Két éve a Xiaomi uralta a kínai piacot, millió számra fogytak a miuis mobilok, 45 milliárd dollárra becsülték a vállalat értékét és még ennél is fényesebb jövőt jósoltak neki. Aztán feldolgozta magát a dobogó tetejére a Huawei, az Oppo és a Vivo pedig surranópályán futott be a célegyenesbe, egészen az 4. helyig visszaszorítva Lei Jun óriásvállalatát. Az IB Times szerint a második negyedéves visszaeséssel (40% 2015-höz viszonyítva) és a Xiaomi okostermékei iránt mutatott érdektelenséggel „Kína Apple-jének” értékét egyes elemzők már csak 4 milliárd dollárra becsülik, úgyhogy a gyártó már nincs abban a kényelmes pozícióban, hogy a hazai piac szállítsa a hatalmas profitokat.
A hosszú hónapokig várt Mi 5 sem lendített nagyot a Xiaomi szekerén [+]
Többek között ezért is kezdhette meg a Xiaomi a nyugati nyitás előkészületeit (a Kínai Népköztársaságon kívül csak néhány országban vannak jelen hivatalosan). A Microsofttal kötött keretszerződés már utalt az észak-amerikai bemutatkozásra, a megegyezéssel járó licencek ugyanis garantálhatják a miuis készülékek jogi védettségét az esetleges szabadalmi súrlódásokban. Hugo Barra, a Xiaomi nemzetközi csapatának vezére most először beszélt konkrétan arról, hogy valóban nyitnak az amerikai piac felé termékeikkel, bár pontos dátumot erre vonatkozónak nem tudott mondani. Egyedül annyit árult el a Bloombergnek, hogy egy bizonyos termék októberben mutatkozhat be, máskülönben ugyanazt a stratégiát követik, mint az eddigi új piacokon való megjelenéskor, azaz felépítik a működéshez szükséges struktúrát és megpróbálják a fiatal rétegeket megszólítani technológiai vívmányaikkal és eszközeikkel.