- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
parkr
őstag
valaki tud abban segíteni hogy a visszaküldést hol tudom jelezni? dispute-ot még nem tudok nyitni, máshol meg nem látok semmi opciót
ok. közben meglett, szokás szerint barom helyen
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nincs külön opció, de nem értem hogy miért nem lehetne indítani hiszen megkaptad, mert akkor nem küldenéd vissza. Ha 10 nap eltelt a feladástól azután már lehet indítani dispute-t, más kikötés nincs.
Ha megérkezett akkor le kell igazolni, ami szállítás alatti állapotú az logikusan nem lehet visszaküldeni, hiszen nem kaptad meg.
Közben írtad, így nem egészen aktuális a válaszom.
Az hely a dispute indítási gombnak az eredeti helye, mindig ott volt, viszont volt egy időszak amikor kitették a vásárlás jobb oldali alap gombjai közé is, aminek nem igazán volt értelme.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
A kereső alapján úgy látom eddig nem volt, és talán hasznos lehet (akár az összefoglalóban is helye lenne).
Szóval, hogy lehet unpaid order-t létrehozni? Legutóbbi, mikor ez nálam felvetődött, akkor az eladó ezt a screenshot-ot dobta át. Ezzel csak az a gond, hogy nálam nem így néz ki. Vagyis az új fizetési mód kiválasztásakor nem jelenik meg az order ID.
A módszer - amit találtam -, hogy fel kell venni egy kamu / hibás kártyát, és azzal megpróbálni fizetni. Teszt-kártya számot a neten mondjuk a "fake test credit card number" szöveget a keresőbe beírva pikk-pakk fogunk találni. A lejárati dátum valamilyen jövőbeli időpont legyen, a cvv kód pedig egy tetszőleges szám. Így nyilván a fizetés sikertelen lesz, és a megrendelés "unpaid" státuszban ragad.
Hogy mire jó ez? Arra, hogy az eladó egyedi kedvezményt nyújtson. Ő ilyenkor tetszőlegesen tudja módosítani az árat. -
<Adamsky>
nagyúr
OK, nyertél , tényleg le van ott írva, csak picit máshogy, ill. én ezt - főleg ebből a topic-ból kiindulva - nem találtam (a bénaság jogát fenntartom ).
Valamint - ez persze szubjektív vélemény - de szerintem egyszerűbb beadni egy teszt-kártyát, mint fizetési v. vásárlási limitet változtatni. Illetve én a helyedbe a szövegbe mindenképp betenném az "unpaid order" kulcsszót, mert ha az ember mint egy regény olvassa a tip-eket, akkor rá lehet találni, de keresőt használva már nem feltétlen. -
Topikgazda
válasz <Adamsky> #45856 üzenetére
Vigyázni kell mert a sok kamu fizetés miatt blokkolhatják a fiókot. És a kártyaszám ellenőrzés azért van.
Még ennél is használhatóbb a PayPal fizetés (bár ott meg esetleg a PayPal-nak kell magyarázkodni, de ez könnyebb ha az van választva fizetésre), de nem lépsz be vagy nem viszed végig a fizetést. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... a sok kamu fizetés miatt blokkolhatják a fiókot."
Velem ilyen - mármint, hogy ily' módon tudok alkudozni az eladóval - azért ritkán fordul elő, de abban igazad van, hogy oda kell rá figyelni (nehogy túltolja az ember a dolgot)" ... ennél is használhatóbb a PayPal fizetés (...) nem lépsz be vagy nem viszed végig a fizetést."
Igen, itt tényleg nincs semmi trükközés, ill. simán ráfogható, hogy meggondoltad magad, vagy technikai okból nem tudtál belépni. -
asynur
tag
Sziasztok!
Egy ali-s csomagom vámkezelésre vár és lenne pár kérdésem. (Az összefoglalót átfutottam hasznos volt.)
- Ha jól értelmezem akkor a 10 €-s szabály vonatkozik a csomagomra?:
A csomagban egy eladótól 4 termék van szettként/bundle -ként rendelve (tehát egy rendelésként látszik az "order list"-ben)
11.11-es akciós vásárlás és a kuponokkal csökkentett ténylegesen fizetett ára 40,81 $ alatti ez a "Financial" fülnél látszik is Credit/Debit Card felirat mellett, valamint, hogy a kuponok milyen értékűek voltak.
Az eredeti ára viszont e felett van, és a kuponok miatt az "Order" fülön is 40,81 $ feletti érték szerepel, szállítási költség nem volt. A számlakivonaton pedig, hogy a kuponok beváltásához szükséges értékhatárt elérjem (külön csomag külön eladótól) több dolgot rendeltem, így szintén magasabb összeg szerepel (gondolom legalábbis, mert igazából csak az sms értesítést láttam a levont összegről, azt pedig egybe írta).
Ha ezt így leírom a válaszlevélben és a kitöltendő papírral együtt mellékelem a Az "Order" és a "Financial" fülek printscreenjeit a 10 eurós kivételre hivatkozva azt el fogják fogadni?- A csomagban lévő dolgok ahogy már írtam szettként voltak így az egyedi árukat nem tudom, élég kitöltendő papíron az "Áruk összértéke " vagy valahonnan ki kellene találnom mennyi az "Áru egyedi értéke" ? Illetve ide is írhatom a ténylegesen fizetett árat vagy az eredeti árat kell?
A választ előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz asynur #45863 üzenetére
A kifizetett árat osztod 4 felé és így lesz meg egy szett ára, ha 40 $ volt akkor egy szett 10 $ és mivel azt írod mennyiségnek hogy 4 szett van, alul az összes meg 40 $ a nyomtatvány táblázatos részén, alatta meg 0 $ a szállítási költség.
A nem pénzért vásárolt kupon és az eladó vagy az AliExpress kedvezménye nem számít vámértéknek. -
Topikgazda
válasz asynur #45865 üzenetére
Azért van a táblázatnak több sora hogy tételesen be lehessen írni a küldemény tartalmát, árát, nálad a kedvezmények szétosztása a gond, mert az nem tudod egy termékre pontosan meghatározni, ezért kellemetlen dolog így vásárolni.
Vagy arányosan szétosztod vagy megmagyarázod hogy hogy a termék össz ára miként csökkent a kifizetett összegre. -
n@p@lm
őstag
válasz n@p@lm #45732 üzenetére
Sziasztok!
Jelenleg itt áll a vitám [kép] (előzmény feljebb a hozzászólásban amire most válaszolok).
Természetesen a csomag a Magyar Posta keresőjében nem található. (UG767479070BE).
Az eladó azt mondja ott keresgessem.
Gondolom akkor ez már veszett fejsze nyele?
Vagy lehet még valamit tenni? -
Topikgazda
válasz n@p@lm #45867 üzenetére
Leírtam az Összefoglalóban ha nem felel meg az eladó ajánlata akkor a Reject gombra kattintva nem fogadod el és ekkor majd az AliExpress fog dönteni.
Az itt látható név egyébként a tied?
A november 13-i megérkezés az egy kicsit kamu, mert ez nem egy könyvelt, regisztrált küldemény és ezért a Posta nem ír róla adatot és gondolom feltettél egy alább látható bizonyítékot és az hogy valamelyik nyomkövetési oldalon beírja a szállító hogy megérkezett egy dolog, a Magyar Posta nem fog 45 napig várni a kézbesítéssel, ez elveszett.
Az eladó hagyja jóvá a refund kérésed és a szállítójával rendezze le a kártérítési igényét:Bár még befuthat.
[ Szerkesztve ]
-
korcsi
veterán
válasz laskr99 #45371 üzenetére
A kiszabott Áfa mértékéről tájékoztatnak, vagy ha megérkezett a csomag, akkor derül ki?
Csomag
23-án kaptam az értesítést az adatbekérésről, amit azonnal meg is tettem, már végeztek is, ami az ünnepekre való tekintettel remek teljesítmény.referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
xemelon
tag
Sziasztok, ha ezt most rendelem meg, akkor nincs sok esélyem hogy áfa nélkül jöjjön, ugye? (43.55 USD) [link]
-
C. s.
addikt
Sziasztok!
Jöttem biztatni a várakozókat. Tegnap kezdte meg belföldi útját a csomagom, és ma reggel meg is kaptam, szóval van remény! Belehúztak a csomagosztásba. Ha mindig így haladna, de szép is volna.
-
Béló
aktív tag
Sziasztok!
Rendeltem egy terméket az aliexpressről 20 euró értékben.
A termék nem érkezett meg azonban a tracking azt mutatja hogy december 25-én kézbesítették.
Nyilvánvalóan ez lehetetlen hiszen aznap a posta zárva volt.
A tracking number nem létezik a posta és a track17 honlapja szerint, ezért disputeot indítottam.
Az aliexpress szerint a termék megérkezett, a disputeot elutasították, ezért 3 napon van fellebbezni.
Miképp tehetem ezt meg? Már korábban becsatoltam egy fotót hogy a tracking hamis, leírtam hogy a posta aznap zárva volt...Előre is köszönöm a választ!
-
Redneck
veterán
Sziasztok!
Már elég sokat rendeltem Aliról, de most nem értek valamit. 3 napja rendeltem egy kontrollert, egy elég jó cégtől, China Registered Air Mail-lel. Írja is a csomagszámot, de Alin csak ennyi jelenik meg, a magyar posta csomagkövetésénél pedig semmi:
"Tracking information is temporarily unavailable. You could track your order Official website inquiry"
Az Official website valami kínai oldal, amit be sem hoz a böngésző. Elképzelhető hogy még nem adták fel, csak hozzárendelték a csomagszámot?Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Topikgazda
Találsz az Összefoglalóban ilyet: 9. Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt. és van még ilyen is 11. Egy rövid összefoglaló az AliExpress Standard Shipping szállítási móddal küldött a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton kézbesítendő Észt postai számos vagy SyTrack (SunYou) küldeményekről.
De nem tudom hogy rád melyik vonatkozik.A kézbesítették csak valódi könyvelt küldemény esetén igaz és az első reakció az eladótól kapod, nem az AliExpress-től.
Szám nélkül nem tudok pontosan nyilatkozni, de esetleg a Postal Ninja és a Parcelsapp informatívabb mint a másik kettő amit írtál.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Redneck #45885 üzenetére
Mindig így van a szállítás a csomagszám elektronikus megrendelésével kezdődik nem pedig a postán történő átadással és akkor kapott nyomkövetési számmal, ez magyar posta specialitás, bár itt is van bizonyos küldeményfajtára ilyen.
De ha 3 nap akkor még igaz amit írnak ott a szállítási résznél:
The tracking information will be displayed here within 5-7 days after seller has sent out the package vagy Tracking information is available within 5-10 days. You can track your order here 菜鸟超级经济Global. -
Béló
aktív tag
Köszönöm a segítséget!
Nem az eladó írt hanem közvetlenül az aliexpress, mivel a gond nem a termékkel van hanem a nyomkövetéssel.
Privát üzenetben elküldtem a tracking numbert.
Megnéztem az általad adott honlapokon, eszerint valami Aleksei-nek kézbesítették Oroszországban Tehát még csak nem is az én címem szerepel. -
Béló
aktív tag
Nagyon köszönöm a segítséget a fórumlakóknak
Bevallom, több száz Alis megrendelés során ilyenbe még nem futottam bele, pedig rendeltem már tabletet/telefont is onnan. -
Topikgazda
válasz Bacusuz #45892 üzenetére
Nem értem a kérdést. Többször írtuk hogy a holland nyomkövetőszámos csomagok Kínából elsőként Belgiumba Liégebe érkeznek (ott száll le a repülőgép) onnan átkerülnek Hollandiába a holland posta kezelésébe és majd onnan lesz egy új indulás és ide megérkezés, úgy májustól ez lett a szállítási útvonal.
[ Szerkesztve ]
-
korcsi
veterán
7060Ft lett a sarc.
Tegnap is jött egy "ugyanilyen" csomagom ami ugyan nem lett volna Áfa határos, de összességében az egyetlen különbség a ráírt értékben volt (amit megsarcoltak azon rajta volt a $42,95) a másikon csak $22, ha magasabb összeg szerepel a csomagon azt figyelembe vehetik azért, nem?[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Topikgazda
válasz korcsi #45894 üzenetére
Mivel az esetek 95%-ában kamu az adat és 2004 óta a Vámkódex és az alapján a Vámtörvény határozza meg hogy milyen formában kell elfogadni az értékigazolást, ezért ez figyelmen kívül kell hagyni. Nem ez az a ráírt érték az érvényes, hanem az amit te leigazolsz vagy amit ők állapítanak meg bizonyos esetekben.
Van egy átvilágító, azon átfuttatják a csomagokat aztán mérlegelés tárgya hogy A futószalag és teljes vámeljárás vagy B futószalag egyszerűsített vámeljárás.[ Szerkesztve ]
-
korcsi
veterán
Igen ezt értem, de ha nagy összeg van ráírva (megnézik egyáltalán?) az átvilágítás meg semmit nem mond, akkor csak számít, nem? Tehát nem az értékmegállapítás miatt hanem, abból a szempontból, hogy egyáltalán bekérjék e az adatokat a vizsgálathoz.
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
sambenez
addikt
Leginkább V/-től kérdezem, de ha más tudja ne tartsa magában.
Lehet Alis vásárláshoz számlát szerezni mondjuk pdf-ben mint pl. banggoodon? Nem látok ilyet egyetlen rendelésemnél sem.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz sambenez #45898 üzenetére
Nem lehet, megpróbálhatsz kérni az eladótól, mert van számlakészítés opció, bár eddig fizetős volt és nem igazán törték érte magukat az eladók. Itthon nem igazán lehet a kifizetett összeg elszámolásra használni legfeljebb eredet igazolásnak jó, de ahhoz a vásárlás oldalai is megfelelnek.
Ha PayPal-al fizetsz azon tud számlát készíteni és az jönne a vásárlásigazolással, de eddig annál is úgy tűnik hogy nem használják. -
Topikgazda
válasz korcsi #45896 üzenetére
Amit nem lehet figyelemebe venni annál nem lényeges. 6 féle módon lehet megállapítani a vámértéket a csomagra ráírt összeg nincs felsorolva.
Ez a szabály:A vámérték meghatározására vonatkozó rendelkezések több megoldást tartalmaznak, azonban, amennyiben lehetséges, mindig a sorrendben előbb állót kell alkalmazni.
Eszerint a vámérték lehet
az ügyleti érték (Vámkódex 29. cikk.);
azonos áru ügyleti értéke (30. cikk.);
hasonló áru ügyleti értéke (30. cikk);
egységáron alapuló érték (30. cikk);
számított vámérték (30. cikk).1. Az ügyleti érték, vagyis a Közösség vámterületére irányuló eladáskor az áruért ténylegesen kifizetett vagy fizetendő ár, feltéve hogy az ügylet vagy a szerződő felek kapcsolatának jellemzői nem zárják ki az ügyleti érték alkalmazását. Ilyen kizáró ok lehet például, ha a vevő nem szerez korlátozásmentes tulajdonjogot az áru felett vagy a vételár meghatározásakor nem pusztán az áru értékét vették figyelembe, hanem egyéb feltételeket is, vagy a szerződő felek kapcsolatban állnak egymással (például kapcsolt vállalkozások) és emiatt az ügyletérték nem azonos az áru tényleges (piaci) árával.
Amennyiben a vámérték nem határozható meg az ügyletérték alapján, amint ez már szóba került, sorrendben, a következő értékek szolgálnak a vám alapjául.
2. Az azonos áru ügyleti értéke: azonos árunak kell tekinteni azt az árut, amely ugyanazon országból származik és közel azonos időben importálták, azonos minőségű, azonos mennyiségű, azonos kereskedelmi szintű, továbbá minden tekintetben megegyezik a vámeljárás alá vont áruval.
3. A hasonló áru ügyleti értéke: hasonló árunak kell tekinteni azt az árut, amely ugyanabból az országból származik, közel azonos időben (+/-45 nap) importálták, ugyanazon funkciókat képes ellátni, kereskedelmileg is helyettesítő, felcserélhető, tehát nem minden tekintetben egyezik meg a vámeljárás alá vont áruval, de hasonló tulajdonságokkal rendelkezik és hasonló összetevő anyagokból áll. Ameny- nyiben több lehetséges ügyleti érték merül fel, akkor a legalacsonyabbat kell figyelembe venni.
4. Az egységáron alapuló érték meghatározása olyan módszer, amely az importált árukkal azonos vagy hasonló importált és értékesített árut vesz figyelembe, mégpedig azt, amit a legnagyobb összmennyiségben értékesítették a Közösségen belül az eladókkal kapcsolatban nem lévő személyek számára.
5. Ugyancsak alkalmazható a számított értéken alapuló módszer, amely alkalmazása esetén figyelembe kell venni az importált áru önköltségét (anyag, feldolgozás stb.), az azonos típusú áru – az adott exportőr országból a Közösségbe irányuló – értékesítése esetén rendszerint kialakuló nyereséget (és az általános költségeket), továbbá az alkalmazandó korrekciós tételeket.
6. Amennyiben a 29. és 30. cikken alapuló, az előzőekben ismertetett módszerek egyike sem alkalmazható, akkor a Vámkódex általános szabályai és Vámérték- egyezmény az irányadók, különös tekintettel utóbbi 7. cikkére, amely szabad kezet ad a vámérték meghatározására (összehasonlítás, becslés stb.), azzal hogy nem lehet a vámérték, illetve ennek meghatározására szolgáló módszer:
− a Közösség területén előállított áru közösségbeli eladási ára;
− olyan rendszer, amely két alternatív érték közül a magasabbat veszi a vámérték meghatározásának alapjául;
− az áruknak az exportáló országbeli belföldi piaci ára;
− az előállítás költsége, ha az eltér az azonos vagy hasonló árura meghatározott értékektől;
− valamely, a Közösség vámterületének részét nem képező országba irányuló kiviteli ár;
− minimális vámérték alkalmazása;
− tetszőleges vagy fiktív érték alkalmazása.Bármely értéken alapul is a vámérték meghatározása, azt a Vámkódex 32. cikke alapján korrigálni kell azokkal a költségekkel (díjak, költségek stb.), amelyek a Közösség vámterületére való belépés helyéig felmerültek. Ilyen például a szállítási, ki- és berakodási költségek, tárolóeszközök költségei, licencdíj, know-how díj, tervezési díj, fejlesztés, művészmunka díja, biztosítási díj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!