Miért írunk egy Snapdragon 835-ös, 2017-ben bejelentett mobilról? Mert 14 hónapos csúszásával a leleplezéstől a szűkkörű megjelenésig csak tavaly októberben került piacra, és csak most, a 2019-es MWC-n sikerült a Red Digital Cinema első készülékét megtapogatni.
A fogás részével nem is volt gond: a hatalmas monstrumot kifejezetten férfimarokra szabták, jó tapadással, a 350 ezer forinton nyitó cucc azonban szépnek nem mondható, az időközben kikerült tesztek pedig több negatívumot is kiemeltek. Semmiképpen sem a nanotechnológián alapuló, 5,7"-es Leia H4V holografikus kijelző az, már legalábbis a mindenféle szemüveg nélkül megjelenő 3D-s tartalmak tényleg roppant érdekesek.
Viszont az egyébként 2D-s kialakítású és 1440 x 2560 pixeles LCD panel nem éppen élénk színeiről maradt emlékezetes, és a H4V holografikus tartalmak csakis szemből néznek ki jól, oldalról borul a 3D élmény. Nem a kijelző teszi a Hydrogen One-t: a digitális kamerákat gyártó Red kifejezetten a H4V holografikus tartalmak rögzítését tűzte ki célul, és a dupla kamerás előlapi és hátlapi modulok is képesek efféle, 3D-s álló- és mozgóképet menteni. Nem mintha az alábbi szelfi az Ön 2D-s képernyőjén holografikusan jelenne meg, de ha kéznél van egy Hydrogen One, a kedves olvasó holografikus valómban láthat engem, íme:
Ez én lennék, holografikus valómban. Kár, hogy Ön 2D-ben lát engem [+]
Az év végén kikerült tesztek azonban nem dicsérték agyon a kameraminőséget, és a standon rögzített egy-két H4V fotót visszanézve nem tűnt úgy, hogy a Red újraírta a mobilfotózás történetét. Nehéz is lenne elsőre: a Hydrogen One amolyan erődemonstrációnak indult, ám Snapdragon 835 rendszerchipjével, magas árával és sok csúszásával egyelőre vakvágányra futott. De ettől még tényleg különleges.