2018. június 22., péntek

Gyorskeresés

Kevesebb eladott telefon, több bevétel

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Apple

Az Apple közzétette az idei első, illetve tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését.

Hirdetés

Noha éves összehasonlításban 2017 és 2018 első negyedévét tekintve az Apple kevesebb iPhone-t értékesített, rekord bevételt könyvelhet el a vonatkozó időszakban. A most közzétett jelentés már tartalmazza az iPhone 8 és 8 Plus eladási adatait és az iPhone X első értékesítési hullámának eredményeit. 2017 Q1-hez képest mindössze 1,15%-kal kevesebb telefont adtak el, a bevételek mégis 88,239 milliárd dollárra rúgnak, ami 13%-os növekedés a megelőző év azonos időszakához képest, nem mellesleg az idei első negyedévre vonatkozó várakozásokat és előrejelzéseket is meghaladta. Egy kicsivel.


[+]

Az iPad-ek eladása stagnálni látszik, mindössze 1%-os emelkedést mutatnak éves viszonylatban, míg a Mac lassan, de csökkenő tendenciát jelez. 77,3 millió iPhone kelt el 2018 első negyedévében, darabja átlagosan 796 dolláros áron, ami aktuális árfolyamon nagyjából 197 ezer forintnak felel meg készülékenként. A csökkenő darabszámokat az Apple növekvő árakkal kompenzálta, láthatóan sikeresen. A jelentés szerint tavaly november óta minden hónapban a legkeresettebb, vagyis legnagyobb számban értékesített Apple készülék az iPhone X volt, feltehetően ez dobta meg az készülékek átlagárát, noha az iPhone X egyes komponenseire vonatkozó megrendelések 30%-kal maradtak el az Apple által előzetesen becsült igényekhez képest.


(forrás: Counterpoint) [+]

A Counterpoint elemzése is 1%-os csökkenést mutat az eladott készülékek drabszámára vonatkozóan, ezzel együtt a tavalyi utolsó negyedévben az Apple volt a legerősebb világpiaci viszonylatban. A Samsung eladásai 2016 megegyező időszakához képest 5%-ot estek, növekedést az első tíz gyártó közül egyedül az Oppo, a Vivo és a Xiaomi tudott elérni, utóbbi egészen elképesztő, 83%-ot. 2016-hoz képest az egész tavalyi egész évet figyelembe véve a Samsung 3%-os növekedést jegyezhet, az Apple stagnál, a Xiaomi pedig másfélszeresére növelte az eladott készülékek darabszámát, pontosabban 56%-os növekedést könyvelhet el globálisan. A Huawei 10%-os növekedése szintén szignifikáns az álmezőny teljesítményéhez képest, tekintve, hogy a harmadik legnagyobb gyártó, noha a 10% erősen elmarad az Oppo 30 és a Vivo 36%-a mögött.

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.