Hirdetés

Ismét csökkentek a mobileladások

A nemzetközi helyzet fokozódik, megtorpanhat a 2021-ben visszatért lendület.

A 2020-ban kibontakozó koronavírus és a kapcsolódó lezárások abban az évben komolyan rátenyereltek a mobileladásokra, amelyen aztán 2021 javított – aztán begyűrűzött a chiphiány, mindenféle szállítási nehézségek, idén pedig az orosz-ukrán konfliktus és az új kínai lezárások borzolják a gyártók, a forgalmazók és a vásárlók kedélyét.


Roppant népszerű továbbra is az iPhone 13 széria [+]

Tradicionálisan az első negyedév visszafogottabb az ünnepi időszakot követve, ám 2022 így is 11%-kal rosszabbul indított a leszállítások tekintetében, mint 2021. Ez az Apple-t különösebben nem hatotta meg: roppant népszerű az iPhone 13 sorozat, és kulcstermék lehet a felső-középkategóriában az új SE. Nem véletlen, hogy ezüstérmes pozícióban az almások egy év alatt 15-ről 18%-os részesedésre erősítettek. Persze továbbra is a Samsung a piacvezető, bár az eladásainak jelentős része az alsóbb ársávokból származik.


Egyelőre a Samsung is ellenáll a piaci nyomásnak és komplikációknak [+]

A koreaiak is belehúztak, 22%-ről 24%-ra növelve részesedésüket, úgyhogy ezúttal a kínai márkák viszik a visszaesés terhét: a Xiaomi 14-ről 13%-ra, az Oppo a OnePlust beleszámolva 11-ről 10%-ra, a Vivo pedig 10-ről 8%-ra esett vissza, míg mindenki más, aki név szerint nem fért fel a Canalys listájára, 28-ről 27%-ra gyengült. Az elemzőcég szerint a háború, a beszállítói komplikációk és a lezárások mellett az inflációs nyomás is egyre nagyobb, itthon pedig jól látjuk ezt az egyre merészebb árcédulákon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés