Hirdetés

Gyengélkedett a harmadik negyedévben a Xiaomi

Fele-fele arányban fogytak a mobilok Kínában és azon kívül, a működési nyereség megcsappant.

Hirdetés

Közzétette a július elejétől szeptember végéig tartó negyedév pénzügyi adatait a Xiaomi, amely az elszállt infláció, a recessziós kihívások és az egészségügyi világhelyzet miatt nehéz közeljövővel számol. A harmadik negyedében a kínai gyártó 70,5 milliárd jüanos összesített árbevételre tett szert (3,9 billió forint), amely 10%-os visszaesés a tavalyhoz képest. 2022 kihívásait mégis inkább a működési nyereség szenvedte meg, a 2,1 milliárd jüanos végösszeg (116 milliárd forint) ugyanis 59%-os éves visszaesést jelent.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a kasszát közel egymilliárd jüanos befektetés is megterhelte, amiből a Xiaomi villanyautós üzletága részesült, és kell még pár év, mire ez a részleg bevételeket lát. A gyártó mindazonáltal előre tekint: 25%-kal növelte kutatás-fejlesztési kiadásait és közel 50%-kal ebben érdekelt dolgozóállományát. A harmadik negyedévben a MIUI ökoszisztéma felhasználói elérték az 564 milliót, ami 78 millióval több, mint tavaly ugyanilyenkor, a Xiaomi összesen pedig 40,2 millió okostelefont szállított le világszerte, a mobilpiaci dobogó alsó fokát elértve, viszont 7,8%-os visszaesést tapasztalva.


A Xiaomi 12X méretben, sebességben és fogyasztásban is eltalálta a balanszot [+]

Az árbevétel 50,5%-a egyébként Kínán kívülről érkezett, és Európában a Xiaomi 23,3%-os részesedése ezüstérmes pozíciót jelent – Spanyolországban az első hely is összejött. Nőtt a szolgáltatói jelenlét 1,7%-kal, a 3000 jüannál (166 ezer forintnál) drágább telefonok eladásai pedig 14%-kal. Itt tennénk hozzá persze mi, hogy ebből az infláció biztosan kivette a részét, jelentősen kitolódtak ugyanis az árkategória határok. Mindent egybevéve mindenesetre pánikra a Xiaomi részéről még nincsen ok, ugyanakkor a gazdasági nehézségekkel és a zéró Covid politikával egyre nő a feszültség a Kínai Népköztársaságban, és ezzel párhuzamosan tovább csökkenhet a vásárlókedv.

Előzmények

Hirdetés