- Honor Magic V2 - origami
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Yettel topik
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Mobil flották
- Netfone
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Silverianus #571 üzenetére
néhány link:
www.world3d.hu
www.3dluvr.com
www.3dtotal.com
www.evermotion.org
www.xenomorphic.co.uk
magyar tutorialokat/elméleti anyagokat nem nagyon találni. Úgyhogy jobb ha elkezdesz rágyúrni angolra.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jólenne még néhány info, plö milyen renderert meg anyagot használsz.
.....renderer mondjuk ha jól emlékszem brasil.
Ha reflection map-nek raytracing-et használsz, akkor ott elvileg van egy olyan rész, ahun be lehet állítani, hogy enviroment-et, egy konstans színt, vagy egy map-ot tükrözzön. Nyomd át enviromentről (asszem azon van alapon) map-re, a map slotba meg nyomd be a hdri képed. Másik verzió, hogy brasil beállításai közt keresgélsz vmi enviroment vagy hasonló nevű cuccot, nem ismerem igazán brasilt, nemtom merre kéne keresned.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
nos, utánaolvastam picit, pár ötlet:
1. Enviroment-nek legyen berakva a jpg, a brazil luma server rollout-jánál meg skylight-nak rakd be a hdri-t (probléma: nem biztos, hogy reflectionnek is ezt fogja használni, lehet csak a bevilágításhoz fogja használni a hdri-t)
2. Enviroment-be jpg, csinálj egy baszott nagy gömböt, flip-eld a faceket, majd nyomd rá a hdri-t (ha nem spherical a hdri képed, hanem cylindrical akkor hengert csinálj), majd jobb klikk gömbön/properties-nél nyomd ki, hogy renderable, így elvileg nem fogja lerenderelni, viszont az autód tükrözni fogja (nem biztos, hogy műxik, CGTalkon írta egy arc)
3. Enviromentbe rakd be a hdri-t, majd brazil render pass rolloutjánál a background override-hoz állítsd be, hogy black. Így tükrözésnek az enviromentbe bepakolt hdri-t fogja használni, viszont háttérnek csak egy nagy feketeséget fog renderelni. (tga-nak mentsd el, hogy tárolja az alpha csatornát is). Utána meg photoshopba simán összetod heggeszteni háttérképeddel (ez elvileg tuti műxik, csak épp tökölős picit)
remélem egyik csak jó leszAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz erozsolt #594 üzenetére
Hali
3d studio max 6os biblia tudtommal csak angolul van, ha nem probléma a nyelv akkor rendeld meg amazon.co.uk-ról, köbö 10e pénz.
Másik lehetőség, hogy egy régebbi verzióhoz készült bibliát veszel, nekem plö 3as-hoz van, alapok elsajátításához tökéletes, alapokban ugyse vót szinte semmi változás 3as és 7es közt. Mondjuk az is nagyjából 8e pénzbe kerül.
Illetve megveheted még a 3d studio max 5 gyakorlatokat is, ugyan nem olyan részletes, mint a biblia, viszont csak 5e pénz.
Könyvesbolt: nézd meg Alexandriában, de szerintem jobbak a netes könyvesboltok plö www.kiskapu.huAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Silverianus #596 üzenetére
#584 <-- Ezek elvileg élő linkek.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Én is hasonló megfontolások miatt mentem pécsre, mint MULDER (vót 3d-s szakirány)
Viszont a képzés megközelítése egyáltalán nem vót szimpatikus.
Ugyanis mivel a kar alapjában véve mérnököket képez [villamosmérnök, településmérnök, anyámkínnya....] és a szakok tanárai közt szinte 100%os az átfedés, szegények azt hiszik, a műsz. info is mérnök képzés. Ezért keményen van fizika, meg mechanika meg mittomén. Az ilyesmin a legkönnyebb elbukni(fizikán plö csak 3adszorra mentem át, akkor is csak azért, mert a tantárgyfelelős anyám osztálytársa volt gimiben )
2odik év végén lehet szakirányt választani:
- robotika, inteligens rendszerek: programozás, elektro, hogyan gyártsunk kólaautomatát, kapcsolási rajzok meg miegymás.
- építőmérnök: statika, fizika keményen, tervrajz buherálás satöbbi,
- grafikus rendszerek(ez lenne a 3d): itt a bibi, ugynis ez a szakirány is el van ''mérnökiesedve'', tehát autocadben, catiaban való tervezés, képfeldolgozás (kül. effektek matematikai háttere), hangfeldolgozás (úgyanúgy matek), ill. némi flash, meg asszem 3d studio VIZ (a discreet tervező progija, olyasmi, mint archicad)
jelentkeztem graf. rendszerekre, csak sajna az a legkönnyebb, úgyhogy szinte mindenki azt jelöli meg elsőnek, nem kerültem be, úgyhogy otthagytam az egész iskolát a francba.
MULDER, néhány tanács: A válsztható ill. kötelezően választható tantárgyaknál ha lehet mindig vedd fel a Kovács Árpád és a Szvatics tárgyait. A Kovács 3 tárgyára (összlétzsám 180 fő) összesen 900an jelentkeztek előző félévben, úgyhogy le kell rá csapni, lehetőleg tantárgyfelvétel első napjának első órájában mert utána már nehéz bejutni. lényeg, hogy 2esnél nem ad rosszab jegyet (mondjuk kamu tantárgyakat tanít: Mérnöki menedzsment meg hasonlók)
A Szvaticsnál csak egy tantárgyon voltam, összvisz bentvoltam egy órán, akkor is zh-t írtunk 400asban. Terem egyik feléből simán átordibálhattad a másik oldalra a megoldást, nem nagyon érdekelte, aztán meg 2. zh-t meg se kellett írnom, megajánlotta a 3ast
ill. programozás gyakorlaton igyekezz a Fenyőháziné-hoz kerülni. Eszméletlen kedves egy nő. köbö 60 éves, de vágja a programozást, és őt se nagyon érdekli ha puskázol, vagy nem jársz az órájára.
Viszont kerüld a Háry-t, meg a Bodlaki-t...bazze, hogy hogy utáltam őket. Mondjuk prog 2őn Háry segített át, de akkor is lehánytam volna legszívesebben, nagyon tudnak gecizni.
Ja, matekon meg próbálj bejutni a Marótihoz, ő volt az első matektanárom, aki el tudta magyarázni úgy a dolgokat, hogy meg is értsem (integrál, meg valószínűség számítás..brrr) és tök rendes, plö zh-k előtti uccsó órán tök véletlenül mindig pont azokat a feladatokat oldottuk meg, amik utána zh-n is voltak . Asszem diszkrét matematikát ő tartja, matekon meg csak gyakorlatokat tart.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #619 üzenetére
Nekünk is hasonlók voltak, csak picit más szervezésben(plö ami nálatok fiz 2. az nálunk az 1 volt...de rüheltem)
Amúgy volt olyan óránk is ahol egy féléven keresztül csak op. rendszereket telepítettünk. denem szerettem. Annyi volt az óra, hogy beültél, feltelepítetted az op rendszert, aztán beállítottad hálót, hogy legyen net, esetleg néhány jogot felhasználóknak, oszt mehettél....és ezt a létező összes op rendszerrel
Asszem informatikai rendszereknek hívták tantárgyat.
RefeeZ: Valószínűleg átmegyek televízió műsorgyártó szakra.
ha nem most, akkor majd csak jövőre.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
1.
Matematikai hátterét nem vágom annyira, mint Balika de ha zavar, nyomj rá egy uvw map-et, mappingot állítsd át sphericalra, aztán a gizmot nyomd össze annyira, hogy kör legyen az elipszisedből.
2.
Blueprintnél meg nyisd meg az összeset photoshopban, pakold őket egy képbe, aztán mondjuk oldal nézetbelinél kezdj el segédvonalakat húzni (plö alja, kasztni alja, ablakok alja, kocsi teteje) a többit meg a vonalak segítségével méretezd hozzá.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #632 üzenetére
elküldhetnéd őket d21-nek is, ott most úgyis megy a nagy reform hangulat és nem lenne rosz fejleszteni az oldal szakmai tartalmán.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #639 üzenetére
van egy olyan gomb, hogy ''create'' polygon subobject módban. ráböksz aztán meg ráklikkelgetsz sorban azokra a vertexekre, amik mentén létre akarsz hozni egy polygont oszt voálá.
Asszem az óramutató járásával megegyező irányba kell elindulni, mert különben befelé fog nézni a normál vektor...mondjuk csak meg kell flippelni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #646 üzenetére
hehe 2es nagyon jó
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
huhúú, naggyon jó tutorial, hogyhogy eddig nem vettem észre
pont ilyesmire van szükségem épp, kösz
Menthirist: Azért nem sok 3dsmax specifikus cucc van benne....szinte semmi, esetleg a különböző map-oknak más a neve maya-ban. Keresgélj
ui.: MULDER, akkor specular map gondolom már világos..Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #683 üzenetére
Az gyakorlatilag ugyanaz, csak max-ban slotokba pakolod, mayaban meg összekötögeted.
plö ha maxban rá akarsz rakni modellre egy textúrát, akkor berakod a képet a diffuse slotba, maya-ban meg bekötöd a shader diffuse inputjába(vagy hogy híjjátok ti aztat )...nem?..de lehet én tom rosszul (életemben nem mayaztam még, csak innen onnan csipegetek infokat)
ui.: ha már bőr shaderek szóba kerültek:
''Hűha bazze'' link: Bővebben: link
érdemes megnézni munkáit is. Szegénynek most vagy az a mániája, hogy lemodellezgeti a híressebb cg karaktereket csak úgy hobbiból, vagy nagyon nem tud portfóliót szerkeszteni, ugyanis arról egy szó sincs sehol, hogy dolgozott volna ezeken a filmekben
Menthirist, ez direkt neked linkelem Bővebben: link
hátha nem ismered még.
ill. mégegy: Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #690 üzenetére
''Ebből a karakterből ki akarom hozni a maximumot, tehát a kész változatban lesz SSS Shader, meg csonti alapú animáció.
Ez utóbbiról kérdezném, hogyan lehet megoldani, hogy a krapek keze ne lógjón bele a testébe? (Mint anno a Gaaboot-nál.) A reactor tud ilyet, vagy modellezéssel kell(ene) mindezt biztosítani?''
Ezt most nem értem...miért is lógna bele keze a testébe?....és hogy jön ide a reactor?...
Az SSS+animáció nem a legjobb ötlet...kivéve ha nagyon sok időd van...vagy egy min. közepes renderfarmod
Menthirist: ok, végülis te vagy a maya-s mondtam, hogy csak nagyjából sejtem mi és hogy van. Sejtéseim alapján meg úgy tűnt, hogy nagyjából univerzális a tut.
ui.: Balika911 alakulnak ezek, házhoz annyit, hogy picit vastagok a cserepek, és az éleket kerekítsd le, úgy sokkal természetesebben fognak hatni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #717 üzenetére
a sétáltatás alatt a footstep animation-ra gondolsz?
Erre egyetlen megoldás van, animálod a kezeit, esetleg az egész járás animációt te készíted el. Reactor csak fizikai szimulációkra jó (ilyen leejted a labdát, meg összedöntesz egy kártyavárat típusuakra)
SSS igen erőforrásigényes, nem véletlenül nem használták még filmiparban sem egészen a Gyűrűk uráig (mondjuk nem sokkal előtte ''találták fel'' az eljárást).
Viszont elég jól lehet fake-elni, nem is tom merre olvastam róla cikket meg tutorialt, majd belinkelem. Viszont, ahhoz, hogy szépen nézzen ki karaktered, nem kell feltétlenül SSS, sőt.
GPU-val megtámogatott renderelés még csak tervezési fázisban van tudtommal, de ez nem a videókártya típusán fog múlni, hanem a szoftveren.
Valószínűleg 1-2 éven belül megvalósul a dolog.
Viszont direkt renderelő kártyák már vannak, csak hát elég borsos az áruk, legolcsóbb asszem 1500 $. Van pci foglalatba illeszthető (már dual változatban is, tehát kettőt is tudsz egyszerre használni) és külön rack-es megoldás is, amiből asszem 64-et köthetsz össze.
ők gyártják: Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
reflection, refraction melletti színeket állítsd vmi világos szürkére (minnél világosabb a szín, annál jobban tükröz/átlátszó az anyag), pipáld be reflection mellett a fresnel refraction-t...nagyjából kész is.
De pont te linkeltél be előző oldalon egy vray-el foglalkozó oldalt. Nagyon jó üveg anyag készítő tut. van rajta...ám
ui.:hűű ko! kiskoromban mindig is ilyet szerettem volna, eccer láttam is boltban, de anyámék nem voltak hajlandók megvenni......azóta eszek denevéreketAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Menthirist, jobb oldali felni jobban néz ki, szerintem hagyd úgy.
ko!: Szép a géppuska, csak a lábakat nagyon kicsire csináltad, ekkora lábakon biztos nem tudna megálni, kivétel, ha le van csavarzozva. Belinkelt képen is látszik, hogy jóval nagyobbak.
Egy elég jó link: Bővebben: link
nincs letöltési korlát meg anyámkínnnya.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #788 üzenetére
mekkorát is...mondjuk ekkorát?--> <--------------------------------->
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #802 üzenetére
jó a shader felnin
két képen más anyagot használsz, vagy csak a skylight miatt van az első képen az a kékes beütés?
Ha más a shader, akkor első szerintem jobb.
RefeeZ: Gondolom, egy valós autóhoz modellezted felnit...viszont vhogy a formavilága nekem idegen....nemistom..inkább egy fjúcsör, picit toon-os kocsin tudnám elképzelni. Gondolom ilyen hasraütés szerűen ment, de szerintem böngéssz át néhány referencia fotót, úgy sokkal jobban fog menni.
DE mondom, a formája nem jó egy valós kocsihoz, attól még nagyon szépen le van ez modellezve, meg technikailag semmi bibi (csak shader, de azt már mondta Menthirist).
néhány link:
Bővebben: link - sok is, jó is, és ráadásul még magyar is. Legelső tut-os oldal amit anno találtam, nagyon jó gyakorlatokkal. Sajnos már bedöglött az oldal, nem frissítik, de attól még nagyon is hasznos.
Bővebben: link - anyagszerkesztővel foglalkozik, találtam már eccer vhun egy részeltesebbet is, de talán ez is segít megoldani pár problémát.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #807 üzenetére
hehe, kalóriaszegény norbiféle álomdiéta
ui.: azért elég szarul van felszerelve szegény arc nekem mér nincs ilyen??
ui.2.: szörptől fosok....Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #809 üzenetére
computer graphics magazinban vót valamikó egy cikk az sgi adattároló szervereiről.
Ott írtak ilyesmit, hogy egy közepes produkció napi adattermelése simán elérheti az 1TB-ot isAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
arra gondolsz, hogy csinálsz plö egy modellt,elmented, majd azt egy másik jelenetbe szeretnéd beilleszteni?
ha egen, akkor a file/merge-el próbáld, ne import-al.
kis haszos info:
Ha azt szeretnétek, hogy max kiírja épp hány fps-el megy viewport.
3dsmax.ini fileban [Performance] után biggyeszétek oda ShowFPS=1
A legalsó sávban keressétek majd fps értékeket.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Nos, ez egy picit trükkös lesz:
1. Menj a 3dsmax\defaults-ba, és hozz létre egy MAX.vray nevű könytárat.
2. Másolj bele mindent a 3dsmax\defaults\MAX-ból.
3. Nyisd meg az új könyvtáradban lévő CurrentDefaults.ini-t.
4. A [DefaultRendererAssignments] alatt lévő kódsort:
DefaultProdRenderer=1 0
DefaultDraftRenderer=1 0
DefaultIReshadeRenderer=1 0
DefaultMEditRenderer=1 0
DefaultMEditRendererLocked=1
írd át erre:
DefaultProdRenderer=0x73bab286 0x77f8fd0c
DefaultDraftRenderer=0x73bab286 0x77f8fd0c
DefaultIReshadeRenderer=1 0
DefaultMEditRenderer=0x73bab286 0x77f8fd0c
DefaultMEditRendererLocked=1
5. Indítsd el max-ot és menj a Customize > Custom UI and Defaults Switcher-re
majd válaszd ki a Max.vray-t a listából.
6. Indítsd újra max-ot....elvileg ennyi.
(amúgy szerintem nem túl logikus átállítani, mert egy kép elkészítésének első fázisa ugyebár a modellezés, amikor nem a minőségi renderen van a hangsúly, hanem a gyorsaságon, amiben scanline még mindig verhetetlen). Ha meg eccer már átállítottad, és úgy mentetted el, akkor a file megnyitásakor már úgyis vray lesz a default.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #849 üzenetére
összeattach-olás után is lehet, akár polygononként is állítgatni a modell anyagait.
Csak különböző Material ID-ket kell hozzá rendelni a polykhoz.
majd este leírom hogyan, csak most rohanok....
ui.: Menthirist, szépen haladsz...bárcsak én is így tudnék haladni az udvaros jelenetemmel...de bassz, szinte semmi időm..
na, rohantam
páAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #857 üzenetére
naizé..szóval
Balika:
1 - összeattacholod a modelleket
2 - element subobject módban(5ös gyors bill.) kijelölöd az azonos színűnek szánt objecteket (plö zöldnek akarod inget, meg kesztyűt, akkor azt a kettőt).
3 - A jobb oldali panelen a polygon properties alatt állítsd át a material ID-jüket 1-re.
4 - Ezt végig csinálod az összes egy színűnek szánt objectel (értelem szerűen a material ID-jüket mindig növeld 1el, tehát 1es ID-hez tartoznak a zöld tárgyak, ketteshez mondjuk a pirosak stb.)
4 - Létrehozol egy multi/subobject anyagot anyagszerkesztőben.
A set number-re kattintva állíthatod be, hogy hány féle anyagot akarsz használni a modellen (plö zöld ing, kesztyű; piros nadrág; meg vmi rózsaszín a bőrnek, tehát ebben az esetben 3 féle anyag kell)
A slotok mellett lévő szám jelzi, hogy az az anyag milyen material ID-jű polygonokhoz tartozik.
Az első mellett egy 1es van, tehát ez lesz az ing meg a kesztyű zöld anyaga.
(mivel ezeknek az előbb 1esre állítottuk a mat ID-jét)
Ha csak színt akarsz beállítani, elég a jobb oldalt lévő szürke kis téglalapra klikkelni, és beállítani a kívánt árnyalatot.
Beállítgatod az anyagaidat, majd hozzárendeled a multi/subobject materialt a modelledhez.
ennyi.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
RefeeZ, találtál már megoldást self-illuminationre?
Azé leírom, hátha nem:
Egyszerűen álíccsad egy standard material self illuminationjét a kívánt színre, majd nyomd be vray-nél GI-t(csak így számolja le a tárgyadból kibocsátott fényt), oszt ereszd neki rendernek.
Ha nem lenne elég erős a fénye, a self illumination map slotjába pakolj be egy output-ot.
Output map slotjába pakolj be egy checker-t mondjuk és állítsd mindkét színt olyanra, amilyen színnel akarod, hogy világítson.
Aztán pipáld be output map-nál az enable color map-et, és húzd jól fel a görbe jobb végét(mondjuk 10ig), így tod állítani a kibocsátott fény intenzitását.
De vigyázz, mer ha nagyon magasra állítod, be fog égni a képed.
na, ennyi, röviden.
Amúgy az újabb vray-ben (1.4) van már asszem olyan anyag, amivel fényforrássá tod alakítani a tárgyad.
(lehet van az 1.09-esben is....nekem legalábbis nagyon úgy rémlett, hogy van, de nem találtam...lehet csak én vagyok béna..)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jaigen 5 kredit nálunk nem vót sok...köbö mindegyik tantárgy 5 vagy 4 kredites vót, kivétel a kammerok, azok 2-3.
Menthirist: A 30 kredit/félév meg csak akkor kell, ha 3 év alatt akarod elvégezni fősulit
Én beértem 10-15el félévenként
............mondjuk is rúgtakAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #869 üzenetére
Há'ja...nekem meg vhogy mindig WoW-ozhatnékom támad..
Amúgy nálunk 6 félév volt (ugyebár fősuli), összesen 180 kredit kell.
2 esetben rúghatnak ki, ha 3adszorra se sikerül egy tantárgy, vagy ha 4. félév végén nincs meg a 60 kredited.
Ha 15 kredit alatt vagy egy félévben, akkor csak perkálni kell lóvét tizenvhányezret.
(első félév kivételével mindig fizettem )Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #877 üzenetére
hühűű, transport tycoon és theme hospital nagyon ott volt
Theme hospitalt amúgy nem is olyan rég szedtem elő újra, végig is vittem
De azért örök retro kedvenc akkor is a Sam&Max marad
Számgépbe nekem a 486 DX2 --> Cyrix 133 vót az eszméletlen nagy váltás, ott bámultunk képernyő előtt, hogy woow a comanche olyan gyorsan fut, hogy má szinte jáccchatatlan
RefeeZ: 20Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #880 üzenetére
apám lehetnél...én januári vagyok
gép evolúció:
TV-re köthető ping-pong játék-->286 (köbö 1 hónapig), aztán 386, ez elég sokáig megvolt, majd váltottunk egy 486-osra 16MB!!! rammal---> aztán egy 133as cyrix voodoo2ővel----> 600as duron + tnt2 32MB, első saját gép, többi mind apám céges cucca volt (bútortervező, szal midig pakolták alá a legújabb cucokat ) ---> ezt a gépet eladtuk egy balfasznak, pénzen meg vettünk egy 800as duront --->utána 2600+ 9600xt-vel, múlt év novemberben vettünk egy 9800pro-t, de 1 hét után eladtuk (akkor kezdtek bejönni 6600GT-k). 49e-ért vettük, sikerült elpasszolni 47e-be, oszt egy hónap várakozás után (hogy csökkenjenek árak), 43ért befektettünk egy 6600GT-re.
Nemrég meg vettem +1 GB ramot...úgyhogy most épp ez van.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #882 üzenetére
Hát egen, emlékszem még, mikor apám hordta haza a compaq katalógusokat és egy P100-as 1,4 milla vót....
Balika: nmAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ezt a pdf-es dolgot amúgy soha sem értettem, egyszerűen nemtok végigolvasni 10 oldalnál többet monitoron, ha meg kinyomtatom, többe kerül mint a könyv.
Persze szükségmegoldásnak akár jó is lehet. De annak azért mégis van egy fílingje, hogyha van vmi problémám, felcsapom könyvet, oszt keresgélek benne.
ui.: legnagyobb sokk amúgy az vót életembe, miko egyik ismerős vett egy 1GB-s!!!! vinyót, mi még ilyen 80 megásokkal nyomtuk...el nem tudtuk képzelni, mi mindent lehetne rárakni ennyi helyreAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #894 üzenetére
detto ugyanez
vid még nincs fent....Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #896 üzenetére
nekem osztaztán első is megfelelt..esse rosszabb
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz His_Airness #901 üzenetére
hogy raktad rá avi-t kocka anyagára?
diffuse map-be egy bitmap, oszt oda meg az avi?...mert így elvileg jónak kéne lennie.
amúgy van egy olyan sejtésem, hgy dvd-hez menüt nem így kéne gyártani....de ezt majd leírják azok, akik csináltak már ilyetAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
hűbazz, kicsit szét voltam kenődve hétvégén...mára úgy nagyjából magamhoz is tértem(lagzi vót)...erre mit látok?...op9, nagyon jól sikerült a modell
nehogy itt abbahagyd, pár apró finomítással nagyon szép rendert lehetne összehozni, bár ígyse rossz.
Javaslatok autóhoz:
A rendezői jobb fényszóró belelóg egy picit kasztniba
A gumin 2 bump-ot kéne használnod az egy helyett(redők-feliratok), vagy legalábbis mindenféleképpen finomítani kéne a kerék redőzöttségén, mert így most tök doomIII-assan néz ki. feliratok meg lehetnének élesebbek...ill. speculart szedd lejebb picit, a gumi nem csillog ennyire.
felni-féktárcsa tükröződése ízlés kérdése.
Render/környezet:
Szépek a fények, talán előlröl nem ártana kis derítés (esetleg erősebb skylight/secondary bounce), mert a lökhárító szinte teljesen elveszik.
Felületek találkozásán finomíthatnál. plö kis szemét a fal tövébe/patka-út találkozásához.
A bump rettenetesen hiányzik aszfaltról, ha nagyon megnöveli renderidőt, mehetne külön pass-ba is, aztán kompozit. Amúgy biztos vagyok benne, hogy kis finombeállítgatással le lehetne szorítani renderidőt, bump-nak nem szabadna ennyit dobnia rajta.
Ha a csatorna fedelet mindenképp meg akarod tartani, akkor muszály lemodellezni. Így nagyon nemjó...nameg arányaival is baj van, ha a kocsihoz viszonyítjuk, minimum 2x ekkorának kéne lennie.
Asszem ennyi. Ha ezeken finomítanál, rettenet ütős lenne. De az eddigiekért is megérdemelsz pár: -tAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #932 üzenetére
felesleges polykat, ahogy írtad is, ki köll lőni. Az lenne az igaz, ha az egész emberke egy összefüggő mesh-ből állna. Nem lennének ilyen ''átlógós'' problémák, és deformáció is biztos jobb lenne néhány helyen.
attach: amit op9 írt.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Ha nem lóg bele kasztniba, akkor viszont szerintem jobb lenne ha retusálnád, mert szúrja az ember szemét
Második renderen amúgy tényleg jobban néznek ki gumik, csak én azt hittem, hogy mivál más szögben áll a kamera, a fény sem úgy éri, és azért nem olyan erős a specular...de akkor ok.
Nem is kocsin kéne szerintem javítani, mert az , hanem inkább környezetet kéne picit jobban kidolgoznod, hogy igazán utős legyen kép.
ui.: Nyomasd szerintem külön pass-ba kocsit és a környezeted, úgy nem kéne folyton autót is renderelni, ha beraksz plö vmi biszbaszt környezetbeAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Elírtam, nem pass-t akartam írni, hanem layert...de végülis mindegy, egy egyszerű hide-al is meg lehet oldani a dolgot
Arra gondoltam amúgy, hogy talajra nyomsz egy matte/shadow anyagot(nemtom brazilba hogy hívják..de lehet műxik max alap matte anyagával is), és lerendereled csak a kocsit (megugye akkor matte miatt az árnyékait) és akkor nem kell pöcsölni a hosszú renderidőkkel, ha változgatgatod a környezetet, mert kocsit, ami ugye a sok idő, már nem kell renderelni, elég a végén fotosopba összeheggeszteni a végleges környezettel.
Nadehogy pass-okról is írjak vmit...konyhanyelven...máshogy uccse tom
A renderelők, különböző rétegekből(tudományosul csatornának híjják őket) rakják össze a végleges képet. Külön kiszámolják csak az árnyékokat, z-depth-et, tükröződéseket, GI árnyékot, diffúz színeket, sötöbö, mindegyiket eltárolják egy képként, és a render végén összeheggesztik a végleges képpé...tökre mintha fotosopba csinálnád. Egy pass csak az adott csatornák álltal a jelenetre gyakorolt hatásokat tartalmazza. Tehát plö a diffuse pass csak a modellek alapszínét/textúráját tárolja, mindenféle árnyékok nélkül (mintha felnyomnád a self-illumját 100-ra), az árnyék pass meg csak a direkt fények álltal vetett árnyékokat(a gi álltal számoltak külön vannak).
A külön passokba való renderelést álltalában kompozitálás miatt szokták használni. Ha mondjuk egy élő jelenetre raknak rá vmi CG dolgot, és az csak simán lenne rápakolva, a kompozitornak szinte semmi kontrolálhatósága nem lenne....állítgathatná átlátszóságot oszt nagyjából ki is fújt. Viszont ha külön van renderelve árnyék, tükröződés, anyámkínnya, akkor máris állítgathatja ezek színét/intenzitását sötöbö. Plö elkészítenél egy animot, amin piros árnyékok vannak, megrendelő meg kitalálná, hogy neki márpedig kék kell, akkor nyomathatnád újra rendert, míg ha lenyomtad külön az árnyékokat, akkor pár klikkeléssel meg is van az egész.
Ezek persze elég egyszerű példák, sokkal bonyolultab dolgokat is lehet passok segítségével utómunkába megvalósítani..plö z-depth segítségével utólagos DOF és hasonlók.
ui.:
néhány példa:
diffúz csatorna:Bővebben: link
direkt fények:Bővebben: link
GI fények:Bővebben: link
árnyékok:Bővebben: link (végső kép összerakásakor invertálja a renderer)
tükröződések:Bővebben: link
fénytörés:Bővebben: link
...még van pár, de annyit nem linkelgetek
végül a végleges összeheggesztett kép:Bővebben: link
...remélem sikerült felhomályosítani néhány emberkét
páAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ja, azt tom, hogy alap matte/shadow nem kezeli visszatükröződéseket, de plö vray-es hasonszőrű anyagnál lehet külön pipálgatni, hogy visszatükröződjön-e más tárgyakon, meg hasonlók...gondoltam csak van brazilban is.
Ha van brazilba vmi olyasmi, hogy dark/light multiplier (vray-ben így híjják), azzal is eljáccogathacc, nem muszály secondary bounce-al. Ennek az a lényege, hogy a világos/sötét részeket egy adott függvény szerint világosíccsa, én alapból nyomok a dark multiplierre egy 2-őt köbö, álltalában jót tesz a képeknek.
Menthirist: hajrá-hajrá, jártasd csak a szád 1024es felbontás amúgy nem túlzás egy picit?
Balika911:
Ha javított részeken szarul néz ki smooth, az általában azér van, mer nem resetelted a smoothing groupokat, és a már törölt élek alapján számolja a smooth-ot. Nyomj rá modellre egy smooth módosítót, elvileg akkor ok lesz.
A Group logikai kapcsolatot jelent az objectek közt, olyasmi, mintha összelinkelnéd őket (csak épp nincs szülő-gyermek viszony). Lényegében hatása ugyanaz, mint attachnak, csak nem vállnak egy objektummá a modellek, megmarad mindegyiken külön a saját módosító verme sötöbö...egyszerre tod őket kijelölni és mozgatni..erre jó....azt nemtom mennyire működne animációban...soha nem próbáltam...(anim-ot se nagyon)
Meshsmoothnál meg van olyasmi, hogy csak a kijelölt poly-kat smootholja, csak ki kell szedni a pipát az apply to whole mesh elől...bár nem épp ez a legjobb megoldás...biztos lehet máshogy is.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
befutott néhány meló, úgyhogy nemvót sok időm saját dolgokkal szórakozni..NADEMOST!...nekiálltam textúrázásnak...munkatempómat ismerve pár hónap és meg is vagyok vele
ui.: cgtalk télleg nagyon üt....de érdemes is óvasgatni néha, mert sokszor találni hasznos tut-okat fórumban eldugdosva.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Honor Magic V2 - origami
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Doom Eternal
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- BestBuy topik
- Politika
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs