Hirdetés

Közel egy éve fut a Mobilarena Magazin a YouTube-on

50 epizód ment eddig le változatos témákkal, egyre több komment és megtekintés mellett.

Tavaly október 1-én ment ki a Mobilarena Magazin első adása az oldal YouTube-csatornájának újraélesztésével egybekötve. Azóta minden héten van új tartalom, 20-30 perces epizódokból áll össze az adásfolyam, ahol jellemzően valami általánosabb témát dolgozunk fel, vagy valamilyen aktuális történésre reflektálunk. Nem volt különösebb koncepció kezdetben, aztán szép lassan úgy alakult át a műsor, hogy nem ömlesztve csapongunk a témák között, hanem egy tematika köré fűzünk fel némi mondanivalót, elég sokszor edukációs jelleggel.

A kezdeti egy-két ezres nézettség mostanra 4-5 ezer átlagos megtekintéssé duzzadt, bizonyos témák és epizódok ennél jóval több elérést generálnak, az abszolút csúcs a Wish.com-ról rendelt Hauwei m40 nevű ipari hulladék bemutatója (fent) több mint 100 ezer megtekintéssel, de nagy örömünkre szolgál, hogy népszerűnek bizonyultak a tényleg kizárólag fejtágítási jelleggel közzétett anyagok, mint amilyen a hálózatokról és azok hibáiról szóló bemutató (lent), vagy a mobilos kamerák működésének zanzásított áttekintése.

Ahogyan a nézők és a feliratkozók (45k+) egyre többen lettek, úgy lett egyre több a hozzászólás is, külön öröm a számunkra, hogy jellemzően értelmes, a témához kapcsolódó, releváns és sokszor kifejezetten elgondolkodtató kommentek érkeznek, ami nekünk azért örömteli, mert a jelek szerint tényleg azt a célcsoportot érjük el, amelyiket szeretnénk. Érdekes tapasztalás volt az is, hogy amikor újra volt lehetőség személyesen is részt venni hazai sajtórendezvényeken, akkor rendre kiderült, hogy nagyon sok szakmabeli is követi a csatornát, különböző gyártók és iparági szereplők embereitől hallottam vissza, hogy látták ezt, vagy azt az adást.

Fentiekből is következik tehát, hogy végeredményben ez a kezdeményezés elérte azt a minimális célját, amit kezdetben kitűztünk: elsősorban szakmai alapokon nyugvó tartalom készül, aminek nem is okvetlen célja mainstreammé válni, de jóval többet és kötetlenebb módon lehet benne elmondani, mint amit írásban képesek vagyunk átadni, nincs benne szponzorált tartalom, a hirdetéseket is úgy helyezzük el, hogy az első héten még átugorható videók sincsenek benne, a második héttől is csak az anyag elejére és végére teszünk be egy átléptethető reklámot. Nem is dől a pénz, de nem is ez volt vele a cél.

Ha eddig nem tudtál róla, hogy van ilyenünk (is), vagy tudtál róla, de elfelejtetted, akkor ajánlom magunkat a YouTube-on is, témajavaslatok, ötletek jöhetnek, bár ezeket folyamatosan öntik ránk a kommentelők a videók alatt is.

Előzmények

Hirdetés