- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- Netfone
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Met
nagyúr
Dec 30, 2020 16:26
DPD In transit Veenendaal (NL)
Jól sejtem hogy ez holnap már nem ér ide?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
VibeX
tag
Sziasztok.
A Cainiao-nal eddig is unavailable volt a tracking? [kép] Lecsekkoltam egy nyari rendelesemet, ott volt, es Economy Globallal jott a szajre.
Vagy hogy mukodik ez a tracking? Addig nem merem megrendelni a jelenlegi adagot, nem vagyok biztos a szituban. Illetve megeri az Ali standard a plusz felarat (1000+ Ft)? 1k alatti termek eseten nem a legjobb, de ha annyival okesabb, akkor azt valasztom.[ Szerkesztve ]
-
ToMy_
tag
Aliexpress is kezd elkurvulni, ahogy tapasztalom.
Aktuális sztori, egy "gamer" szék rendelés, spanyol raktárból, 4-7 napos szállítási idő garantálva elvileg a shop részéről, karácsonyi ajándéknak pont kényelmesen ide fog érni.
December 5-én fizetve, Paypal-lel, jött is mindjárt a tracking id. (Már ez fura volt, egy DPD-s, november végi rögzítésű. Mindegy, ezzel akkor nem foglalkoztam, kisebb gondom is nagyobb volt ennél.
December 7-én rámírt a shop az Ali-s messengerben, hogy bocsi, de elfogyott az a színű szék, amit rendeltem, és adott 2 másik opciót, hogy válasszak. Választottam.
December 16-án megint rámírt, hogy amit választottam, az is elfogyott, de van másik színű.
Mondtam, oké, az is jó lesz.
December 18-án megint írt, hogy az is elfogyott, és hogy nagyon sajnálja, és visszaküldi a pénzt.
Mondtam, hogy oké, küldje, megcsináltam a dispute-ot azzal az indoklással, hogy nem küldik a cuccot.
Erre írt, hogy nem úgy van az, és ez nekik nagyon nem jó, és írjam át úgy a dispute-ot, hogy én elrontottam a rendelést, és már nem is kell a szék, meg amúgy is balfasz fehér ember vagyok, kattintgatok összevissza, de valójában nem is akartam rendelni, csak úgy véletlenül elutaltam a pénzt.
Na ekkor berágtam, megírtam nekik, hogy lóf@szt, és a dispute-ban majd szépen leírom az egész sztorit, a fake ID-től kezdve a 2 héten át tartó kamuzáson keresztül a hazudozásra felkéréstől mindent.
Meg is tettem, erre a shop bekamuzta ott, hogy a szállító cégnél a biztonsági vizsgálaton nem ment át a csomag, és az küldte vissza nekik. A legszebb az egészben az, hogy az Ali is megette valahogy ezt a sztorit, valid-ra vették az állításukat.
A shop meg berakott egy olyan offer-t, hogy "no return, no refund", és hogy ha akarok válasszak valami mást a boltjukból. Vagy ha gondolom, akkor adjam meg a paypal accountomat nekik, és majd ők jófejségből Ali-n kívül elküldik a refund-ot.
Úgyhogy most már ott tartok, hogy azon gondolkodok, a Paypal-nál indítok dispute-ot ezek ellen a kis surmók ellen.Nem értem egyszerűen, hogy az Ali is hogy lehet ennyire 1 bites, ott a fake tracking id, amiről ordít, hogy semmi köze a rendelésemhez (amúgy azóta rendszeresen nézem ezt az id-t, egy Kínából Magyarországra indított 0.375 kg súlyú economy parcel, amit dec. 27-én vettek át az itteni vámosok vizsgálatra - annak legalább valszeg örülni fog a megrendelője), ott van a becsatolt privát levelezésünk a shoppal, amiben minden kamuzás végigkövethető.
-
ptdgabi
friss újonc
Sziasztok!
Vásároltam az alixpressen egy e cigit a mai napon minden rendben is volt a pénzt levonták, de a következő üzenet jött a fizetés után:
Fizetés meghiúsult
Ezt a megrendelést számla biztonsági aggályai miatt le kellett zárnunk. Hibakód: CSC_7200053
Javaslat
Kérjük, később rendeljen újra, vagy távolítsa el a kupont, és próbálja újra.
Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mit tudok tenni?
A válaszokat előre is köszönöm! -
fairi
addikt
"Nem értem egyszerűen, hogy az Ali is hogy lehet ennyire 1 bites, ott a fake tracking id, amiről ordít"
a viták többségét egy AI intézi, teljesen automatikus programra van bízva.
És sztem nem is egy Ai hanem sima döntési fa.Lényegtelen kinek irsz vagy mit csinálsz tényleg csak programokkal vitázhatsz élő cselekvőképes embert nem fogsz találni.
Elvileg ha live chaten kis idő után valódi emberek írnak, de semmiféle hatalmuk nincs.
-
qqzs
őstag
Evan keresztul hoyg a legegyszerub emberhez jutni?
1. A multkor tok hamar odakerultem es el is rendezett mindent, de most nem sikerul.
Van egy tracking szamom ami mashova erkezett meg. A posta szerint jo helyre erkezett a csomagon teljesen mas nev es cim szerepel úgyhogy valoszinu fake trackinget adtak meg. Ezek azok akik rendeles utan kunyeraltak még extra posta költséget es fenyegettek hogyha nem adok, akkor majd 70-90 napos postaval kuldik. Ez volt 4 hete. szoval ha varok akkor az fog latszani hoyg a csomagot atvettek. A nyomkovetesben latszik is hoyg masik varosban van.
2. Egy honap utan mar postazas utan az egyik tracking azt jelzi hogy canceled. Semmi nem tortent a trackingban. Ezzel mit csinaljak?
3. Egy rosz cim miatt visszakuldott csomagra kaptam egy refund igeretet de Dec 10 ota csak 10 naponta ez jelenik meg mar harmadszor a dispute lapon es refund nem erkezett "AliExpress proposed a new solution"Eladó: GTS450
-
Topikgazda
Chat 31-én és ebben az órában 17:56?
1. Ott a leírás az Összefoglalóban hogy mit kel tenned, 9. pont.
2. Írja az eladónak hogy újraküldi-e és mi az új nyomkövetési szám.
3. Ha visszajelzi az eladó hogy meglapta akkor rebndeben lesz, de nem stimmel ez a dispute, nem lényeges hogy visszament -legfeljebb az oka, hogy miért, kinek a hibája- te nem kaptál semmit, így nem kellene várni arra hogy az eladóhoz visszaérjen. -
Topikgazda
Azt mát többször írtam hogy az AliExpressen a regisztrált eladóktól vásárolunk, nem az AliExpress-től ezért probléma általában az eladóval van, azt kell szidni.
Szerintem túl van már bonyolítva.
Mivel PayPal-al fizettél akkor erre a vásárlásra él a vásárlás napjától számolt 180 napig a vásárlói védelmük.
A szavaidból azt veszem ki hogy a pénzt szeretnéd vissza.
A felesleges időhúzás elkerülése érdekében választhatod a dispute okának megváltoztatását, még akár a dispute visszavonását is.
Mivel PayPal-os a fizetés, a vissza pénz könyvelését azonnal láthatod, valójában az eladó a neki érkezett pénzt egy az egyben refundként visszatudja küldeni, tőled nem kell információ hogy hova hiszen ott a PayPal-os vásárlási tételnél a refund gomb.
Ha nem teljesíti azt amit írt, akkor még előfordulhat hogy van időd egy újbóli AliExpress dispute-ra, de 180 napig ott a PayPal védelmi lehetősége. -
Putyin90
senior tag
Sziasztok! Ezt az órát szeretném megrendelni, szerintetek megvámolhatják?
-
Torocsik2021
lelkes újonc
Sziasztok! Vettem egy telefont az alin ezt nyomkövetési számot kaptam 37626018232 Spanyol postázás lenne 7 napos a kérdésem hogy ezt melyik futár cég kezeli mert ilyenem még nem volt?
-
aktív tag
válasz Torocsik2021 #45926 üzenetére
Üdv!
Szerintem GLS lesz :
[link]Bocsássunk meg ellenségeinknek,de nevüket soha ne felejtsük el! A sebek a múltra emlékeztetnek,de nem kell meghatározniuk a jövőt.
-
Topikgazda
válasz Torocsik2021 #45926 üzenetére
A GLS lenne, itt is nézheted.
Úton van már ide, de most valahol áll. -
Torocsik2021
lelkes újonc
Köszi ez akkor mai változás mert még tegnap semmi mozgás nem volt
-
p.t.r
aktív tag
A daily coins-t nem tudjátok merre süllyesztették el megint?
-
Topikgazda
válasz Torocsik2021 #45934 üzenetére
Az valami más volt, hiszen maiak a bejegyzések a szállításról.
-
lacoka55
aktív tag
Sziasztok
kaptam 4 emailt ma az aliról hogy megérkezett a csomagom de a nyomkövetés szerint még csak Dec 2-4 az utolsó dátum is van benne UG867xxxx18BE szinte az összes csomagom bpost-os és mindenhol olvasható a teljes nevem -
Topikgazda
válasz lacoka55 #45937 üzenetére
Megbeszéltük már hogy ez nem kell valósnak tekinteni és az hogy megérkezett nem jelent semmit, a kézbesített állapot számít. A név miatt meg csak annál a logisztikai cégnél reklamálhatsz aki beírta, a posták küldeményt azonosítanak, nem embert, jogtalan nyilvánosságra hozni.
[ Szerkesztve ]
-
ToMy_
tag
Akkor még egyszer:
- ahogy az irományomból látszik, nem elsőbálozó vagyok az Aliexpress-en, és csak a tanulságok miatt írtam ide alább ezt a textwall-t, nem azért hogy telesírjam a fórumot.
Azt sem kell elmagyarázni, hogy az Aliexpress csak egy "keret", ami a millió kis shopnak ad egy felületet, illetve a vásárlóknak is szintén. Ezzel tökéletesen tisztában vagyok. Az Ali felügyeli a normál ügymenetet, a vitás kérdésekben dönt, és az "ő" szava a "törvény" kb. ott.
- az Aliexpress-en a Paypal-os fizetés nem az eladónak megy, hanem egy Aliexpress-es Alipay számlára, aztán onnét majd az Ali továbbtolja a shopnak. Ez amúgy a Paypal könyvelésben is látszik, ha volt már ilyened, akkor te is láthatod, hogy az összes PP-s fizetés az Alin ugyanarra az accountra megy. Emiatt a shop nem is tudja-látja, hogy te mivel/hogyan fizettél.1. A shop eleve el sem indította a csomagot, ehelyett adott egy fake tracking id-t. Ne kövesse el senki azt a hibát, hogy nem reklamálja meg azonnal a shopnál, hogy "helló, ez nem az én ID-m, mert látszik, hogy nem Spanyolországból jön, és látszik, hogy a vásárlásnál 1 héttel korábban kreálódott az ID-je".
2. Aztán a shop kb. 2 hétig húzta az időt, meg olyanokat ajánlgatott, hogy válasszak más szart a boltból, megegyező értékben, vagy adjam meg a paypal accountomat, és arra majd ő Aliexpress-en kívül visszautalja a pénzt, én meg zárjam le a dispute-ot. Ez az egyik scam lehetőség, ami tanulságként kiemelhető: ilyet soha semmi esetben sem tegyen senki. A shop az ő saját feléd jövő paypal tranzakcióját bármikor visszavonhatja, mivel a PP szempontjából ez nem refund, hanem csak egy sima transzfer a shoptól hozzád.
És akkor se cikk, se pénz, az Aliexpress-en meg már nem lesz mi alapján dispute-olni, ha közben lezártad a dolgot. Konkrétan a dispute-ban a shop első ajánlata "no return&no refund" volt. Ha erre bólintok rá, akkor se pénz se cikk.
3. Nem tudom, hogy Paypal-lal fizetett Aliexpress-es vásárlást valaki valaha próbált-e dispute-olni a Paypal-nál, de azt az utat csak a legvégső esetben választanám, tekintve hogy nem az küldi az árut, akihez a Paypal-on keresztül utalod a zsetont, meg amúgy a PP dispute-os ügyintézése is lényegesen lassabb. Ez a második dolog, amit érdemes megjegyezni/figyelembe venni: először mindenképpen az Aliexpress-en próbálja a kárvallott végigvinni a dispute-ot, és csak legvégső esetben nekifutni a PP-s dispute-nak.
4. Igen, a problémám elsősorban a shoppal van, de az Ali is elég gyengén teljesített ebben az esetben, egy teljesen differens tracking id-t fogadott el bizonyítéknak a shop részéről. Régebben azért ekkora melléfogásokat nem csináltak az ügykezelésben. -
ToMy_
tag
Amúgy végezetül jól zárult a dolog, az Ali a mai napon a "full refund" határozatot hozta az ügyben, miután a dispute-ban a lent írt dolgokat screenshot-okkal alátámasztva felsoroltam.
Úgyhogy ez az ügy jól zárult, de volt benne pár tanulságos dolog, amit érdemes volt megosztani másokkal. -
ToMy_
tag
válasz laleeee #45945 üzenetére
Azt elvileg tudják, hogy honnét ment a pénz abban a tranzakcióban, tehát nem feltétlenül kellene csatolva lennie, de elvileg ha az EVA-nál próbálsz végigmenni a "not receive refund" ágon, akkor ott rögtön dobja a "Manage Card" opciót, szóval az is lehet, hogy igen, csatolva kell lennie.
A vicc az, hogy csatolni viszont csak úgy nem lehet, csak vásárlási tranzakciónál tudod elmenteni a fizetőeszközödet. Nincs ötletem, hogy ha vásárlás után törölted a kártyát, akkor hogyan tudod "visszatenni" újabb vásárlás nélkül. -
Topikgazda
Te kezdted fikázni az AliExpress-t már azt elején, most nem idézném, mert nem szoktam úgy fogalmazni. Arra írtam az első mondatomat hogy rossz a támadási irány. nem arra hogy hiányos a tudásod.
Én próbáltam arra irányítani a figyelmedet, hogy van lehetőséged a pénzed visszakapni, felesleges körök futkosása nélkül, de ahogy gondolod.
Az AliExpres dispute megszakítható a 15 napon belül és újra is indítható és lehet változtatni az okokat. A PayPal dispute-nál is változtatható az ok, de a lezárt dispute nem nyitható újra.Abban igazad van hogy nem az látszik hogy az eladó saját PayPal fiókjára ment a pénz, de annak valahogy hozzá kell kerülnie és tudnia kell hogy ki lett fizetve, tehát kap valami értesítést, ahogy eddig is mindig kapott. Van ráhatása, mert akkor nem működne az hogy tudja változtatni az árat.
Én azt látom hogy a pénz egy PayPal fiókra megy amelynek a tulajdonosa az Alipay Singapore E-Commerce Private Limited, az hogy továbbiakban mi a pénz sorsa az valószínűsíthető mint amikor nekem jön be vételár, ha akarom továbbítom a bankszámlámra vagy nem.
Örülök hogy megoldódott, #45944 de úgy tünt hogy segítséget, tanácsot kértél, így elnézést a félreértésért.
Köszönettel vettük a tapasztalat megosztásod.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem, ez tévedés. A pénz nem bankkártyára megy vissza, hanem arra a bankszámlára amihez a kártya tartozott, hiszen arról lett utalva.
Az egész amit írtál laleeee-nek most az megtévesztő.
Ne kavard már el.
Tedd azt meg hogy körbejárod a témát hogy miként is működik a a bankkártyás fizetés. Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
ToMy_
tag
Te tévedsz: nem bankszámlára, hanem arra a kártyaszámra, amiről a fizetés történt. A bankszámla szám sehol nem szerepel és nem látszódik egy bankkártyás tranzakciónál.
Gondolom azért azt nem kell elmagyarázni, hogy milyen a különbségek vannak egy bankszámlára történő átutalás és egy bankkártyás transzfer között. Az nem minden, hogy te a pénzmozgást az adott kártyához tartozó bankszámla kivonaton tudod követni.Az Aliexpress "fikázása" abból állt, hogy megkritizáltam az ügykezelésük pontosságát. Ezt továbbra is fenntartom.
A pénzt visszakapni egy korrektül végigvitt Ali-s dispute-nál hamarabb nem tudom, hogy lehetne, ha van ötleted, akkor tedd közzé, mindenki okulására.
Az Aliexpress dispute-ot - ha már egyszer lezártad az Aliexpress vagy a shop által ott felajánlott megoldással - az adott cikkre már nem lehet újranyitni. Az a lezárás végleges.
Az eladóhoz legkorábban akkor kerül ténylegesen a pénz az Aliexpress-től, ha a tranzakció lezárult, és a vevő elismerte, hogy megérkezett az áru.
Emiatt tudja az Aliexpress "rákényszeríteni" az eladóra a "full refund"-ot, egyszerűen nem tolja tovább neki a pénzt, hanem visszaküldi a vevőnek. Nehogy azt hidd, hogy a dispute-oknál az Ali külön nekiáll kiverni a pénzt a kis shopokból. Jellemzően ezért is mennek viszonylag gyorsan az ilyen jellegű dispute-ok.Na de részemről itt befejeztem, a lényeg itt van lentebb a tanulságok miatt, a verbális kardcsörte meg nem a szívem vágya így szilveszter estéjén. Peace.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Ubuntu Linux
- Suzuki topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...