Hirdetés

Huawei Experience: Sokrétű igények szerint választunk viselhető kütyüket

Az elmúlt másfél évben a hordható eszközök valósággal letarolták a piacot, a többféle érdeklődés pedig merőben eltérő termékekhez vezet.

Mondanom sem kell: kicsit más lett a világ 2021-re, mint ahogyan 2019 végén zárult, és sok szempontból megadott a lehetőség az egyén és közösség számára, hogy kisebb-nagyobb perspektívából reflektáljon saját erényeire és hiányosságaira, amelyeken dolgozni lehet. Az egészségmegőrzés és -fejlesztés különösen nagy hangsúlyt kapott a megfelelő tisztálkodástól kezdve a mentálhigiénés fókuszon át a megfelelő táplálkozásig, a mozgásig és mindenféle testadat követéséig. Edzés vagy aktív pihenő közben pedig kapóra jött és jön egy kis zenehallgatás, úgyhogy ez irányban is sokan szétnéztek a piacon.


Sokféle méretben és formában akadnak Huawei órák és fitneszkütyük [+]

Elég volt pár hét bezártság a sok hónapos hullámok során, hogy az ember meglévő eszközei mellé mindenféle hasznos kiegészítő után érdeklődjön, így nem csoda, hogy az IDC felmérése szerint a Huawei is dinamikus fejlődést mutatott fel 2020-ban, 43,5 millió kütyü leszállításával másfélszer jobban végezve, mint egy évvel korábban. Ebbe amúgy a csuklón (Watch GT 2 Pro) vagy lábon viselhető cuccok mellett (Band 4e) a hallójárat fölé helyezhető hearables kategória is beletartozik, kiváltképp a teljesen vezetékmentes hangleadók léptek előre – a FreeBuds 4i a legutóbbi, amit a márkától teszteltünk.

Jóval nagyobb az újdonság (jobb) akksija az előzőhöz (bal) képest, még sincs érdemi különbség sem méretben, sem tömegben
[+]

Már ebből látszik, hogy sokrétű a viselhető kategória – ár, funkció és tudásfókusz szempontjából pedig nagyon sok úton lehet egy-egy termék mellett kikötni. A Huawei áprilisban épp erről érdeklődött hazai közösségi felületein, 7700 felhasználó válaszát összegyűjtve. A legtöbben nem meglepő módon okosórát vagy fitnesz karperecet használnak mobiljuk mellett (a kérdőívet kitöltők 62,8%-a), de népszerű a fül- és fejhallgató is (54,1%). Az egészségtámogató kiegészítők, így az okosmérlegek egyelőre rétegterméknek számítanak (11,8%), míg az otthoni kiegészítők és IoT bigyók korszaka egyelőre korai szakaszában jár (okoshangszórók, robotporszívók, okoslámpák stb., 1,8%-os használattal).


Huawei hordható kütyüt HMS-es telefonon a legegyszerűbb beüzelemni [+]

Aligha meglepő, hogy a megfelelő árazás kifejezetten fontos a közösség számára: a kérdőívet kitöltők két választ jelölhettek meg, és 58,9%-uk tette le egyik voksát az árcédula kérdésköre mellé. 41% a gyártó fontosságát emelte ki választáskor, 39,9% a dizájnt, hiszen csak fontos ez is, 23,5% pedig az egyedi funkciókat. Jelenleg ilyen a pandémia idején hasznos véroxigén-telítettség mérő is, amit szerencsére egyre több kütyü tud, ezzel itt foglalkoztunk részletesebben. A legtöbb százalékot mégis az eszközök közti kompatibilitás gyűjtötte (64,5% – a kütyük HMS, egyéb androidos és iOS-es kompatibilitásáról itt írtunk), rögtön utána a hosszú üzemidő fontosságával (63,4%), amiben a Watch GT sorozat jeleskedik. 57,5% adta egyik voksát a kényelmes viseletre.


[+]

Oké, de mire használja a magyar karra csatolható kütyüjét? Több választ is meg lehetett adni, és a sportolás (62,7%) megelőzte az értesítések olvasását (60,3%), de az egészségügyi adatok követése is felfért a dobogóra (56,8%). 30% használja az órát a telefon valamely funkciójának kezelésére, 28,5% pedig konkrétan telefonálásra, hiszen nem egy Watch fogadja a hívást. Az órás fizetésre és a navigációra egyaránt 12,2% jutott, míg a virtuális asszisztenst 5,7% szokta csuklóviseletéről elérni. A felmérésből az is kiderült, hogy a hazai vásárlóknak a vízállóság, az egyre sokrétűbb egészségkövető funkciók sora, a GPS vevő vagy például a gyorstöltés is fontos, és épp a műfaj dinamikus fejlődése garantálja a piaci lendületet, mutatott rá Nagy Ivett, a Huawei Magyarország fogyasztói üzletágának marketingigazgatója.


[+]

„Az okoseszközök, így a csuklón viselhető órák és karperecek az elmúlt években divatkellékből személyes segéddé és edzővé váltak. A felhasználók már nem csak aktivitásukat, hanem sokrétű egészségadataikat is követhetik, így a stressz-szintet, az alvásminőségét vagy a véroxigén-telítettséget. Ez csak néhány példa arra, mitől lettek ezek a termékek ennyire népszerűek, és miért nem tudják sokan elképzelni a napjaikat nélkülük. Ennek hatása pedig a viselhető Huawei órák és karperecek eladásainak, illetve innovációinak növekedésében is tetten érhető.”

Előzmények