- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Digitális detox a Nokiától
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Netfone
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
chopin42
őstag
Üdv! Lehet, hogy noob kérdés, de hogy tudom beállítani az sms védelmet ilyen helyzetekre? Frissen regisztráltam néhány napja, alipay segítségével vettem cuccot postával együtt kevesebb, mint 3 euro értékben. Ha az elvész, nem baj, de nem szeretném, ha ellopnák a cuccaim hasonló módon...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Köszi. MyAlipay-ra belépve a profilnál csak e-mail cím + annyi van, hogy hungary. SMS security alerts-re kattintva beírom a mobilt, kiválasztom az előhívót (36) utána telszám, és nem kapok sms-t.
Alibaba-n belépve nem ismeri az accountom (e-mail+jelszó inkorrektségre hivatkozik), request new passwordnál azt írja, nincs ilyen e-maillel regisztráció. Hozzátenném, hogy most cseréltem jelszót aliexpress-en, hogy nem ugyanaz legyen, mint az e-mail. Változtatásnál kaptam e-mailt a 6 számjegyű kódról, megváltoztattam, be is tudok lépni. Biztonsági kérdések megvannak. Ilyenkor mi van? Főleg az alibabás anomália érdekel...Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #23004 üzenetére
Szóval: az alibaba és aliexpress account NEM egy és ugyanaz. Erre jutottam 2 ügyintézővel történt beszélgetés alatt is. A kérdés tehát adott: a biztonsági kérdés + alipay sms verificationon kívül mivel védhetem az accountom? Ez elég?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #23005 üzenetére
Update (lejárt a szerkesztés): aliexpressen nincs sms azonosítás. G-mailre beállítottam a két körös azonosítást, saját gépen nem minden alkalommal kell, így már nyugodt vagyok. Elnézést a sok offért.
Ádyka a te eseted miatt kicsit komolyabban vettem a dolgokat...[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Oké, értem, de nekem a helpdeskes ügyintéző mondta, hogy nem ugyanaz a kettő, azért nem tudok belépni. Ez vagy 20 üzenetváltás alatt derült ki. Egyébként amit megadtál, ott Alibaba Manufacturer van kiírva. Ettől még külön kell regisztrálni alibabára, és aliexpressen nincs olyan jellegű sms protection, mint a banki belépésnél, ezt sikerült kiderítenem, még egyszer, a hivatalos helpdeskes ügyintézőkkel (kettővel is beszéltem). Ráadásul megadták a member id-t is, azzal is próbáltam, ugyanaz volt az eredmény: regisztráljak, nincs ilyen account. Szóval igazuk volt, úgy néz ki...
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Az jó ha neked működik, nekem sajna nem ment...aliexpress kiválóan enged, a másiknál regisztrálnom kéne. A linket próbáltam, amit az első hsz-ben adtál a kérdésemre. Mindegy, e-mail-re megcsináltam a kétkörös azonosítást sms-el, a jelszavam módosítottam aliexpressen, valamint az sms security belőve alipay-en. Ennél többet mit tehetnék?
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Ez off lesz, de ideteszem, a postához kapcsolódik:
Történt 3 éve kb, hogy vártam egy levelet otthonról. Feladták hétfőn, sajna nem elsőbbségivel, de ajánlva. Elvileg csütörtökre oda kellett volna érnie hozzám, határidős dologról volt szó (dokumentumok).
Ami történt:
Csütörtökön megjött a postás, ezt onnan tudtuk, hogy mások kaptak értesítőket. Nekünk nem hagyott semmit...Amúgy sem hozott fel soha semmit. Meg sem próbálta...
Sebaj, telefonáltam a feladónak, mégis hol jár egy belföldi levél a 4. napon...Felhívta a postát, ott megadták a trackingot, én felhívtam a helyi postát, akik tájékoztattak, a levél megérkezett, csak nem vettük át...Mondom az nem úgy van, még értesítőt sem kaptam. "Az lehetetlen!!!4!", mondják, de azért utánanéztek: még a postásnál van, meg kell várni, amíg visszaér.
Megvártam, visszaért, elmentem a postára, ahol nem adták oda levelem értesítő nélkül, indok: mivel a lakcím kártyámon szereplő cím nem egyezett a küldési címmel (tudniillik albérletben laktam akkortájt, ahová nem voltam bejelentkezve, de ezt nem igazán fogták fel). Anyám volt a feladó, személyimen+a levélen is rajta volt a neve, ahogy az enyém is, akinek a levél szólt, meg eleve tudtam róla, hogy van egy levelem. Ez nem hatotta meg őket, szerintük nem volt bizonyítható egyértelműen, hogy én vagyok a címzett. LOL Újabb telefon a postára, tanács: írjak meghatalmazást a trackingal valakinek, aki átveszi. Feleségem, akkor még csak barátnőm nevére írtam egy meghatalmazást a trackinggal, szíveskedjenek odaadni bla bla. Két tanú, plusz az én és ő aláírása, egygy darab kézzel írott a4-es lapon. Kint megvártam, bement, odaadta a meghatalmazást, kisvártatva hozta a levelemet...
Konklúzió: nekem, aki a jogos címzett személyi igazolvánnyal, melyen a feladó és a címzett neve is szerepelt, nem adták oda a levelet, de egy kvázi vadidegennek, aki egy sajtpapírral bement, odaadták.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Másik topikban is leírtam:
Első rendelésem Aliexpressen megtörtént február 5-én, 2,67 euro értékű cucc, postával együtt. Nem Free shipping, hanem China post Registered Airmail, ez már benne van a fenti árban, került vagy másfél euroba. A tracking végig pontos volt, az aliexpressen követtem: az eladó február 8-án már postára adta, február 16-án pedig már Magyarországon is volt. Hétfőn már kézbesítették is, ma tudtam átvenni, az értesítővel.
Összegezve: 8 nap alatt Kínából ideért (péntek), onnan pedig a hétfői postával ki is hozták, csak nem voltam itthon. A csomagon nemzetközi ajánlott volt feltüntetve.
Kívánom, hogy minden tengeren túli rendelésem ilyen simán menjen (és másnak is)Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
-
chopin42
őstag
Üdv!
Elképzelhető, hogy kérdezte már valaki,. ha igen, elnézést.
Rendeltem pár cuccot aliról, még március elején (mielőtt elindult volna itthon a koronavírus hiszti, úgy igazán). Félreértés ne essék, komolyan kell venni a járványt, csak néhány ember hozzáállása ma kicsit kiakasztott...
Elvileg rendeltem márc. 6-án spanyolból(?) egy cuccot, trackingszám: 16408022684357
Egyrészt sehol nem találom, 17 track nem dob rá semmit, az alis tracking se. Szállítási helynél jelöltem be a spanyolt, drágább is volt kb 3 Euróval.
Szóval érdekelne, a koronavírus miatt lemondhatok-e a 2 hetes szállításról (annyi a határidő), vagy az alis cuccok elvileg meg kell, hogy érkezzenek?
Van még ezen kívül 3 dolog, de azok kínából jönnek, azokra is vonatkozik a kérdés (azok 30 naposak, vagy hosszabbak).
Vagy ebben a drága országban ne is álmodjak ilyesmiről?
Köszönöm!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
chopin42
őstag
Üdv!
Rendeltem aliról egy cuccot "spain" feladással, ám kínából jött, de ideért nagyjából 3 hét alatt a megrendeléstől, dpd hozta.
Sajnos a csomag megsérült, egy Decibelmérő volt, a mikrofon szivacs benyomódott, mert a külső csomagolás megtört, és nem áll vissza, úgy maradt. A működést elvileg nem befolyásolja, de sérülés.
A kicsomagolást videóztam, a sérülést fotóztam ( [kép] [kép] [kép] ), indítottam Dispute-ot, mindent megfelelően töltöttem ki, a bizonyítékokat feltöltöttem, a problémáim leírtam (kínai szállítás, sérült csomagolás és cucc), és kértem 3 eurót, ami a "spain" és a "china" feladás közötti ár nagyjából. Majd submit.
Ilyenkor kell a "confirm goods received"? Vagy várjam meg a dispute végét?
(Egyébként korrekt a kérésem?)
Köszönöm!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #37433 üzenetére
Üdv!
Fejlemények a dologgal kapcsolatban:
Az eladó elutísította a dispute-t, kérte, fogadjam el, mert ilyen olyan 4 dollárt visszautal, meg kedvezményt kapok a boltjában legközelebb
Dear, I am very sorry that the product has some problems.(〒︿〒) In order to protect your rights, how about we refund you 【 4$】and give you some discount and small gifts in your next order, is it ok? could you kindly cancel the dispute? we don't have to deal with via dispute, pls give us a chance(ಥ﹏ಥ)
Mondanom sem kell, reject.
Az ali 5 nap után közbelépett, minden bizonyítékom elfogadta:
AliExpress' Proposal
Proposal:Refund EUR € 3,00
Természetesen elfogadtam.
Ez volt márc. 29-én, azóta semmi nem történt, csak az eladó rinyált egyet, hogy vonjam vissza, 7 dodó engedmény meg a többi rizsa.
Ilyenkor mi a teendő?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
-
chopin42
őstag
Üdv!
Elolvastam az összefoglalót,de nem teljesen világos valami:
22 Euró alatt nincs vám+áfa.
Amit rendelnék, az 27 euró (postával, china post registered). Mivel az áfa nincs 10 euró, és 29 usd az érték, így ha leigazolom, akkor nem kell áfát+vámot fizetnem, vagyis marad a 27 euró?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv! Elnézést, ha nagyon béna kérdés lesz!
Rendeltem márc. 5.én egy cuccot.
Ha a "view detail"-re kattintok, ott azt írja, hogy "If your order does not arrive on 2020-04-09 , you can apply for a refund by opening a dispute."
Az "orders" fül alatt "Awaiting delivery
Your order will be closed in: 16 hours 50 minutes" (mostantól) van írva.
Természetesen nem jött meg a cucc.
Kérdésem az lenne, mikor indíthatom a dispute-ot a full refund-ért, illetve ilyen esetben mit és hogy kell bizonyítanom? Meg kell várnom az éjfélt?
Köszönöm!
A cuccot sajna be kellett szereznem máshonnan, mert sürgős volt.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #37772 üzenetére
Üdv! Elindítottam 9-én a dispute-ot. A bizonyítékok közé feltöltöttem az eredeti 04-09 dátumos refundról a képet, illetve a nyomkövetést, ami szerint még Kínát sem hagyta el. Megírtam emellé, hogy a cuccot emiatt meg kellet vennem máshonnan.
Az eladó ennyit írt: "Proposal:Refund EUR € 0,00
Comments:hi,now in special time,please kindly wait more 10 days.Thanks for your understanding."
Természetesen elutasítottam,azóta is ugyanott tart, a csomag.
Ma közbelépett az ali.
Alul ez látszik.
AliExpress' Judgement Details-re kattintva pedig ez.
Ez alapján elbírálták a kérelmem, és jogos? Nekem ez jön le, csak jó lenne a megerősítés.
Köszönöm!
Más: látom többeknek emelik a vásárlóvédelmet, nekem is megesett 2 csomagnál, hogy 30 nap volt a 60-ból, és kaptam újabb 30-at...
Illetve egyet ma adtak fel a 10. napon a 10-ből, ráadásul az 24 euró, így majd bizonyítgathatom a jogszabállyal, kíváncsi vagyok, mikor ér ide...[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #37890 üzenetére
Üdv! A dispute sikeresen lezárult, a pénzt visszakaptam.
Viszont ma nézegettem a parcelsapp követéseket, és ezt találtam: [kép]
Ha kiszállítanák mégis, mi lenne a teendő, ha magamnak és az eladónak sem akarok kárt? (a cuccra már nincs szükségem, mert sürgősen kellett egy másik helyette, még 2 hete,így is felárral a magyar bolt miatt).
Ha nem veszem át, ingyen visszakapja? Vagy az az etikus, ha átveszem, és kifizetem? Ekkor még többet bukok, amit nem akarok, mert nem tehetek a kialakult helyzetről. Esetleg c verzió?
(Vagy így járt az eladó, és többet nem rendelek tőle?)[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv!
Esetleg erről a tracking-ről tudnátok írni, jó-e, tényleg erre jár-e: LVS2016933313003974N1
Parcelsapp ezt írja. Ami furcsa, az a "Recipient VivienRkczi", ilyen egy másik csomagnál sincs. Illetve a bpost saját tracking-je szerint a cím nagyon nem az, ami az enyém. Ahogy nem is Rákóczi Viviennek hívnak.
A csomag vámköteles (24,3 euro), amihez elvileg nyilatkoznom kellene. Ezért érdekel, hogy a fenti info hülyeség-e.
Köszönöm!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Na ne....
De nekem rohadtul kellene a cucc! Itthon egyszerűen képtelenség értelmes áron digitális mikromanométert/nyomáskülönbség mérőt kapni, ami mér extrém kis mértékegységben is.
Írok az eladónak, de nagyon remélem, hogy ez valami rossz vicc.
Szerk: "labour holiday" máj. 1-4 között, kíváncsi vagyok, mikor ír vissza. (Amúgy szegények néha nagyon nem vágják az angolt...)[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Mi van, ha megkeresem az illetőt? Elvileg, ha nem kamu cím, az illető Vivinek kapnia kell egy vámbekérő cuccot, mert ugye 22 Euro fölött van a cucc. Ha pedig kamu, akkor rossz a tracking, vagy nem az enyémet kaptam. A címre rákerestem, létezik, viszont érdekelne, hogy hogyan találhatták ki a rossz címet, vagy pedig simán összecseréltek 2 csomagot?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #38424 üzenetére
Visszaírt:
Dear customer, It seems there is a mistake with the tracking NO., sorry for the inconvenience. Your correct tracking number is LT007157011NL
Szóval az új nyomkövetés:
LT007157011NL. Mi ezzel a tapasztalat? 7 napon belül kellett volna feladni, április 4-én rendeltem.
Köszönöm!
Más:
2 cucc is megjött, egyiket március 5-én rendeltem, ,április 27-én hozták meg. (Április 9-ig kellett volna megjönnie, az eladó egy hetet kért, sajna nem tudtam annyit várni, sikeres dispute után mégis ,majd rendezem).
Másik ma jött meg, azt március 10-én rendeltem. Eddig olyan 45-55 nap körüli kiszállítások néznek ki a március eleji rendeléseknek.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv! Volt egy csomagom, ami nem jött meg, visszakaptam az árát, majd mégis kiszállították. Megbeszéltem az eladóval, hogy "kártalanítom" 10 usd értékben. Üzenetben küldött egy "extra shipping cost" linket, ami megvehető (10usd/9,40 euro). A gond az, hogy az extra shipping cost csak az aliexpress standard shippinggel vehető, ami 7,8 euro, így több, mint 17 lenne, ha kifizetném. Várok az eladó válaszára, de érdekelne, milyen egyéb módon tudnám kifizetni a 10 dollárt, és nem bukni, mivel a 17 eur több, mint az eredeti rendelésem (az 13 volt). Köszi!
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv! Múltkor írtam ezzel a tracking-el kapcsolatban. Az eladó elnézést kért, és adott egy másik tracking számot: LT007157011NL. No a gondom az, hogy elvileg április 4.én rendeltem, egy hete volt feladni az eladónak, írtam, az utolsó nap "hirtelen" feladta a rossz tracking számmal. Ez csak ugye a múltkor derült ki. Viszont az új szám csak Április 27-től tartalmaz bejegyzést, azóta sem mozdult előre, úgyhogy felvilágosítana valaki, hogy:
a: megint átvert
b: a posta szar amivel küldte
c: egyéb lehetőség?
A vicc az, hogy a "Vivienes" tracking sem mozdul április 28 óta, az meg már odébb van.
24 euró, tehát vámköteles (az más kérdés, hogy kérvényezni fogom az eltekintést), de elvileg értesíteniük kell, ha megjön, igaz?
Köszönöm előre is!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Egyébként ez az egyoldalú vásárlóvédelem-emelgetés enyhén pofátlan az ali részéről, hogy az eladó a vevő beleegyezése nélkül növelheti kb végtelenszer. Ma lett egy olyan, hogy volt hátra még 20 nap, amiből lett 80. Egy másik már 77 napja úton van, "előkészítés nemzetközi szállításra" állapotban, standard shippinggel, 4 euróért. még hátra van 44 nap, az eladó vagy 3x hosszabbított. MINDEN, amit utána rendeltem, előrébb tart, vagy már megjött. Ráadásul eredetileg cancel ordert nyomtam, mert alig akarta feladni, viszont elutasította, majd hirtelen feladta, az utolsó napon. Az erről szóló levelezést befotózom, és lehet megy a dispute...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz elistvan #39490 üzenetére
Üdv!
Adott egy csomagom. Ez azt jelenti, hogy a vámellenőrzés már folyik? Ha így van, milyen formában értesítenek? 24 euró, szeretném, ha elengednék az áfát.
(#39490) elistvan Bocs, nem válasz akart lenni, kérlek ignoráld[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #39512 üzenetére
Nos, ma kihozta a postás. Nem kellett kérvényezni az áfa elengedést (24 euro), mivel a csomagoláson 15 euro volt feltüntetve+holland posta. Ami vicces, hogy a feladó egy bizonyos Wang volt, de ezen kívül semmi más nem szerepelt, ami kínára utalt volna, egy dolgot kivéve: a hátsó címke sarkán volt valami cn22 vagy ilyesmi.
Tehát 2 dolog történhetett: vagy el voltak havazva, vagy nem is izgatta őket.
Esetleg az is lehet, hogy az eladó, mivel reklamáltam a rossz tracking miatt, ezért feladott egy újat (ezúttal tényleg) holland raktárból, talán a tracking is erre utal.
Mindegy, 100 szónak is egy a vége: Április 4-én megrendeltem, ma ki is hozták. Szóval jól jártam.
Más:
Viszont egy cucc, amit március 1.-én rendeltem, azóta is abban a státuszban van, hogy küldemény átadása nemzetközi szállításra. A cucc maga kevesebb, mint 3 euro, de nem free shippinggel kértem, hanem felárassal, így 6.30. Gondoltam, hátha akkor ideér. Ezen kívül igazából le akartam mondani, mert nem kellett mégse valamint az eladó nem akarta feladni a 8. napon sem, de az eladó elutasította, majd hirtelen "shipped" lett a 9. napon. Számon kértem rajta, illetve az egész sztoriról van levelezés alin. Ha esetleg dipuste-ot akarok indítani, visszakaphatom-e a pénzt azzal, hogy eredetileg nem akartam, de az eladó nem engedte lemondani, illetve már 3x hosszabbított, pedig azóta MINDEN ideért, amit később rendeltem? Bizonyítéknak csatolnám a trackinget, illetve a levelezést lefotózva.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Nem akarom visszaküldeni, pont, hogy minden rendben volt, ezen kívül hiába került többe 22 eurónál, nem kellett semmit intézni, simán kihozta a postás, és szürke címke volt rajta, postNL. Feladó címe nem látszott. A kamu cuccot arra értettem, hogy az eredeti tracking szerint április 28 óta van Magyarországon, de nem az én címemen és nevemen (bpost), majd mikor ezt jeleztem, akkor adott egy másikat, amivel megjött, de ott csak későbbi feladás látszik. Mindegy itt van az a lényeg.
Amivel kapcsolatban reklamálni akarok az a MÁSIK csomagom, a trackinget linkeltem, sztorit leírtam, arra valami ötlet?Szakmai kérdések csak a fórumban...
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- TCL LCD és LED TV-k
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Okos Otthon / Smart Home
- Napelem
- HBO Max & OD topic
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- További aktív témák...