Rekordot döntött a Xiaomi

Hirdetés

Az elmúlt évek során a Xiaomi alaposan átgondolt piaci stratégiával kezdte meg a térhódítását Kínában, ahol a számos mélyen árazott konkurens modell mellett csak a márkanév erejének megerősítésével lehetséges a fennmaradás. A Xiaomi számára márpedig ez igencsak jól sikerült, hiszen a vállalat legfrissebb közleménye szerint a 2014 első félévében értékesített 26,11 millió okostelefon önmagában túlszárnyaltra az egész tavalyi forgalmát, ráadásul az előző év azonos időszakával összehasonlítva 271 százalékos bővülést jelent. Az elmúlt év során a Xiaomi összesen 18,7 millió telefont értékesített, mely persze még így is bőven túlszárnyalta a 2012-es év 7,19 milliós forgalmát.

A kínai vállalat ilyen arányú bővüléséhez természetesen árvágásokra is szükség volt, így a teljes árbevétele „csupán” 149 százalékkal bővült, mely 33 milliárd jüanos eredményt jelent. Ázsiai források szerint a Xiaomi nem csak saját mércéjéhez képest teljesített jó Kínában, hanem a világ legnagyobb gyártóját is sikeresen maga mögé utasította, hiszen az MI-2s felülmúlta a Note 2 eladásait, és a 15 legnagyobb mennyiségben használt okostelefon közül nyolc a Samsung, hét pedig a Xiaomi műhelyéből származik. A Redmi és MI-3 szintén a tízes toplisták élén szerepel.

 

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés