Mike Walkley, a Canaccord Genuity elemzője szerint a Research In Motion agresszív „Be Bold” kampánya sem segített a BlackBerry 7 alapú készülékek forgalmának növelésében, hiszen februárban a Bold 9900 és a Curve 9360 eladásai továbbra is csökkenő tendenciát mutattak. A piaci elemző szerint a kanadai gyártó számára már nem csak az iPhone 4S és az Android-alapú modellek okoznak nehézségeket, hanem a Windows Phone platform is, mely a Nokia és a Microsoft szövetségének köszönhetően szolgáltatások terén is egyre versenyképesebbé válik. Thorsten Heins, a Research In Motion nemrég kinevezett vezérigazgatója és az okostelefonos részleg korábbi vezetője a beiktatását követő első napon a marketingstratégia újragondolását és a fejlesztések felgyorsítását ígérte. Walkley szerint a következő hónapokban megjelenő, fejlődő országok piacaira szánt olcsó BlackBerry modellek tovább csökkenthetik majd a Research In Motion nyereségét, illetve komoly stratégiai hibának nevezte, hogy a Mobile World Congress során egyetlen újdonság sem került leleplezésre.
Nem segít a „Be Bold” kampány
Azóta történt
-
Kanadában sem erős már a RIM
A Research In Motion már hazájában sem volt képes megőrizni a piacvezető szerepét.
-
Újabb BlackBerry árvágások Indiában
A Research In Motion több indiai készülékének árát is negyedével csökkentette.
-
RIM – tovább csökken a vezetőség
A BlackBerry Messenger szolgáltatások termékfelelőse mellett egy újabb alelnök hagyta el a kanadai céget.
Előzmények
-
Változásokat ígért a RIM
A fejlesztők és a felhasználók számára is pozitív változósakat ígért a Research In Motion.
-
Új kampányba kezd a RIM
A BlackBerry 9900 Bold reklámhadjárata a BBM és az üzleti szolgáltatások kiemelésére fókuszál.
-
BlackBerry Curve 9360 - level up
Az új Curve már csak külsejében belépőszintű, tudását és árát nézve nem az. Formavilág tekintetében pedig modern.
-
BlackBerry Bold 9900 - közel a tökéletességhez
A BlackBerry újdonsága fityiszt mutat az iPhone-nak és az Androidnak; úgy egyesíti az érintőkijelzőt a gombokkal, ahogy más sosem tette.