MWC 2018: Shazam támogatás a SEAT gépjárművekben

Hirdetés

Bár a Mobile World Congress alapvetően nem az autógyártókról szól, az utóbbi években egyre többen képviseltették magukat a kiállításon erről a területről is, elsősorban azok a gyártók, akik komoly energiát raknak az infotainment rendszerek fejlesztésébe. Ilyen gyártó a SEAT is, akikről a kiállításon tudtuk meg, hogy az autógyártók közül ők rendelkeznek a legfiatalabb vásárlói bázissal, ami részben pont az infotainment rendszerük fejlesztésének köszönhető. Épp ezért a kiállításon bemutattak egy új megoldást, áprilistól androidos készülékekkel, az Android Autón keresztül a Shazam is használható lesz a járművekben.


[+]

Bár elsőre nem feltétlenül tűnik indokoltnak egy ilyen fejlesztés, a gyártónak nagyon is nyomós oka volt rá: mint az a statisztikákból kiderül, a Shazamozások 70 százalékát mozgó járműben végzik a felhasználók, hiszen a rádióban hallott számokat szeretnék kikeresni. Ez pedig egy elég veszélyes dolog, a spanyol gyártó pedig hangsúlyozottan szeretné biztonságosabbá tenni az utakat, ezért úgy döntöttek, integrálják a megoldást.

Ugyan sok érdekességről beszélgettünk Dr. Matthias Rabéval, a SEAT Kutatási és fejlesztési alelnőkével a fent látható videóban, amolyan off the record módszerrel utána is kérdezhettük még a márka helyzetéről, jövőjéről. A SEAT ugyanis a konszernen belül most az egyik legdinamikusabban fejlődő csoport, márpedig ez felveti a kérdés, vajon mit szól ehhez a Volkswagen, az Audi, hiszen hiába egy csapat, nem biztos, hogy örülnek ennek. Erre viszont Matthias rögtön rávágta, hogy házon belül nincs konkurencia, sőt, hosszú évek után végre először érezhetik nyeregben magukat, szóval most a vállalat többi tagja is hagyja őket dolgozni, igazából nem szólnak bele semmibe. Az ellenfelek inkább Japánból, Koreából érkeznek, rájuk kell összpontosítani.


[+]

A SEAT továbbra is a fiataloknak szóló brand lesz, ám számos új modell érkezik majd jövőre, amelyek jóval agresszívebbek lesznek, már ami a formatervet illeti, nem mintha a márka autói ne lennének most is nagyon szépek. Arra a kérdésre is rögtön volt válasz, hogy a SEAT mikor tér át az analógról a digitális műszerfalra; elvileg két olyan modell lesz hamarosan, amiben már a VW-hez és az Audihoz hasonló képernyő mutatja a sebességet, a fordulatszámot és más hasznos információkat, ők is látják, hogy ez futurisztikusabb, szerethetőbb megoldás. Lesz még tehát izgalom a cégcsoportnál, a cél pedig nem más, mint bővíteni a portfóliót, további vásárlókat szerezni és még tovább javítani a nagyszerűen sikerült tavalyi esztendő eredményeit.

MobilarenaSEAT AtecaLG V30

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés