Hirdetés

Nokia – fény az alagút végén?

Hirdetés

Az áprilistól június végéig tartó időszakban a finn gyártó 826 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni ugyan, ám a részvényárfolyama ennek ellenére is 17 százalékot erősödött egyetlen pillanat alatt. A hirtelen meglódulás a rendkívül pesszimista előrejelzések után persze egyáltalán nem meglepő, hiszen sokan az előző negyedéves 1,34 milliárd eurós veszteségnél is nagyobbat vetítettek elő. A 7,54 milliárd eurós árbevétel az előző év azonos időszakához képest 19 százalékos visszaesést, az előző negyedévhez képest viszont 3 százalékos bővülést jelent, míg a 83,7 millió eladott telefon éves szinten 5 százalékos visszaesést, ám szekvenciálisan 1 százalékos emelkedést jelent. Fontos momentum tehát, hogy a gyártó növelni tudta eladásait, ráadásul úgy, hogy a 4 millió Lumia modell eladása negyedéves szinten több mint 81 százalékos bővülést jelent. A harmadik negyedéves kilátások továbbra sem túl pozitívak, ám Stephen Elop szerint a Windows Phone 8 bemutatása egyáltalán nem csökkentette a jelenlegi sorozat iránti keresletet, a jövőben pedig egyértelműen katalizálni tudja majd az eladásokat. Piaci elemzők szerint a Nokia túl van a legmélyebb válságán, hiszen továbbra is 4,2 milliárd eurós pénztartalékkal bír, vagyis közel sem olyan ütemben éli fel azt, mint arra eredetileg számítottak.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

  • Veszteséggel zárt a Microsoft

    Egy bebukott akvizíció hatmilliárd dolláros leírása sodorta fennállása óta először negatív tartományba az amerikai szoftveróriás pénzügyi mérlegét.

  • Erős negyedévet zárt az Apple

    Az elemzői várakozásokhoz nem ér fel ugyan az Apple teljesítménye, de a 8,8 milliárd dolláros nettó nyeresége miatt így sem fognak panaszkodni a befektetők.

  • Veszteséggel zárt az LG Mobile

    Csökkenő eladások mellett ismét veszteséges negyedévet zárt az LG telefonos részlege.

  • Növelte előnyét a Samsung

    A második negyedév során a dél-koreai elektronikai óriás tovább tudta növelni piaci előnyét.

Előzmények

Hirdetés