Kína után a világ többi részén is bemutatta a Tesla a Juniper kódnéven átszabott Model Y-t. A legfőbb vizuális újítás a Tesla Robotaxijára emlékeztető első-hátsó fénysáv, ez utóbbi közvetett fényvisszaverő hatással szór finom piros fényt a márkafeliratra, ami nappal is jól látszik. A sportosabb, karakteresebb külső 4790 mm-en egy picit hosszabb járművet jelent, a 2890 mm-es tengelytáv, a 2129 mm-es szélesség kihajtott tükrökkel és az 1624 mm-es magasság maradt. A hasmagasság 167 mm-en picit alacsonyabb.
A dizájnfrissítéssel és az új felnikkel javult a légellenállás és a hatékonyság, az új felfüggesztéssel és zajcsökkentéssel az utazás csendesebb és kényelmesebb lett, a menettulajdonságok is előreléptek. A WLTP hatótáv a régi Long Range összkerékhajtáshoz képest (533 km, 217 km/h végsebesség, 5 mp 0-100 km/h) megnőtt (568 km, 201 km/h, 4,3 mp), a maximális DC töltésteljesítmény továbbra is 250 kW. Az új Model Y-ból a rövidebb hatótávú hátsó-kerékhajtás, a hosszabb hatótávú Long Range hátsókerék-hajtás, illetve a Performance összkerékhajtás még nem rendelhető és a Long Range összkerékhajtásból is csak a Launch Series indulókiadás igen borsos, 25,3 millió forintos áron, márciusi átadással.
Ez a különkiadás saját Launch Series hátsó plecsnit, szoftveres teljesítménynövelést, vonóhorgot és küszöbvilágítást is kapott új, 20"-es Felix 2.0 felnikkel, itthon a Solid Black fekete és a Quicksilver szürke változat rendelhető meg. Az indulóváltozat után várhatóan pár millió forinttal olcsóbban lesz elérhető a Long Range összkerékhajtás. A járműgarancia 4 év vagy 80 ezer km, az akkumulátorra és meghajtóegységre 8 év vagy 192 ezer km vonatkozik, amelyik előbb bekövetkezik.
Az első ülések immár fűtöttek és szellőztetettek, a hátsó sor fűtött és motorikusan lehajtható 2138 literes csomagérért. Az új Model 3 után a Model Y is megkapta az utastérben körbefutó és programozható RGB LED sávot, illetve a 8"-es hátsó érintőkijelzőt a klíma kezelésére és tartalomfogyasztásra. Elöl 15,4"-es az érintőpanel és azon kell a tolatást ujjhúzással kérni, viszont az új Model 3-mal szemben van a kormányon irányjelző kar, nem gombbal kell tehát indexelni. Kapott az első lökhárító egy kamerát, friss a belső hangrendszer 16 hangszóróval, új holttérfigyelő jelzés is érkezett. Az önvezető csomagok továbbra is felráasak, a ráfutásos ütközésre való figyelmeztetés, a vészfékezés és a sávelhagyás-megelőzés az alapcsomag része.