Hirdetés
Némi betekintést kaptunk a Motorola jövő évi terveibe, amelyek között első helyen szerepelnek a színek. A gyártó továbbra is a színskáláról ismert Pantone partnere, ez egy exkluzív szerződés, amely a Motorola számára biztosítja a lehetőséget, hogy a Pantone által megválasztott "év színe" árnyalatában készítsen telefonokat. Idén a viva magenta volt a befutó, mi ezt testközelből egy G84-en láthattuk - de ez mégsem lett itthon sikeres, mert a szolgáltatók a telekomos áthallás miatt nem akarták bevenni a kínálatba, a Telekomnak pedig nem volt elég magenta, mert nem ugyanaz az árnyalat, mint a szolgáltatói szín.
Több szerencsével kecsegtet a jövő év színe, amely a peach fuzz, magyarul barackbolyh lehet esetleg, de ha valami kézzelfoghatóbb asszociációt keresünk, akkor a barackos pezsgőre érdemes gondolni. Az év színét december 6-án hirdette ki a Pantone, de a Motorola már készen állt az Edge 40 Neo és a Razr 40 Ultra átfestésével, jövőre ebben az árnyalatban is kapható lesz a készülék. A színek kapcsán nem csak a Pantone fújja a gyártónál a passzátszelet, hanem maguk is kevergetik a festékesbödönt, 2024-ben az egyik céljuk, hogy ne csak a prémium, vagy drágább szegmensben, hanem az olcsó telefonok között is legyenek színek a szürke és a fekete mellett, a jövő évi felhozatal jelentős része mindenféle kékben, narancsban és egyéb árnyalatokban pompázik majd. Csináltak egy kutatást is, amely szerint a női felhasználók 80%-a ezt fontosnak tartja (a férfiaknál ez az arány 60% körül alakult).
Technológiai szempontból jelentősen izgalmasabb, hogy október végén megvillantott, csuklóra csavarodó telefonjukat piacra kívánják dobni. A tényleges premier az összes technikai specifikációval a barcelonai MWC-n lesz esedékes, akkor derül ki, hogy milyen a hardver, a kijelző, a szoftver és főleg az is, hogy mennyibe fog kerülni. Jelen tervek szerint Magyarországon is elérhető lesz az egyelőre név nélküli modell, ami az első olyan mobil lehet kereskedelmi forgalomban, ahol nem csak egy ponton hajlik a kijelző, hanem szegmensenként, így különböző sugarú ívet lehet belőle hajlítani. Itt nem feltétlenül a kijelzőtechnológia a nóvum, hanem inkább az összes többi komponens hajlíthatósága, főleg az akkumulátort nehéz megoldani, vélhetően sok cellára van bontva a telep, hogy ezek a szegmensek egymáshoz képes máshol helyezkedhessenek el.
A csuklóra csavarható telefon ötlete egyébként nem új, már 2016-ban demózott egy ilyen terméket a Lenovo, ami akkor nagyon futurisztikusnak tűnt, de a jelek szerint több mint 7 évet kellett arra várni, hogy piacképesnek nyilvánítsák - nagy kérdés, hogy az üzemidő hogyan alakul, de talán még nagyobb a kérdőjel annak kapcsán, hogy mennyire lesz megbízható az eszköz. A Motorola mindenesetre arra számít, hogy ha nem is fogja megrengetni a piacokat az újszerű mobil, arra mindenképpen jó, hogy ráirányítsa a figyelmet a márkára. A mi régiónkban a Motorola még mindig a 35 évesnél idősebb felhasználók számára jelent valamit, ezt az életkori korlátot lehet áttörni egy olyan mobillal, ami a Z generáció figyelmét is felkeltheti. Magyarországon egyébként a Motorola a tavalyi eredményeit az utolsó negyedéves aktiválási számok alapján megnégyszerezte és nem úgy tűnik, mintha lassítani akarnának.