Az okostelefonos piac az elmúlt 10 évben elképesztő fejlődésen esett át, ám a mostani helyzet azt mutatja, hogy a piac és az eladások csökkenni fognak, ezt a visszaesést a Samsung is megérzi. Mindent egybevetve a teljes cégcsoport 10,8 billió wonos (2,67 billió forintos) nyeresége elég jól hangzik, ám a mobilos és IT szegmens két éve a legalacsonyabban áll, egész pontosan 1,5 billió won (372 milliárd forint) nyereséggel zárt, ami nem csak a 2017-es Q4-nél, de még a 2018-as Q3-nál, de még a 2017-es Q1-nél is harmatosabb.
A Samsung a harmadik negyedévben főleg beszállítóként teljesített nagyon jól, a Galaxy eszközök piacán már akkor is látható volt némi visszaesés. A Samsung indoklása is az okostelefonos piaca lassulásában olvasható, ám szerintük a szezonális kereslet ugyanúgy erős volt, mint az elmúlt években mindig. A nagy gyártók idei feladata egész biztosan az lesz, hogy egyrészt a Kína felől érkező, egyre erősebb középkategóriás árversennyel kapcsolatban hozzanak döntéseket, másrészt a felsőkategóriás mobilokba olyan, érdemi innovációt szállítsanak, ami miatt a felhasználók le szeretnék cserélni régebbi eszközeiket.