de a balansz eltolásával megjön, akkor az egyik sugárzó fordítva van bekötve, ha kapásból olyan a hang, mintha szét akarná húzni a fejed, akkor mindkettő rosszul van bekötve. Amikor ezzel megvagy, kezdődhet a játék a magassal. A legtöbb esetben sok a magas, elnyomja a mélyet, visít, stb. Ilyenkor szokás a magas polaritását megfordítani. Az esetek 90%-ban ez rendbe is teszi a dolgokat.(Több olyan fórumtársról tudok, akiknél a végső beállítás az lett, hogy: magas fordított, mélyközép normál, szub fordított polaritás.)
A dobozt pedig már leírták. Ezért kezdődik minden azzal a nyomorult ajtószigeteléssel... Az az első lépés, a gyári hangrendszert is feljebb emeli egy-két kategóriával.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
Huhh, attól tartok, valami félrecsúszhatott. Ha beütöttem itt a keresőbe a fejet, aki csak találkozott vele, nem volt elragadtatva tőle, sőt, volt, akinek problémája is volt.
A normál hangfal egy kész hangdoboz, teljesen másként fog viselkedni, főleg, ha betetted az autóba.A szigetelés és a hangszórók rendben lesznek. Ahogy néztem, 91 db érzékenység, az még nagyon is a fejről hajtható kategória. De a jelenlegi fej lesz a ludas. A polaritáson még próbálkozz majd, hogy a magast (és csak azt!) megfordítod.
-
-
troll81
addikt
Alacsony jel és torz...mindent a torz jel nyír ki.
1000subra 1.5kw erőt tettem, nincs ki vezérelve maximális jelalakra,is szép szinushullamon üzemelt kellő hangerővel nincs torzítás nincs túl vezérelve az erősítő.
Ha be van állítva minden nem lehet baja semminek.
Röviden ennyi. -
Lusu
aktív tag
A hangszórók nem szeretnek áram alatt mozdulatlanul állni, mert akkor leégnek. A kis teljesítmény esetén ez azért fordul elő, mert egy bizonyos kitérés után kevés az energia, hogy tovább mozdítsa a membránt és az megáll, holott a bemenő jel szerint még mozdulnia kéne tovább. Emiatt torz is lesz a zene és amíg egy helyben áll a tekercs, forrósodik, amíg végül 10W is bőven leégeti.
Ideális esetben az erősítő mindig nagyobb teljesítményű mint amit a hangszóró elviselni képes. Főleg azért, mert a teljesítmény igénye is frekvenciánként változó és... De nem untatlak
Egy hangszóró mögé kell az energia. Ha ez megvan, kell egy bitang masszív beépítés, Ha ez is megvan, egy autó esetében szükséges a különböző távolságok korrigálása, időkorrekcióval. Valamint ezzel párhuzamosan a vágási frekvenciákat a hangszórók átviteléhez igazítani majd equalizerrel egyformára alakítani a 4 (vagy több) hangszóró frekvenciaátvitelét.
Viola, ezek a tisztes hangreprodukció lépései és az út a nirvánába -
Lusu
aktív tag
A mérőszalag egy nagyon jó kezdés. Utána fülre párosával tudod állítani a hangszórókat, mint magas pár, mélyközép pár. A magasnál talán azt tudod figyelni, hogy a mérőszalagos állítás után megtaláld azt a pontot ahol a legtisztábban szól és a középső hangok pozíciója valahol az autó középvonalába esik (persze ez is több dolog függvénye de nagyjából stimmel, ja és csak a magasak szóljanak)
A mélyközepeket talán úgy a legkönnyebb mérőszalag után fázisba hozni, hogy választasz egy jó mély szinusz hullámot amit kellő hangerővel képes megszólaltatni. Mondjuk ha 60Hz-en vágod a hangszórók alját akkor legyen a választás 60Hz. Csak a mélyközép pár szóljon és az egyiken fordíts polaritást. Majd kezdd el késleltetni az egyiket, ha hangosodik, akkor állítsd vissza és kezdd késleltetni a másikat. Addig kell késleltetni vagy a jobbat vagy a balt amíg a leghalkabb lesz (meg kell próbálni fókuszálni a 60Hz-es hangra, mert sajnos az ajtó belezavar a maga rezgéseivel) ha ez megvan, polaritás vissza és ha az égiek is úgy akarják jól fog szólni
A mélyet fázisba hozni ugyan úgy lehet csinálni, mint a mélyközép párnál. Csak a mély és a mélyközepek szóljanak (először a mélyközép pár legyen beállítva, mert fordítva bele lehet kavarodni) A keresztezési frekvencián szinusz hullámot játszani és meghallgatni mi történik ha elkezded tekergetni a késleltetést. Itt is azt kell megtalálni ahol a legjobban elhalkul, tehát kioltják egymást a hullámok a hallgatói pozícióban. Ha túl sokat kell késleltetni akkor vissza a kiindulópontra, először fázist fordítani és utána késleltetni. Ahol kevesebbet kell késleltetni az a jobb választás. Ha vagy így vagy úgy megvan a legcsendesebb pont akkor fázis vissza és szintén jók vagyunk.
Viszont a magasat összehozni a mélyközéppel nincs jó receptem, de ha az egyik oldalt hallgatva késlelteted ide oda, akkor talán arra érdemes figyelni, hogy fülmagasságba kerüljenek a hangok, főleg a mélyközép és magas keresztezési frekvenciáján hallottak.
Nem könnyű, de nem lehetetlen. A legjobb segítség, ha találsz a közeledben valakit aki már túl van ezeken és szerzett benne gyakorlatot, ha bedobod merre laksz, szerintem jelentkezik valaki aki segíthet -
-
senior tag
Szűrőt elvileg érdemes rajta hagyni hogy ha állítasz akkor nehogy elszóljon a magas. Ugye ha van külön a szetthez hangváltó akkor nincs ilyen gond, mert az elvileg védi, viszont akkor azt állítani sem tudod. Az én esetemben szerintem bent fog maradni a hangváltó, viszont a + - fel lesz cserélve, mert jelenleg is annyira hangosak a magasak, hogy mélysugárzót teljesen elnyomja. Hangváltó kihagyásakor meg gondolom a magasakat a mélyre kell kötni, azért van rajta két pár csatlakozó, legalábbis józan paraszti ésszel gondolkodva gondolom így.
-
senior tag
Nyugi, nem csak téged lehet ilyen "elvetemültnek" nevezni. Én a mostani rendszerem mellé (a mostani erősítő + ugye az első szett meg a hátsó szett) akarok még egy erősítőt (ami vagy Stage A6002 vagy A3001 lesz) illetve egy subot (ami pedig egy S2-1224SS lenne). Hogy ennek mennyire van értelme az jó kérdés, de így mondhatni fullos lenne az egész!
-
Directors
senior tag
Köszi!
Kaphatnék egy kis segítséget ?
Ha jól olvasgattam akkor az ajtók belső felületére kell ragasztani az első réteget ami a Comfortmat Ghost.
Aztán jön második rétegként a Comfortmat Integra. Viszont látom hogy ebből kevesebb kell. Ezt pontosan hová célszerű tenni ?
A Comfortmat Tsunami közvetlenül a hangszóró mögé kell tenni.
A Comfortmat Wave 15 pedig a műanyag ajtópanelre kell tenni.Sokat javult ettől a hangzás ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Directors
senior tag
Áhh, így már értem.
Köszi szépen a tanácsot és a tájékoztatást.
Szerinted van értelme a hátsó ajtót is megcsinálni ?
Ha más nem akkor mondjuk csak részlegesen ? Ott nekem csak 2 db 13cm hangszóró van ami gyári. Mondjuk elöl is a gyári hangszórók vannak.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Directors
senior tag
Rendben, köszi!
Meg is rendeltem.
sfknasty
A Ghost helyett a panthert vásároltam ahogy tanácsoltad.
Hát nagyon kíváncsi leszek.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Lusu
aktív tag
Autótípus alapján kell kutakodni a neten, fórumokat bújni, idővel meglesz a csatlakozó típusa...
Inkább vegyél a sub erősítő mellé egy 4 csatornásat. Egyrészt marad lehetőséged cserélni vagy ezt vagy azt ha valami kevés vagy nem tetszik. Másrészt 5 csatornásból jót kell választani, jól felépített tápegységgel, hogy a sub ne rántsa be a többi csatornát nagy hangerőn.
A kenwooddal vannak tapasztalatok, szerintem nem lesz csalódás. Lehet a naka is jó, csak meg kéne jobban ismerni... Nem lehet hogy a videóban szereplő nem pontosan ugyanaz mint a tiéd? 1-2 betű vagy szám eltérés a típusban nagy jelentőséggel bírhat. -
Lusu
aktív tag
Igazából a használt piacról érdemes keresned valamit. Olcsó lesz és a te rendszered untig kiszolgálja, akár 4x30W is. Kezdve az ismert régi Alpine, Sony, Pioneer vonaltól kezdve a modernebb Steg, Axton, Signat, Soundstream erősítőkig széles a márkapaletta. Ha találsz valamit dobd be ide és valakinek biztos lesz róla infója.
Ha a "csipogód" hangos rúgd le a tyúkot mert nem neveli De ha a magassugárzód hangos pláne hasznos lehet a 4 csatorna, mert ha más lehetőséged nincs, akkor akár az erősítőn is lejjebb tekerheted a hangosságát. Bár ez a spártai megoldás csak biampolható keresztváltóval működik. Ha meg aktív a rendszer, valahol vissza lehet fogni a hangját beállításokban is.
Hogy mire cseréld? Ez az igazi lutri a dologban, mert minden hangszóró minden autóban másként fog szólni. De a legfontosabb, hogy legyen egy hangszóróhoz méltó merev beépítése, enélkül egyik sem fogja megmutatni mit tud. Meg még egy csomó mindentől, de kezdetnek ez is megteszi -
Tdizsolt
senior tag
A láda jóóó dolog. Én nemrég raktam össze a rendszerem (újra,másik autóba). Valami nem volt az igazi,hiába állítgattam,nem volt olyan,mint régen. Majd amikor sehogy sem jött össze a dolog,kivettem a nyomót,és az egyik lengőszál szakadt volt. Megjavíttattam. Most vehetek rezgéscsillapítót a tetőre is...
[ Szerkesztve ]
Psn ID: Tdizsolt
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Formula-1
- További aktív témák...