Nokia: Vonzó szolgáltatások és készülékek kellenek

Niklas Savander, a Nokia szolgáltatásokkal foglalkozó részlegének feje a CNET számára adott interjújában az Ovi szolgáltatások bevezetésével kapcsolatos tapasztalatokról, tanulságokról beszélt. Az Ovi, mely finnül kaput jelent, a gyártó szolgáltatásának új gyűjtőhelye, mely navigációt, levelezőrendszert, képmegosztást, offline fájlelérést, üzenet és névjegyzék szinkronizálást, alkalmazásboltot és megannyi extra funkciót kínál egyetlen helyen. Savander kiemelte, hogy az összevont szolgáltatások zöme már korábban is elérhető volt, sőt a Nokia telefonok már jóval az iPhone App Store bevezetése előtt is rendelkeztek közvetlenül a készülékről elérhető online katalógussal a Download! vagyis Letöltés! menüpont képében, ahonnan az ügyfelek a Nokia partnerektől származó alkalmazásokat, csengőhangokat és egyéb tartalmakat is letölthettek.

A finn cég eredeti megoldása azonban sosem lehetett olyan sikeres mint az Apple piactere, mivel ahogy a vezető is elismerte: a szolgáltatás kivitelezése, a számlázási rendszer kiforratlansága és a tartalmak elérése a kényelmestől és a magától értetődőt igen messze állt, ráadásul a különféle online megoldások egymástól függetlenül, totálisan eltérő felületekkel léteztek, míg az App Store és az iTunes ezzel szöges ellentétben kényelmes, egységes felületen biztosít kiemelkedő felhasználói élményt, ráadásul az amerikai konkurens az új funkciók tervezése során is szorosabban együttműködik a távközlési szolgáltatókkal, így nem ütközik elutasításba.

A Nokia megoldásának egységesítése több mint kétéves múltra tekint vissza, mely első felében a szolgáltatások tisztogatása és az ütemtervek szinkronizálása volt a legfőbb feladat, ám ennek gyorsítása érdekében 20 kisebb cég is felvásárlásra került. Az App Store premierje azonban rendkívül erős nyomást jelentett a Nokia számára, így piacvezetőként az Ovi szolgáltatáscsokor tervezettnél korábbi bevezetésére kényszerült, mely a szükséges egyeztetések hiányában a szolgáltatók által diktált amerikai piacon nem aratott osztatlan sikert, így például az Ovi Store jelenleg egyetlen amerikai szolgáltatónál sem érhető el, de az AT&T ügyfelei számára talán az év végétől már rendelkezésre állhat.

Az Ovi szolgáltatások a jövőben egyre fontosabbá válnak a Nokia számára, hiszen 2010-ben már akár 2 milliárd dolláros bevételt is jelenthetnek. A finn óriás tehát az egyre kisebb haszonnal kecsegtető készülékgyártásból a szolgáltatások irányába kíván elmozdulni, ám ehhez olyan megoldásokat kell kínálnia melyek kellően pozitív benyomást keltnek. Az Ovi felépítése révén egy-egy új funkció bevezetése mindössze három hónapot igényel, ugyanakkor Savander kiemelte, hogy a minőségi szolgáltatások tervezése nem elég, ugyanis a siekrhez jobb és vonzóbb készülékek is kellenek, hiszen a jövőben a telefonok és a szolgáltatások együtt kerülnek értékesíétsre

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés