Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zseko

    veterán

    Üdv, valószínűleg nem ez a jó topik, ugyanis nekem nincs szükségem ekkora komplex rendszerre (nem is érné meg sima F Astrába), csak 'sima' multimédiás autórádiót szeretnék, 'pár extrával', tud rá valaki megfelelő topikot?

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz topi66 #76185 üzenetére

    Okés :) Jelenleg a telefonomat használom BT-al egy egyszerű (az nem kifejezés mennyire...) autórádión keresztül, azt akarnám leváltani. Ami kell az a Spotify, Google Maps, Youtube, és a netet a telefonról kapná, wifin. Ez így számomra valami androidos rendszerűt feltételezne.

    A Google Maps miatt egy 7" körüli lenne jó (meg valószínűleg úgyse férne be nagyobb), a jelenlegi az S8+ is 6,2". Elvileg megoldható hogy beférjen a 2din magas is, láttam már szépen kivitelezett megoldást, de láttam nagyon csúnyát is... Ez ugye egy F Astra, aminél 1din hely van, a fedélzeti computert kivéve lenne 2din, csak ugye ott íves a műszerfal, és lenne vele munka, hogy normálisan nézzen ki. De ez azért nem lenne probléma.

    Gondoltam kipróbálok egy ilyen Somogyi VB900X-szerűt, de egyrészt azt írják szar hangja van, és a mostani is olyan, hogy szinte sírva fakadtam beszerelés után, ahogy bekapcsoltam... másrészt képernyőtükrözésnek semmi értelmét nem látom ha megy a telefon kijelzője is, az lenne a lényeg hogy a telefon (kijelzője) ne menjen.

    Szóval Spotify, Google Maps, Youtube, wifin kapva a netet, semmi más nem kell, elég a mostani gyári hangszórók. Lehet még ez is drágább lenne, mint megérné beszerelni a kocsiba, és egyszerűbb lenne egy szimpla BT modul beszerelése a mostani szutyok rádió helyett :)

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz topi66 #76187 üzenetére

    Köszi!
    Azt a márkát már régen elengedtem, csak példaként hoztam be.
    A gyári kijelzőt is elengedtem, semmire nem használom, a dátumot tudom fejből, órát meg telefonon néztem mindig is :)
    Az RDS sem számít, nem hallgatok rádióműsort, be sincs állítva egy adó sem, csak Spotify vagy YouTube. Ahogy pl. tévéadót sem nézek a tévémen, be sincs kötve, csak stream szolgáltatók vannak.
    Navigációból megvan még a Sygic is, csak jobban szeretem a Google Maps-et.

    Hát, keretben nagyon nem gondolkoztam. Első körben nyilván a mi a választék a kérdés, másodkörben pedig inkább az olcsóbbik fele. Nem hiszem hogy ér annyit az autóm, hogy feleslegesen drága rendszert szereljek bele... Nem a legalját akarom megcélozni, de nem hiszem, hogy megérné akár 90e-et is költeni rá. Szerintem a mostanitól bármi szebben szól, ennek kb. az egyetlen előnye, hogy ahogy beülök és áramot kap, már indítja is a telefonról a Spotify-t. Egyébként amit linkeltél, az áfa, vám nélkül jön franciából ugye, jól látom?

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Ahogy visszakerestem, még 2022 decemberében kérdeztem. hogy milyen autórádiót lenne érdemes venni, akkor a Nakamitchi NQ723BD lett ajánlva, aminek a megvásárlásából a napokban lett végül realitás :) Tetszetős, bár... a gyári eq beállítások (pop, rock, stb) finoman szólva egy kalap szar, ennyire szarul még az sem szólt ami eddig benne volt, pedig annál majdnem sírtam mikor először meghallottam anno beszerelés után.

    A telefonos appban a beállításokat nézegetve olybá tűnik, hogy a 4.1 rendszerről semmilyen módon nem lehet lebeszélni, hogy én csak 2.0-át használok éppen, feltételezem emiatt nem küld ki mélyet a hangszórókra és szól olyan fosul mint egy szokol rádió, mert mindenáron a subwoofert akarná meghajtani a mélyekkel, így az első hangszórók csak csipognak mint a naposcsibe.

    Az egyéni eq-val már elő lehet hozni a mélyeket, ám a 40 sáv egy kicsit overpovernek tűnik, úgy érzem kell hozzá majd pár órányi játék mire normálisan be lehet lőni... mert bár ugyan lett mély és magas is, de kissé szétesettnek érzem a hangzást, így nem igazán jó hallgatni. Ha ez jó kifejezés arra hogy fizikailag rosszul vagyok és hányingerem van fél óra után :)

    A változtatható világításszín is tök jó, csak épp ami nappal jó, az éjszaka vakít, ami meg éjszaka jó az nappal nem látható. Na nem mintha sokat nézegetném a kijelzőt, az előzőben már amúgyis évek óta meghalt, mondhatni, indulás után öt perccel már nem volt látható, de egyébként is a hangerőgomb a lényeg nem a kijelző, azt amúgy sem érdemes nézegetni vezetés közben.

    Anno az is ajánlva lett, hogy cseréljem le a gyári hangszórókat Pioneer TS-G170C hangszórókra. Ezt valószínűleg meg is lépem, bár nem tudom hogy a gyári eq fos, mély nélküli hangján ez miképp tudna segíteni. Szerintem ha nem lehet rábeszélni az autórádiót a 2.0-ra, kb. sehogy. Ezért gondoltam beszerelem a subládát és az erősítőt amit még az előző kocsimban használtam, csak az F Astrába nem lett átrakva. Márkáját tekintve maradjunk annál, hogy van :DDD, de anno tetszett a hangzása, egynek első körben jó lesz.

    Még pár dolog. Ha már ennyire ragaszkodik az autórádió a 4.1-hez, hátulra a kalaptartóba milyen hangszórókat lenne érdemes, vagy egyáltalán érdemes tenni? Sedan az Astra.
    Más, előre a gyári csipogó helyére hogy tudom betenni amit a G170 mellé adnak? Fénykép alapján sehogy, de akkor hová tudom tenni?
    Másik más, az autórádióra 4x50W van írva - amit persze vagy elhiszek vagy nem -, a hangszóróra 45W, elég ez hozzá? Bár többet nem is szánok rá árban, nem ér annyit rákölteni az autó miatt szerintem.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz zseko #77766 üzenetére

    Jó órányi EQ játszadozással, és miután kezdtem nagyjából rájönni mit és hogyan kellene állítani rajta, viszonylag jól szól már, bár a magas még mindig kicsit grízes, és a középhangok is furák még. De többet nem szánok rá, holnap úgyis kicserélem a hangszórókat ha kapok itt az autóhifis boltban, addig meg ez már hallgatható így.

    Bár azt nem értem, hogy az appban vannak olyan beállítások, amik csak akkor jelennek meg ha nincs csatlakozva az autórádióhoz :F

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Melyik a jobb, Pioneer TS-G170C vagy Hertz UNO K165? Ahogy látom egy árban vannak, és ez utóbbiról is jókat olvastam.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Beszereltem a G170C hangszórókat. Valamivel jobban szól mint a gyári, mondjuk csak ~10-15 percet hallgattam eddig, és az EQ sincs rendesen beállítva, na meg lehet bejáratni sem ártana. Úgy tűnik hogy egyes zenék jól/jobban szólnak rajta, mások kevésbé.

    Amit viszont a fejegységből nagyon hiányolok és csodálkozom rajta hogy nincs benne, az a fényerő változtatása. A dimminget még az előző, nyolcezer forintos tesco gazdaságos rádiósmagnó is tudta. A piroson kívül az összes többi kiégeti a szemet éjszaka. A másik amit nem értek - vagy nem találtam meg, bár már áttúrtam az appot és a rádió menüjét is -, hogy nincs bal-jobb/elől-hátul fader állítási mód. Az árkategóriájában lévő többi rádióhoz képest brutál módon lehet minden kis szirszart állítani, ilyen meg nincs benne. Még nem is találkoztam olyan autórádióval ami ne tudná.
    Jah, még két dolog: úgy érzem mintha a bluetooth gyengébb lenne mint az előzőben, és csak az sbc-t ismeri.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Barnahalo #77789 üzenetére

    A legtöbb fölött inkább csak értetlenül állok, mint az AAC codec vagy a fader hiánya, mivel hogy ez utóbbit ráadásul a kézikönyv is írja, és az app is hozza addig, amíg rá nem csatlakozik a rádióra. Ahogy a Loud beállítás is hányzik, amit szintén ír a Manual. Ez valami szoftveres hiba lehet szerintem, adok neki egy resetet, hátha.
    Egy dolog van csak amit a zavaróbb közé sorolok, az a kijelző fényerő. Nappal bármelyik jó, kivéve a vörös, éjjel meg csak a vörös az ami nem zavar. De sok autóban találkoztam olyannal rádióval ahol zavar a fénye éjjel (a gyárié is), itt legalább van olyan szín ami nem.
    A 40 sávos EQ, hát, lehet kicsit overkill :) és sok időt el kell vele tölteni, és egy 8 sávos elég lett volna, de ez a legkevesebb. A három sávos beállítást - bass/middle/treble - ami az előzőben is volt, viccnek találom. mondjuk ott az egész rádió egy vicc volt :))

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77791 üzenetére

    Egy ilyen egyszerűbb állítási mód van benne, ha ez az amire gondolsz.

    Egyébként ami eddig benne volt attól persze jobban szól. Ha nem vettem volna tavaly egy Soundcore Motion+ BT-s hangszórót és most pár hete egy Liberty 4 NC fülest, akkor nem is lenne ennyire szembetűnő, hogy azokkal élvezhetőbb zenét hallgatni. miattuk is cseréltem le a kocsiban a rádiót és a hangszórót, annyival rosszabb volt az eddigi. Nyilván ugyanolyan úgyse lesz (ennyiből, többet viszont szerintem nem érné meg rákölteni ebben az autóban - bár végülis átszerelhető, ha cserélve lesz az autó), de ha már a közelébe össze tudom hozni már az is jó. Most kipróbáltam azt amit egy cikkben olvastam. Vissza kiszedtem a magasat a kormányoszlopból és kézben elkezdtem játszani a pozíciójával és az irányával, valóban volt egy olyan pont ahol (zenétől függően kisebb-nagyobb mértékben, de egyértelműen érezhetően) megváltozott és jobb lett az egész hangzás. gondolom ha mindkettővel próbálnám, lehetne még jobb is. Úgyhogy, bár eredetileg nem akartam oda tenni, de lehet mégis vissza kiszedem mindkét magasat, beteszem a tokjába, és a műszerfalra rögzítem.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77798 üzenetére

    Jah, jobb is lett ahogy szórakoztam vele. Mondjuk a többieknek meg akkor feltételezem így totál elcseszi :), de végülis, én vezetek, meg legtöbbször egyedül megyek.
    Rosszabb nem lett, legalábbis feltűnően, inkább csak jobb a magassugárzó mozgatásától. A magas hangokon is javított, nem voltak annyira bántóak, mint direktbe majdnem szembe.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Őszintén szólva, nem mondhatnám hogy elégedett vagyok. Se a fejegységgel, a hangszórókkal meg pláne. Végülis a hangosságérzet egy relatív dolog, mindenesetre a gyári hangszórók a tescós fejegységgel, szebben ugyan nem, de hangosabban szóltak, úgy, hogy még azért élvezhető mély is volt. Ez a G170C lófasz, félhangerőre nem merem venni mert lehörög, úgy, hogy a gyári POP EQ van Bass+2 beállítással, és közben még alig a közelében ha van a gyári hangszóró mélyének. Tehát nagyjából semmi. Közben meg a magassal üveget lehetne vágni, de az agyam biztosan kifolyik tőle. Félhangerőn. Ami azt jelenti, hogy egy szimpla 90-100-as tempónál nem lehet igazán zenét hallgatni, élvezni meg aztán pláne nem. Ezt azért a gyári hangszóró is megugrotta a teszkós rádióval, még ha éppen a magasak hiánya miatt nem is szólt annyira szépen, csak nagy ritkán.

    A fejegységnél azt tapasztaltam, hogy a 4-6kHz-es tartomány mintha kissé túltolt lenne alap (flat) állapotban is, egyszerűen szar hallgatni, agyfájós magas ami kissé mintha csörgős lenne, ha azt lehúztam EQ-val, akkor jobb hangzást, és kevésbé fájós magas hangokat kaptam. Egyébként kipróbáltam, lehúztam a magassugárzót róla és ugyanolyan agyfájós maradt, szóval nem annak a magasa zavart, ezután kezdtem kísérletezni az EQ-val.

    Kínomban, meg ezek után már aztán csak puszta kíváncsiságból is, hogy a hangszóró a szarabb vagy a fejegység, megint visszabontottam a kárpitot és kiszereltem a hangszórókat, majd kivittem a hifi hangfalaimat (SB-CS95) és azt kötöttem rá. Hát azért ég és föld... a mély az érthető hiszen ez eleve egy rendes láda, de nagyon durván meg lehetett küldeni. Itt is jobb lett a hangzás a 4-6kHz tartomány EQ-zásával, szóval ez szerintem inkább a fejegység problémája. És persze a magasak is szebben szóltak alapból is.

    A G170C az 45/300W, a hangfal 100/200W, ebből helyes vagy hibás az a következtetés, hogy esetleg a G170C kevés lenne? Persze tudom hogy így nem összehasonlítható, na meg az előbbi az 4, az utóbbi meg 8 ohm-os hangszórók. Leginkább az érthetetlen számomra hogy mennyire nincs vele semmi mély a gyári hangszórókhoz képpest, ami azért még élvezhető volt, de ha hangosabbra akarnám venni akkor még ennyi mély se lesz, mert át kell vinnem mínuszba a beállítást, és még ekkor sem garantált hogy lehet rá hangerőt adni. Meg igazából mély nélkül akkor már berakhatok egy sokol rádiót is akár.

    Azért még mielőtt kidobnám az egészet a 'csába és vennék másik hangszórót feleslegesen, megpróbálkozom a hangszigeteléssel, hátha...

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz fojtviki #77830 üzenetére

    Hehe, pont elolvastam a beírásom után megint az összefoglalót, ahol ugyanaz le volt írva amit én írtam: jobban szólt a gyári :D
    Azért vettem ezt a hangszórót mert itt a topicban ezt ajánlották 🤷‍♂️. Fejegységet is, ami egy Nakamichi NQ723BD. Nem sokkal jobbat szerettem volna, csupán egy kicsivel jobbat, ami kevésbé tompán szól, ennyi, így különösen szomorú, ha egy állítólagos márkás terméket egy szimpla gyári lealázza, ez meg ilyen fostalicska. Erre meg ne haragudj meg és nem is neked szánom, de azt kiröhögöm aki azt mondaná, hogy a kocsimba 300e-ért kéne hangcucc, a kocsim nem érhet már annyit szerintem, egy sima F Astra :B Értem én, hogy átpakolható a következő autóba - jó eséllyel a hangszóró is, és nem kell újat venni - de nincs tervben autócsere, és még csak nem is gondolkozom a közeljövőben cserélni. A zajcsillapítást még megcsinálom, mert annak más haszna is lesz - merem remélni legalábbis... - aztán ha majd megtalálom hova pakoltam el az erősítőt és a kábeleket, akkor berakom hátra a mélyládával együtt.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz troll81 #77834 üzenetére

    Az a helyzet hogy a Technics hangfallal olyat szólt, hogy oda nemigen kellett pluszban erősítő. Nyilván ilyen egyszerűen nem lehet összehasonlítani, már csak azért sem, mert abban eleve 20 vagy 22cm-es hangszórók vannak és rendes zárt doboz, nem pedig egy 16.5-es. Így nemigen tudok hinni abban, hogy erősítő nélkül ne lehetne használható dolgot kihozni, némi kompromisszummal természetesen, mivel anno a Trabantból is használhatóbb dolgot tudtunk kihozni* alap cuccokkal mint amit most produkál ez, így abban sem, hogy erősítővel több mély lenne a front hangszórókban, mikor még ezt se bírja el amit a fejegységtől kap. Nem csodát vártam, csupán ugyanannyit mint ami eddig volt, kevésbé tompa hangzással. Még a zajszigetelést megcsinálom, holnap megrendelem hozzá a dolgokat, remélem azzal nem lövök mellé :DDD meg a subládát beteszem. Ha végre megtalálom az erősítőmet :DDD
    A Soundcore Motion+ BT-s hangfalam is jobbat szól egyébként (főképp beltérben, mert inkább oda való), pedig abban aztán nem 16cm-es hangszórók vannak, de olyan mélyei vannak, főképp ha jól van elhelyezve, hogy ki nem néztem volna belőle.

    *Nyilván emlék sok minden megszépít, abban viszont biztos vagyok hogy nem volt ennyire vérszegény, mint ez.

    #77835 fojtviki
    Inkább úgy mondom, hogy nem kívánom rászánni az összeget :) Nekem a kocsi nem hobbi, na meg eleve más a prioritás, így nem is igen fogom 🤷‍♂️ Majd a sub megoldja :D

    #77836 P41N
    Na, én is az autó árának a negyedét költöttem rá :D Még ha nem is értékfüggő, azért egy drágább autónál én is jobban meggondolnám.

    Megértem amúgy az álláspontotokat és el is fogadom, még ha berzenkedek is és nem mindenben értek egyet :)

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lite #77843 üzenetére

    Tehát akkor kijelenthetjük, hogy egy céltopikban a kérdésemre adott rossz válaszok miatt vettem rossz termékeket. Fasza... :) Egyébként ha nem betegedtem volna le akkor vissza is küldtem volna mindent.
    A polaritást amúgy megnéztem, ki is mértem hogy a + ág az a + oldalra megy-e. Meg ahogy írtam, normál hangfalat meghajtva nem volt gond sem a hangerővel sem a méllyel, sőt. A hangzása is jobb lett a 4-7kHz tartománnyal való játék után.

    Ezért fogom az ajtókat leszigetelni, addig nem is akarok variálni már, majd csak utána.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lite #77845 üzenetére

    Gondolom nem teszi tönkre a magasat ha megfordítom. Amiatt kérdem, hogy a kábelen van egy 'gumó' gondolom az lenne a szűrő. Van egy régen használt, JVC KD-G700 fejegységem valahol, egy próbát megér az is.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77847 üzenetére

    Az a helyzet hogy - nincs :F Nem is értem, a kézikönyv írja, először azt hittem csak én nem találom, de nem. Sajnos mivel a visszaküldésből már kicsúsztam, az értékelésemben meg fog ez látszódni.
    Hogy érted hogy egy 10W teljesítmény kevés, és leégeti a 45W teljesítményre képes hangszórót? Sosem mélyedtem ebbe nagyon bele, így egyszerűen gondolkozva fordítva kellene lennie, nem kéne gondot okoznia. A túlvezérlést értem.

    Más, bár már félve merem megkérdezni :DDD, remélem ezek azért jók lesznek majd az ajtókhoz:
    Comfortmat Ghost
    Comfortmat Integra
    Comfortmat Wave 15

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz sfknasty #77849 üzenetére

    Jaja, oda akarom a Wave-et, a Tsunami most épp nem rendelhető (az ahifi-ről), az pont van csomagban is a Ghost-al némi kedvezménnyel, ezért lehet megvárom míg beszerzik és utána rendelem.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77852 üzenetére

    Az ilyen nem untat :) Nem állítom hogy teljesen átlátom már, de kezdem érteni. Nekem elég régről még olyasmi rémlik, hogy a hangszóró legyen a nagyobb nem az erősítő.
    Ez az időkorrekció egy érdekes móka, elpoénkodtam vele egy darabig. Hogy lehet helyesen beállítani? Én a 'paraszt módszert' választottam, lemértem a hangszórók távolságát mérőszalaggal, és ahhoz közeli értékeket választottam :DDD

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77855 üzenetére

    Köszi, ez hasznos lesz :R

    Bár nem értek teljesen mindent, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy nem vagyok benne biztos, tényleg azt értem-e amit gondolok. Amit írsz, az azt feltételezi - legalábbis azt gondolom - hogy külön tudsz késleltetést állítani a magasnak, a mélyközépnek, és a mélynek, ami egy komolyabb rendszert feltételez. Na most ebben az autórádióban egy egyszerű dsp van, Front - Rear - Sub állítással:

    Valamint még egy ilyen állítási lehetőség:

    És az EQ:

    Most csak a képek kedvéért van így szanaszét állítgatva, főleg az EQ.

    Annyit tudnék csinálni jelenleg, hogy a Front-on hagyom a mélyközepet, a Rear-ra meg átkötöm a magasat - az most úgysincs használva, kalaptartóba meg nem valószínű hogy teszek hangszórókat, azt írtátok nem annyira érdemes - , és akkor függetleníteni tudnám őket egymástól valamennyire, hangerőben is és késleltetésben is. A Sub meg eleve a sub.
    Mondjuk a Phase-t jelenleg nem értem mit csinál pontosan.
    Helyileg amúgy Gyöngyös, de addig már nem foglalkozom vele amíg az ajtószigetelést meg nem csinálom. Amúgy tegnap meg majdnem cseréltem autót mert szembejött egy váratlanul :D de kiderült nincs benne klíma, és anélkülit már nem akarok venni. Azért is nem akarok a mostaniba sem sokat belefektetni, mert jó lenne klímásra váltani.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77859 üzenetére

    Oks, köszi, ha úgy lesz, kereslek :) Egyébként Hatvanban dolgozom, ha az jobb irány.
    Ajtószigetelésnél tisztításra mit érdemes használni? Mintha olvastam volna itt, de most nem találom. És a lapokat úgy olvastam érdemes csíkokra vágni, valamint kicsit rámelegíteni hőlégfúvóval, könnyebb felrakni.
    Aztán ami még érdekelne: ami van most hangszóró, annál ugye külön van a magas, és a kábele olyan, hogy tartozik hozzá egy szűrő a kábelbe beépítve, és persze egyben van az egész, külön leágazás. Na most nem tudom, ezt el kéne vágni, és úgy bekötni, hogy ott legyen az a szűrő is, mert nem vagyok benne teljesen biztos hogy annyira egészséges ha a teljes sáv rámegy, nem csak a magasak, de amúgy meg ha nem válik be és el kéne adni, akkor meg a vágott kábel mennyire lehet gond majd.
    A fejegységen lévő HPF és LPF beállításoknál meg az előbbi 30-800Hz, az utóbbi 630Hz-12.5kHz között állítható.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz P41N #77861 üzenetére

    Ahogy írod, hangváltó itt nincs, így egy kábelen van a méllyel, viszont a magas ágán van egy szűrő beépítve a kábelbe, alakja után talán egy ellenállás, de akkor tudnám meg, ha levágnám róla a zsugorcsövet. Így nekem valószínűleg el kell vágnom a kábelt, valamint nem biztos hogy csak úgy szimplán meg lehet fordítani a polaritást miatta.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Végre rendelhetővé vált a Tsunami, így megrendeltem a szigetelést az ajtókba. Roppantmód kíváncsi vagyok most már hogy mi fog kisülni belőle, már csak ezért is akarom megcsinálni is már.

    Más, azért csak szeretnék kérni ajánlatot autórádióra, max 60e-ig. Viszont olyan kellene ami kb. ugyanazt tudja mint ez a Nakamichi, vagyis: bluetooth, időkorrekció, és HPF - LPF állítási lehetőség legalább. Gondolom ez lenne a keresztváltó. Hogy legyen extra is :), a pontmátrix kijelzők szimpatikusabbak mint a pálcikásak. Az hogy ne legyen bazári kinézete szintén jó lenne, de a(z olcsóbb) trendeket elnézve ez elég nehéz lenne...
    Nézegettem párat az ajánlóban megadottak közül, de a legtöbb - amire rákerestem - már nem kapható.

    Azt is megkérdezném akkor már, hogy hangszóróból mi lenne az ajánlott mondjuk max. 50e-ig, a szép reményekkel indult G170C helyett.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz P41N #77881 üzenetére

    Több YouTube videót és a netet átnézve, szerintem visszaküldöm a fejegységet, mert hibás. Vagy adjanak egy olyat ami nem szoftverhibás és működik ahogy kell, vagy, akár plusz hozzáfizetéssel is, egy másfajtát.
    Ezért kérnék némi segítséget újból, hogy milyen fejegységek a jók, persze olyan érdekelne ami szintén bluetooth-os, és tudja az időkorrekciót, és a HPF - LPF állítási lehetőségeket legalább, ezen felül jó ha van benne ~10-12 sávos EQ.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Ma beszigeteltem az egyik ajtót, holnap megcsinálom a másikat. Így, hogy különraktam a magasat, és az egyik ajtó már készen van, már jobbnak hangzik, 'sajnos' annyira, hogy ezek után még inkább bele akarom rakni a subot :)
    Ami még inkább 'sajnos', hogy bekúszott a gondolat, hogy akkor már ne csak a subhoz legyen erősítő... :)
    Azt hiszem ezek után ha autót cserélek, ez lesz az első amit megcsinálok rajta...

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Végeztem a másik ajtóval is, hát, durván megérte hogy rászántam az árát és az időt. Fényévekkel jobb hangja lett mint az első, szimpla beszereléskor volt. Most 'Bass -7' állásban van majdnem olyan mély, mint volt elsőnek a 'Bass +2'-n, és érezni az ülésen is már, hogy van mély. Milyen lehet akkor a gyárival, ami alapból jobb mélyet adott...?
    A hangerőt 40 fölé még mindig nem nagyon lehet tekerni, bár a mély meg van küldve EQ-ból is... lehet ott visszább veszek majd, de csak azután, hogy beraktam a szubot, mert imádom a mélyet. Inkább mély legyen, mint hangerő :DDD Amit most így bír, az már jó.

    Ha esetleg vennék erősítőt akkor elég lenne csak a mélyközepet meghajtani róla, a magasakat nem szükséges, vagy kellene azokat is?

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Directors #77897 üzenetére

    Amiket én vettem az F Astrához:

    4x Comfortmat Ghost
    2x Comfortmat Integra
    1x Comfortmat Tsunami
    2x Comfortmat Wave 15

    35e volt összesen, de a Ghostból eggyel többet kellett volna venni, mert elég szűkösen lett elég.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Directors #77900 üzenetére

    A Ghostból azért van 2x annyi, mert két helyre kell: az ajtó külső- és belső felére. Itt a külső felületet is természetesen belülről kell érteni, ez az, mint #77807 sfknasty képein láthatod.
    És erre, a Ghostra pluszban rárakva kell az Integra, ahogy azt is látni nála. Majd jön a hangszóró mögé a Tsunami, és az ajtó belső felületére a Ghost, ezt is látni #77821 sfknasty ezen képein, végül a Wave 15 a műanyag ajtópanelekre.

    Ég és föld a különbség, ahogy korábban írtam, nálam most 'Bass -7' állásban van majdnem annyi mély, mint volt elsőnek a 'Bass +2'-n, sokkal jobb lett, abszolút megérte megcsinálni. És mellesleg a menetzaj is tompult tőle, bár ahogy én hallgatok zenét, amúgy sem hallani :DDD

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Directors #77902 üzenetére

    Annyira én sem értek hozzá, csak annyit tudok amit az elmúlt két-három hétben itt összeolvastam. Hangzásra biztos mindenképpen jobb lenne, de majd az okosabbak megmondják :)

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Megreklamáltam a fejegységet és küldöm vissza, és újabb tesztalany helyett inkább pluszban ráfizetnék és átcseréltetném egy Kenwood KMM-BT358 fejegységre. Ahogy most visszaolvastam, az elmúlt hónapokban ez egy ajánlott fejegység volt. Erősítsétek már meg légyszi, hogy tudja azokat a beállításokat mint a Nakamichi? Több sávos EQ, DSP, időkorrekció, csatornánkénti HPF/LPF/Gain, külön SUB vezérlés (hangerő, HPF/LPF, Gain, stb.), stb. Még ha a mostani szoftverhibás is, mégis csak egy más élmény volt ezek beállítgatása után még így is zenét hallgatni, mint szimpla fejegységgel, így már ragaszkodnék hozzá hogy a következő is tudja ezeket.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77977 üzenetére

    Hát, onnan már nem lehet vásárolni, csak céges ügyfeleknek.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77981 üzenetére

    Nekem is kellene pedig ilyesmi pin, mert a kocsiban lévő ISO csatlakozóba nincs bekötve a hátsó hangszórókhoz semmi (így a pin sincs benne), így most a csipogók csak szimplán a fejegységből kijövő kábelekkel lettek összeforrasztva.

    Más, ma félig úrrá lettem a lustaságomon és beépítettem a kocsiba az erősítőhöz a kábeleket. Végülis a puttonyban lesz az erősítő, annyi szépséghibája van, hogy a negatív kábel egyelőre csak a kasztnihoz lesz rögzítve, nem a táptól jön. Holnap ismerőstől megkapom a krimpelő fogókat, és akkor rákerülnek a csatlakozók is. De szakadjon meg hogy már most azon gondolkodom, hogy kellene egy rendes, ötcsatornás erősítő is akkor már, ne csak a subhoz legyen... :O

    A fejegységet még vissza kell küldenem, valószínűleg át is cseréltetem, remélem a Kenwood jobb lesz. És hogy tudja is ugyanazokat az extrákat, mint a Nakamichi.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Nem értem... A Nakamichi kézikönyve, amit mellé adtak, nem ír Lodness/Balance/Fader beállítást, de ebben a videóban 5:20-tól meg egyértelműen ott van.
    Ez alapján nem tudom hogy akkor ez most valid reklamáció-e, vagy sem. És így tudok-e cserét eszközölni a Kenwood rá, vagy sem. Meg hogy megéri-e.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #77988 üzenetére

    Szerintem jelen esetben a csatlakozó/pin típusát nem nagyon kell autótípus alapján bújni, mert szabványosnak kellene lennie, mivel arról az ISO csatlakozóról beszélek ami a fejegységbe megy, és kismillió univerzális toldást lehet kapni hozzá. Boltban is csak annyit mondtam, ISO csatlakozó, autórádióhoz kell.

    Erősítővel igazad van, úgy lehet jobb lesz.

    A videóban lévő Naka száma pont ugyanaz, mint az enyém, NQ723BD, a dobozon is ugyanazt írja. Viszont most jobban megnézve feltűnt, hogy vannak kisebb eltérések már a dobozon is, és a fejegység hátoldala sem ugyan úgy néz ki. Persze lehet másik rev, korábbi mint az enyém. És az is feltűnt, hogy nála viszont a Bass/Middle/Treble hármasból hiányzik a Middle. A franc se érti...

    Amúgy tetszene, kinézetben is egy normális, nem az a feleslegesen - és legtöbbször rondán - túlcifrázott mint például a Pio, és a szűrő beállításnál pl. több lépcső, tübb variáció van mint a Kenwoodnál. Persze nem biztos hogy ez számít, csak megemlítettem.
    A Kenwood kézikönyvében egyébként az áll, hogy ha 3-way x-over van kiválasztva akkor szintén nem lesz Fader - mert a Front/Rear/Sub helyett Tweeter/Mid/Woofer lesz - de lehet élni nélküle, mert a Gain-el így is tudom állítani a hangerejét, viszont a Balance-t és a Loudness-t még egy alap 4e forintos teszkós autósrádió is tudja évtizedek óta.

    Szóval nem tudom hogy ez hiba-e vagy sem, minek fogják elbírálni, lehet előbb rákérdezek mennyire nyitottak a különbözet kifizetéssel másik fejegységre való átcserélésre.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lite #77991 üzenetére

    Köszi, azóta eszembe jutott az is, hogy letöltsem a kézikönyvét, és megnézzem abban :)
    A linkelt oldal amúgy mintha pár helyen hülyeséget irkálna.

    Közben sikeresen beszereltem az erősítőt a subbal, és majdnem órányi tesztelgetés és állítgatás után 'felvilágosultam'. Eddig, az előző kocsimban, ahhoz voltam szokva hogy a mély a puttonyból jön, így itt is így indultam (legyen mééély, minél több :B), majd egyszer csak úgy sikerült beállítani, hogy bár a puttonyban a sub, mégis úgy tűnik mintha előttem szólna. Hát, sokkal jobb így, nem is gondoltam volna :)
    Azt persze nem mondom, hogy tökéletes lenne, de más szint mint eddig (a másik kocsiban) most már az EQ-val kell játszani.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lite #77994 üzenetére

    Na ja... onnan indultam hogy ráköltök 25, nagyon Max 30e-et, és már 100-nál járok úgy, hogy erősítőm és subom már volt... most azt érzem, úgy lehetne még jobb, ha a mélyközép+csipogó is külön erősítőről menne, és esetleg jobb első hangszórókkal... :) Az ajtó szigetelés nélkül ez biztosan nem működne.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    Azért nem minden zene szól egyformán jól a rendszeren - bár ezzel tisztában voltam, a fülesben, meg a többi rendszeremen sem minden egyforma és élvezhető -, de mindenesetre sikerült eljutni az 'A f@szért adtam ki erre a sz@rra pénzt' :D állapotból a majdnem imádom hallgatni szintig, köszönet nektek :) még ha időnként csak magammal társalogtam is :D
    Persze az élvezhetőséghez kellett azért a szubláda is, és van/lenne még mit finomítani rajta, bár anyumék - meg a szomszédok :D - már nem így gondolják :DDD
    Szub 'teszteléshez' ezt a nemrég talált indiai zenét használtam, ebben az a fajta mély van amit nagyon bírok. A fejegységen a Sub -8 és 0 között állítható, már -6-on durva, a -2 pedig... :DDD
    És akkor a kérdéseim :)
    1. Milyen négyutas erősítőt érdemes venni, illetve érdemes/kell a csipogókat is erősítőre kötni? Már így is azt érzem hogy elég a magas ami van. Árban maradjunk a realitások talaján persze, 100+ nagyságrendet nem szeretnék fizetni, de lehetőleg még ennyit se. Nem a legjobb a cél, hanem egy élhető :)
    2. Milyen hangszórókra érdemes lecserélni ezeket a Pioneereket? Nem feltétlenül most, vagy ebben az autóban, inkább a jövőre gondolva, egy-két éven belül jó lenne egy klímás autó.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Lusu #78005 üzenetére

    #78004 Dr V A fejegységben van egy egyszerűbb, valóban jobb lett azt beállítva.

    #78006 Tdizsolt Szép láda, ezzel hajtod az autót? :DDD Az én autómba be sem férne :) Nekem csak egy egyszerű, házilag készített csőládám van, egy 250mm-es SXA2540 SAL :D hangszóróval, de ahhoz képest jól szól - szerintem :)

    Lusu A csipogót a fejegységen a Rear-re kötöttem, így a beállításokban a Gain-t le tudom venni, le is vettem a felére, számomra így jó. Közben eszembe jutott hogy van egy ilyen gyerekjáték erősítőm, ki kellene próbálni mit tudna :D:

    Gyanítom, hogy nem sokkal lenne erősebb a fejegységtől :)

    Amit egy rövid kereséssel találtam, egy JBL CS60.4.

    HR24.hu

Új hozzászólás Aktív témák