- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz CharlieDrop #8621 üzenetére
+1
Más:
Ma bent vagyok az irdoában, és talán még az otthonlétnél is 'biztonságosabb': a mai recis lányka (már napi váltásban, egyesével vannak) szerint tegnap 60 ember volt bent az 1700-ból... Tiszta '28 nappal később' érzés az épületben barangolni, viszont a takarítás/fertőtlenítés folyamatos. Ha ez általában ilyen lenne, és nem ékelődne közé 1,5 órás autózás (ma 30p), akkor még preferálnám is az otthoni munka helyett.
A gyári ezüst (?) szín egész jól áll neki törtfényben (pl. itt garázs, vagy felhős idő), ahogy kiadja a formát és az árnyékvonalakat. Az a gond, hogy egy ennél világosabb szín csak rosszabb lenne, de azok sötétebb színek, amiken lamentálgatok, viszont halványítanák a formát.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Besz@rás... Ma reggel 363-ért tankoltam a 'telivér' OMV benzint.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz kisza25 #8642 üzenetére
1st Gen Ceed nálam is megfordult, az meglehetősen kompromisszumos volt; imádtam a rideg tejfölösdoboz-műanyag 'bi-colour' kárpitozást...
De szerintem a mostani 'Ceed & felette' KIA felhozatal a <30e Euro-s kategóriában összességében veri a mezőnyt ár/érték arányban, ha a szubjektív ergonómia, komfort, felszereltség (necces...), anyaghasználat, kivitelezés, praktikum csillagban nézem a dolgokat.
Kucsszavak: 'szerintem' és 'szubjektív'
Nevermind...
-
aktív tag
válasz kisza25 #8644 üzenetére
Szerintem a Tipo 4M-ig egy nagyon korrekt opció, felette (pl. kombi TáDé) már érdemes lehet körbenézni, de ár/érték-ben odateszi magát.
Maga a kocsi annyira nem tetszik, mint anno a GPunto; de ha ma hirtelen úgy kéne autót vennem, mint anno a GP-t, t.i. kell valami tartós és pofás, korrekt áron és most, jó eséllyel a 5door Tipo-t választanám a piacon.
Re. ProCeed
Igen, mindenkitől azt hallom, hogy nagyon tetszik nekik, pl. kollégám ősz óta szemezgetett az 1.6T-vel. Én meg úgy vagyok vele: igen...tényleg...hmm, igen.............de nem.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz kisza25 #8647 üzenetére
1,4 8V
Az 1,2 8V városban nem fog kevesebbet enni, az országúton óra szerint 90kmph-val meg praktikusan egymindegy; az autópálya óra szerint 110-120kpmh felett mindkettővel kihívás. Egyébként pedig kvázi tökugyanaz a két motor, és annyira komplex konstrukció, mint egy fakocka. Anno a Punto IIB-m 1,2-es volt, a GP pedig 1,4-es.
A 0,9T egy fura állat: Szardínián a bérelt Pandában ez ketyegett; túrázva, illetve pályán simán beletettem 500++ km-t egy tankkal (smucig módban vezetve, mivel ott szépen mérik a benzint). Cserében gusztustalan...és nem hinném, hogy a Punto-ban az 1.4 alatt enne.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Most lehet, kissé infantilisnek fogok tűnni...
Ebben a fenenagy 'rohaggyá otthon' szituban elővettem a GTA V-öt...és nagyjából 1 óra játék után visszatért az az érzés (?) ami miatt én anno megvettem a GT-t...
PS: Nem! Nem a 'GOURANGA' bonus miatt.
Nevermind...
-
aktív tag
Tegnap este gondoltam: egy hét után megjáratom a kocsit...
Indítás, majd CHK Engine és Motor Control System Failure. F'Yeah. Naívan azt hittem, a decemberi szervizelés után erről leszoktunk...
Tavaszra úgyis dukálna már az olajcsere (egyébként a jelenlegibe még nem ment 4e km sem #carpediem), így majd viszem Zsoltékhoz...majd valamikor, mivel ők szintén karanténpartiznak.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #8664 üzenetére
@HussarF
Megnéztem az enyémet: 3135 megtekintés, az cca. 500 / hó, és ohne megkeresés bármilyen platformon; na, azért egy volt: miután felraktam FB-ra is, egy úriember érdeklődött, hogy mennyi volt a motorgenerál. Elmeséltem, megköszönte.
Ha jól emlékszem, Te felsőközépre tetted az árat...nos, szerintem egyikünkét sem az elkövetkező 3-6 hónapban (sem) fogják elvinni.
@j.bravo
Ha nem félted az életedet, én benne vagyok...sőt hálás is lennék érte.
Van egy titkos tippem: misfire...esetleg hétvégén rossz tartélyba öntöttem az ablakmosót.
Egyébként a kocsi megy...én már ilyen nyárspolgári hívságokra, mint 'tudatos odafigyelés' és 'aggodalom' már nem adok; azt meghagyom a Felkelő Nap Klubnak. Amígnem kelepel, kattog, kerreg, borul, stb., addig jelenleg lexarom. #yolo
De azért szeretném, ha nem lenne...
Ha levágod a csonkot, a csöveket toldóval/átkötövel összehozni, majd hegeszteni nem opció?
Nem értek hozzá, csak elmélkedem...
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
A laikus kérdése:
Ha jól értettem meg adolgot, akkor a következő felniméretek a 'kilógástól' eltekintve csereszavatosak?
17 coll 7 coll 5x98 ET: 40
17 coll 7 coll 5x98 ET: 40,5
16 coll 6,5 coll 5x98 ET: 41
16 coll 6,5 coll 5x98 ET: 41,5
PS: MijazaETszám for dummies like me: [link]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #8686 üzenetére
Köszi szépen.
Mindenesetre bárhogyan is lesz, mostantól úszom az árral...
3 év után csak meglett a garnitúra, amit mindig is szerettem volna; és nem csak azért, mert ez gyári (ami már előny), hanem ez az egyetlen, ami kifejetten tetszik. Olyan garnitúrák eddig is jöttek szembe a neten, ami a) nettó felújítandó, illetve b) ami ugyan nem leharcolt, de láthatóan használt, és ha már költök rá, akkor úgy nem tenném fel; makulátlan nem volt egy sem...és néha már qrvára égett a bőröm alatt a viszketés a viseltes 16"-os lecserélésére.
A morális tanulság: türelem, Pelikán elvtárs, türelem; már csak gumit kell néznem, de amennyit használom, nincs ok kapkodásra...
17" Toora 'koppra' felújítva, bónusz: a 16"-os 'fémszemcsés' gyári festéséhez hasonló módon van 'megfújva' (csak nem annyira matt, hanem kultúráltan glossy), ami nekem sokkal jobban tetszik, mint a Tora gyári 'nyersfém' tónusa.
Persze a xar telefonos képeken ebből nem feltétlenül jön át bármi is...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz LógaGéza #8727 üzenetére
Az etikai, erkölcsi oldalától (már ha van ilyen...) eltekintve: én falaznám/kivenném/stb.
...de:
1) egy jövőbeni potenciális vevő jó eséllyel el fogja várni a 'gyári' állapotot, mert...
2) forgalmi vizsgán / ellenőrzésen megzsanettoznak érteMegoldás: úgy nyúlj hozzá, hogy kétévente / eladáskor vissza lehessen állítani; jobb esetben vizsgán elég lehet a kézfogás, de személyes nexus függvényében lehet, csak Deákékkal hármasban...
Ha meg ezzel együtt túl macerás, akkor hagyd a f@szba az egészet és használd úgy, ahogy van.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LógaGéza #8731 üzenetére
@LógaGéza
De igen, vizsgán nézik; mind kibocsátásra, mind fizikai meglétre.
NFM (NKH): [link]
Wannabe: [link]
A 'forgalmi ellenőrzésen' a Közúti műszaki és közlekedésbiztonsági ellenőrzés néven futó [link] fasságra gondolok, amit én személy szerint már vagy 8 éve nem láttam megtörténni; akkor is a Szerémi úton volt egy mobilstand, amit szerintem annak az egy szem b@sztatott Golf-osnak rendeltek ki a rendőrök, hogy ha már mélytorok, akkor érjen le a gyomorig...
Ugyanakkor, hogy milyen eredménnyel mész tovább a forgalmin, az már a személyes nexuson múlik...pl. ha tutira akarsz menni, akkor kivitelező 'tuner-gyereknek' biztos van ismerettsége a közelben, és akkor kétévente ellátogatsz oda egy random állomás helyett. A közútiba belefutáshoz pedig igazán szerencsétlen csillagállás kell.
Nevermind...
-
aktív tag
Pár hete felkerültek a 17"-os felnik és az 215/45-ös gumik (Sava UHP valami).
Az új felnik ET40,5...én ugye nem másztam alá a kocsinak, de meg voltam győződve, hogy a gyári 16"-os ET35, és úgy is kerestem...de a sok fácségurutól kaptam az ívet, hogy az-alfa-nem-audi-lol, illetve a megvett Toora felnik annyira szépen lettek felújítva, hogy lesz-ami-lesz alapon bevállaltam.
Na, dobpergés: a GT gyárija ET35. De csak ennek a qrva modelnek a 2000. utáni felhozatalból 156/147/166/159/Brera vonalon (a többi nekem radar alatt van). Szóval mindenki IS bekaphatja. Jelenleg így -4,5 ET olalanként, majd ha lesz időm, akkor gründolok egy spacer garnitúrát, 10-15mm / oldal körül; előtte még roppant professzionálisan odatolok egy collstockot, hogy kb. mennyi férhet bele.
Még az átszerelés előtt beugrottam Zsoltékhoz egy szezonális karbantartásra (ez kb. egy hónapja volt): a gazdaság megkoronázásáról sokat elmond, hogy összesen másfél órát eldumáltam velük, és belefért...ugye előtte köszönni még csak-csak mnet, de két mondatnál többet váltani legfeljebb futtában. Mondták, hogy mindenki eltűnt... (*)
Azóta kétszer futottam neki kipróbálni az 'papucsokat': múlt héten már tele volt a tököm mindennel, így miután mindenki eltette magát másnapra, én éjfélkor beültem a kocsiba: ablak le, zene fel, könyök, cigi parázslik a menetszélben miközben átgurulok a Lánczhídon, oszt haza. Na, ebből az lett, hogy egyszer csak arra kaptam fel a fejem, hogy az M7-esen jön szember a Fejér megye tábla, így lefordultam a pályáról Martonvásárnál, majd hajnali négy körül leparkoltam itthon, és fogalmam sincs merre jártam...annyi még feltűnt, hogy valahol dél-budán volt egy gyanúsan traffinak kinéző 'polgári' kombiskoda menetiránnyal szemben beállva a susnyába.
Tegnap reggel pedig valamilyen indíttatásból befingott az agyam és 'basszafasz' alapon kereszteződésben inkább jobbra fordultam, a városból kifele, balra helyett...majd húsz perccel később már a Pilisvörösvár és Csobánka közötti 'csapatósón' kergettem a kocsit, inkább éles, mint gyors kanyarvételekkel. Viszont ekkor volt az, már Pomáz utáni összekötőn Szentendrére polgári módon csorogva, hogy feljött a felszínre a sárga tengeralattjáró... de hogy (!): váltok vissza háromba, kuplung -> gáz -> visszahárom, és vagy még váltás közbeni, vagy a váltás utáni gázadáskor kijött a CHKEngine, de nem folyamatosan, hanem villant-csippantott háromszor egymás után, közben a kijelzőn írta a Motor Control System Failure szívhezszólót...majd a harmadik villanás/sípolás után mindez megszünt. Mint ha sohasemnem. Miafasz, beépített poltergeist?
A 17"-es garnitúra viszont kifejezetten tetszik, így már tényleg észerevehetően sínautó jellege van az átlaghoz képest, és nem lett kényelmetlenebb a hagyományosan lézerrel egyengetett és folyamatosan karbantartott é-budai agglomeráció útjain...
A 16" + Michelin CC kifejezetten pattogósan viselkedett, a 16" + Uniroyal téli ('alulfújva') inkább idegesítően nyúlos és puha volt (viszont kényelmes), míg a 17" + Sava UHP a kifejezetten kultúrált: kanyarban értelemszerűen sokkal jobban simul, de az úthibákat is jobban veszi: nem üt, pattog, csak átdöccen.
Csodák nincsnenek, és a megélés szubjektív,de..lehet hogy a könnyebb felnigarnitúra ezzel hálálja meg magát?
(*) Ha 4-ik éve ráérek, ezután sem fogok kapkodni, ugyanakkor nyár közepe felé szerintem felütök pár fényezőműhelyt, hogy mennyi az annyi egy telifény + alvázvédelem + lakatolás körre, mind időben, mind pénzben. First, let 'em bleed a tad more...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz hacki87 #8788 üzenetére
Igen, mivel elsőkeresként a hátsó tengely 'rövidebb', ott jobban megmutatkozik.
Egyébként látszik, hogy a fenti postom előtt nem sokkal keltem: szóval ET35 vs ET40,5 -> -5,5 eltérésben vagyok oldalanként.
Én kétlem, hogy ennyitől a feje tetejére áll a futómű-geometria, de az OCD az OCD...meg minél inkább a szélén van kerék, annál pimpesebb (sic!).
Nevermind...
-
aktív tag
Tegnap késő délután megint kivettem a kocsit legelni.
P'vörösvár és Csobánka között megkergetve megint bedobta villogó/csipogó morze performanszt.
Én számoltam, hogy majd a 3. után biztos megint abbahagyja: 1-2-3...4-5-6-7-8-9...rohaggyámeg.
Csobánkán félreálltam, alapjáraton kellemes kétütemű orgánum és rázkódás, fordulatra kisimult; nem hiszem, hogy effektív kidőlt egy henger a sorból, mivel anno traffóhiba okán volt már szerencsém 'háromhengerezéshez': olyankor annyira selymes érzés ülni benne, mint egy terheletlen laprugós pick-up platóján élvezkedni a szántásban...
IT Solution 1: kikapcs / bekapcs, változatlan eredmény
IT solution 2: kikapcs, elmenni cigizni, szidni a mindenkinek a qrva anyját ennek aki részt vett ennek az alpha verziós fosnak a design-jában és megfogadni, hogy ki lesz kúrva a kukába ez xar, és foglalkozzon vele , aki ezt ide kitalálta...majd sértődötten elsétálni és csinálni valami egész mást. Nos, ez az út szélén állva nem volt teljesértékű opció, főleg hogy én fizetem a révészt...szóval lenyugodva bekapcs. Eredmény: keine csipogas, keine chklight és némi bizonytalankodás után beáll az alapjárat. Na, finomkodva irány haza.
Ma reggel hívom Zsoltot, elméselem hol fáj: miután meghajtom a kocsit, nekiáll vergődni. Aham, biztos túlmelegszik valami, de ha sokáig vergődik, akkor legalább felírja a hibát. Yo, hurrá.
Majd jövő héten átgurulok hozzájuk, aztán okosabb leszek.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz kisza25 #8816 üzenetére
A kocsid színéről jutott eszembe.
Újabban elgondolkodtam használt Tipo vételén...
- sima fehér
- kombi
- 1.6 TáDé
- 40-80e km közöttFelszereltség tekintetében passzolok; majd ami lesz a kiszemeltben, de az automata váltóra gyúrnék...dízelt minek is terelgessek kézzel.
Egyelőre egy darab autmata van HaHu-n (persze nem fehér...): [link]
Bárkinek bármi vélemény/tanács/meglátás 1.6 dízel Tipo-val kapcsolatban, illetve a Manual vs Automatic felállásról?
Köszi!
PS: A benzinesek két okból vannak kispadon egyelőre: 1.4 szívó rövidtávra/Bp-re bemenni OK, viszont hosszúzni kevés/gyenge; 1.4 t'rrbo pedig...hát ha már van rajta csiga, akkor legyen GO-s.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz kisza25 #8824 üzenetére
@kisza25
Igen, a választék a kulcskérdés...ugyanakkor a fő csapásirány 'diktálja' a dízelt: főleg pályán 2f + 2gy + csomagok felállásban elmenni valamerre (erre eddig ott van/volt a Focus, csak ott neccess a csomagtér), illetve 2f + csomagok + pl. két bicikli (bármi) elmenni valamerre (erre van/volt az Alfa, mínusz biciklik, mínusz üzembiztonság, plusz kétszer olyan éhes és és max. egy nagyobb sporttáska a csomagtérben).
Ebből kanyarvadászat nem lesz, viszont ha a TáDé Tipo hasonlóan hozza a Focus 7-7.5l/100km @160-170kmph @3000rpm utazóját (minden BC szerint...), akkor már túl rossz nem lehet; a benzines valószínűleg ebben nem lenne partner. Aztán, hogy átlag egy hónapban a maradék 20 napon álltában milyen folyadék romlik meg a tankban, az már egymindegy...
Tegnap még kombi Ceed-re kértünk be ajánlatot: az szalonból jönne (nem éri meg használtan, nincs akkora diffi), de az 1.4 szittya lenne készletről; igazából részemről inkább csak a hölgytagozat megnyugtatására kooperálok ebben, mert nincs kedvem pluszban még pár milkacsokit kitenni az asztalra.
@alázógyík
Köszi az infót. Igen, hallottam, hogy dícsérik, ezért sem idegenkedem tőle teljesen.
Más:
A ma délelőtti program részeként beugrottam Zsoltékhoz. Lehet lenyugodni a p1csába, nincs semmi gond...már ha eltekintünk attól, hogy a paranormális jelenségeknek igenis lehet valós manifesztációja, és így feltételezhetően az Ördögüző sem tisztán fikción alapul...
Mindenféle hibakódok, némileg összefüggéstelenül, de a gyújtás-vezérlés körüli halmazban...lehet, hogy a kábelezés fárad (az jó occsó...) vagy egyéb elektromos fasság vagy a BC kezd szenilissé válni. Majd valamikor a közeljövőben náluk hagyom, aztán megpróbálják megfejteni...ugyanakkor pedzegettem: ha nagyon megindul a Geiger-számláló, nem toljuk túl, mert akkor megy-a-faxba-EL. Ha nagyon sz0pós, összedrótoztatom és megy beszámításra (úgyse adnak érte semmit, a 'lelkifurkát' meg jól bírom); ha pedig relatív pici pénzből orvosolható, akkor összerakatom és első körben megpróbálom eladni (még egyszer...), mivel előre megfontoltan kibaszcsizni én sem akarok senkivel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #8827 üzenetére
Azért ez eléggé ki van facsarva, hogy 'jóhírként' lehessen tálalni.
Magyarul visszavágják 250HP-ra a konfigot, hogy beférjen az egy szinttel alacsonyabb taxbracket-be, így by default már olcsóbb lesz kigurítani a szalonból, illetve a gyengébb motor kevesebbet is fogyaszt (on avg ofc), így papíron üzemeltetni is olcsóbb.
Tény: az átlag vezető úgyanúgy nem fogja kiautózni a kevesebb lovat sem, mint a többet, így a HP oldal tökmindegy.
Ugyanakkor az USA-ban is 10/9 kocsit lease plan alatt gurítanak ki, ahol faktor, hogy milyen gép van a pénz 'mögött', pl. a 35k-s Giulia havidíja simán lehet magasabb, mint a 35k-s Camry-é mer' depritiation n risk n shit; ahogy pl. a Wotan pedigree-s márkák is szívják ezt, a BMW-vel az élen.
Nevermind...
-
aktív tag
Ma, délelőtti programként, elmentem az Autóvárosba, hogy megnézzem a kombi Tipo-t közelebbről. Délután kolléga/haver 'új' ponyvatetős Mini-jével ismerkedtem (sima szivó, relax), majd elmentünk kocsikázni, aztán est-ebéd a Dunaparton. Én Alfa-val voltam, ami érezheti a vesztét, mert zokszó nélkül működött.
Összességében pozitívan csalódtam, de azért akadnak hullámvölgyek:
1) Minden ott és úgy van benne, ahol és ahogy a Grande Punto-ban is; a tempomat vezérlését kivéve, ami felkerült a kormányra egy külön bajuszkapcsolóról, ami sokkal jobb így. Ösztönösen tudtam, hogy miért hova kell nyúlni, ami nagyon tetszett. Most már sejtem, hogy Golf örültek mire is vágyhatnak, amikor betolják a Golf G_X-et, hogy átüljenek a Golf G_Y-ba, anélkül, hogy ellamentálnának: mi van a
nyúlonVW-n túl...2) Tágas. Persze kisautóhoz (?) képest. Szerény személyem 190cm/110kg és valószínűleg még az árja eugenika szerint is arányos, így a lábtér fontos. Egymás mellett ülve magammal azért vállban zavarnánk egymást (magunkat, magamat...pff...???), de kényelmesen be lehet férni, és talán némi helyezkedéssel még el is lehet férni. Viszont magam mögé kényelmesen be tudok ülni (egyre skizóbb ez anekdótázás..), főleg ha az ülés kicsit meg van emelve - lásd lent a képek. Hozzáteszem: az ülésekre inkább rá-, illetve felül az ember, mintsem bele; de ez már a GP-ben is így volt.
3) A kombiság relatív: technikailag az, és van a normálhoz képest cca. 1,5-szeres mélység (de legyen kétszeres), és jól pakolható, mivel ahol lehetett, ott elhagyták (ehm, kispórolták..) az anyagot, így ami holttér, az vagy üreg vagy rekesz, egyébként pedig egy nagy hasáb a légtér. Viszont alapból nem lehet síkba dönteni a hátsó üléssort. Ez a GP-ben alapáras volt, bazz; ahogy a teljesértékű pótkerék is. Mondjuk: utóbbit már fapad+1 szinten is adják, ha jól vettem ki, viszont az előbbit mindenkép' külön kell kérni. Az üléseket ledöntve egy felnőtt bicikli csak leszerelt első kerékkel fér el 'kényelmesen', egyébként hajtogatni kell(het). A kombiság igazából itt abban merül ki, hogy hosszított a csomagtér, így pl. apu+anyu+gyerekek felállásban a szülöknek is beférhet végre egy, hovatovább kettő!!! teljesértékű sporttáska/bőrőnd pluszban a három plüssjátékkal kibélelt kerekes bőrönd mellé...
4) Anyagok. Olcsó, így egy szóban. Annyival tűnik komolyabbnak az OG GP-hez képest, amennyi idő eltelt 2006. óta; a technológia fejlődés biztos feltárta a kapukat a kevésbé rideg műanyagok irányába. Tény: ahova gyakran odanyúl, odatekint a humán biobod, ott kicsit minden puhább, kellemesen porózus, jobb fogású, és a szemnek is kedvesebb...de ugyanúgy műnyag. Nem rossz, nem jó...valamivel tetszetősebben funkcionális, mint régen.
5) A forma szerintem jó, sőt így kombiban a legjobb. Egyedül az orra zavar: egyszerűen 'turcsi'. Látszik rajta, hogy azért van eleje a kocsinak, hogy a motornak is legyen hol laknia és legyen mire kitenni a fényszórókat. Az A oszloptól hátra viszont szerintem teljesen harmonikus, tényleg csak az orrán köszön vissza a 'törökszedánság'.
+1) A Bammeg-Anyád Kategória Díjazottja: a sárvédődob, ami nincs. Van ott egy vékony műanyag idom, ami más autókban a sárvédő betét lenne...na tkp. itt az a sárvédődob. A motortérből lehet szépen nyomkodni, kellemesen puha...van vagy 3 mm vastag. Mintha fentebb említettem volna már, hogy itt-ott spórolnak az anyaggal, ugye?
Akkor a képek...a minóség szokás szerint xar, és a motortérről kép nem van, sry.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #8831 üzenetére
@molnarpeter
Szerintem a Fiat-nál 2000-es évekbeni Panda / GP / Bravo line-up volt az a sweet-spot, ahol sikerült minőségben, elgondolásban, koncepcióban és utána a megvalósításban is eltaláni a megfelelő összhangot; előtte (bár abból csak az Uno-t éltem át) a Panda / Uno / Tipo / Punto és azok deriváltjainak időszaka volt hasonlóan integráns...azóta meg...nos, ahogy a költő mondta: kár érte, kiváló ügynök volt.
Egy formás 500-asra még én csorgatom a nyálam, de az 500 mutáns verzióit nem tudom hova tenni. A Tipo egy űdítő kivétel, bármennyire is ottomán a genetikája...
Nevermind...
-
aktív tag
Kedves naplóm...
Szerintem az Alfa sejt valamit, mivel gyanúsan csendes és hisztimentes már egy hete. Tegnap sem vergődött, mikor kiengedtük a futtatóra a tetőtlen kispajtásával, és ma sem volt semmi gond, ahogy elugrottunk Esztergomba ebédelni. Pedig volt hajtva, már amennyire az asszony bírta.
Gyanús. Kétségbeejtően gyanús.
Néha-néha érzek a tarkómon valami hideg borzongást, illetve teljesen véletlenszerűen rám-rámtör a kényszer, hogy a hátam mögé pillantsak...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Integrale #8840 üzenetére
Bevallom, nekem az a felhozatal sohasem volt a szívem csücske; kivéve a Brava-t, azt nagyon szépen eltalálták, illetve mai fejjel a Marea Weekend-et tudnám értékelni: rendes csomagtér túlnyúlás, nagy üvegfelületek.
A Brava design-ja lehetne tananyag arányokról és formákról; a hátsó lámpák szegmentált megvalósítása fergeteges. Gyerekkoromban ő volt a szép, a háromajtósat rusnya kiskacsának tartottam; akkor még valahogy sohasem tudtam megjegyezni, hogy melyik a Brava és melyik a Bravo.
Később húgomnak volt egy 1.2 EX (?) Bravo-ja (akkor 6-7 éves), amit néha vezettem...és hiába hajtottam én akkor Uno-t, majd Punto II/B-t, a Bravo-ba beleülve mindig elfogott egyfajta vonakodás: a konzol feleslegesen monumentális, tapintásra kellemetlen, és emellett minden túlságosan ki volt hangsúlyozva. Egyszerre volt fluffy/confy és vontatott/darabos.
Nekem a Fiat szögegyszerű (a korszakhoz képest), felesleges humbug nélküli, praktikus/ötletes megvalosítással gyakorlati igényekre, de mégis szerethetően bájos, mégha az bumfordi báj is. Egyszerű, olcsó, de hangulatos. Szerintem mindig akkor baffák el, amikor az előzőeken túlmutatóan kifinomult vagy egylépésben korszakalkotó dolgot akarnak letenni az asztalra, vagy csak simán előhúzzák az újrapozícionálást a cilinderből. Írom ezt úgy, hogy az OG Tipo-val kapcsolatban az avant-garde kifejezést jó érzéssel csak szarkazmus nélkül, pozitív értelemben tudom használni.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Feketelaszlo #8852 üzenetére
RIP
Mármint nem egy nagy nüansz konstrukció (ugye a mozaiknév a gyártástechnológiára utal), de nekem mindhárom benzines Fiat-omban a FIRE valamelyik variánsa volt/van, és megfelelő törődéssel agyonverhetetlen, fakocka egyszerűségű darabok. Évtizedeken át bevált, és csak reszelgetni kellett...persze, hogy a láncos vezérlést miért kellett lereszelni róla, azt nem tudom (Seicento-ban, Punto II-ben még emlékeim szerint az volt).
Nevermind...
-
aktív tag
Abarth Grande Punto Esseesse || 1.4 16V 170Le
Így 9-12 éves korában szerintetek érdemes lehet venni egyet?
Random merítéssel a mo-i kínálatból, és a FL verzió(k) nem játszanak, mert sajnos nem tetszenek.
Érzek némi nosztalgiát a GP-m után, de nem a 8V aggregát hiányzik...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #8856 üzenetére
Az OG Abarth elvileg egy 'túlfújt' T-Jet (más turbó, szerelékek, etc.); a MultiAir 2009/2010-től jött be, nem?
Nevermind...
-
aktív tag
Ma reggel úgy döntöttem, hogy beülök a GT-be és letekerek Tokajra pianóban a 3-ason; hozok pár palack bort...
Wish me luck!
Nevermind...
-
aktív tag
Na, szóval megvolt a hétvégi kirándulás.
Csak én, az autó, a zene és az út...meg a sok idióta, aki csak útban van, mert nem tud otthon maradni...
Viccet félretéve: teljesen járható volt az út. Bagnál lementem az M3-asról, és onnan 3-as. Igazából itt kijött a kocsi erőssége; vagy inkább úgy fogalmaznék: itt volt elemében, t.i. ez az autó városi forgalomba nem való (kilátás, manőverezhetőség, motor + váltó, stb.), autópályára sem ideális (kéne egy chill-out 6. fokozat, illetve hangos)...de országúton fasza: 100-120kmph között haladni komfortos és ha előzni kell (mert mindig kell... ), akkor a pörgős motor + hosszú váltó piszok jól adja. 70-80 között vitorlázik egy 2-4 szereplős konvoj: vissza-három-padló, és mire húznád a negyediket 140 körül, már túl is vagy rajta, így mehet is inkább rögtön az ötödik, oszt tempomat reset és hagyni, hogy kigurulja magát...és 110-re állítva hallgatni tovább zenét, miközben bambulod a tájat és gyönyörködsz abban, ahogy a távolban az dombok, erdők, mezők találkoznak a bárányfelhős égszinkék boltozattal (yup, it's gay as shit, but I like it).
Kedvencem a 89 és 109 között szédelgők csoportja, de itt már elég a negyedik fokozat is a kikerüléshez, ha nincs hirtelenkedés...egyébként ez ugyanaz a mókagyáros tagozat lehet, mint pályán a folyamatos haladáskor 125-145 között álmodozók közössége.
Ez ment oda-vissza 2x3 (+1) órán keresztül. A bor még mindig finom; egy évtizede a Hudácskó (Hangavári) pincészetből hozok (néha hozatok) minden tavasszal egy szeretetcsomagot, ami aztán nyár végéig kitart. Onnan 15p Tokaj (a város); ott megebédeltem, aztán irány vissza haza.
Mindenféle csuklástól mentesen tekert a gép, egy szavam nem lehet: légkondival is húz, mint a barom, rettentően kényelmes órákon át is (oda-vissza egy-egy megállót tartottam, hazafelé csak a tankolás miatt), és országúti tempónál még nem zavaróan zajos.
Elvileg megjártam volna egy tankkal is oda-vissza (500km), de én félállástól nem hiszek a kijelzőnek, így akkor rátankoltam Miskolcon. A BC egyébként hunyorítva pontosnak tűnik: a kijelző szerint is kb. 3/4 tank fogyott, a blokk szerint is kb. 40-45l ment el, így a papíron sacc-per-kábé 9l/100km fair.
Ma reggel megnéztem: az olajszint is rendben van. Ez fontos.
Hosszú évek után végre először megint élveztem a kocsit, annyira, hogy pénteken innen folytatjuk: reggel a háznép után megyek a déli partra, de rafkósan északról, az 1-es felől közelítve - ott van egy-két jó útvonal, amit ajánlott egy kollégám, aki az északi parton érdekelt.
Nevermind...
-
aktív tag
Az előzőhöz szőrmentén kapcsolódva, de külön téma.
Annak örülök, hogy remélhetőleg az utolsó emlékeim az GT-ről mégiscsak pozitívak lesznek (kopp-kopp-kopp)...ending on a high note and shit.
A Nissan is megy, és ahelyett veszek egy robogót.
Ugyanakkor a cserealanyok 'kedvelési' sorrendben:
1) Fiat Croma 1.9 TáDé
2) Fiat Tipo Kombi 1.6 TáDé
3) Fiat Freemont 2.0 TáDé
Esetleges vélemények?
A Freemont sokáig 'titkos dobogós' volt, de egyre inkább lebeszélem magam róla, mivel annyira nem praktikus, mint amennyire elsőre tűnik (tér, ergonómia, stb.), illetve utánaolvasva ezt a leginkább körülményes/drága üzemeltetni (gumiméret, hülye akksi, stb.).
A Tipo az aranymetszés, már anno részleteztem.
A Croma az a szomszéd szende lány, akit mindenki ismer és mindenki jó véleménnyel van róla, de te mindig csak odaköszöntél, amikor összefutottatok, soha nem néztél még csak utána sem, mert 'nemgyerebe'. Aztán időnként csak-csak megállsz egy percre, váltotok egy-két szót, majd idővel beszélgettek is valami banális semmiségről...és rájössz, hogy egyre jobban érzed magad a társaságában. Ránézésre nem túl körülményes, nem tűnik a drámázó fajtának...és az sem elvetendő, hogy jól érzi magát akkor is, ha csak kisétáltok a főtérre egy fagyira, nem kell két nappal megelőzően foglalást intézni a Trattoria Toscana-ba, mert múltkor az Aranyszarvas a Várkertben sem volt rossz, csak kissé 'provinciális'.
Röviden: a Croma némileg autószerűbbnek tűnik a Tipo-nál, és gyártás végi darabok egy-két olyan szarral felszerelve, ami nekem kell (és mellette rengeteg olyan szarral kitomve, ami nekem nem kéne) harmad/fele áron vannak, mint egy használt Tipo.
HaHu: 1,5M körül OK, 2M-val bezárólag Great. Pl. [link]
PS: Mindentől függetlenül (na, jó...majdnem függetlenül): a C300-ra ráhúzott Lancia Thesis vállalható, illetve a 3 literes TáDé az még Daimler-Chrysler örökség?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz Integrale #8903 üzenetére
Ízlések és pofonok; ha őszinte akarok lenni...nekem a FL előtti jobban tetszik.
Egyébként is: blue badge is best badge
Az OG-nek van egy szerencsétlenül bumfordi, de funkcionálisan vállalható formája, míg a FL ugyanaz...csak elől virít a kényszeredett 'coolság' (sic!) ráhúzása. Másként: az OG egy MBT cipő, míg a FL egy Buffalo. Mindkettőre furán nézek, de az egyiknek még talán van értelme...
VS
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Integrale #8906 üzenetére
A fenti képeket csak egy forrásból akartam szedni. Már nézegettem többször, és tényleg nincs olyan szög, ahonnan nem suta...de nekem jobban tetszik.
Nem sokkal ezelőtt körbeírtam, hogy mit 'várok' egy Fiat-tól, és ez a bland bumfordiság jól áll neki. Szerintem.
Anno a Bravo orra sem volt számomra pozitív (tudom, én vagyok kevesebben ebben a kérdésben), és csóri Croma-n is csak rontott, hogy rácsavarozták annak a frontját; Quasimodo-t megpróbálták rendesen felöltöztetni, hogy trendibb legyen, de a gardróbban csak a kishúga tütükéje volt maradt.
Mondjuk ezen kár polemizálni: annyira nincs érdemi különbség az árakban gyártási ciklus függvényében, hogy nem nagyon értelme nem a modellciklus végéről válogatni - és ezt-azt ebben is (fel)javítgattak az évek alatt, gondolom.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz alázógyík #8905 üzenetére
Passz, amíg tart.
Fennállásom alatt én még saját kocsit csak egyszer adtam el: a Seicento-t miután letérdelt. Az összes többi eddigi autóm vagy TK-s lett, illetve egyet elloptak, így azokat fizette a biztosító, vagy családon belül adtam őket tovább, vagy ismerettségi körben 'adtam el'.
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Eredeti játékok OFF topik
- GTA VI
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
- VW/Audi/SEAT/Skoda Acélfelni 6JxR15
- DF83 V2 daráló
- VENNÉK: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact légszűrőt/légtisztítót
- uj Intelligens WiFi 230V dugalj - energiafelügyelettel Smart Plug Tuya smart plug, tobb db
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs