- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Habugi
addikt
Neee, ezek szerint beletrafáltam ...!
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Habugi
addikt
-
rocket
nagyúr
Tehat magyarul akkor al P10PRO RX470 lesz.
~1100mhz 14nm-en volt a terv egy nem full fat 232mm² mainstream GPU-val?
Viccnek is rosszul hangzikEmlekszem a kommentekre akik itt 40CU 1600mhz-es P10XT-t vizionaltak
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Z10N
veterán
Akkor RX485. Az RX ertheto es vegre szanaltak az r3-5-7-9 jelzest.
"Az órajel a startig ~150 MHz-et nőtt a tervezetthez képest. Ezt a gyártóktól tudjuk."
Ezt ugy ertelmezem, hogy a majus kozepen felbukkant 1266-hoz kepest meg +150 a custom verziokon (1400). Ugy evolt hir, hogy szabadkezet kapnak. Mondtad korabban, hogy 100W korul fog fogyasztani, azaz lesz headroom 150W-ig. Nemelyik gyarto gondolom kijon majd 2x6pines valtozattal. Mint peldaul a 6850 toxic 6870 pcb-n, ami eredetileg 1x6pines volt.
Az 1400-s custom mar 6,4512 TFLOPS. Akkor gondolom az RX470-t is ilyen orajelre lovik be az 50W miatt es ott is megmarad a masfelszeres headroom 75W-ig.
"Eredetileg nem akartat ennyire gyorsat kiadni 199 dodóért."
A sapphire-nak mi az allaspontja errol?Csak rakjal majd egy dupla kacsintast valahova, ha valami helyes ebbol
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z_A_P
addikt
NEM.
Minap olvastam errol: driver cheat-ek miatt dinamikusan valtozik a terep benchmark alatt.The developers intentionally made each run slightly different to avoid driver cheats. Just tweaking a few variables (ie, ambient lighting) up and down shouldn't have any effect on benchmark scores, but will make the images look different.
In general, the Ashes benchmark is not the same between 2 different runs because they use procedural generation based on the time for the terrain assets
[ Szerkesztve ]
OK
-
Habugi
addikt
Képminőségromlás?
A jobb oldalon futott a 1080 nem?
Szerintem sokkal különbül néz ki mint 480-al, kvázi pont hogy Radeon oldalon van valami gubanc nem?..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
stratova
veterán
Nemrég szárnyra kelt egy olyan pletyka is, hogy GCN 4.0 megkapja az Xbox One-ban alkalmazott parancsproceszort, nekem ez kissé egzotikus, de talán nem badarság. Az XBO féle parancsprocesszor egyik előnyét az Optimizing the Graphics Pipeline with Compute - GDC 2016 előadáson említették:
A DirectX 12 trick is to create a custom command signature. Doing so allows for parsing a custom indirect arguments buffer format, where we can store a custom id packed alongside the other hardcoded
draw indexed argument values.
On PC, drivers use compute shader patching, where the id is loaded into a register for a shader to reference per invoca>on. On OpenGL, you can use gl_DrawId for this purpose. The command processor
microcode on Xbox One handles indirect draws without intermediate steps or patching, which is extremely op>mal.Más kérdés, itt milyen a CPU-limit jellege? Ugye DX11 alatt az volt, a gond, hogy amd egy szálat eléggé leterhel, ezt küszöbölte ki Mantle / DX 12. Most DX12 alatt az új parancsprocesszornál megint előkerül a CPU-limit. Feltételezem itt inkább arról van szó, hogy ebben a bencmarkban - ahol kifejezetten magas egységszámmal dolgoznak - RX 480 CF egy 6/16-os processzorral még jobban "kifutná magát". De amennyiben nem sért NDA-t esetleg kifejtenéd, az egyes CPU-limitek mindenlétét?
Egységsugarú felhasználó számára első hallásra nem feltétlenül előnynek tűnik egy i7-5930K-nál gyorsabb CPU igénye, még ha ez kifejezetten CPU intenzív bench. alatt és 2 kvázi olcsó GPU-ra értendő. Ilyen terhelésben AotS-hez jelenleg gondolom legfeljebb a Total War: Warhammer fogható. Így viszont nagyon nem lesz mindegy, hogy egy tesztcsomagot ezekkel a kártyákkal, pl. egy i7 6700K társaságában vagy egy 6/12 ill afeletti HEDT CPU-val futtatnak.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Maradjunk annal ami jelenleg elerheto, es gyakorlatban hasznaltak.
Az AMD nem finanszirozta volna meg az AOTS projektet, mar lehuzhatta volna a rolot a studio,a Japan Yugi-Yugi Mu-Mu jegkasa keszito szimulator se kepes 100000 darabos eladassal a fejlesztesi/marketing koltsegeket se visszahozni.
Ez viszont into jel azoknak a fuggetlen studioknak akik esetleg a DVGA piac ~negyedere akarnak a jatekukat optimalizalni.Junius 29-en kezdodo Warhammer DX12 hype ennel csak sikeresebb lehet
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Hogyne, mese habbal.
Mar ~10eve tema az, hogy miyen jol jar az AMD PC fronton, mert a konzolokkal egyutt oriasi piaci reszesedesuk van, meg az AMD-s konzolon a fejlesztesi platform.
Nem hiszem a kozeljovoben nagy valtozas lenne, a fontos cimek amik nagyobb esellyel hardver vasarlasra osztokelik az embereket meglesznek az NV-nel, azt meg ugy optimalizaljak PC-re ahogy eppen nekik a legjobb.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Akarhogy csurod-csavarod a lenyegen nem valtoztat, hogy milesz majd a white paper szerint.
Nehany emberen kivul ez senkit nem erdekel, gyakorlat annal inkabb erdekli az embereket, ott meg meg messze vagyunk attol ami elmeleti szinten megvan igerve.Mantle vilagmegvaltaskent volt beallitva altalad, es pl. az AMD promos BF4 eseteben arra lett eleg, hogy DX11 alatti lemaradast behozzak vele, Fury alatt meg mar csak egy mikrolaggos bughalmaz lett.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Z10N
veterán
Ezekszerint ez az elso sm6.0 capable gpu.
"Az új modellben a fragment shader olvashatja a frame buffert a ROP-okon keresztül, és ez elég durva architekturális módosítást igényel."
Gondolom tobbszoros visszacsatolas feleseg."az új shader programok szimplán nem fognak lefutni a régi hardvereken"
Erre lesz legacy method?"Egy rakás brutálisan tranzisztorigényes dolgot követel a shader modell 6.0, és erre tényleg érdemes készülni, mert az effekt futtathatósága a tét."
Akkor meg is van a valasz a kollega egyik kerdesere. A Pascal sm6.0 kompatibilis?Az sm2.0-3.0 valtas, ha jol remlik 6600gt korul volt.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Ren Hoek
veterán
Ez mind szép és jó... de ha a mostani tesztjátékokban (90%)DX11 nem megy jól, akkor csúfos bukás lesz a vége.Egy AOTS-ért senki nem fog megvenni egy VGA-t. Ha közben kijönne az 1060, akkor azt fogják venni inkább. Nem kell 1070 teljesítmény, de egy 390 a MINIMUM DX11-ben. Ha egy 970-et se ér el, akkor óriási bukta lesz. DX12 is túlzott előremutatás... Nem, hogy az SM6... tavasszal... kutya se tudja mi az, a userek nagyrészénél.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nem egy state-re szeretném kényszeríteni (megtehető amúgy...), de olyan pl. jó lenne, hogy csak 3D terhelés mellett váltson State1+ órajelekre (azon belül pedig lehetne még olyan is, hogy X statere milyen GPU terhelés mellett kapcsoljon fel/le) felőlem akár lehetne előredefiniált slow, normal, fast profil is. A lényeg az lenne, hogy film-videó/böngészés/desktop használat mellett bőven elég a 300 MHz-es alapórajel, játék közben viszont ne spóroljon, ez jelenleg úgy érhető, hogy kapcsolgatod a PowerEfficiency togglet.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Sehol nem írtam, hogy csak Sate1+ mellett menjen. De egy DXVA videónál nem kell 600-700 MHz-es GPU órajel, 3D-ben viszont örülnék, ha nem 500-700-on menne ami néhol stuttereket okoz.
Egyébként a jelenlegi kártyákkal is "kikapcsolható" a PowerTune, bios editorral vagy az MSI AB által is használt pp_phmsoftpowerplaytable driveres registry bejegyzéssel egy fix vagy több órajelre lehet kényszeríteni szóval az sem lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Soha nem megy olyan magas órajelen a Crimson óta mint a régi/kikapcsolt PE-vel DXVA/idle szóval van megoldás csak ötvözni kéne a kettőt (PE-on+PE-off). Az, hogy anno a 390 majd 100W-ot fogyasztott az inkább a rossz paraméterezés miatt volt, 3D órajel/fesz nem kell egy nyamvadt videóhoz.
A powertunet olyan szinten ki lehet "kapcsolni", hogy ha akarom akkor beállíthatók egyetlen fix órajelet, ez megcsinálható GCN2/3 kártyákkal is és itt is ha marad a rendszer és be is tartja
Mellette pedig a minimum és köztes állapotok is módosíthatóak akár csökkenthetőek is, szóval ja az alap még mindig nagyrészt szoftveres...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
10-15°C-kal alacsonyabb átlagos (film, böngészés, idle) használat mellett passzív módban a GPU mióta nem kapcsolgat fel minden szarért és azért elég komoly hűtés a Tri-X alapból is, szerintem magáért beszél mi éri meg jobban...
Nem állítja "belül" sem, az AIDA GPU register dumpnak is egyetlen state-et reportol, ahogy a monitorozó programok is azt adják vissza. Ha nem a PP registry bejegyzést állítom át hanem a BIOS-ban akkor egyébként sem is tudná mire kell állítani...
+ Azt azért észrevenném, hogy fix 1050 vagy 300 MHz között van e különbség. Nyilván ebben a formában useless, de megoldható ha valakinek vízzel mondjuk abszolút max. teljesítmény kell...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
Onnan, hogy ha beállítom, hogy fix 300 vagy 500 MHz legyen a 300-1050 helyett akkor 3D játékokban meglátszik az FPS-en előbbi esetében kb. játszhatatlan.
Vagy mondjuk fix 1050-en nem 40°C-os a GPU hanem 60+ egy idő után.Tehát még ha az órajelmonitorozás nem is működne (működik) akkor is látszik a többiből nem "placebo".
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Most tehát akkor mire is térünk át ? Már leírtam, hogy fixált stateknél a fixen beállított órajeleken maradt - a teljesítmény, órajel, hőmérséklet minden ezt támasztja alá. Az, hogy alapálapotban több órajel között válthat egy dolog, ebből a szempontból lényegtelen mert moddolva a kártya számára csak egy órajel létezik a BIOS-ban/vagy a szoftveres PP módszernél.
Akárhogy is nézzük igenis megoldható, hogy ez mennyire volt szempont tervezésnél egy dolog, DE megoldható és működik. Ha nem hiszed szívesen csinálok később fix 300/500/1000/akármilyen 3DMarkot ahol tisztán látható majd a különbségekből.(#22394) HSM:
ja csak ha _véletlenül_ lenne megint egy ventis bughoz hasonló egy rosszul alkalmazott fesz érték azért nagyobb kárt tud tenni pillanatok alatt.
Mondjuk arról még nincs infó, hogy a régi kártyák megkapják e, de az eddig látottak alapján elvileg a Hawaii/Tonga/Fiji kompatibilis még talán a Bonaire is - részben biztos.[ Szerkesztve ]
-
-
Ren Hoek
veterán
...csak az a kérdés, hogy valami észrevehetetlen/giccses/kikapcsolom és 200+FPS effektről van szó, vagy látványos / sebességbeli előnyről?
Itt mondjuk "megnyugtató" az a tény, hogy a GCN-es konzol az uralkodó, a PC-s piac jelentéktelen és egyre csak csökken. (Nem is értem miért fejlesztik a dVGA-kat
) - így gondolom 1:1-ben áthozhatják ezt a kódot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.