Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    Pár hete felkerültek a 17"-os felnik és az 215/45-ös gumik (Sava UHP valami).

    Az új felnik ET40,5...én ugye nem másztam alá a kocsinak, de meg voltam győződve, hogy a gyári 16"-os ET35, és úgy is kerestem...de a sok fácségurutól kaptam az ívet, hogy az-alfa-nem-audi-lol, illetve a megvett Toora felnik annyira szépen lettek felújítva, hogy lesz-ami-lesz alapon bevállaltam.

    Na, dobpergés: a GT gyárija ET35. De csak ennek a qrva modelnek a 2000. utáni felhozatalból 156/147/166/159/Brera vonalon (a többi nekem radar alatt van). Szóval mindenki IS bekaphatja. Jelenleg így -4,5 ET olalanként, majd ha lesz időm, akkor gründolok egy spacer garnitúrát, 10-15mm / oldal körül; előtte még roppant professzionálisan odatolok egy collstockot, hogy kb. mennyi férhet bele.

    Még az átszerelés előtt beugrottam Zsoltékhoz egy szezonális karbantartásra (ez kb. egy hónapja volt): a gazdaság megkoronázásáról sokat elmond, hogy összesen másfél órát eldumáltam velük, és belefért...ugye előtte köszönni még csak-csak mnet, de két mondatnál többet váltani legfeljebb futtában. Mondták, hogy mindenki eltűnt... (*)

    Azóta kétszer futottam neki kipróbálni az 'papucsokat': múlt héten már tele volt a tököm mindennel, így miután mindenki eltette magát másnapra, én éjfélkor beültem a kocsiba: ablak le, zene fel, könyök, cigi parázslik a menetszélben miközben átgurulok a Lánczhídon, oszt haza. Na, ebből az lett, hogy egyszer csak arra kaptam fel a fejem, hogy az M7-esen jön szember a Fejér megye tábla, így lefordultam a pályáról Martonvásárnál, majd hajnali négy körül leparkoltam itthon, és fogalmam sincs merre jártam...annyi még feltűnt, hogy valahol dél-budán volt egy gyanúsan traffinak kinéző 'polgári' kombiskoda menetiránnyal szemben beállva a susnyába. :P

    Tegnap reggel pedig valamilyen indíttatásból befingott az agyam és 'basszafasz' alapon kereszteződésben inkább jobbra fordultam, a városból kifele, balra helyett...majd húsz perccel később már a Pilisvörösvár és Csobánka közötti 'csapatósón' kergettem a kocsit, inkább éles, mint gyors kanyarvételekkel. Viszont ekkor volt az, már Pomáz utáni összekötőn Szentendrére polgári módon csorogva, hogy feljött a felszínre a sárga tengeralattjáró... de hogy (!): váltok vissza háromba, kuplung -> gáz -> visszahárom, és vagy még váltás közbeni, vagy a váltás utáni gázadáskor kijött a CHKEngine, de nem folyamatosan, hanem villant-csippantott háromszor egymás után, közben a kijelzőn írta a Motor Control System Failure szívhezszólót...majd a harmadik villanás/sípolás után mindez megszünt. Mint ha sohasemnem. Miafasz, beépített poltergeist?

    A 17"-es garnitúra viszont kifejezetten tetszik, így már tényleg észerevehetően sínautó jellege van az átlaghoz képest, és nem lett kényelmetlenebb a hagyományosan lézerrel egyengetett és folyamatosan karbantartott é-budai agglomeráció útjain...

    A 16" + Michelin CC kifejezetten pattogósan viselkedett, a 16" + Uniroyal téli ('alulfújva') inkább idegesítően nyúlos és puha volt (viszont kényelmes), míg a 17" + Sava UHP a kifejezetten kultúrált: kanyarban értelemszerűen sokkal jobban simul, de az úthibákat is jobban veszi: nem üt, pattog, csak átdöccen.

    Csodák nincsnenek, és a megélés szubjektív,de..lehet hogy a könnyebb felnigarnitúra ezzel hálálja meg magát?

    (*) Ha 4-ik éve ráérek, ezután sem fogok kapkodni, ugyanakkor nyár közepe felé szerintem felütök pár fényezőműhelyt, hogy mennyi az annyi egy telifény + alvázvédelem + lakatolás körre, mind időben, mind pénzben. First, let 'em bleed a tad more...

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák